Постанова
від 18.02.2025 по справі 384/786/24
ВІЛЬШАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа №384/786/24

пров. № 3/384/7/2025

18 лютого 2025 року с-ще Вільшанка

Суддя Вільшанського

районного суду

Кіровоградської області Сорокіна О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в смт. Вільшанка Кіровоградської області справи про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Вільшанка Вільшанського району Кіровоградської області, громадянина України, не працюючого, жителя АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1

- до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 130, ч. 5 ст. 126 КУпАП,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 18 грудня 2024 року о 16 годині 31 хвилина в АДРЕСА_2 , повторно протягом року після накладення 11 жовтня 2024 року Вільшанським районним судом Кіровоградської області адміністративного стягнення за ч. 1 ст. 130 КУпАП, керував мопедом Yamaha Gear без номерного знака у стані алкогольного сп`яніння. Огляд на стан сп`яніння зі згоди водія проводився із застосуванням приладу Drager, результат тесту 0,51‰.Вказаними діями ОСОБА_1 порушив п.2.9«а» Правилдорожнього руху,тобто вчинивадміністративне правопорушення,передбачене ч.2ст.130КУпАП.

Крім того, ОСОБА_1 18грудня 2024року о16годині 31хвилина вс-щіВільшанка повул.Північна,1,повторно протягомроку післянакладення 22.09.2024Голованівським РВПГУНП вКіровоградській області адміністративногостягнення зач.2ст.126КУпАП,керував мопедомYamahaGearбез номерногознака,без посвідченняводія,тобто немаючи правакерувати данимтранспортним засобом,повторно протягомрокупорушив п. 2.1 «а» Правил дорожнього руху, тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 126 КУпАП.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, подав до суду заяву, в якій просив розгляд справи проводити у його відсутність, вину у вчинених адміністративних правопорушеннях визнає повністю, щиро кається.

Відповідно до ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст. 280 КУпАП України орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати, зокрема: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.2 ст. 130 КУпАП, повторне протягом року після накладення адміністративного стягнення керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або адміністративний арешт на строк десять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або адміністративний арешт на строк десять діб з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Відповідно до п. 2.9 «а» Правил дорожнього руху, водієві забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Дані протоколу про адміністративне правопорушення серії ЕПР1 №199637 від 18 грудня 2024 року та додані до нього матеріали свідчать про те, що ОСОБА_1 18 грудня 2024 року о 16 годині 31 хвилина в АДРЕСА_2 , повторно протягом року після накладення 11 жовтня 2024 року Вільшанським районним судом Кіровоградської області адміністративного стягнення за ч. 1 ст. 130 КУпАП, керував мопедом Yamaha Gear без номерного знака у стані алкогольного сп`яніння. Огляд на стан сп`яніння зі згоди водія проводився із застосуванням приладу Drager, результат тесту 0.51‰ (а.с.1 Т.2).

Крім цього, доданий до протоколу відеозапис події з нагрудної камери поліцейського безсумнівно підтверджує зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення обставини (а.с. 8 Т.2).

Відповідно до постанови Вільшанського районного суду Кіровоградської області від 11 жовтня 2024 року, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, та застосовано до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 гривень.

Протокол про адміністративне правопорушення серії ЕПР1 №199637 від 18 грудня 2024 року відносно ОСОБА_1 містить усі необхідні відомості, передбачені ст.256 КУпАП, та Інструкцією з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, яка затверджена наказом МВС України №1395 від 07 листопада 2015 року.

Дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, які є належними та такими, що повністю узгоджуються між собою, не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, надавши їм належну оцінку, доходжу висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 130 КУпАП.

Крім цього,згідно зч.5ст.126КУпАП,повторне протягомроку керування транспортним засобом особою, яка не має права керування таким транспортним засобом, або передача керування транспортним засобом особі, яка не має права керування таким транспортним засобом тягне за собою накладення штрафу в розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортним засобом на строк від п`яти до семи років та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Дані протоколу про адміністративне правопорушення серії ЕПР1№199653від 18 грудня 2024 року та додані до нього матеріали свідчать про те, що ОСОБА_1 18 грудня 2024 року о 16 годині 31 хвилина в с-щі Вільшанка по вул. Північна, 1, повторно протягом року після накладення Голованівським РВП ГУНП в Кіровоградській області адміністративного стягнення за ч. 2 ст. 126 КУпАП, керував мопедом Yamaha Gear без номерного знака, без посвідчення водія, тобто не маючи права керувати даним транспортним засобом.

Постановою поліцейського Голованівського РВП ГУНП в Кіровоградської області рядового поліції Стецюка М.П. від 22 вересня 2024 року, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 126 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу (а.с.2 Т.1).

Дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, які є належними та такими, що повністю узгоджуються між собою, не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, надавши їм належну оцінку, доходжу висновку про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 126 КУпАП.

Статтею 23 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності та застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно з інформацією Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях № 31/31/14-1419-2025 від 10 лютого 2025 року, відомості щодо навчання в закладі з підготовки, перепідготовки та підвищенні кваліфікації водіїв транспортних засобів та видачі посвідчення водія на ім`я ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 відсутні.

Відповідно до листа Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях № 31/31/14-1529-2025 від 12 лютого 2025 року, в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів станом на час розгляду запиту відсутня інформація про реєстрацію транспортних засобів за ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Відповідно до ч.2 ст.30КУпАП - позбавлення наданого даному громадянинові права керування транспортними засобами застосовується на строк до трьох років за грубе або повторне порушення порядку користування цим правом або на строк до десяти років за систематичне порушення порядку користування цим правом..

Відповідно до визначення терміну у п.1.10 Правил дорожнього руху водій - це особа, яка керує транспортним засобом і має посвідчення водія (посвідчення тракториста-машиніста, тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом, тимчасовий талон на право керування транспортним засобом) відповідної категорії.

Згідно з п. 28 постанови Пленуму Верховного суду України № 14 від 23.12.2005 року «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті», суди не вправі застосовувати позбавлення права керування транспортними засобами тоді, коли винна особа вже позбавлена такого права або взагалі його не мала.

Отже, за змістом вказаних норм стягнення у виді позбавлення права керування транспортними засобами до особи, яка його не має, не може бути застосовано.

Відповідно до вимог статті 33 КУпАП, при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставиною, що пом`якшує відповідальність за вчинене адміністративне правопорушення, визнається щире розкаяння винного.

Обставин, що обтяжують відповідальність за вчинене адміністративне правопорушення судом не встановлено.

Відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом, стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

При накладенні стягнення за адміністративні правопорушення враховую характер вчинених правопорушень, особу ОСОБА_1 , а тому доходжу висновку про застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу без позбавлення права керування транспортними засобами та без оплатного вилучення транспортного засобу в межах санкції ч.5 ст.126 КУпАП.

Дана міра адміністративного стягнення буде необхідною і достатньою для попередження особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у вчиненні нових адміністративних правопорушень.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно ізп.5ч.2ст.4Закону України«Про судовийзбір» уразі ухваленнясудом постановипро накладенняадміністративного стягненнявстановлюється ставкасудового зборув розмірі0,2розміру прожитковогомінімуму наодну працездатнуособу,а томуз ОСОБА_1 необхідно стягнути 605 грн. 60 коп. судового збору.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 33-35, 40-1, ч.5 ст.126, 221, 245, 247, 280, 283-285, 307, 308 КУпАП,

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнативинним увчиненні адміністративнихправопорушень,передбачених ч.1ст.130,ч.5ст.126КУпАП,та застосуватидо ньогоадміністративне стягненняв межахсанкції ч.5ст.126КУпАП увиді штрафув розмірідвох тисяччотирьохсот неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян,що становить40800(сороктисяч вісімсот)грн.на користьдержави нар/рUA658999980313000149000011001,отримувач коштів:ГУК уКіров.обл./Кiров.обл./21081300,код отримувача(кодза ЄДРПОУ):37918230,код класифікаціїдоходів бюджету:21081300,без позбавленняправа керуваннятранспортними засобамита безоплатного вилученнятранспортного засобу.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця смт.Вільшанка Вільшанськогорайону Кіровоградськоїобласті,жителя АДРЕСА_1 ,ідентифікаційний номер НОМЕР_1 605 (шістьсотп`ять)грн.60коп.судового збору на користь Державної судової адміністрації України на р/р UA908999980313111256000026001, отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 22030106.

Орган, за матеріалами якого прийнято рішення: Голованівський РВП ГУНП в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 40799011; Кіровоградська область, Голованівський район, смт. Голованівськ, вул. Соборна, 28, поштовий індекс 26500).

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу.

У разі несплати правопорушником штрафу у встановлений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, зазначеного у постанові про стягнення штрафу та витрати на облік правопорушень.

Постанова може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 287-289 КУпАП до Кропивницького апеляційного суду через Вільшанський районний суд Кіровоградської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк може бути поновлено органом, правомочним розглядати дану справу.

Строк звернення постанови до виконання - протягом трьох місяців з дня її винесення.

Суддя О.О. Сорокіна

СудВільшанський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення18.02.2025
Оприлюднено20.02.2025
Номер документу125261249
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред’явила їх для перевірки, або стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами

Судовий реєстр по справі —384/786/24

Постанова від 18.02.2025

Адмінправопорушення

Вільшанський районний суд Кіровоградської області

Сорокіна О. О.

Постанова від 18.02.2025

Адмінправопорушення

Вільшанський районний суд Кіровоградської області

Сорокіна О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні