ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 лютого 2025 року м. Дніпросправа № 160/10290/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року (суддя Турова О.М.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФОРА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з даним позовом.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року позов задоволено.
Суд вирішив визнати протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.11.2022р. №28208 про відповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФОРА» критеріям ризиковості платника податків.
Визнати протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023р. №8336 про відповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФОРА» критеріям ризиковості платника податків.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРФОРА» (код ЄДРПОУ 43339749, місцезнаходження: вул. В. Сухомлинського, буд.48-А, смт Слобожанське, Дніпровський район, Дніпропетровська область, 52005) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, у задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.
Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.
Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «ПЕРФОРА» (код ЄДРПОУ 43339749) зареєстровано 08.19.2019, що підтверджується записом Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1002031070009030355.
Видами економічної діяльності ТОВ «ПЕРФОРА» за КВЕД є 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний) 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у. 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи 43.39 Інші роботи із завершення будівництва 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у. 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 52.24 Транспортне оброблення вантажів 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання 41.10 Організація будівництва будівель 43.11 Знесення 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.21 Електромонтажні роботи 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 43.31 Штукатурні роботи 43.32 Установлення столярних виробів 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін 43.34 Малярні роботи та скління 43.91 Покрівельні роботи 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. 81.30 Надання ландшафтних послуг.
17.11.2023 Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено рішення № 28208, яким ТОВ «ПЕРФОРА» віднесено до ризикових платників податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості.
У графі «Податкова інформація» зазначено, що встановлено операції з придбання товарів (нослуг) у платників податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «АСІЯ» (42448754), ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ СОЛЮШН ПРО» (43922591), ТОВ «ЛАНДШАФТ» (31497254), ТОВ «НАРДОР» (40299913), ТОВ «ЛОНІ ТОРГ» (33771228), ТОВ «А-ТЕК КОМПАНІ» (43318100), ТОВ «АВАНАРПРОМ» (42995761), ТОВ «ЛОНІ ТОРГ» (33771228), ТОВ «ЛАНДШАФТ» (31497254).
ТОВ «ПЕРФОРА» звернулось до контролюючого органу від 25.04.2023 із заявою про надання інформації контролюючому органу.
Разом із листом-поясненням ТОВ «ПЕРФОРА» надіслано до контролюючого органу наступні первинні документи, а саме: Штатний розпис станом на 06.09.2021 р. Штатний розпис станом на 21.10.2021р. Штатний розпис станом на 01.11.2021 р. Штатний розпис станом на 16.11.2021 р. Штатний розпис станом на 01.12.2021 р. Штатний розпис станом на 01.02.2022р. Договір підряду №308Т від 05.08.2021р. Договірна ціна (Додаток №1) Календарний графік виконання робіт (Додаток №2) План фінансування (Додаток №3) Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2022р. Підсумкова відомість ресурсів Об?єкт Капітальний ремонт фільтрів 1961 року будівництва на Кайдацькій насосно-фільтрувальній станції м.Дніпропетровськ (грудень 2022р.) Акт №4 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022р. Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021р. Акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021р. Підсумкова відомість ресурсів Об?єкт Капітальний ремонт фільтрів 1961 року будівництва на Кайдацькій насосно-фільтрувальній станції м. Дніпропетровськ (грудень 2021р.) Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2022р. Акт №3 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2022р. Підсумкова відомість ресурсів Об?єкт Капітальний ремонт фільтрів 1961 року будівництва на Кайдацькій насосно-фільтрувальній станції м.Дніпропетровськ (жовтень 2022р.) Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2021р. Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 202 1р.Акт 1-1 вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт Підсумкова відомість ресурсів Об?єкт Капітальний ремонт фільтрів 1961 року будівництва на Кайдацькій насосно-фільтрувальній станції м.Дніпропетровськ (листопад 2021р.) Договір поставки обладнання №18/08 від 18.08.202 1р. (ТОВ «АСІЯ») Специфікація №1 від 18.08.2021р. Специфікація №2 від 20.08.2021р. ВН №PH-000157 від 27.09.2021р. TTH №T27/09 від 27.09.2021 р. ВН №РН-000133 від 20.09.2021р. TTH №T20/09 від 20.09.2021р. ВН №PH-000110 від 16.09.2021р. ВН №РН-000096 від 13.09.2021р. TTH №T16/09 від 16.09.2021р. ВН №PH-000081 від 08.09.2021р. TTH №T08/09 від 08.09.2021р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01.01.2021-17.11.2022 Фільтрована банківська виписка за період з 01.01.2021 по 06.12.2022 Гарантійні талони (11 од.) Договір поставки №25/08 від 25 серпня 2021р. (ТОВ «ТК СОЛЮШН ПРО») Специфікація №1 від 25.08.2021 р. ВН №РН-00088 від 20.09.2021р. ВН №РН-00089 від 20.09.2021 р. TTH №89 від 20.09.2021р. TTH №88 від 20.09.2021р. Платіжне доручення №9 від 03.09.2021р. Рахунок на оплату №1/09-1 від 01.09.2021 р. Договір постачання №27-08-01 від 27.08.2021р. Специфікація №1 до Договору постачання №27-08-1 від 27.08.2021р. Специфікація №2 до Договору постачання №27-08-1 від 27.08.2021 р. Платіжне доручення №19 від 15.09.2021р. Рахунок на оплату №13/09-1 від 13.09.2021р. Фільтрована банківська виписка за період з 07.12.2021 по 07.12.2021 Рахунок на оплату №266 від 24.11.2021р. ВН №РН-00088 від 25.10.2021р.ВН №PH-00089 від 16.1 1.2021 р. TTH №P23 від 16.11.2021р. ВН №РН-30/11-2 від 30.11.2021 р. TTH №P-28 від 28.12.2021 р. TTH №P-27 від 02.12.2021р. TTH №P-26 від 01.12.2021р. TTH №P-25 від 30.11.2021р. TTH №P-24 від 30.11.2021р. Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01.01.2021-17.11.2022 ??Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; ??Рішення №177/00160 від 31.01.2018р. органу сертифікації з додатком; ??Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи; ??Сертифікат відповідності; ???Договір постачання №2311 від 23.11.2021р. (ТОВ Ліоні Торг) ??Специфікація №1 до договору; ??ВН №1612 від 16.12.2021р. ??ВН №2001 від 20.01.2022р. ??TTH №P9 від 20.01.2022р ??TTH №P10 від 20.01.2022р.TTH №P11 від 20.01.2022р.TTH №P12 від 20.01.2022р. ??ТТН №P13 від 21.01.2022р., ??TTH №P14 від 21.01.2022р., ??TTH №P15 від 21.01.2022р., ??TTH №P16 від 21.01.2022р., ??TTH №P17 від 21.01.2022р. ??TTH №P27 від 16.12.2021 р., ??TTH №P28 від 16.12.2021р., ??TTH №P29 від 16.12.2021р., ??TTH №P30 від 16.12.2021р., ??TTH №P31 від 17.12.2021р., ??TTH №P32 від 17.12.2021р., ??TTH №P33 від 17.12.2021р., ??TTH №P34 від 17.12.2021р., ??TTH №P35 від 17.12.2021 р. ??Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01.01.2021-03.04.2023 ??Фільтрована банківська виписка за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 ??Рахунок на оплату №2/12 від 02.12.2021 ??Фільтрована банківська виписка за період з 01.01.2022 по 31.12.2022 ??Рахунок на оплату №1 101/1 від 11.01.2022 ??Висновок про необхідність проведення робіт щодо обов?язкової сертифікації продукції в Системі УкрСЕПРО ??Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи ??Договір підряду №271 від 15.07.2021р ???Договірна ціна ??Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 р ??Акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021р.??Договір підряду №28/07 від 28.07.2021р. (ТОВ «ПОСТАЧРЕСУРС») ??Договірна ціна ??Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-1 ??Підсумкова відомість ресурсів ??Додаткова угода №1 до договору №28/07 від 28.07.2021 р. ??Договірна ціна ??Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-1 ??Підсумкова відомість ресурсів ??Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати ??Акт №l приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021р. ??Підсумкова відомість ресурсів Об?єкт: заміна асфальтового покриття Школа 1 за адресою вул. Привокзальна, 15 м.Дніпро ??Договір підряду №29/07 від 29.07.2021р (ТОВ «НАРДОР») ??Договірна ціна ??Локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-1 ??Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису №2-1-1 ??Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису Nє2-1-1Акт №19 виконаних робіт від 29.09.2021 рДовідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2021р Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2021р.??Підсумкова відомість ресурсів Об?єкт: заміна асфальтового покриття школа 1 , адресою вул.Привокзальна, 15 м.Дніпро ??Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису №2-1-1 ??Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 р ??Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 р ??Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01.01.2021-06.12.2022 ??Фільтрована банківська виписка за період з 01.01.2021 по 06.12.2022 ??Фільтрована банківська виписка за період з 01.12.2021 по 06.12.2022 ??Договір №14/12 від 04.12.2021р ??Договір поставки №09/03 від 09.03.2021 (ТОВ «А-ТЕК КОМПАНІ») ??Фільтрована банківська виписка за період з 01.01.2021 по 06.12.2022 ??Оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01.01.2021-06.12.2022 ??Рахунок-фактура №СФ-000052 від 02.09.2021 ??Рахунок-фактура №СФ-000047 від 18.08.2021 ??ВН №РН-0000032 від 4.11.2021 ??ВН №РН-0000027 від 18.08.2021 ??ВН №PH-000006 від 10.03.2021 ??Акт №OY-0000089 здачі-прийняття робіт (надання послуг)Акт №OY-0000052 здачі-прийняття робіт (надання послуг)Договір підряду №25/03-Р від 23.03.2021 (ФГ Гайворонського А.І.)Календарний графік робіт Протокол узгодження договірної ціни на виконання робіт Додаткова угода №l до Договору підряду №25/02 Договірна ціна №l від 05.05.2021 до додаткової угоди Акт виконаних робіт №1 від 09.12.2021 Акт виконаних робіт №2 від 22.07.2022 Договір субпідряду №3/04-Р від 01.04.2021 (ТОВ «ЛАНДШАФТ») Договірна ціна (додаток №1) Акт №1 від 07.06.2021 Акт №2 від 10.08.2021 Акт №3 від 17.08.2021 Акт №4 від 30.09.2021 Акт №5 від 30.10.2021 Акт №6 від 06.12.2021 Фільтрована банківська виписка за період 01.01.2021 по 06.12.2022 Оборотно-сальдова відомість по рахунку 63 за 01.01.202 1-17.11.2022 Рахунок на оплату №829 від 13.05.2021р (ТОВ «АВАНАРПРОМ») Рахунок на оплату №1075 від 03.09.2021 р. Фільтрована банківська виписка за період з 01.05.2021 по 06.12.2022 Оборотно-сальдова відомість по рахунку 63 1 за 01.01.2021-06.12.2022 ??Договір №15921 від 05.09.2021 р. (ТОВ «Біформ») ??Акт приймання-передачі до Договору надання послуг з користування споруда складського комплексу №15921 від 05.09.2021р.
03.05.2023 Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено рішення № 8336, яким ТОВ «ПЕРФОРА» віднесено до ризикових платників податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості.
У графі «Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку» зазначено виключно: тип операції «придбання»; періоди здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД операцій, визначені як ризикові; податкові номери платників податків, задіяних в ризикових операціях та дати включення платників податків, задіяних в ризикових операціях до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Підставою рішення є ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив що, відповідачем правомірність оскарженого рішення не було доведено.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).
Згідно з пунктом 3 Порядку №1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Судом першої інстанції вірно було встановлено, що оскаржуване рішення не містить розшифрування податкової інформації, натомість податковим органом зазначено виключно пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що не дає можливості встановити, яких саме документів недостатньо контролюючому органу для прийняття рішень про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
- інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Додатком 4 до Порядку №1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Як встановлено судом першої інстанції, оскаржуване рішення прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Додатком №1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пункт 8 яких передбачає такий критерій, як наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.
Суд першої інстанції вірно врахував, що оскаржуване рішення не містять мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку за ознакою «наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції (зазначено в додатках)».
Судом було вірно враховано, що висновки контролюючого органу зроблено виключно на підставі аналізу зібраної та опрацьованої узагальненої податкової інформації наявної в базі даних ДПС, проте податкова інформація, що наявна в інформаційно - аналітичних базах, носить виключно інформативний характер та сама по собі, окремо від інших доказів або за їх відсутності, не доводить наявності податкових правопорушень, на які посилається контролюючий орган.
Матеріали справи не містять доказів проведення контрольних заходів щодо контрагентів позивача та дослідження їх первинних документів.
Матеріали справи містять первинні документів про підтвердження реальності здійснення операцій, які, на думку контролюючого органу є ризиковими.
Вірними є висновки суду першої інстанції, що спірні рішення контролюючого органу не містять конкретної інформації, які саме документи складені позивачем із порушенням законодавства, або документів, які мав надати позивач на пропозицію контролюючого органу, але не надав, що свідчить про не надання комісією належної оцінки встановленим вище обставинам.
Порядок №1165 визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто для застосування прописаного у Порядку №1165 механізму, у тому числі щодо прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, необхідний сам факт існування податкової накладної/розрахунку коригування, що подаються для реєстрації в ЄРПН.
Відповідно до п.п.5,6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток І), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3). У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Одним із критеріїв ризиковості платника податку (який визначений підставою в оскаржуваному рішенні) є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операцій зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. (п.8 Додатку 1 Порядку № 1165).
Суд першої інстанції вірно врахував, що питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/ розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Зі змісту рішення відомо, що комісією відповідача прийнято рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування, а у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про протиправність оскаржуваних рішень відповідача, як таких, що прийняті останнім не у спосіб, передбачений законодавством України.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФОРА» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125309679 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні