Ухвала
від 20.02.2025 по справі 420/5549/25
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5549/25

УХВАЛА

20 лютого 2025 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши заяву Головного управління ДПС в Одеській області до комунального підприємства «Міське капітальне будівництво» про зупинення видаткових операцій

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДПС в Одеській області до комунального підприємства «Міське капітальне будівництво», в якому просить зупинити видаткові операції на рахунках КП «Міське Капітальне Будівництво» (код ЄДРПОУ: 35695935) у банках та інших фінансових установах.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.02.2025 року, сформованого о 17 год. 21 хв. справу передано судді Марину П.П.

Заява Головного управління ДПС в Одеській області подана в порядку, передбаченому ст. 283 КАС України.

Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.2 ст.169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Ознайомившись із позовною заявою, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам ст.160 КАС України.

Особливості провадження у справах за зверненням податкових органів щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках/електронних гаманцях платника податків встановлені ст.283 КАС України.

Згідно з ч.2 ст.283 КАС України заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі та повинна містити: 1) найменування адміністративного суду; 2) найменування, поштову адресу, а також номер засобу зв`язку заявника; 3) найменування, поштову адресу, а також номер засобу зв`язку, якщо такий відомий, щодо сторони, до якої застосовуються заходи, визначені частиною першою цієї статті; 4) підстави звернення із заявою, обставини, що підтверджуються доказами, та вимоги заявника; 5) перелік документів та інших матеріалів, що додаються; 6) підпис уповноваженої особи суб`єкта владних повноважень, що скріплюється печаткою.

Відповідно до ч.3 ст.283 КАС України у разі недотримання вимог частини другої цієї статті суд повідомляє про це заявника та надає йому строк, але не більше ніж 24 години, для усунення недоліків.

Позов не відповідає вказаним вимогам законодавства.

Обґрунтовуючи наявність повноважень для звернення до суду з даним позовом позивач посилається на пп.20.1.31 та пп.201.32 п.20.1 ст.20 ПКУ.

Зазначеними нормами ПКУ визначено право контролюючого органу звертатися до суду: щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках/електронних гаманцях такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень (пп.20.1.31); якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, іншій фінансовій установі, небанківському надавачу платіжних послуг, емітенті електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом (пп.20.1.32).

Аналіз вказаних підстав свідчить про те, що вони не є тотожними, проте позивач не зазначає на якій саме підставі реалізує свої повноваження.

За висновками Верховного Суду статтею 283 КАС України заяву визначено як форму звернення до суду органу доходів і зборів при здійсненні ним передбачених законом повноважень. Заява як форма звернення до суду передбачена КАС України. Закон України «Про судовий збір» не відносить заяву до об`єктів, за які судовий збір не справляється, а органи Державної податкової служби України - до осіб, для яких встановлено пільги щодо сплати судового збору за таки заяви (ухвали від 24 січня 2019 року (справа №К/9901/1712/19) та від 14 січня 2019 року (справа №640/20001/18).

Згідно з ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Позивач не надає документ про сплату судового збору.

Законом України від 03.11.2022 року №2719-ІХ, який набрав чинності 25.11.2022, ч.1 ст.5 доповнено пунктом 27 такого змісту: « 27) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи - в частині стягнення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування».

Отже, відповідно до внесених змін податковий орган звільняється від сплати судового збору у тих справах, предметом судового розгляду у яких є, зокрема, стягнення податкового боргу. Натомість, предметом заявлених вимог у цій справі є зупинення видаткових операцій на рахунках КП «Міське капітальне будівництво» у банках та інших фінансових установах.

Таким чином, враховуючи викладене, а також правові висновки Верховного Суду, позивач по даній справі повинен сплатити судовий збір за подання даного позову.

Оскільки позивач звернувся до суду через систему «Електронний суд» за ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору. Отже розмір судового збору за подання цього позову складає 2422,40 грн.

Відповідно до частини третьої статті 283 КАС України у разі недотримання вимог частини другої цієї статті суд повідомляє про це заявника та надає йому строк, але не більше ніж 24 години, для усунення недоліків. Невиконання вимог суду в установлений строк тягне за собою повернення заявнику заяви та доданих до неї документів.

Оскільки заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим частиною другою статті 283 КАС України, її належить залишити без руху, встановивши заявнику строк для усунення недоліків 21.02.2025 до 12 год. 00 хв.

Заявнику у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки заяви шляхом подання до суду документу про сплату судового збору в розмірі 2422,40 грн., а також належним чином оформлений позов.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169 КАС України суддя

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління ДПС в Одеській області до комунального підприємства «Міське капітальне будівництво» про зупинення видаткових операцій залишити без руху.

Повідомити заявника про необхідність усунути недоліки в строк до 21.02.2025 року до 12 години 00 хвилин та роз`яснити, що в іншому випадку заяву буде повернуто заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

СуддяП.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2025
Оприлюднено24.02.2025
Номер документу125337055
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/5549/25

Постанова від 26.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 18.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 07.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 24.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 21.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 20.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні