Шостий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/12547/24 Суддя (судді) першої інстанції: Дудін С.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2025 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Епель О.В., Файдюка В.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2024 року у справі за адміністративним позовом Акціонерного товариства "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "ДИНАСТІЯ" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ :
Акціонерне товариство "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "ДИНАСТІЯ" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.02.2024 №0772070802.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2024 року адміністративний позов задоволено повністю.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представником позивача було подано відзив на апеляційну скаргу, відповідно до якого зазначено, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, а тому відсутні підстави для його скасування.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Судом першої інстанції встановлено, що Акціонерне товариство "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" (ідентифікаційний код 42132843, місцезнаходження: 01024, місто Київ, вул. Богомольця, буд. 7/14, прим. 182) 14.05.2018 зареєстроване як юридична особа, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Водночас, відповідачем було проведено документальну планову виїзну перевірку АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ", за результатами якої складено відповідний акт від 17.01.2024 №2948/Ж5/26-15-07-08-02/42132843 (далі по тексту - акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог підпункту 69.8.3 пункту 69.8 статті 69 Податкового кодексу України у редакції, чинній станом на 31.12.2023, а саме: неподання звітів про підзвітні рахунки відповідно до Угоди (FATCA) за 2018, 2019, 2020, 2021 та 2022 роки.
По суті виявленого порушення в акті перевірки зазначено, що між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки укладено Угоду для поліпшення виконання податкових правил і застосування положень Закону США "Про податкові вимоги до іноземних рахунків" (FATCA) від 07.02.2017, ратифікованої Законом України від 29.10.2019 №229-ІХ. Згідно даної Угоди звітувати про підзвітні рахунки повинні фінансові агенти. За період з 14.05.2018 по 30.09.2023 АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" звітів про підзвітні рахунки відповідно до Угоди не подавалися, пояснюючи це тим, що не відноситься до фінансових агентів. Відповідно до офіційного реєстру фінансових установ, які пройшли реєстрацію з метою виконання Закону США FATCA, опублікованого СВД США, який доступний за посиланням http://apps.ns.gov/app/fatcaFfiList/flu.jsf, АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" зареєстроване за кодом GIIN: A0HQ4S.99999.SL.804.
ДПС розглядає фінансові установи, які отримали Global intermediary identificahmi number (GIIN), як такі, що на підставі підпункту с) пункту 1 статті 4 Угоди, здійснили реєстрацію в СВД США з метою виконання вимог Угоди.
Положеннями Угоди, а саме підпунктом с) пункту 1) статті 4 Угоди передбачено, що фінансові установи України, які самостійно визначили себе «підзвітною» фінансовою установою, виконують відповідні реєстраційні вимоги Служби внутрішніх доходів США.
Інформація щодо реєстраційних заходів, викладена у посібнику користувача з онлайн-реєстрації FATCA (FATCA Online Registration System №5118), що доступний для ознайомлення на веб-сайтах СВД США та ДПС.
Крім того, у разі відсутності у звітному періоді на обліку фінансової установи підзвітних американських рахунків, власниками яких є громадяни або резиденти США, фінансовою установою відповідно до пункту 5 Порядку подається «нульовий» звіт за такий звітний період.
28.04.2023 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» від 20.03.2023 №2970-ІХ (далі по тексту - Закон №2970-ІХ), пунктом 3 розділу ІІ якого передбачено обов`язок фінансових агентів у 2023 році подати звіти про підзвітні рахунки за 2021 та 2022 звітні роки за правилами пункту 69.8 статті 69 Податкового кодексу України у редакції, чинній станом на 31.12.2023.
Водночас, згідно з правилами підпункту 69.8.3 пункту 69.8 статті 69 Податкового кодексу України у редакції, чинній станом на 31.12.2023, звіти про підзвітні рахунки фінансові агенти зобов`язані подавати щороку до 1 вересня. Таким чином, звіти про підзвітні рахунки за 2020 рік та інформацію, яка стосується звітних періодів з 2014 по 2019 роки, фінансові агенти зобов`язані подати до 1 вересня 2021 року, а за 2021 та 2022 звітні роки - до 1 вересня 2023 року.
На підставі акта перевірки ГУ ДПС у м. Києві прийняло податкове повідомлення-рішення від 07.02.2024 №0772070802, яким за порушення підпункту 69.8.3 пункту 69.8 статті 69 та на підставі пункту 118-1.1 статті 118 Податкового кодексу України до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1 250 000,00 грн.
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомлення-рішення, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.
Як було зазначено вище, між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки укладено Угоду для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США "Про податкові вимоги до іноземних рахунків (FATCA)" від 07.02.2017, ратифікованої Законом України від 29.10.2019 №229-IX (далі по тексту - Угода).
Відповідно до статті 2 Угоди сторони домовились отримувати та здійснювати обмін інформацією стосовно американських підзвітних рахунків.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» від 20.03.2023 №2970-ІХ (далі по тексту - Закон №2970-ІХ), який набрав чинності 28.04.2023, внесено до Податкового кодексу України певні зміни, зокрема доповнено статтями 39-3, 118-1.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Закону №2970-ІХ установлено, що у 2023 році фінансові агенти подають звіти про підзвітні рахунки, що підлягають поданню згідно з Угодою між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил і застосування положень Закону США "Про податкові вимоги до іноземних рахунків" (FATCA), за 2021 рік та за 2022 рік за правилами пункту 69.8 статті 69 Податкового кодексу України у редакції, чинній станом на 31 грудня 2022 року. Положення статті 39-3 Податкового кодексу України застосовуються до фінансових агентів у частині виконання ними вимог Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил і застосування положень Закону США "Про податкові вимоги до іноземних рахунків" (FATCA), починаючи зі звітного року, що завершується 31 грудня 2023 року. До фінансового агента, який своєчасно подав звіт про підзвітні рахунки за 2021 звітний рік у 2023 році відповідно до правил цього пункту, не застосовується штраф, встановлений Податковим кодексом України за неподання або несвоєчасне подання звіту про підзвітні рахунки (щодо звіту за 2021 рік).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
За правилами підпункту 69.8.3 пункту 69.8 статті 69 ПК України у редакції, чинній на 11.12.2022, фінансові агенти зобов`язані щороку, до 1 вересня, подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, звіт про підзвітні рахунки.
Звітним періодом вважається попередній календарний рік, якщо міжнародним договором, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або укладеним на його підставі міжвідомчим договором не встановлені інші правила.
Форма звіту про підзвітні рахунки, порядок її заповнення і подання фінансовими агентами до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 118-1.1 статті 118-1 ПК України, яка набрала чинності 01.01.2024, неподання фінансовим агентом звіту про підзвітні рахунки відповідно до вимог статті 39-3 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу у 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
За визначенням підпункту 14.1.257-1 пункту 14.1 статті 14 ПК України фінансовий агент - будь-яка особа (крім фізичної особи), яка відповідає визначенню звітної фінансової установи України, у значенні, наведеному в Угоді FATCA, та/або підзвітної фінансової установи відповідно до Багатосторонньої угоди CRS та Загального стандарту звітності CRS, та яка відповідно до цього Кодексу та інших актів законодавства, ухвалених на виконання положень Угоди FATCA та Багатосторонньої угоди CRS, зобов`язана застосовувати заходи належної комплексної перевірки до фінансових рахунків, подавати звіт про підзвітні рахунки до контролюючого органу, виконувати інші обов`язки та нести відповідальність за порушення цих обов`язків у порядку, встановленому законом.
Регулятори ринків фінансових послуг у межах повноважень, визначених законодавчими актами у сфері регулювання діяльності з надання фінансових послуг, встановлюють переліки небанківських фінансових установ, які зобов`язані виконувати обов`язки фінансових агентів відповідно до вимог Угоди FATCA.
Для цілей виконання вимог Угоди FATCA не є фінансовими агентами особи, визначені в Додатку II до Угоди FATCA.
Як передбачено у пункті 1 статті 4 Угоди «Трактування фінансових установ», кожна звітна фінансова установа України вважається такою, що виконує положення розділу 1471 Податкового кодексу США і на яку не поширюється положення про утримання, відповідно до нього, якщо Україна виконує свої зобов`язання відповідно до статей 2 і 3 цієї Угоди стосовно такої звітної фінансової установи України, і звітна фінансова установа України:
a) ідентифікує американські підзвітні рахунки та щорічно доповідає компетентному органу України інформацію, яку вимагається надавати згідно з пунктом 2 статті 2 цієї Угоди в часові межі та спосіб, описані в статті 3 цієї Угоди;
b) окремо для 2015 року і 2016 року щорічно повідомляє компетентному органу України назву кожної фінансової установи, яка не бере участь, якій було виконано виплати, та сукупну суму таких виплат;
c) виконує реєстраційні вимоги СВД FATCA, викладені на офіційному сайті;
d) за умови, що звітна фінансова установа України виступає в якості (i) кваліфікованого посередника (в контексті розділу 1441 Податкового кодексу США), що вирішила взяти на себе зобов`язання першочергового утримання відповідно до розділу 3 частини A Податкового кодексу США; (ii) іноземного товариства, що вирішило діяти в якості іноземного товариства, яке здійснює утримання, (в контексті як розділу 1441, так і розділу 1471 Податкового кодексу США); чи (iii) іноземного трасту, що вирішив діяти в якості іноземного трасту, який здійснює утримання (в контексті як розділу 1441, так і розділу 1471 Податкового кодексу США), утримує 30 відсотків з будь-якого платежу, який підлягає утриманню з американського джерела, будь-якій фінансовій установі, що не бере участь; та
e) у випадку звітної фінансової установи України, що не описана в підпункті 1(d) цієї статті, і яка виконує платіж, який підлягає утриманню з американського джерела, чи виступає в якості посередника стосовно такого платежу, будь-якій фінансовій установі, що не бере участь, звітна фінансова установа України надає будь-якому безпосередньому виконавцю такого платежу, що підлягає утриманню з американського джерела, інформацію, яка необхідна для здійснення утримання та звітування, що виникає у зв`язку з таким платежем.
У свою чергу, за визначенням пункту 1 статті 1 Угоди n) термін "звітна фінансова установа України" означає будь-яку фінансову установу України, яка не є непідзвітною фінансовою установою України;
o) термін "непідзвітна фінансова установа України" означає будь-яку фінансову установу України чи інший суб`єкт господарювання, який є резидентом України, що описаний в Додатку II як непідзвітна фінансова установа України чи в інший спосіб класифікується як іноземна фінансова установа, яка вважається такою, що виконує вимоги, або ж як фактичний власник, звільнений від виконання вимог згідно з відповідними постановами Міністерства фінансів США, що набирає чинності з дати підписання цієї Угоди.
Відповідно до пункту 4 статті 4 Угоди «Ідентифікація та трактування інших іноземних фінансових установ, які вважаються такими, що виконують вимоги, та фактичних власників, звільнених від виконання вимог» Сполучені Штати розглядають кожну непідзвітну фінансову установу України в якості іноземної фінансової установи, яка вважається такою, що виконує вимоги, чи фактичного власника, звільненого від виконання вимог, в залежності від ситуації, в контексті розділу 1471 Податкового кодексу США.
У Додатку ІІ до Угоди зазначено суб`єктів господарювання, які вважаються фактичними власниками, звільненими від виконання вимог, або фінансовими установами, які вважаються такими, що виконують вимоги, залежно від обставин, та нижченаведені рахунки виключаються з визначення фінансових рахунків.
Таким чином, обов`язок подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, звіт про підзвітні рахунки покладений на фінансових агентів. У свою чергу, невиконання такого обов`язку тягне накладення на фінансового агента штрафу відповідно до пункту 118-1.1 статті 118-1 Податкового кодексу України.
При цьому переліки небанківських фінансових установ, які зобов`язані виконувати обов`язки фінансових агентів відповідно до вимог Угоди FATCA, встановлюються регуляторами ринків фінансових послуг у межах повноважень, визначених законодавчими актами у сфері регулювання діяльності з надання фінансових послуг.
Суд встановив, що позивач є закритим недиверсифікованим венчурним корпоративним інвестиційним фондом та внесений до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування, за кодом №13300629; компанія з управління активами - ТОВ «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Даліз-Фінанс».
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 22 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» державне регулювання та нагляд за діяльністю з надання фінансових послуг щодо діяльності з надання фінансових послуг, визначених пунктом 9 частини першої статті 4 цього Закону, та супровідних до них послуг, а саме фінансових послуг, що надаються в межах професійної діяльності на ринках капіталу, здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06.10.2020 №578 «Про встановлення переліку небанківських фінансових установ, які зобов`язані виконувати обов`язки фінансових агентів» встановлено перелік небанківських фінансових установ, які зобов`язані виконувати обов`язки фінансових агентів відповідно до вимог міжнародних договорів, що містять положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або укладених на їх підставі міжвідомчих договорів, та мають надавати інформацію про підзвітні рахунки відповідно до Угоди тощо.
Відповідно до пункту 1 цього Рішення встановлено, що до переліку небанківських фінансових установ, які зобов`язані виконувати обов`язки фінансових агентів відповідно до вимог міжнародних договорів, що містять положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або укладених на їх підставі міжвідомчих договорів, та мають надавати інформацію про підзвітні рахунки відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA), а також іншого міжнародного договору, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або укладеного на його підставі міжвідомчого договору, належать професійні учасники ринків капіталу (за винятком тих, які відповідають критеріям, установленим у Додатку II до Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA), ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA)»), які на підставі ліцензії, виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, провадять професійну діяльність на ринках капіталу, а саме:
- діяльність з торгівлі фінансовими інструментами - субброкерську діяльність;
- діяльність з торгівлі фінансовими інструментами - брокерську діяльність;
- діяльність з торгівлі фінансовими інструментами - діяльність з управління портфелем фінансових інструментів;
- депозитарну діяльність - депозитарну діяльність депозитарної установи.
Суд звертає увагу, що пунктом 1 Рішення №578 визначено виключний перелік небанківських фінансових установ, які зобов`язані надавати інформацію про підзвітні рахунки. Натомість, інститути спільного інвестування (корпоративні інвестиційні фонди) не підпадають під категорію небанківських фінансових установ, які зобов`язані виконувати обов`язки фінансових агентів.
Як вбачається зі змісту акта перевірки, відповідач вважає, що АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" не відноситься до категорії непідзвітних фінансових установ, оскільки зареєстроване в реєстрі Служби внутрішніх доходів США, який доступний за посиланням http://apps.ns.gov/app/fatcaFfiList/flu.jsf, за кодом GIIN: A0HQ4S.99999.SL.804, посилаючись на підпункт с) пункту 1 статті 4 Угоди.
Таким чином, на думку відповідача, єдиною підставою уважати позивача фінансовим агентом є реєстрація в реєстрі Служби внутрішніх доходів США, який доступний за посиланням http://apps.ns.gov/app/fatcaFfiList/flu.jsf, за кодом GIIN: A0HQ4S.99999.SL.804.
Відповідно до частини другої статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За правилами частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Однак, суд звертає увагу, що відповідач, на якого покладено обов`язок доказування у цій справі, не надав будь-яких доказів, які б підтверджували обставини, зафіксовані в акті перевірки, щодо реєстрації позивача в реєстрі Служби внутрішніх доходів США, який доступний за посиланням http://apps.ns.gov/app/fatcaFfiList/flu.jsf, за кодом GIIN: A0HQ4S.99999.SL.804, наприклад, витягу із такого реєстру.
При цьому, як вірно зазначено судом першої інстанції, за вказаним посиланням неможливо знайти інформацію про те, що АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" зареєстроване в реєстрі Служби внутрішніх доходів США (http://apps.ns.gov/app/fatcaFfiList/flu.jsf) за кодом GIIN: A0HQ4S.99999.SL.804.
Крім того, ймовірна реєстрація позивача в реєстрі Служби внутрішніх доходів США та отримання коду GIIN (що не підтверджено жодним допустимим доказом), не є підставою вважати його підзвітною фінансовою установою за вимогами Угоди та, відповідно, фінансовим агентом, який зобов`язаний подати звіт про підзвітні рахунки.
Так, відповідно до підпункту с) пункту 1 статті 4 Угоди, який відповідач визначає правовою підставою для ідентифікації позивача як підзвітну фінансову установу, кожна звітна фінансова установа України вважається такою, що виконує положення розділу 1471 Податкового кодексу США і на яку не поширюється положення про утримання, відповідно до нього, якщо Україна виконує свої зобов`язання відповідно до статей 2 і 3 цієї Угоди стосовно такої звітної фінансової установи України, і звітна фінансова установа України виконує реєстраційні вимоги СВД FATCA, викладені на офіційному сайті.
По-перше, зі змісту пункту 1 статті 4 Угоди вбачається, що в ньому встановлені зобов`язання, покладені на звітну фінансову установу України у своїй сукупності, та вказані підпункти не можуть використовуватись окремо один від одного.
Крім того, зазначені зобов`язання не можуть вважатися кваліфікаційними ознаками, що мають застосовуватись в цілях ідентифікації фінансової установи, як підзвітної, оскільки, як зазначено вище, пункт 1 статті 4 Угоди "FATCA" визначає лише перелік обов`язків, що покладаються на звітну фінансову установу України.
По-друге, відповідач не довів належними доказами, що позивач, як звітна фінансова установа України виконує реєстраційні вимоги СВД FATCA, викладені на офіційному сайті.
Судом встановлено, що у листі від 25.01.2021 №25-0006/5985 Національний банк України за наслідками розгляду листа Української асоціації інвестиційного бізнесу про правомірність вимоги банків до окремих учасників Асоціації щодо отримання коду GIIN повідомив, що Угода FATCA та законодавство України не вимагає від інших фінансових установ, крім зазначених в пунктів 1 Рішення №578, виконувати обов`язки фінансових агентів, зокрема, щодо реєстрації в Службі внутрішніх доходів США (ІRS) та отримання спеціального реєстраційного номера GIIN.
Враховуючи вищевикладене, відповідач не довів, що АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" є звітною фінансовою установою та зобов`язано виконувати обов`язки фінансових агентів відповідно до вимог Угоди FATCA, а тому висновки акта перевірки про порушення позивачем підпункту 69.8.3 пункту 69.8 статті 69 Податкового кодексу України шляхом неподання звітів про підзвітні рахунки відповідно до Угоди (FATCA) за 2018, 2019, 2020, 2021 та 2022 роки, нормативно та документально не підтверджуються.
Крім того, суд звертає увагу, що в акті перевірки зазначено про порушення позивачем підпункту 69.8.3 пункту 69.8 статті 69 Податкового кодексу України у редакції, чинній станом на 31.12.2023, однак, Податковий кодекс України у редакції 31.12.2023 не містить такої норми, у зв`язку із тим, що пункт 69.8 статті 69 виключено на підставі Закону України від 20.03.2023 №2970-ІХ.
Водночас, матеріали справи містять копію науково-правового висновку від 13.05.2024, підготовленого експертом Національної академії правових наук України Кобильніком Д.А., відповідно до якого АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" не відповідає ознакам звітної фінансової установи України відповідно до Угоди (FATCA).
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що застосування до АТ "ЗНВКІФ "ДИНАСТІЯ" штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 118-1.1 статті 118 Податкового кодексу України є протиправним, у зв`язку із чим податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 07.02.2024 №0772070802 є протиправним та підлягає скасуванню.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2024 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев
cуддя О.В.Епель
суддя В.В.Файдюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2025 |
Оприлюднено | 26.02.2025 |
Номер документу | 125411590 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні