Рішення
від 05.02.2025 по справі 465/5816/24
ФРАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 465/5816/24

Провадження 2/465/652/25

РІШЕННЯ

Іменем України

05.02.2025 року м. Львів

Франківський районний суд м. Львова у складі:

головуючого судді Дзеньдзюри С.М.,

при секретарі судового засідання Балаболці В.В.,

представника позивача ОСОБА_1

представника третьої особи ОСОБА_2 - адвоката Задорожнього І.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, як органу опіки та піклування, в інтересах малолітніх ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до ОСОБА_7 , за участю третьої особи: ОСОБА_2 , про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав,

встановив:

Представник Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, як органу опіки та піклування О. Пригода в інтересах малолітніх ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 звернулася до суду з позовом до ОСОБА_7 , за участю третьої особи: ОСОБА_2 , про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що відповідно до свідоцтва про народження серія НОМЕР_1 , виданого Маневицьким відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Камінь-Каширському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 10.06.2022 р., актовий запис №110, батьками ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . Відповідно до свідоцтва про народження серія НОМЕР_2 , виданого Маневицьким відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Волинській області 07.03.2019р., актовий запис №66, батьками ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . Відповідно до свідоцтва про народження серія НОМЕР_3 , виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану Мановецького районного управління юстиції у Волинській області 08.12.2015р., актовий запис №164 батьками ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . Відповідно до свідоцтва про народження серія НОМЕР_4 , виданого Франківським відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції 08.07.2014р., актовий запис №334 батьками ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Згідно листа відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітет Маневицької селищної ради від 14.02.2024№34/07-06/02, відділу «Служба у справа дітей» Франківського району стало відомо, що 14 лютого 2024 року, під час рейду сім`ї, що опинилися в складних життєвих обставинах, в АДРЕСА_1 було виявлен четверо малолітніх дітей: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , залишених без батьківськог піклування. Зі слів дітей, батьки спільно не проживають, тато ОСОБА_7 , перебуває наразі за кордоном. 13 лютого2024року, мама ОСОБА_8 та її співмешканець поїхали продавати автомобіль і досі не повернулися. Під час обстеження умов проживання виявлено, що в квартирі відсутн електроенергія (світло відключили досить давно), продуктів харчування майже не було, діти та речі брудні, наймолодший ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 був повністю голий. Помешкання обладнане пічним опаленням. На момент візиту малолітній ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , щоб зігрітися, розпалив грубку, дверці якої були відкриті, що ймовірно могло б спричинит пожежу, діти мали доступ до відкритого вогню. Також стало відомо, що до школи старші ОСОБА_10 та ОСОБА_11 останні два дні не ходили.

На момент обстеження умов проживання, виявлені чинники, що загрожувал життю та здоров`ю дітей, тому було вирішено невідкладно вилучити дітей із сім Виконавчим комітетом Маневицької селищної ради прийнято рішення «Про негайне відібрання дітей у матері та затвердження висновку органу опіки та піклування про доцільність відібрання дітей без позбавлення батьківських прав» від 15.02.2024poку № 29. Рішенням Маневицького районного суду Волинської області Рішенням Маневицького районного суду Волинської області від 18.04.2024у цивільній справі №164/349/24, задоволено позовні вимоги, щодо відібрання Малолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від матері ОСОБА_8 , у зв`язку із загрозою їх життя та здоров`я без позбавлення батьківських прав. Наказом начальника відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 14.02.2024року №13/07-03дітей було тимчасово влаштовано у сім`ю бабусі ОСОБА_2 , жительки. АДРЕСА_2 .

Згідно інформації вказаної у листі відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 03.04.2024№58/07-06/02, 03.04.2024у їх відділ звернувся ОСОБА_7 з заявою про повернення та передачу йому чотирьох дітей ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . У заяві ОСОБА_7 від 03.04.2024№38/07-06/01, зазначив, що у випадку невжиття ним заходів щодо повернення дітей до 14.04.2024року він дає згоду на позбавлення його батьківських прав.

Згідно інформації вказаної у листі відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 28.06.2024№86/07-06/02 який зареєстровано 09.07.2024за №2-14337-35-35, станом на 28.06.2024 ОСОБА_7 так і не вжив жодних дій, щодо повернення дітей до себе на виховання та спільне проживання, діти досі проживають з бабцею ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_2 .

Спеціалістами відділу «Служба у справах дітей» Франківського району 19.02.2024та 22.04.2024здійснили візит за адресою: АДРЕСА_3 , де зареєстрований ОСОБА_7 . Під час візиту вдалося поспілкуватися з ОСОБА_12 , яка повідомила, що її син за даною адресою не проживає, а лише зареєстрований. Також спеціалістами відділу здійснено візиту за адресою: АДРЕСА_2 . Під час візиту вдалося поспілкуватися з ОСОБА_2 матір`ю ОСОБА_8 , яка зазначила, що ні ОСОБА_7 , ні ОСОБА_8 за адресою її місця проживання не проживають.

ОСОБА_7 був запрошений та присутній на засіданні комісії з питань захисту прав дитини 10.06.2024та повідомив, що має намір забрати дітей на виховання, однак жодних дій щодо повернення на виховання дітей протягом чотирьох місяців не вжив, жодних документів на підтвердження своїх слів не долучив.

ОСОБА_7 до відділу «Служба у справах дітей» Франківського району та до Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, як органу опіки та піклування, з питанням щодо повернення йому на виховання дітей не звертався.

Згідно акту оцінки потреб сім`ї ОСОБА_2 від 16.07.2024, за результатами оцінювання у сім`ї наявні ознаки складних життєвих обставин, а саме втрата соціальних в`язків.

3 батьком ОСОБА_7 неодноразово проводилися профілактичні бесіди у відділі «Служба у справах дітей» Франківського району, щодо належного виконання батьківських обов`язків, наголошено та попереджено про відповідальність за неналежне виконання батьківських обов`язків. У звя`зку із вище викладеним позов просить задоволити.

Ухвалою судді Франківського районного суду м. Львова від 20 вересня 2024 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 14 січня 2025 року справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача - Органу опіки та піклування Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, Брухаль Л.Б. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю.

Відповідач ОСОБА_7 в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином, причин неявки суду не повідомив. Крім того, правом подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Представник третьої особи ОСОБА_2 -адвокат Задорожній І.Б. в судовому засіданні позовні вимоги просив задоволити.

Вислухавши думку представника позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов слід задоволити, з наступних підстав.

Відповідно до статті 55 Конституції України, кожному гарантується судовий захист його прав і свобод.

Статтею 2 ЦПК Українипередбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно достатті 4 ЦПК Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюванних прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до копії свідоцтва про народження серії НОМЕР_4 , виданого Франківським відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції 08.07.2014р., актовий запис №334, ОСОБА_3 народився ІНФОРМАЦІЯ_6 , батьками ОСОБА_3 записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Відповідно до копії свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 , виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану Мановецького районного управління юстиції у Волинській області 08.12.2015р., актовий запис №164, ОСОБА_6 народився ІНФОРМАЦІЯ_3 , батьками ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Відповідно до копії свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 , виданого Маневицьким відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Волинській області 07.03.2019р., актовий запис №66, ОСОБА_5 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 , батьками ОСОБА_5 , записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Відповідно до копії свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , виданого Маневицьким відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Камінь-Каширському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 10.06.2022р., актовий запис №110, ОСОБА_4 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , батьками ОСОБА_4 записані ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Відповідно до листа відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 14.02.2024№34/07-06/02, відділу «Служба у справа дітей» Франківського району стало відомо, що 14 лютого2024року, під час рейду сім`ї, що опинилися в складних життєвих обставинах, в АДРЕСА_1 було виявлен четверо малолітніх дітей: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , залишених без батьківськог піклування. Зі слів дітей, батьки спільно не проживають, тато ОСОБА_7 , перебуває наразі за кордоном. 13 лютого2024року, мама ОСОБА_8 та її співмешканець поїхали продавати автомобіль і досі не повернулися. Під час обстеження умов проживання виявлено, що в квартирі відсутня електроенергія, продуктів харчування майже не було, діти та речі брудні, наймолодший ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_1 був повністю голий. Помешкання обладнане пічним опаленням. На момент візиту малолітній ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , щоб зігрітися, розпалив грубку, дверці якої були відкриті, що ймовірно могло б спричинит пожежу, діти мали доступ до відкритого вогню. Також стало відомо, що до школи старші ОСОБА_10 та ОСОБА_11 останні два дні не ходили.

На момент обстеження умов проживання, виявлені чинники, що загрожували життю та здоров`ю дітей, тому було вирішено невідкладно вилучити дітей із сім Виконавчим комітетом Маневицької селищної ради прийнято рішення «Про негайне відібрання дітей у матері та затвердження висновку органу опіки та піклування про доцільність відібрання дітей без позбавлення батьківських прав» від 15.02.2024poку № 29.

Рішенням Маневицького районного суду Волинської області від 18.04.2024у цивільній справі №164/349/24, задоволено позовні вимоги, щодо відібрання Малолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від матері ОСОБА_8 .

Наказом начальника відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 14.02.2024року №13/07-03дітей було тимчасово влаштовано у сім`ю бабусі ОСОБА_2 , жительки. АДРЕСА_2 .

Згідно інформації вказаної у листі відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 03.04.2024№58/07-06/02, 03.04.2024у їх відділ звернувся ОСОБА_7 з заявою про повернення та передачу йому чотирьох дітей ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . У заяві ОСОБА_7 від 03.04.2024№38/07-06/01, зазначив що у випадку невжиття ним заходів щодо повернення дітей до 14.04.2024року він дає згоду на позбавлення його батьківських прав.

Згідно інформації вказаної у листі відділу «Служба у справах дітей» виконавчого комітету Маневицької селищної ради від 28.06.2024№86/07-06/02 який зареєстровано 09.07.2024за №2-14337-35-35, станом на 28.06.2024 ОСОБА_7 так і не вжив жодних дій, щодо повернення дітей до себе на виховання та спільне проживання, діти досі проживають з бабцею ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_2 .

Спеціалістами відділу «Служба у справах дітей» Франківського району 19.02.2024та 22.04.2024здійснено візит за адресою: АДРЕСА_3 , де зареєстрований ОСОБА_7 . Під час візиту вдалося поспілкуватися з ОСОБА_12 , яка повідомила, що її син за даною адресою не проживає, а лише зареєстрований. Також спеціалістами відділу здійснено візиту за адресою: АДРЕСА_2 . Під час візиту вдалося поспілкуватися з ОСОБА_2 матір`ю ОСОБА_8 , яка зазначила, що ні ОСОБА_7 ні ОСОБА_8 за адресою її місця проживання не проживають.

ОСОБА_7 був запрошений та присутній на засіданні комісії з питань захисту прав дитини 10.06.2024та повідомив, що має намір забрати дітей на виховання, однак жодних дій щодо повернення на виховання дітей протягом чотирьох місяців не вжив, жодних документів на підтвердження своїх слів не долучив.

ОСОБА_7 до відділу «Служба у справах дітей» Франківського району та до Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, як органу опіки та піклування, з питанням щодо повернення йому на виховання дітей не звертався.

Відповідно до висновку органу опіки та піклування Франківської районної адміністрації про доцільність відібрання малолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від батька ОСОБА_7 , №260001-вих-102985 від 17.07.2024, Франківська районна адміністрація Львівської міської ради, як орган опіки та піклування, вважає за доцільне відібрати малолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від батька ОСОБА_7 .

Статтею 51 Конституції Українипередбачено, що сім`я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Статтею 150 СК Українипередбачено, що батьки зобов`язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім`ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини. Батьки зобов`язані піклуватися про здоров`я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.

Згідно із ч.1ст.152 СК України, право дитини на належне батьківське виховання, забезпечується системою державного контролю, що встановлена законом.

Згідно із Конвенцією про права дитини від 20 листопада 1989 року, ратифікованоїпостановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року №789-ХІІ, (далі - Конвенція), держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів. Держави-учасниці вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних, соціальних і просвітніх заходів з метою захисту дитини від усіх форм фізичного та психологічного насильства, образи чи зловживань, відсутності піклування чи недбалого і брутального поводження та експлуатації, включаючи сексуальні зловживання, з боку батьків, законних опікунів чи будь-якої іншої особи, яка турбується про дитину.

Статтею 18 Конвенції визначено, що батьки несуть основну відповідальність за виховання дитини. Найкращі інтереси дитини є предметом їх основного піклування.

Принцип 6 Декларації прав дитини 1959 року проголошує, що дитина для повного і гармонійного розвитку її особистості потребує любові і розуміння. Вона повинна, якщо це можливо, зростати під опікою і відповідальністю своїх батьків і, в усякому разі, в атмосфері любові і моральної та матеріальної забезпеченості; малолітню дитину не слід, крім тих випадків, коли є виняткові обставини, розлучати зі своєю матір`ю.

Відповідно до частини 4статті 155 СК Україниухилення батьків від виконання батьківських обов`язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

Відповідно до положень частини 1статті 170 СК Українисуд може постановити рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них, не позбавляючи їх батьківських прав, у випадках, передбачених пунктами 2-5 частини першої статті 164 цьогоКодексу, а також в інших випадках, якщо залишення дитини у них є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання. У цьому разі дитина передається другому з батьків, бабі, дідові, іншим родичам - за їх бажанням або органові опіки та піклування. Під час ухвалення рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них без позбавлення їх батьківських прав суд бере до уваги інформацію про здійснення соціального супроводу сім`ї (особи) у разі здійснення такого супроводу.

Згідно із пунктами 2-5 частини першоїстатті 164 СК Українимати, батьки можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона, він: ухиляються від виконання своїх обов`язків щодо виховання дитини та/або забезпечення здобуття нею повної загальної середньої освіти; жорстоко поводяться з дитиною; є хронічними алкоголіками або наркоманами; вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва.

Європейський суд з прав людини зазначив, що оцінка загальної пропорційності будь-якого вжитого заходу, що може спричинити розрив сімейних зв`язків, вимагатиме від судів ретельної оцінки низки факторів та залежно від обставин відповідної справи вони можуть відрізнятися. Проте необхідно пам`ятати, що основні інтереси дитини є надзвичайно важливими. При визначенні основних інтересів дитини у кожному конкретному випадку необхідно враховувати дві умови: по-перше, у як найкращих інтересах дитини буде збереження її зв`язків із сім`єю, крім випадків, коли сім`я виявляється особливо непридатною або явно неблагополучною; по-друге, у як найкращих інтересах дитини буде забезпечення її розвитку у безпечному, спокійному та стійкому середовищі, що не є неблагополучним (Мамчур проти України, № 10383/09, § 100, ЄСПЛ, від 16 липня 2015 року).

З огляду на викладене суд зазначає, що основними підставами для відібрання дитини від батьків серед іншого є випадки, що охоплюють ситуації, коли залишення дитини у батьків є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання та ухиляння батьків від виконання своїх обов`язків по вихованню дитини. Така небезпека може випливати не лише із поведінки батьків, а й із їх особистих негативних звичок. Для відібрання дитини від батьків достатня наявність ризику лише для життя, здоров`я або лише для морального виховання. Варто враховувати й ступінь небезпеки для кожної окремо взятої дитини, враховуючи її фізичний та психічний розвиток.

Пунктом 18 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 30 березня 2007 року роз`яснено, що зважаючи на те, що позбавлення батьківських прав є крайнім заходом, суд може у виняткових випадках при доведеності винної поведінки когось із батьків або їх обох з урахуванням її характеру, особи батька і матері, а також інших конкретних обставин справи відмовити в задоволенні позову про позбавлення цих прав, попередивши відповідача про необхідність змінити ставлення до виховання дитини (дітей) і поклавши на органи опіки та піклування контроль за виконання ним батьківських обов`язків. Ухвалюючи таке рішення, суд має право вирішити питання про відібрання дитини у відповідача і передати органам опіки та піклування (якщо цього потребують її інтереси), але не повинен визначити при цьому конкретний заклад.

Основними підставами для відібрання дитини від батьків серед іншого є випадки, що охоплюють ситуації, коли залишення дитини у батьків є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання. Така небезпека може випливати не лише із поведінки батьків (безвідповідальне ставлення до дитини та невжиття заходів щодо забезпечення лікування дитини у зв`язку із її тяжким станом здоров`я), а й із їх особистих негативних звичок. Для відібрання дитини від батьків достатня наявність ризику лише для життя, здоров`я або лише для морального виховання. Варто враховувати й ступінь небезпеки для кожної окремо взятої дитини, враховуючи її фізичний та психічний розвиток.

Враховуючи положення частини 1 статті 3 Конвенції про права дитини, частини 7статті 7СК Українипри вирішенні будь-яких питань щодо дітей суд повинен виходити з якнайкращого забезпечення інтересів дітей.

За наведених обставини, суд доходить висновку, що відповідач, як батько не усвідомлює в повній мірі свого ставлення до виконання своїх батьківських обов`язків, зняв з себе обов`язки з виховання та забезпечення дітей, ставлячи у небезпеку їх життя та здоров`я.

Декларація прав дитини, проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 року, як принципове положення визначила, що дитина повинна зростати в умовах турботи.

Відповідно до ст.3 Конвенції про права дитини, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Згідно зіст.12 Закону України «Про охорону дитинства», батьки зобов`язані піклуватися про її здоров`я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей, поважати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці.

Відібрання дитини без позбавлення батьківських прав є тимчасовим заходом і відповідач, відповідно до частини 3статті 170 СК України, не позбавлений можливості повернути дітей. Суд зауважує, що відібрання дітей у батьків це санкція за невиконання батьківських обов`язків. Ця санкція є більш м`якою, порівняно з іншими, зокрема із позбавленням батьківських прав. Відібрання дитини не є крайнім і незворотним заходом.

З врахуванням викладеного, оскільки відповідач ОСОБА_7 ухиляється від виконання своїх обов`язків стосовно виховання дітей ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , не дбає про їх духовний та фізичний розвиток, не проявляє батьківської турботи, самоусунувся від виконання батьківських обов`язків по вихованню та утриманню дітей, суд дійшов висновку про відібрання у ОСОБА_7 , синів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , без позбавлення його батьківських прав, оскільки це є єдиним способом захисту прав і якнайкращого забезпечення інтересів дітей.

Відомості, які б спростовували даний висновок суду, відсутні, а інше вирішення спору не відповідало б таким засадам цивільного законодавства як справедливість, добросовісність та розумність (ст.3 ЦК України).

Згідно з вимогами ч.3ст.170 СК України, якщо відпадуть причини, які перешкоджали належному вихованню дитини її батьками, суд за заявою батьків може постановити рішення про повернення їм дитини.

Отже, відповідач не позбавлений можливості змінити своє відношення та ставлення до виконання батьківських обов`язків та звернутись в суд із позовом про повернення йому дітей.

Керуючись ст.ст.12, 13, 81, 83, 258, 263, 265, 268, 354-356 ЦПК України, суд, -

ухвалив:

Позов Франківської районної адміністрації Львівської міської ради, як органу опіки та піклування до ОСОБА_7 , за участю третьої особи: ОСОБА_2 , про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав - задоволити.

Відібрати у ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , без позбавлення її батьківських прав.

Відібрати у ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , сина ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ,без позбавленняїї батьківськихправ.

Відібрати у ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , сина ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , без позбавлення її батьківських прав.

Відібрати у ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , сина ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , без позбавлення її батьківських прав.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Франківська районна адміністрація Львівської міської ради, як орган опіки та піклування, код ЄДРПОУ 04056121, місцезнаходження: 79057, м. Львів вул. Ген. Чупринки, 85.

Відповідач: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , РНОКПП: НОМЕР_5 , АДРЕСА_3 .

Третя особа: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , РНОКПП: НОМЕР_6 , АДРЕСА_2 .

Повний текст рішення виготовлено 24.02.2025р.

Суддя Дзеньдзюра С.М.

СудФранківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення05.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125403022
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —465/5816/24

Рішення від 05.02.2025

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

Рішення від 05.02.2025

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

Ухвала від 14.01.2025

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

Ухвала від 14.01.2025

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

Ухвала від 02.12.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

Ухвала від 20.09.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні