Ухвала
від 27.02.2025 по справі 560/159/25
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/159/25

УХВАЛА

іменем України

27 лютого 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Гнап Д.Д., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області від 08.07.2021 № 462/09/2021 "Про встановлення ставок орендної плати за землю".

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 січня 2025 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 04.02.2025 о 10:00 год. Зобов`язано Солотвинську селищну раду Івано-Франківського району Івано-Франківської області відповідно до вимог статті 264 КАС України, опублікувати оголошення про відкриття провадження у цій справі у виданні, в якому було або мало бути офіційно оприлюднене рішення № 462/09/2021 від 08.07.2021 Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області "Про встановлення ставок орендної плати за землю". Зобов`язано Солотвинську селищну раду Івано-Франківського району Івано-Франківської області надати суду належні докази опублікування оголошення про відкриття провадження у справі №560/159/25, та призначення судового засідання в даній справі.

21.01.2025 представником відповідача надіслано до суду клопотання, в якому, з посиланням на ч. 2 ст. 26 КАС України, просить суд прийняти ухвалу про передачу справи на розгляд до Івано - Франківського окружного адміністративного суду, оскільки місцезнаходження відповідача - Солотвинської селищної ради Івано - Франківського району, Івано - Франківської області - вул. Чорновола, 7а, селище Солотвин, Івано - Франківського району, Івано - Франківської області.

Ухвалою суду від 04 лютого 2025 року позивачу запропоновано надати суду пояснення з приводу передачі справи, у відповідь на яку позивач заперечив щодо передачі справи, вказавши на його право вибору підсудності, визначене ч. 2 ст. 25 КАС України.

Сторони в судове засідання не з`явилися. Позивач, у поданій заяві, просив розгляд справи проводити за його відсутності. Представник відповідача направила до суду клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку із перебуванням у відпустці.

Зазначене клопотання не підтверджує поважність неявки у судове засідання та не перешкоджає розгляду заяви про передачу справи на розгляд іншого суду.

Дослідивши матеріали справи, врахувавши думку сторін, викладену у поданих заявах, суд встановив таке.

Відповідно до пункту 1 частини першоїстатті 19 КАС Україниюрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

У пункті 3 частини першоїстатті 4 цього Кодексуміститься визначення поняття "адміністративний суд", згідно з яким - це суд, до компетенції якого зазначеним Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ. За пунктом 5 цієї частини статті як адміністративне судочинство розуміють діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.

Поняття «підсудність» розкривається законодавцем у параграфі 3 глави 2 розділу І КАС України та визначається останнім, як територіальна юрисдикція, питання якої врегульовані приписами статей 25-30 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частини другої статті 26 КАС України позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

За змістом ч. 1 ст. 27 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншогосуб`єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, визначених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи за позовом Антимонопольного комітету України у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи,відповідачему яких є дипломатичне представництво чи консульська установа України, їх посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про оскарження актів, дій чи бездіяльності органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, та проскасування реєстрації політичної партіївирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Аналіз вищенаведених правових норм вказує на те, що КАС України встановлює декілька видів територіальної підсудності, в тому числі: загальну (залежно від місця проживання чи місцезнаходження відповідача), альтернативну (за вибором позивача) та виключну.

Якщо предметом адміністративного позову є оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної особи, то позивач може застосувати альтернативну підсудність.

Оскарження нормативно-правових актів суб`єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України здійснюється з правилами виключної підсудності.

Разом з тим, предметом оскарження у цій справі є рішення Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області від 08.07.2021 № 462/09/2021 "Про встановлення ставок орендної плати за землю"

Оскаржуване рішення містить притаманні нормативно-правовому акту ознаки, а саме: встановлює норми права, носить загальний характер (розраховано на необмежену кількість суб`єктів), а також підлягає довгостроковому та неодноразовому застосуванню.

Отже, рішення Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області від 08.07.2021 № 462/09/2021 "Про встановлення ставок орендної плати за землю" є локальним нормативно-правовим актом, дія якого не поширюється на всю територію України.

Враховуючи те, що предметом розгляду даної справи є нормативно-правовий акт Солотвинської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, в межах спірних правовідносин не підлягають застосуванню положення ч. 1 статті 25, ч. 1 статті 27 КАС України.

При цьому, як уже зазначалося, за правилами ч. 2 статті 26 КАС України, позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Згідно з п. 3 ч. 1 статті 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Таким чином, беручи до уваги встановлені вище судом обставини та відповідні їм положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про необхідність здійснення передачі даної адміністративної справи на розгляд іншого адміністративного суду, а саме - Івано-Франківського окружного адміністративного суду.

Відповідно до ч. 1 статті 30 КАС України, спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.

Згідно з ч. 8 статті 29 КАС України, передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Керуючись статтями 26, 29, 30, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання представника відповідача про передачу адміністративної справи № 560/159/25 за підсудністю задовольнити.

Передати адміністративну справу № 560/159/25 на розгляд Івано-Франківського окружного адміністративного суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуюча суддя Д.Д. Гнап

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2025
Оприлюднено03.03.2025
Номер документу125478010
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —560/159/25

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 26.03.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 24.03.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 19.03.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 27.02.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 25.02.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 07.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні