Постанова
від 16.09.2010 по справі 2а-5754/10/16/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.09.10 Справа №2а-5754/10/16/0170

(18:02)

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Александрова О.Ю., при секре тарі Габрись П.С. розглянув у в ідкритому судовому засіданн і адміністративну справу за позовом

Прокурора м. Євпаторії в ін тересах держави в особі Держ авної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим; Викон авчого комітету Євпаторій ської міської ради АР Крим

до Євпаторійської міської громадської організації "Не силь"

про примусовий розпуск гро мадської організації,

Представники сторін:

представник позивача, Юс упова Н.І., довіреність № 8403/10/10 -0 від 02.08.10р.; представник позива ча, Шейхислямова С.Р., дові реність № 1083/02-29 від 17.08.10р.

Суть спору: Прокурор м. Євпа торії в інтересах держави в о собі ДПІ в м. Євпаторії АР Крим , Виконавчого комітету Єв паторійської міської ради АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР К рим із адміністративним позо вом до відповідача про приму совий розпуск Євпаторійсько ї міської громадської органі зації "Несиль".

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач більше р оку не надає, згідно чинного з аконодавства, до органів Дер жавної податкової служби под аткові декларації, документи бухгалтерської звітності, щ о унеможливлює належне викон ання органами Державної пода ткової служби своїх функцій з контролю за виконанням вим ог податкового законодавств а. Також у позові зазначено, що відповідач продовжує протип равну діяльність у вигляді н е попередження реєструючого органу о змінах в уставних до кументах, та не подаючи бухга лтерську, податкову та іншу з вітність до податкової інспе кції.

У судове засідання, що відбу лося 19.08.10р., позивач 1 надав пояс нення від 17.08.10р. №9003/10/10-0, у яких пов ідомляє суду наступне. Стосо вно надання даних про ненадх одження відповідача за місце м реєстрації позивач зазнача є, що державним податковим ін спектором, інспектором подат кової служби І рангу відділу адміністрування податку на прибуток управління оподатк ування юридичних осіб ДПІ в м . Євпаторії Істаковою Т.Є. та головним державним подат ковим інспектором, інспектор ом податкової служби І рангу відділу адміністрування под атку на прибуток управління оподаткування юридичних осі б ДПІ в м. Євпаторії Тагиров ою З.С. проведена перевірка щодо знаходження Громадськ ого об' єднання Євпаторійсь ка міська громадська організ ації "Несиль" за адресою вказа ною в установчих документах, про що складено Акт №446/15-1 в ід 16.08.10р., відповідно до якого ві дповідач за зазначеною адрес ою відсутній. Також позивач п овідомляє суду, що згідно лис та про надання інформації з П ФУ відповідачем з 2006р. звітніс ть не надавалась. Також позив ач повідомляє суду, що листом від 15.03.10р. Фонд соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності на запит ДПІ відповів що інформації про в едення фінансово - господар ської діяльності стосовно Гр омадської організації «Неси ль» немає. Позивач 2 в судовому засіданні позов підтримав з обставин, викладених в позов ної заяві.

В судове засідання, що відбу лося 16.09.10р., прокурор та відпов ідач явку представників не з абезпечили, про дату, час, місц е судового розгляду справи п овідомлені належним чином, п ричин неявки суду не повідом или, клопотань про відкладен ня розгляду справи не направ или.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин спору, суд вважає можливим ро зглядати справу за відсутніс тю представників відповідач а та прокурора, за наявними в н ій матеріалами.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Євпаторійська міська гром адська організація "Несиль" 28. 08.98р. зареєстрована як юридичн а особа виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим, ідентифікаційний ко д 25134138, що підтверджується копі єю Свідоцтва про державну ре єстрацію та довідкою ГУ Стат истики України №23/5-3620 (а.с.7,8).

Порядок, підстави та умови с творення та діяльності грома дських організацій регулюют ься Законом України від 16.06.1992 ро ку N 2460-XII “Про об' єднання грома дян”.

Відповідно до статті 5 вказа ного Закону законодавство пр о об'єднання громадян склада ється з Конституції України, цього Закону та актів законо давства, прийнятих відповідн о до нього.

Відповідно до частини 2 та 3 с татті 1 цього Закону об'єднанн ям громадян, незалежно від на зви (рух, конгрес, асоціація, ф онд, спілка тощо) визнається п олітична партія або громадсь ка організація.

Дія цього Закону не поширює ться на релігійні, кооперати вні організації, об'єднання г ромадян, що мають основною ме тою одержання прибутків, ком ерційні фонди, органи місцев ого та регіонального самовря дування (в тому числі ради і ко мітети мікрорайонів, будинко ві, вуличні, квартальні, сільс ькі, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання гр омадян, порядок створення і д іяльності яких визначається відповідним законодавством .

Згідно зі статтею 3 вказаног о Закону громадською організ ацією є об'єднання громадян д ля задоволення та захисту св оїх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, на ціонально-культурних, спорти вних та інших спільних інтер есів.

Таким чином, дія Закону Укра їни “Про об' єднання громадя н” поширюється лише на діяль ність об' єднань громадян, в изначених частиною 2 статті 1 ц ього Закону (політична парті я, громадська організація), в т ому числі і на відповідача.

Суть позову полягає у вимог ах про примусовий розпуск ві дповідача - юридичної особи Євпаторійської міської гром адської організації "Несиль" у зв'язку із:

1. неподанням податков ої звітності більше року на п ідставі статті 38 Закону Украї ни від 15.05.2003 року №755 “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців ”;

2. продовженням відпов ідачем протиправної діяльно сті у вигляді не попередженн я реєструючого органу о змін ах в уставних документах.

Що стосується неподання Єв паторійською міською громад ською організацією "Несиль" п одаткової звітності до орган ів ДПІ більше року, суд зазнач ає наступне.

Згідно із частиною 1 статті 3 зазначеного закону, дія цьог о Закону поширюється на держ авну реєстрацію всіх юридичн их осіб незалежно від органі заційно-правової форми, форм и власності та підпорядкуван ня, а також фізичних осіб - під приємців.

У той же час частиною 2 статт і 3 даного Закону України пере дбачено, що законом можуть бу ти встановлені особливості д ержавної реєстрації об'єднан ь громадян (у тому числі профе сійних спілок), благодійних о рганізацій, політичних парті й, органів державної влади та органів місцевого самовряду вання, банків, торгово-промис лових палат, фінансових уста нов (у тому числі кредитних сп ілок), бірж, а також інших уста нов та організацій.

Згідно із ч. 4 ст. 14 Закону Укра їни “Про об'єднання громадян ”від 16.06.1992р. № 2460-ХІІ реєстрація я к один із способів легалізац ії (офіційного визнання) об'єд нань громадян здійснюється М іністерством юстиції Україн и, місцевими органами викона вчої влади, виконавчими комі тетами сільських, селищних, м іських рад. Відповідно пп. 7 п. б ч. 1 ст. 38 Закону України від 21.05 .1997 року №280/97-ВР “Про місцеве сам оврядування”, виконавчими ор ганами сільських селищних, м іських рад були надані повн оваження щодо реєстрації у в становленому порядку місцев их об'єднань громадян. Також п .2 Положення про порядок легал ізації об'єднань громадян, за твердженим постановою КМУ ві д 26.02.1993 р. № 140 передбачено, що лега лізація місцевих об'єднань г ромадян здійснюється в тому числі виконавчими комітетам и сільских, селищних, міських Рад народних депутатів.

Разом з тим, положеннями ч. 4 с т. 3 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців” від 15.05.2003 № 755-ІУ реєстрація об'єднань громадян віднесена до повноважень Міністерства юстиції України та його тери торіальних органів.

Частиною 3 Розділу VІІІ “При кінцеві положення” Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” встан овлено, що закони, нормативно -правові акти, прийняті до наб рання чинності цим Законом, діють у частині, що не супере чить цьому Закону. Тобто, реєс трацію місцевих об'єднань гр омадян відповідно до вимог ч . 4 ст. 3 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців” мають здійснювати те риторіальні органи Міністер ства юстиції України.

Таким чином, аналіз норм чин ного законодавства України с відчить про належність повно важень щодо реєстрації місце вих об'єднань громадян орган ами Міністерства юстиції Укр аїни. Отже, судом достеменно в становлено, що легалізуючим органом для громадської орга нізації є саме органи Мініст ерства юстиції України.

Вирішуючи питання про обґр унтованість вимоги позивача 1, судом встановлено наступне .

Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” органи держа вної податкової служби в уст ановленому законом порядку м ають право звертатись до суд у з заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців”.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців”, д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців - це засвідчення фак ту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлен ня статусу підприємця фізичн ою особою, а також вчинення ін ших реєстраційних дій, які пе редбачені цим Законом, шляхо м внесення відповідних запис ів до Єдиного державного реє стру.

Статтею 33 зазначеного Закон у передбачено, що юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов'язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам у результаті злиття, пр иєднання, поділу, перетворен ня (реорганізації) або в резул ьтаті ліквідації за рішенням , прийнятим засновниками (уча сниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.

Статтею 38 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” встановлено, щ о підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, що н е пов'язано з банкрутством юр идичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;

- провадження нею діял ьності, що суперечить устано вчим документам, або такої, що заборонена законом;

- невідповідність мін імального розміру статутног о фонду юридичної особи вимо гам закону;

- неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону;

- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.

Разом з тим, Закон Украї ни “Про об'єднання громадян” є спеціальним законом, який р егулює порядок створення дія льності, припинення діяльнос ті об'єднань громадян, їх прав а та обов'язки, відповідальні сть за порушення встановлени х для цих об'єднань норм та пра вил.

Згідно із ст. 19 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, п рипинення діяльності об'єдна ння громадян може бути прове дено шляхом його реорганізац ії або ліквідації (саморозпу ску, примусового розпуску).

Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.

Згідно із ст. 24 Закону Україн и “Про об'єднання громадян”, о б'єднання громадян, створені ними установи та організаці ї зобов'язані вести оператив ний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, заре єструватись в органах держав ної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбач ених законодавством.

Статтею 26 зазначеного закон у передбачений порядок здійс нення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у вст ановленому порядку подають ф інансовим органам деклараці ї про свої доходи та витрати.

Згідно із статтею 27 Закону У країни “Про об'єднання грома дян”, посадові особи легаліз уючих органів об'єднань гром адян та громадяни за порушен ня законодавства про об'єдна ння громадян несуть дисциплі нарну, цивільно-правову, адмі ністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднанн я громадян несуть відповідал ьність, передбачену цим Зако ном та іншими законодавчими актами України.

Статтею 28 вищевказаного зак ону визначено вичерпний пере лік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання гр омадян за порушення законода вства, а саме:

- попередження;

- штраф;

- тимчасова заборона (з упинення) окремих видів діял ьності;

- тимчасова заборона (з упинення) діяльності;

- примусовий розпуск (л іквідація).

Статтею 32 Закону України “П ро об'єднання громадян” визн ачено порядок примусового ро зпуску (ліквідації) об'єднанн я громадян, вичерпний перелі к випадків, коли до об'єднання громадян застосовується дан ий вид стягнення, а також орга ни, яким надано право ініціюв ати примусовий розпуск (лікв ідацію) об'єднання громадян.

Так, згідно із ст.32 вищевказа ного закону, за поданням лега лізуючого органу або прокуро ра рішенням суду об'єднання г ромадян примусово розпускає ться (ліквідується) у випадка х:

1) вчинення дій, передбачени х статтею 4 цього Закону.

2) систематичного або грубог о порушення вимог статті 22 цьо го Закону.

3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом.

4) зменшення кількості члені в політичної партії до числа , коли вона не визнається як та ка.

Таким чином суд зазначає, що спеціальним Законом передба чено припинення діяльності об'єднання громадян шляхом й ого примусового розпуску (лі квідації) як спеціальна санк ція за порушення вичерпного переліку норм Закону України “Про об'єднання громадян”, як а, до того ж, має застосовувати ся судом за поданням чітко ви значеного кола осіб - легал ізуючого органу або прокурор а.

При цьому суд зауважує, що п . 17 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, яким органам держа вної податкової служби в уст ановленому законом порядку н адано право звертатись до су ду з заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності не можна поши рити на громадську організац ію.

Що стосується продовження відповідачем протиправної д іяльності у вигляді не попер едження реєструючого органу о змінах в уставних документ ах суд зазначає наступне.

Судом з' ясовано, що згідно Акту Виконавчого коміте ту Євпаторійської міської ра ди від 29.01.10р., робочою групою при виході за юридичною адресою Євпаторійської міської гром адської організації "Несиль" встановлена відсутність Єв паторійської міської громад ської організації "Несиль" за адресою, що зазначена в устан овчих документах (а.с.9).

Судом також з' ясовано, що р ішенням Виконавчого ком ітету Євпаторійської місько ї ради від 16.02.10р. №119 вирішено за в чинені порушення діючого зак онодавства в частині неповід омлення в реєструючий орган про зміни, що відбулися у стат утних документах, а саме про з міну юридичної адреси, винес ти попередження у відношенні громадських організацій згі дно додатку. Також наведеним рішенням вирішено відділу з питань внутрішньої політики та зв' язку з засобами масов ої інформації (Гармашова Е .А.) забезпечити публікацію даного рішення в міських ЗМІ (а.с.10).

До матеріалів справи долуч ена копія газети «Евпаторийс кая здравница» від 27.02.2010р., де за значено, що рішенням Викона вчого комітету Євпаторійс ької міської ради від 16.02.10р. №119 з а порушення діючого законода вства (неповідомлення в реєс труючий орган про зміни, що ві дбулися у статутних документ ах, а саме про зміну юридичної адреси) винесені попереджен ня у відношенні громадських організацій, зокрема у відно шенні Євпаторійської місько ї громадської організації "Н есиль" (а.с.13).

Згідно зі ст. 86 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об'єктивно му дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед вст ановленої сили. Суд оцінює на лежність, допустимість, дост овірність кожного доказу окр емо, а також достатність і вза ємний зв'язок доказів у їх сук упності.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Суд вважає за необхідне заз начити, що позивачем 2 не надан о суду ніяких доказів надсил ання попередження про вчинен ня порушення закону відповід ачу, судом з'ясовано що такі по відомлення їм взагалі не над силалися. Крім того позивач 1 пояснив суду, що ним також нія ких попереджень відповідачу не надсилалося.

При цьому суд вважає за необ хідне зазначити, що ухвалою п ро витребування доказів від 19.08.10р. суд витребував від Вик онавчого комітету Євпатор ійської міської ради АР Крим наступні матеріали: надати д одатки до рішення №119 від 16.02.2010р.; докази продовження відповід ачем протиправної діяльност і після винесення попереджен ня (незнаходження за юридичн ою адресою та не повідомленн я про зміну адреси, ненадання звітності); витяг з ЄДР щодо с тану відповідача на теперішн ій час; матеріали облікової с прави відповідача для огляду ; докази направлення рішення №119 від 16.02.2010р. відповідачу; пись мові пояснення. Ухвала суду в ід 19.08.10р. позивачем 2 не виконана , витребувані судом документ и не представлені.

Враховуючи вищенаведене с уд зазначає, що публікація в г азеті інформації про існуван ня рішення про винесення поп ередження тринадцяті громад ським організаціям (списочно ) у тому числі відносно відпо відача, та без оприлюднення з місту вказаного рішення, не є належним способом повідомле ння відповідача про вчинення ним порушення чинного закон одавства, що, на думку суду, по збавляє відповідача можливо сті вжити будь-які заходи щод о усунення порушення.

Крім того суд звертає увагу на те, що ні позивачами, ні про курором не надано суду доказ ів, що підтверджують продовж ення відповідачем протиправ ної діяльності після отриман ня попередження, факт перебу вання відповідача за адресою реєстрації після винесення попередження до часу звернен ня до суду не перевірявся. При цьому суд зауважує, що підст авою для примусового розпуск у відповідача позивач вважає саме продовження протиправн ої діяльності відповідачем п ісля винесення попередження (п.3 ст.32 Закону України "Про об'е днання громадян"). Із змісту ці єй норми вбачається, що лише п ісля переконання в тому, що ві дповідач продовжує порушува ти чинне законодавство, тобт о продовжує не знаходитися з а місцем реєстрації, позивач 2 мав право на звернення до су ду.

За таких обставин позовні в имог задоволенню не підлягаю ть.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

Вступна та резолютивна час тини постанови оголошені у с удовому засіданні 16.09.2010 року, по станова у повному обсязі скл адена 20.09.2010 року.

Керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Александров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.09.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12551560
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5754/10/16/0170

Постанова від 16.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 16.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні