ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
17 лютого 2025 рокусправа № 380/2808/25місто Львів
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Гулик А.Г., розглянувши матеріали справи за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, Львівської районної військової адміністрації, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії
в с т а н о в и в:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області код ЄДРПОУ 13814885, місцезнаходження: 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10, Львівської районної військової адміністрації код ЄДРПОУ 44046683, місцезнаходження: 79008, м. Львів, вул. Винниченка, 18, Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області код ЄДРПОУ 38008294, місцезнаходження: 79000, м.Львів, вул.Левицького, 18, у якій просить суд:
- визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській обл. протиправними та зобов`язати:
- скасувати пенсійну справу №913070193703;
- віднайти пенсійну справу №1981216486 для виплати належної пенсії;
- подати пропозиції щодо компенсації недоплаченої пенсії, враховуючи тривалість 15 років;
- визнати дії Львівської районної військової адміністрації протиправними та зобов`язати:
- забезпечити видачу істинних довідок з архіву, який знаходиться на території Львівського району;
- визнати бездіяльність Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протиправною та зобов`язати:
- дати розпорядження Пенсійному фонду України у Львівській області виплачувати пенсії за ідентифікаційном кодом, якщо його присвоєно;
- дати розпорядження Держаудитслужбі у Західному регіоні перевірити пенсії, які виплачуються по довільних рахунках, щоб припинити такі дії Пенсійного фонду України у Львівській області;
- повідомити Державну казначейську службу України про порушення Пенсійного фонду України, яке полягає у введенні в Реєстр застрахованих осіб додаткового ключового поля персональної електронної облікової картки застрахованої особи після 14 років його успішного функціонування.
Відповідно до вимог статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви у тому числі з`ясовує, чи:
- відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 вказаного Кодексу;
- позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);
- немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених вказаним Кодексом.
Суддя встановив, що позовна заява ОСОБА_1 не відповідає вимогам, встановленим статтею 160 КАС України.
Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України у позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Суддя встановив, що позивач не вказав у позовній заяві відомості про наявність або відсутність у нього електронного кабінету.
Тому позивачу необхідно подати на адресу суду оновлену редакцію позовної заяви із зазначенням відомостей про наявність або відсутність у нього електронного кабінету.
Частина третя статті 161 КАС України визначає, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно зі статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року становить 3028 гривні.
Суддя встановив, що у межах цієї справи позивач заявив шість позовних вимог немайнового характеру, пов`язаних між собою.
Отже судовий збір за подання позовної заяви становить 3633,60 грн (1211,20грн*3).
Позивач до позовної заяви не долучив платіжний документ про сплату судового збору.
Позивач подав до суду клопотання про звільнення від сплати судового збору, у зв`язку з відсутністю коштів.
Суддя, розглянувши згадане клопотання, дійшов таких висновків.
Судовий збір при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку, встановленому законодавством. Розмір судового збору визначається відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про судовий збір.
Питання про відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати регулюється Законом України Про судовий збір.
Так, положеннями статті 8 вказаного Закону передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судовому збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Відповідно до частини першої зазначеної статті враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є:
а) військовослужбовці;
б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;
в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю;
г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;
ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Аналогічні положення містить стаття 133 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Частина перша статті 8 Закону України Про судовий збір передбачає, що однією з умов для звільнення від сплати судового збору є майновий стан сторони, зокрема якщо розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.
Визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.
Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати.
Таким чином, вказані норми встановлюють можливість полегшення судом тягаря судових витрат для осіб з низьким рівнем достатку, а її положення спрямовані на те, щоб судові витрати не були перешкодою для доступу до суду малозабезпечених осіб, і слугують гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду незалежно від майнового стану.
Позивач до зазначеної заяви не додав доказів щодо його майнового стану, а саме: відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків за попередній календарний рік.
У зв`язку з цим, суд позбавлений можливості встановити, що судовий збір, який підлягає сплаті позивачем у межах цієї справи (3633,60 грн) перевищує 5% розміру річного доходу позивача за попередній календарний рік.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору.
Суддя звертає увагу позивача на можливість повторно подати таке клопотання з долученням відповідних доказів.
З урахуванням викладеного, позивачу необхідно подати до суду платіжний документ про сплату судового збору у розмірі на суму 3633,60 грн або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Інформацію про платіжні реквізити для перерахування судового збору за подання адміністративного позову до Львівського окружного адміністративного суду можна довідатися, зокрема, на офіційному сайті суду (https://adm.lv.court.gov.ua) в розділі Судовий збір.
Суддя також звертає увагу на те, що частина перша статті 5 КАС України передбачає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень.
Суддя зазначає, що позовна заява містить вимоги щодо визнання дій Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській облаості протиправними, визнання дій Львівської районної військової адміністрації протиправними, визнання бездіяльності Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області протиправними, проте позивач не конкретизує, які саме дії чи бездіяльність необхідно визнати протиправними.
У зв`язку з цим, згадані позовні вимоги не узгоджуються зі способами захисту порушеного права, передбаченими частиною першою статті 5 КАС України.
З урахуванням викладеного, позивачу необхідно уточнити зміст позовних вимог з урахуванням способів захисту, передбачених частиною першою статті 5 КАС України.
Згідно з вимогами частин першої, другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 вказаного Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 133, 160, 161, 169, 248, 256 КАС України, суддя
у х в а л и в :
відмовити у задоволенні клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору.
Залишити без руху позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, Львівської районної військової адміністрації, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви 10 днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом подання до суду:
1) нової редакції позовної заяви із зазначенням відомостей про наявність чи відсутність у позивача електронного кабінету;
2) платіжного документа про сплату судового збору у розмірі 3633,60грн або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону;
3) уточненої позовної заяви з позовними вимогами, сформованими з урахуванням способів захисту, передбачених частиною першою статті 5 КАС України.
Ухвала суду про залишення позовної заяви без руху набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу суду може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийнятого за результатами розгляду справи.
СуддяГулик Андрій Григорович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2025 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125240273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні