ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 лютого 2025 рокуСправа №758/5659/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Врони О. В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «НБМ» до Подільського районного відділу державної виконавчої служби м. Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Міністерства юстиції України про визнання протиправною і скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебувала справа №758/5659/19 за позовною заявою Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «НБМ» до Подільського районного відділу державної виконавчої служби м. Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Міністерства юстиції України.
Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «НБМ» просило суд визнати протиправною та скасувати постанову заступника начальника Подільського районного відділу державної виконавчої служби м. Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві від 05.04.2019 р. по виконавчому провадженню ВП № 54183408 про накладення штрафу.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що прийнятою оскаржуваною постановою про накладення штрафу державним виконавцем порушені права і інтереси підприємства. На переконання позивача, у нього були об`єктивні підстави для невиконання рішення господарського суду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.12.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.
Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 № 2825-IX (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
На виконання вимог Закону № 3863-ІХ наказом ДСА України від 16.09.2024 № 399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (Порядок № 399).
Пунктом 22 Порядку № 399 встановлено, що на підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.
28.01.2025 справа №758/5659/19 надійшла до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.01.2025 справу №758/5659/19 передано для розгляду судді Вроні О.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.02.2025 прийнято справу №758/5659/19прийнято суддею до свого провадження. Призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами на 17 лютого 2025 р.
У встановлений судом строк від Подільського районного відділу державної виконавчої служби м. Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Міністерства юстиції України відзив на позовну заяву не надійшов.
Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «НБМ» додаткових пояснень до позовної заяви також не надало.
Сторони про розгляд справи були повідомлені належним чином шляхом направлення 03.02.2025 до їх електронних кабінетів ухвали суду, що підтверджується довідками Дніпропетровського окружного адміністративного суду про доставку електронних листів.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які наявні в матеріалах справи, суд встановив наступні обставини справи.
На виконання постанови Київського апеляційного господарського суду від 06.04.2017 у справі № 910/3885/16 господарським судом м. Києва 12.05.2017 був виданий наказ зобов`язатиПідприємство з іноземними інвестиціями у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "НБМ" (код 22837796, 04176, м. Київ, вул. Електриків, 26) протягом одного місяця з моменту набрання судовим рішення законної сили спростувати недостовірну інформацію стосовно Приватного акціонерного товариства "По виробництву інсулінів "Індар" шляхом сповіщення в ефірі програми «STOP корупції» («Стоп корупції») на телеканалі «5 канал» або, в разі припинення трансляції вказаної програми, в найближчому суботньому ефірі телеканалу «5 канал» о 20 год. 00 хв. та шляхом розміщення в мережі Інтернет за адресою, наведеною в резолютивній частині судового рішення у даній справі.
На підставі вказаного наказу Подільським районним відділом державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві було відкрито виконавче провадження №54183408.
06.09.2017 державним виконавцем було прийнято постанову про накладення штрафу на Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю !Телерадіокомпанія "НБМ" у розмірі 5100,00 грн. та повторно надано 10-денний строк для виконання рішення.
Станом на 05.04.2019 боржником не було надано підтвердження виконання рішення суду.
У зв`язку з цим державним виконавцем 05.04.2019 на підставі ст.ст. 63, 75 Закону України «Про виконавче провадження» прийнято постанову про накладення на Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "НБМ" штрафу на користь держави у розмірі 10200 грн.
Не погодившись з прийнятою постановою, вважаючи її протиправною, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.
При вирішенні спору суд виходить з наступного.
Статтею 19 Конституції Українивизначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідноч. 5ст. 55 Конституції України, кожному гарантується захист своїх прав, свобод та інтересів від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.
Спірні правовідносини, пов`язані із примусовим виконанням рішення суду, які регулюються нормамиЗакону України "Про виконавче провадження" №1404-VIII від 02.06.2016.
Відповідно дост.1. Закону №1404-VIIIвиконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цьогоЗаконупідлягають примусовому виконанню.
За п.6 ч.1ст.3 Закону №1404-VIII, примусовому виконанню підлягають рішення на підставі, зокрема: постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.
Частиною 1ст.5 Закону №1404-VIIIвстановлено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюютьсяЗаконом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».
Частиною 1ст. 18 Закону №1404-VІІІна виконавця покладено обов`язок вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
За змістом п. 1 ч. 1 ст. 3Закону №1404-VIIIпримусовому виконанню підлягають рішення на підставі виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Пунктом 1 ч. 2ст. 18 Закону №1404-VIIIна виконавцяпокладено обов`язокздійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
Виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних і посадових осіб у випадках, передбачених законом (п. 16 ч. 3ст. 18 Закону №1404-VIII).
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 26 Закону №1404-VIIIвиконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного устатті 3 цього Законуза заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Порядок виконання рішень, за якими боржник зобов`язаний вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, врегульованийст. 63 Закону №1404-VIII, за змістом ч.ч. 1-3 якої за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостоюстатті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником.
У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) і попередження про кримінальну відповідальність.
Виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, передбаченого частиною другою цієї статті, повторно перевіряє виконання рішення боржником.
Відповідно до частин 1 та 2ст.75 Закону №1404-VIIIу разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин виконавець у тому самому порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до органів досудового розслідування з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення.
Суд зазначає, що застосування такого заходу реагування є обов`язком державного виконавця і направлено на забезпечення реалізації мети виконавчого провадження як завершальної стадії судового провадження.
Зміст вищенаведених норм свідчить про те, що невиконання боржником рішення суду лише без поважних на те причин, тягне за собою певні наслідки, встановлені нормамиЗакону України "Про виконавче провадження".
Відповідач як на підставу скасування оскаржуваної постанови посилається на порушення державним виконавцем п. 10 ч. 3 ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження», відповідно до якої виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз`яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення.
Як на підставу невиконання рішення суду позивач посилається на наступне.Телерадіокомпанія «НБМ» веде мовлення багатоканальне (телебачення) на підставі ліцензії на мовлення серії НР №00486-м, що видана Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення 09.09.2009 .
Відповідно до ліцензії на мовлення серії НР №00486-м, що видана Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення 09.09.2009, Телерадіокомпанія «НБМ» транслює свою програму (телепрограму) за певною сіткою мовлення з вихідними даними (лототипом) «5», який і вирізняє телепрограму «5» від інших телепрограм, в т.ч. від телепрограми «STOP корупції» («Стоп корупції»).
Таким чином, "Телерадіокомпанія «НБМ»: здійснює трансляцію програми (телепрограми) під логотипом (під назвою) «5»; жодним чином не має відношення до трансляції програми (телерадіопрограми) «STOP корупції» («Стоп корупції»).
Телерадіокомпанією "НБМ" з ТОВ "Інформаційне агентство "СТОП КОРУПЦІЇ ТВ" 25.11.2015 за №7-15-НП був укладений ліцензійний договір на використання об`єкта права інтелектуальної власності аудіовізуального твору (циклової телевізійної передачі) під назвою «Стоп корупції», з терміном дії до 31.12.2016.
Отже особою, яка має виключне право будь-якої зміни твору -аудіовізуального твору (циклової телевізійної передачі) під назвою «Стоп корупції», в т.ч. супроводженню твору післямовами, коментарями, спростуваннями та інш. є Товариство з обмеженою відповідальністю «Інформаційне агентство «СТОП КОРУПЦІЇ ТВ» (код 38683985, 01033, вул. Жилянська, 118, оф. 93).
Телерадіокомпанія "НБМ" не є особою, яка має виключне право дозволяти використання об`єкта права інтелектуальної власності -аудіовізуального твору (циклової телевізійної передачі) під назвою «Стоп корупції»; не є особою, яка має право будь-якої зміни твору -аудіовізуального твору (циклової телевізійної передачі) під назвою «Стоп корупції», в т.ч. супроводженню твору післямовами, коментарями, спростуваннями та інш.
Разом з тим, п. 10 ч.2 ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження" не є обов`язковим для виконавця під час здійснення виконавчого провадження, а може бути застосований лише у випадку такої необхідності.
Суд звертає увагу на те, що оцінка викладеним вище поясненням підприємства була надана судовим рішенням у справі №910/3885/16, згідно якого суд дійшов висновку,про їх безпідставність.
Таким чином, наведені вище доводи позивача не можуть свідчити про протиправність прийнятої постанови державним виконавцем від 05.04.2019 у виконавчому провадженні ВП №54183408 про накладення штрафу.
Суд також зазначає, що станом на прийняття цього рішення відповідно до відомостей автоматизованої системи виконавчого провадження стан виконавчого провадження ВП №54183408 є завершеним.
Відповідно до частин 1, 2ст.77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цьогоКодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог зважаючи на те, що державним виконавцем виконано вимогиЗакону України «Про виконавче провадження», в результаті чого винесено оскаржуване рішення, в якому державним виконавцем надано належну оцінку діям позивача щодо невиконання рішення суду та обґрунтовано притягнуто позивача до відповідальності за невиконання рішення суду.
Оскільки у позовних вимогах відмовлено, розподіл судових витрат судом не здійснюється.
Керуючись статтями242-246,250,287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позовної заяви Підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «НБМ» до Подільського районного відділу державної виконавчої служби м. Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Міністерства юстиції України про визнання протиправною і скасування постанови заступника начальника Подільського районного відділу державної виконавчої служби м. Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві від 05.04.2019 р. по виконавчому провадженню ВП № 54183408 про накладення штрафу - відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 272 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в строк, передбачений частиною 6статті 287 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125334405 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні