Самарський районний суд м.дніпропетровська
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 206/3817/23
Провадження № 1-кс/206/210/25
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.02.2025м. Дніпро
Слідчий суддя Самарського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпро клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Луганській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Луганської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю та здійснення їх виїмки у кримінальному провадженню, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 17.08.2023 під №42023132610000268 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Старша слідча в ОВС СУ ГУНП в Луганській області, майор поліції ОСОБА_3 , звернулася до слідчого судді із зазначеним вище клопотанням, яке обґрунтовано тим, що слідчими слідчого управління Головного управління Національної поліції в Луганській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023132610000268 від 17.08.2023 р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» (далі - Закон) зняттю з військового обліку військовозобов`язаних у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки підлягають громадяни України, в тому числі, за рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до п. 3 ч. 6 ст. 37 Закону виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів ІНФОРМАЦІЯ_2 - у Центральному управлінні або регіональних органах ІНФОРМАЦІЯ_2 , військовозобов`язаних та резервістів ІНФОРМАЦІЯ_3 - у відповідному підрозділі ІНФОРМАЦІЯ_3 ) підлягають громадяни України, які визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку.
Відповідно до п. 60 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (Постанова КМ України від 30 грудня 2022 р. № 1487) медико-соціальні експертні комісії повідомляють у семиденний строк відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам ІНФОРМАЦІЯ_4 , підрозділам ІНФОРМАЦІЯ_3 про призовників, військовозобов`язаних та резервістів, яких визнано особами з інвалідністю, та про зміну групи інвалідності.
Таким чином, згідно розробленої злочинної схеми, службові особи Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та підпорядкованих йому підрозділів, зловживаючи своїми службовими становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, діючи всупереч інтересам служби, складають, видають завідомо неправдиві офіційні документи щодо наявності у військово зобов`язаних осіб групи інвалідності.
У подальшому зазначені документи спрямовуються до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та слугують підставою для визнання військовозобов`язаних осіб непридатними до військової служби та виключення із військового обліку, що у свою чергу завдає істотної шкоди державним інтересам в умовах воєнного стану.
Наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 від 30 липня 2012 року №577 «Про затвердження форм первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях», затверджено форми №157/о «Акт огляду медико-соціальною експертною комісією» та №157-5/о «Журнал протоколів засідань медико-соціальної експертної комісії», у яких відображаються перебіг засідань комісії.
Разом з цим, На виконання Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Закону України «Про оборону України», Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постанови Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 року № 921 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних», Наказу ІНФОРМАЦІЯ_7 від 14.08.2008 року № 402 «Про Затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», та з метою якісного проведення медичних оглядів військовозобов`язаних, за відповідним рішенням можуть створюватися позаштатні військово-лікарські комісії. Так, при ІНФОРМАЦІЯ_8 створено позаштатну військово-лікарську комісію яка фактично реалізує свої повноваження в одному приміщенні із службовими особами Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 », в сусідніх кабінетах.
22.08.2023 на підставі ухвали слідчого судді Самарського районного суду міста Дніпропетровська, у приміщенні Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 », за адресою АДРЕСА_1 проведено обшук, під час якого вилучено медичну документацію на 152 особи, які у період часу з 24.02.2022 комісією МСЕК визнані інвалідами 1-3 груп.
Також 25.01.2024 на підставі ухвали слідчого судді Самарського районного суду міста Дніпропетровська, у приміщенні Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 », за адресою: АДРЕСА_1 проведено тичасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю , під час якого вилучено медичну документацію на 72 особи, які у період часу з 23.08.2023 по 25.01.2024 комісією МСЕК визнані інвалідами 1-3 груп.
Крім того, 03.10.2024 на підставі ухвали слідчого судді Самарського районного суду міста Дніпропетровська, у приміщенні Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 », за адресою: АДРЕСА_1 проведено тичасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю , під час якого вилучено медичну документацію на 113 осіб, які у період часу з 25.01.2024 по 03.10.2024 комісією МСЕК визнані інвалідами 1-3 груп.
Аналізом проведеної медичної документації, описані в особових справах зазначених громадян та інші встановлені під час досудового розслідування обставини визивають сумніви щодо наявності достатніх підстав для встановлення їм інвалідності.
Так, під час досудового розслідування у операторів мобільного зв`язку отримано тимчасовий доступ до телефонних з`єднань, за результатами аналізу яких встановлено, що деякі особи які проходили лікування в КНП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Сєвєродонецької міської ради та КНП « ІНФОРМАЦІЯ_10 », але на період лікування фактично перебували за межами міста Дніпро, де фактично здійснює діяльність вказані медичні заклади, а саме такі особи : ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 . ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 . На підставі наданих, зазначеними громадянами даних, щодо звернень до лікарів, результатів обстежень та проходження лікувань, комісією Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » прийняті рішення про встановлення інвалідності, які з урахуванням встановлених обставин, викликають сумніви щодо їх об`єктивності.
Крім того, за результатами аналізу інформації отриманої від ІНФОРМАЦІЯ_16 встановлено, що дані щодо лікування ОСОБА_10 відсутні у медичній інформаційній системі.
Також згідно наданої інформації КНП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_10 не проходив лікування в період з 03.07.2023 по 10.07.2023. Проте, в медичній документації, яка стала підставою в надані ОСОБА_10 групи інвалідності мається Епікриз № 207 КНП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Сєвєродонецької міської ради.
Разом з цим, встановлено, що службові особи Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » до 31.12.2024 продовжували приймати сумнівні рішення щодо надання групи інвалідності особам, які підлягають призову на військову службу за мобілізацією.
Однак, згідно з положеннями пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 N? 1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» з 01.01.2025 експертиза щодо встановлення інвалідності відповідно до законодавства для повнолітніх осіб проводиться експертними командами з оцінювання повсякденного функціонування особи, сформованими відповідно до Положення про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою, до складу яких можуть входити лікарі, які мають право проводити оцінювання повсякденного функціонування особи відповідно до Порядку проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою, a також Центром оцінювання функціонального стану осіб відповідно до Положення про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою; проведення оцінювання повсякденного функціонування особи організовується в кластерних та надкластерних закладах охорони здоров?я відповідно до положення про експертну команду з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою.
У відповідь на запит від 09.12.2024 р. N? 42769/111/18-2024 (вх. від 10.12.2024р.), Луганський комунальний заклад « ІНФОРМАЦІЯ_5 » повідомив, що згідно розпорядження голови обласної державної адміністрації - начальника обласної військової адміністрації від 12.12.2024р. N? 285: «Припинити юридичну особу - Луганський комунальний заклад « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) В результаті реорганізації (приєднання) до Комунального некомерційного підприємства Луганської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )».
Згідно розпорядження голови обласної державної адміністрації начальника обласної військової адміністрації від 12.12.2024р. N? 287: «Луганському комунальному закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до 10.01.2025 передати Комунальному некомерційному підприємству Луганської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) ( АДРЕСА_2 (факт. адреса), Email: ІНФОРМАЦІЯ_18 ) усі наявні медико-експертні справи, за якими розгляд медико-соціальними експертними комісіями був проведений до 31.12.2024».
На теперішній час, виникла необхідність у перевірці діяльності Луганського комунального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ), яку здійснено в період з 03.10.2024 по 31.12.2024, а саме законних підстав складання форм первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях, зокрема форм №157/о «Акт огляду медико-соціальною експертною комісією» з додатками, якими обґрунтовується рішення за період з 03.10.2024 по 31.12.2024 згідно яких потенційним призовникам встановлювалася група інвалідності, що як наслідок, тягнуло за собою виключення таких осіб з військового обліку.
У зв`язку із викладеним виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю та перебувають у володіння Комунальному некомерційному підприємству Луганської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) ( АДРЕСА_2 , а саме до форм первинної облікової документації, що використовується в медико-соціальних експертних комісіях, зокрема форм №157/о «Акт огляду медико-соціальною експертною комісією» з додатками, якими обґрунтовується рішення, починаючи з 04.10.2024 по 31.12.2024, згідно яких потенційним призовникам встановлювалася група інвалідності, що як наслідок, тягнуло за собою виключення таких осіб з військового обліку з метою їх вилучення для перевірки законності та обґрунтованості прийнятих рішень щодо надання особам груп інвалідності.
На підставі викладеного, слідча просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю та перебувають у володінні Луганської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) АДРЕСА_2 .
Крім того слідча зазначила, що відповідно до Наказу ІНФОРМАЦІЯ_19 від 08.10.1998 за № 53/5 для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів експерту для дослідження надаються оригінали документів, у зв`язку з чим, є необхідність у вилученні оригіналів вищезазначених медичних документів.
Слідчий надала заяву, в якій просить задовольнити подане клопотання, розгляд справи провести без її участі.
Клопотання розглядається без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, зважаючи на обставин кримінального правопорушення, відповідно до ч. 2, 4 ст. 163 КПК України.
З урахуванням заяви слідчого, відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Дослідивши клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, додатки до цього клопотання, слідчий суддя вважає за можливе задовольнити клопотання, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає в наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходиться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ст.163КПКУкраїни слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно до положень ч. 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах та документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Так, слідчим суддею встановлено, що звертаючись із зазначеним клопотанням до суду, в якості доказів до клопотання надано: копію витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 17.08.2023 кримінального провадження під № 42023132610000268 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, копію повідомлення про вчинення кримінального правопорушення від 17.08.2023 р., копії медичних документів; копії протоколів огляду від 24 вересня 2024 р. та інші матеріали кримінального провадження.
Дослідивши вищезазначені докази в судовому засіданні, з урахуванням дотримання принципів рівності, змагальності та диспозитивності, суд приходить до висновку про те, що дане клопотання підлягає задоволенню, оскільки запитувана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч.1 ст. 364, ч. 2 ст. 28, ч.1 ст. 366 КК України, а відомості, які містяться в запитуваних документах, можуть бути використані як докази.
Також слідчим доведено, що отримання вищезазначеної інформації іншим шляхом, крім за ухвалою суду, неможливо.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 159, 160-165, 300, 309,369-372КПКУкраїни слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Луганській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Луганської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю та здійснення їх виїмки у кримінальному провадженню, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 17.08.2023 під № 42023132610000268 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України задовольнити.
Надати дозвіл начальнику відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області майору поліції ОСОБА_16 , старшому слідчому в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області майору поліції ОСОБА_3 , заступнику начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області підполковнику поліції ОСОБА_17 , старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області майору поліції ОСОБА_18 , старшому слідчому в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області капітану поліції ОСОБА_19 , старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області капітану поліції ОСОБА_20 , старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області підполковнику поліції ОСОБА_21 , слідчому відділу розслідування злочинів загальнокримінальної спрямованості СУ ГУНП в Луганській області лейтенанту поліції ОСОБА_22 , слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Луганській області майору поліції ОСОБА_23 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Луганській області майору поліції ОСОБА_24 , дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю та перебувають у володінні Комунального некомерційного підприємства Луганської обласної ради « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою: АДРЕСА_2 , з можливістю їх вилучення, а саме оригіналів: форм №157/о «Акт огляду медико-соціальною експертною комісією» з доданою до акту документацією, складених у період дії військового стану, починаючи з 04 жовтня 2024 року до 31.12.2024 р.
Строк дії ухвали про дозвіл на тимчасовий доступ до документів та інформації становить 2 (два) місяця з дня її винесення, тобто до 18.04.2025.
Ухвала підлягає виконанню одноразово.
Перед початком виконання ухвали слідчого судді особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, а за її відсутності - іншій присутній особі, повинна бути пред`явлена ухвала і надана її копія.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів та їх тимчасового вилучення слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Самарський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2025 |
Оприлюднено | 25.02.2025 |
Номер документу | 125349237 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Самарський районний суд м.Дніпропетровська
Нестеренко Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні