ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 лютого 2025 рокуЛьвівСправа № 380/10315/22 пров. № А/857/4139/25
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді:Гуляка В.В.
суддів: Ільчишин Н.В., Коваля Р.Й.
розглянувши в порядку письмового провадження заяви суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду Гуляка В.В., Ільчишин Н.В., Коваля Р.Й. про самовідвід в адміністративній справі №380/10315/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Палеттенверк Україна» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, у якій Головним управлінням ДПС у Львівській області подано апеляційну скаргу на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2024 року,
встановив:
У провадженні Восьмого апеляційного адміністративного суду знаходиться справа за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2024 року в адміністративній справі №380/10315/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Палеттенверк Україна» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23 січня 2025 року справу №380/10315/22 передано на розгляд колегії суддів: головуючий суддя (суддя-доповідач) Гуляк В.В., судді Ільчишин Н.В., Коваль Р.Й.
21 лютого 2025 року суддями Гуляком В.В. (суддя-доповідач), Ільчишин Н.В., Ковальом Р.Й. подано заяви про самовідвід у справі №380/10315/22 (апеляційне провадження №А/857/4139/25) відповідно до частини 2 статті 37 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 8 статті 40 КАС України, суддя, якому передано на вирішення заяву про відвід, вирішує питання про відвід в порядку письмового провадження. За ініціативою суду питання про відвід може вирішуватися у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неявка учасників справи у судове засідання, в якому вирішується питання про відвід, не перешкоджає розгляду судом питання про відвід.
Перевіривши матеріали справи та доводи заяв про самовідвід суддів, апеляційний суд вважає за необхідне задоволити заяви, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, колегією суддів (головуючий суддя Ільчишин Н.В., судді Гуляк В.В., Коваль Р.Й.) Восьмого апеляційного адміністративного суду 08 лютого 2023 року ухвалено постанову у справі №380/10315/22, якою апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишено без задоволення, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2022 року у справі №380/10315/22 залишено без змін.
Надалі постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 04 квітня 2024 року касаційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області задоволено частково. Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2023 року у справі №380/10315/22 скасовано. Справу №380/10315/22 направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
19 грудня 2024 року Львівський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, яким позов задовольнив повністю. Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 03.02.2022 №1866/13-01-07-03.
Не погодившись з цим рішенням, Головне управління ДПС у Львівській області подало апеляційну скаргу.
На виконання вимог ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2025 року про витребування матеріалів справи №380/10315/22 Львівський окружний адміністративний суд такі направив до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Підстави для відводу судді визначені статтями 36, 37 КАС України.
Підстави відводу (самовідводу) судді наведені у статті 36 КАС України, частиною другою якої визначено, що суддя підлягає відводу (самовідводу) також за наявності обставин, встановлених статтею 37 цього Кодексу.
Згідно частини 2 статті 37 КАС України суддя, який брав участь у вирішенні адміністративної справи в суді апеляційної інстанції, не може брати участі у вирішенні цієї самої справи в судах першої і касаційної інстанцій, а також у новому її розгляді після скасування постанови або ухвали суду апеляційної інстанції.
Частиною 1 статті 39 КАС України визначено, що за наявності підстав, зазначених у статтях 36-38 цього Кодексу, суддя зобов`язаний заявити самовідвід.
Статтею 2 Закону України Про судоустрій і статус суддів встановлено, що суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з частиною 1 статті 7 Закону України Про судоустрій і статус суддів кожному гарантується захист його прав, свобод та законних інтересів незалежним і безстороннім судом, утвореним відповідно до закону.
Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.
Пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод закріплено принцип, за яким кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи безстороннім судом.
У рішенні Європейського суду з прав людини від 09.11.2006 у справі Білуха проти України зазначено, що наявність безсторонності відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції має визначатися за суб`єктивними та об`єктивними критеріями. Відповідно до суб`єктивного критерію беруться до уваги особисті переконання та поведінка окремого судді, тобто те, чи виявляв суддя упередженість або безсторонність у конкретній справі. Згідно з об`єктивним критерієм визначається, серед інших аспектів, чи забезпечував суд як такий та його склад умови, за яких були б неможливі будь-які сумніви в його безсторонності. У кожній окремій справі слід вирішувати чи мають стосунки, що розглядаються, таку природу та ступінь, які свідчать про відсутність безсторонності суду.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що наведені вище обставини є підставами для відводу суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду Гуляка В.В., Ільчишин Н.В., Коваля Р.Й. від розгляду апеляційної скарги у справі №380/10315/22.
Згідно з частиною 2 статті 41 КАС України у разі задоволення відводу (самовідводу) одному із суддів або всьому складу суду, якщо справа розглядається колегією суддів, адміністративна справа розглядається в тому самому адміністративному суді тим самим кількісним складом колегії суддів без участі відведеного судді або іншим складом суддів, який визначається в порядку, встановленому частиною першою статті 31 цього Кодексу.
Керуючись статтями 36, 37, 39, 41, 321, 325, 328 КАС України, суд
ухвалив:
Заяви суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду Гуляка Василя Васильовича (головуючий суддя, суддя-доповідач), Ільчишин Надії Василівни, Коваля Романа Йосиповича про самовідвід - задоволити.
Відвести суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду Гуляка Василя Васильовича (головуючий суддя, суддя-доповідач), Ільчишин Надії Василівни, Коваля Романа Йосиповича від розгляду апеляційної скарги Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2024 року в адміністративній справі №380/10315/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Палеттенверк Україна» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Матеріали справи №380/10315/22 передати на повторний автоматизований розподіл для визначення складу колегії суддів в порядку, встановленому частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і касаційному оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя В. В. Гуляк судді Н. В. Ільчишин Р. Й. Коваль
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2025 |
Оприлюднено | 25.02.2025 |
Номер документу | 125340649 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні