РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2025 року справа № 580/10956/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Янківської В.П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації, Черкаської обласної державної адміністрації про визнання дій протиправним та скасування рішення,
встановив:
05 листопада 2024 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації, в якій просить: визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян, оформлене протоколом №19 від 04.10.2024 року (п.21) в частині визнання посвідчення ОСОБА_1 потерпілого від наслідків Чорнобильської катастрофи категорії 4 серії серія НОМЕР_1 від 25.12.2000 року виданим необгрунтовано, що підлягає вилученню.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що факт його проживання на території зони посиленого радіоекологічного контролю не менше чотирьох років станом на 1 січня 1993 року підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, а також був визнаний державними органами шляхом видачі позивачу посвідчення потерпілого від аварії на ЧАЕС категорії 4 серії НОМЕР_1 від 25.12.2000.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 11.11.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Представник Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації подав до суду до суду відзив на позовну заяву, в якому зокрема просить замінити первісного відповідача Департамент соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03195719) на належного відповідача Черкаську обласну державну адміністрацію. В обгрунтування клопотання зазначив, що у прохальній частині позову позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян, разом з тим, позовні вимоги спрямовує до Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації, а не до органу, яким утворена Комісія, тобто Черкаської обласної державної адміністрації. Департамент соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації, виключно організовує роботу та безпосереднє проведення засідань Комісії та не наділений повноваженнями приймати рішення щодо визначення статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи та видавати відповідні посвідчення.
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 06.01.2025 залучено в якості відповідача до участі у справі №580/10956/24 Черкаську обласну державну адміністрацію.
Від Черкаської обласної державної адміністрації надійшов відзив на позовну, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог позивач та зазначив, що на адресу Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації (далі Департамент) надійшов лист від Відділу обслуговування громадян № 13 (сервісний центр) управління обслуговування громадян ГУ ПФУ в Черкаській області від 04.09.2024 № 2300-0216-6/64932 (далі Лист ПФУ від 04.09.2024) з проханням перевірити правомірність видачі посвідчення громадянина, який постійно проживав на території зони посиленого радіоекологічного контролю Серії НОМЕР_1 (категорія 4), виданого 26.12.2000 Черкаською облдержадміністрацією ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителю м. Тальне. На Лист ПФУ від 04.09.2024. 04.10.2024 відбулося засідання Комісії, на якій заслухали справу, зокрема, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя м. Тальне, Звенигородського району, щодо перевірки правильності видачі посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4 серії НОМЕР_2 , виданого Черкаською облдержадміністрацією. За наслідками засідання Комісії, 04.10.2024 було вирішено, що за нововиявлених обставин, у зв`язку з непідтвердженням періоду проживання або роботи на території зони посиленого радіоекологічного контролю не менше 4-х років з дня аварії на Чорнобильській АЕС (26.04.1986) станом на 01.01.1993, Позивачу не підтверджено статус потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4. В зв`язку з цим, визнано посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4 серії НОМЕР_2 виданим необгрунтовано. Необгрунтовано видані посвідчення відповідно до Порядку № 551 підлягають вилученнюя. Зокрема встановлено, що загальний період проживання Позивача на території зони посиленого радіоекологічного контролю, зокрема у м. Тальне, в період з 26.04.1986 по 01.01.1993 складає 5 місяців 25 днів (з 07.07.1992 по 01.01.1993), що становить менше 4-х років, як того вимагає пункт 4 ч. 1 ст. 11 Закону №796-XII. Загальний період зареєстрованого місця проживання Позивача на території зони посиленого радіоекологічного контролю, зокрема у м. Тальне, в період з 26.04.1986 по 01.01.1993 складає 3 роки 1 місяць 11 днів (з 21.11.1989 по 01.01.1993), що також становить менше 4-х років, як того вимагає пункт 4 ч. 1 ст. 11 Закону № 796-XII.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Глибочок, Тальнівського району, Черкаської області, зареєстрований в м. Тальне Черкаської області з 26.11.2008.
Позивачу видано посвідчення громадянина, який постійно проживає або постійно працює на території зони посиленого радіоекологічного контролю 4 категорії серії НОМЕР_1 від 26.12.2000.
На адресу Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації (далі Департамент) надійшов лист від Відділу обслуговування громадян № 13 (сервісний центр) управління обслуговування громадян ГУ ПФУ в Черкаській області від 04.09.2024 № 2300-0216-6/64932 (далі Лист ПФУ від 04.09.2024) з проханням перевірити правомірність видачі посвідчення громадянина, який постійно проживав на території зони посиленого радіоекологічного контролю Серії НОМЕР_1 (категорія 4), виданого 26.12.2000 Черкаською облдержадміністрацією ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителю м. Тальне. Інформація необхідна для призначення пенсії за віком ОСОБА_1 , як потерпілому внаслідок Чорнобильської катастрофи, оскільки стаття 55 Закону № 796- XII передбачає умови надання пенсій за віком особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, а також пільгу на зменшення пенсійного віку при призначенні пенсії та зменшення розміру страхового стажу на розмір зменшення пенсійного віку.
На Лист ПФУ від 04.09.2024 Департамент надав відповідь від 25.09.2024 № 02/04-02.6- 16/745/02/04-01.1-01-14/26204, поінформувавши, що справу ОСОБА_1 буде розглянуто на черговому засіданні Комісії, про наслідки розгляду справи адресата буде поінформовано додатково.
04.10.2024 відбулося засідання Комісії, на якій заслухали справу, зокрема, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя м.Тальне, Звенигородського району, щодо перевірки правильності видачі посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4 серії НОМЕР_2 , виданого Черкаською облдержадміністрацією.
За наслідками засідання Комісії, 04.10.2024 вирішено, що за нововиявлених обставин, у зв`язку з непідтвердженням періоду проживання або роботи на території зони посиленого радіоекологічного контролю не менше 4-х років з дня аварії на Чорнобильській АЕС (26.04.1986) станом на 01.01.1993, Позивачу не підтверджено статус потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4. В зв`язку з цим, визнано посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4 серії НОМЕР_2 виданим необгрунтовано. Необгрунтовано видані посвідчення відповідно до Порядку № 551 підлягають вилученню.
Вважаючи зазначене рішення протиправним, позивач звернувся до суду.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розпорядженням Черкаської обласної державної адміністрації Про внесення змін до розпорядження обласної державної адміністрації від 27.11.2009 № 354 від 04.01.2020 №72 утворено комісію Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, затверджено її склад та Положення про неї.
Згідно із пунктом 1 Положення Про комісію Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, затвердженого розпорядженням Черкаської обласної державної адміністрації від 04.01.2020 №72 (далі - Положення), комісія Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян (далі - комісія), є постійно діючим консультативно-дорадчим органом облдержадміністрації.
Відповідно до пунктів 3-4 Положення основними завданнями комісії є розгляд питань, пов`язаних з визначенням статусу особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадянам, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих.
Комісія відповідно до покладених на неї завдань: 1) розглядає подання районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення та відповідні документи, які згідно із нормами законодавства є підставою для видачі посвідчень особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, прирівняним до них; 2) приймає рішення щодо видачі (заміни, відмови у видачі) посвідчень відповідних категорій, згідно із Порядком видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551, необхідності доопрацювання документів та надання додаткової інформації. У разі встановлення необґрунтованої видачі посвідчення відповідної категорії, таке посвідчення визнається недійсним та підлягає вилученню з подальшим здаванням до Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації; 3) подає в установленому порядку розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Відповідно до п. 11 Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551, у разі встановлення регіональними комісіями факту необґрунтованої видачі посвідчення відповідної категорії таке посвідчення на підставі рішення цієї комісії підлягає вилученню уповноваженими органами.
Пунктом 4 частини 1 статті 11 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 №796-XII (далі - Закон №796-XII) визначено, що до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 14 Закону №796-XII для встановлення пільг і компенсацій визначаються такі категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи: особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років, - категорія 4.
Згідно із частинами 3 та 4 статті 15 Закону №796-XII підставою для визначення статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи, які проживають або працюють на забруднених територіях, є довідка про період проживання, роботи на цих територіях.
Видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 3 ст. 65 №796-XII посвідчення Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та Потерпілий від Чорнобильської катастрофи є документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим Законом.
Перелік населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи затверджено постановою Кабінет Міністрів Української PCP від 23.07.1991 №106, відповідно до додатку 1 якого смт. Лисянка Черкаської області, віднесено до зони посиленого радіологічного контролю (4 зона).
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1992 року №501 (чинної станом на дату видачі посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи позивачу) затверджено Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Порядок №501).
Відповідно до пунктів 2, 10 Порядку №501 посвідчення є документом, що підтверджує статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право користуватися пільгами й компенсаціями, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Видача посвідчень провадиться громадянам, які постійно проживають або постійно працюють на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 р. прожили або відпрацювали у цій зоні не менше чотирьох років, - на підставі довідки встановленого зразка.
З матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Глибочок, Тальнівського району, Черкаської області, зареєстрований в м. Тальне Черкаської області з 26.11.2008.
Позивачу видано посвідчення громадянина, який постійно проживає або постійно працює на території зони посиленого радіоекологічного контролю 4 категорії серії НОМЕР_1 від 26.12.2000.
Довідкою виконавчого комітету Тальнівської міської ради від 21.02.2024 року №346 підтверджується, що ОСОБА_1 у період 21.11.1989 по 24.07.1991р. був зареєстрований і проживав за адресою: АДРЕСА_1 , де і проживаю по даний час, а в період з 24.07.1991 по 13.03.1996 за адресою: АДРЕСА_1 , дана обставина також підтверджена та встановлена Черкаськими окружним адміністративним судом у рішенні Черкаського окружного адміністративного суду у справі №580/4984/24 від 21.06.2024 року (рішення набрало законної сили 15.08.2024 року), а тому не підлягає повторному доказуванню.
Постановами Кабінету Міністрів Української РСР «Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української РСР про порядок введення в дію законів Української РСР "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" та "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи" від 23 липня 1991 р. № 106 було затверджено перелік населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення, згідно з додатком № 1. Місто Тальне відповідно Переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок чорнобильської катастрофи віднесено до зони посиленого радіологічного контролю.
Згідно військового квитка серія НОМЕР_3 від 03.07.1987 та довідки ІНФОРМАЦІЯ_2 №3/1687 від 21.03.2024, позивач став на військовий облік у ІНФОРМАЦІЯ_3 23.05.1989 та проходив строкову військову службу у АДРЕСА_2 в період з 05.07.1987 по 15.05.1989.
Наказом Міністерства оборони України «Про затвердження Переліку військових частин, установ, організацій і підприємств Міністерства оборони України, дислокованих (які дислокувалися) у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення» №322 від 08.09.1997 затверджено перелік військових частин які розташовані у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення.
Селище міського типу Нові Білокоровичі Олевського району Житомирської області відповідно до Переліку військових частин, установ, організацій і підприємств Міністерства оборони України, дислокованих (які дислокувалися) у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення знаходиться в зоні безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення, що в свою чергу свідчить про те, що я проходив строкову військову службу в межам зони посиленого радіоекологічного контролю.
Згідно статті 2 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" зон радіоактивного забруднення належать: зона відчуження, зона безумовного (обов`язкового) відселення, зона гарантованого добровільного відселення та зона посиленого радіоекологічного контролю.
Зона безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення це територія, що зазнала інтенсивного забруднення довгоживучими радіонуклідами, з щільністю забруднення ґрунту понад доаварійний рівень ізотопами цезію від 15,0 Кі/кв.
З цього слідує, що територія на якій знаходилася військова частина у якій з 05.07.1987 року по 15.05.1989 роки проходив військову службу ОСОБА_1 є зоною радіоактивного забруднення після аварії на Чорнобильській АЕС однак з більш інтенсивним ступенем забруднення ніж зона посиленого радіоекологічного контролю.
Згідно з архівної довідки Уманського державного педагогічного університету імені П. Тичини від 23.02.2024 №289/17 в період з 22.05.1989 по 23.06.1992 ОСОБА_1 навчався на стаціонарній формі навчання в м. Умань.
Суд зазначає, що факт його навчання в місті Умань в період з 22.05.1989 по 23.06.1992 не може свідчити про недоведеність його проживання в зоні посиленого радіологічного контролю, оскільки позивач з 21.11.1989 по 13.03.1996 був зареєстрований та проживав у м. Тальне Звенигородського району, що підтверджується довідкою виконавчого комітету Тальнівської міської ради від 21.02.2024 № 346.
Сам факт навчання на стаціонарній формі навчання не підтверджує того факту, що особа під час навчання не могла у м. Тальне, яке розташоване у зоні і посиленого радіологічного контролю, оскільки особа може навчатися та працювати в одному місці, а проживати в іншому, і при цьому їздити на навчання чи на роботу
Таким чином ОСОБА_1 з 21.11.1989 по 13.03.1996 проживав у м. Тальне, яке розташоване у зоні і посиленого радіологічного контролю, що підтверджено відповідними доказами та встановлено судом у справі №580/4984/24 від 21.06.2024 року (рішення набрало законної сили 15.08.2024 року).
Щодо доводів відповідачів про те, що загальний період проживання або роботи позивача на території зони посиленого радіоекологічного контролю у м. Тальне Черкаської області в період з 26.04.1986 по 01.01.1993 складає 5 місяців 25 днів, що становить менше 4-х років, всупереч пункту 4 частини першої статті 11 Закону №796-ХІІ, суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 74 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За змістом наведених положень частин 3 та 4 статті 15 Закону №796-XII належним та допустимим доказом проживання особи на територіях радіоактивного забруднення є довідка про період проживання на цих територіях. Належним суб`єктом видачі такої довідки є орган місцевого самоврядування.
Таким чином, у контексті спірних правовідносин, визначальне доказове значення для підтвердження факту проживання позивача в м. Тальне Черкаської області є довідка Виконавчого комітету Тальнівської міської ради від 21.02.2024 року №346 підтверджується, що ОСОБА_1 у період 21.11.1989 по 24.07.1991р. був зареєстрований і проживав за адресою: АДРЕСА_1 , де і проживаю по даний час, а в період з 24.07.1991 по 13.03.1996 за адресою: АДРЕСА_1 .
З урахуванням наведеного у сукупності, суд зазначає, що належними та допустимими доказами, а також іншими матеріалами справи підтверджується факт проживання позивача в м. Тальне у періоди у період з 21.11.1989 по 24.07.1991 та з 24.07.1991 по 13.03.1996, а також спростовуються протилежні висновки відповідача.
Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно з частиною першої статті 17 Закону України Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20 жовтня 2011 року у справі Рисовський проти України (заява № 29979/04) підкреслив особливу важливість принципу належного урядування, який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.
З іншого боку, потреба виправити минулу помилку не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (див., mutatis mutandis, рішення у справі Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки (Pincova and Pine v. the Czech Republic), заява № 36548/97, п. 58, ECHR 2002-VIII).
Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), п. 74).
Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки (Pincova and Pine v. the Czech Republic), n. 58, а також рішення у справі Ґаші проти Хорватії (Gashi v. Croatia), заява № 32457/05, п. 40, від 13 грудня 2007 року, та у справі Трґо проти Хорватії (Trgo v. Croatia), заява № 35298/04, п. 67, від 11 червня 2009 року).
Таким чином, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість видачі позивачу посвідчення громадянина, який постійно проживає або постійно працює на території зони посиленого радіоекологічного контролю 4 категорії серії НОМЕР_1 від 25.12.2000, а також про протиправність та необхідність скасування пункту 21 рішення Комісії Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, оформленого протоколом від 04.10.2024 №9, в частині визнання посвідчення потерпілого від аварії на ЧАЕС категорії 4 серії НОМЕР_1 від 25.12.2000 таким, що видане необґрунтовано і підлягає вилученню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1211,20 гривень підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Черкаської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян, оформлене протоколом №19 від 04.10.2024 року (п.21) в частині визнання посвідчення ОСОБА_1 потерпілого від наслідків Чорнобильської катастрофи категорії 4 серії серія НОМЕР_1 від 25.12.2000 року виданим необгрунтовано, що підлягає вилученню.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської обласної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі у сумі 1211 (одну тисячу двісті одинадцять) грн 20 коп.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Валентина ЯНКІВСЬКА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2025 |
Оприлюднено | 27.02.2025 |
Номер документу | 125409577 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентина ЯНКІВСЬКА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні