Постанова
від 16.03.2011 по справі 2а-5754/10/16/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-5754/10/16/0170

16.03.11 м. Севастополь

Севастопольс ький апеляційний адміністра тивний суд у складі колегії с уддів:

головуючого судді Цикуренка А.С.,

суддів Ілюхіної Г .П. ,

Омельченка В. А.

секретар судового засі дання Люфт Ю.Є.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йні скарги Державної пода ткової інспекції в місті Євп аторії та Виконавчого коміт ету Євпаторійської міської ради на постанову Окружного адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим (суддя Александров О.Ю. ) від 16.0 9.10 у справі № 2а-5754/10/16/0170

за позовом Прокурора мі ста Євпаторії (вул. Гоголя 5/8,Єв паторія,Автономна Республ іка Крим,97400)

Державної податкової інсп екції в місті Євпаторії АР Кр им (вул. Дм. Ульянова 2/40,Євпатор ія,Автономна Республіка Крим,97416)

Виконавчого комітету Євпа торійської міської ради (вул . Леніна 2,Євпаторія,Автоном на Республіка Крим,97400)

до Євпаторійсько ї міської громадської органі зації "Несиль" (вул. Нумана Чел ебиджана, 41,Євпаторія,Автон омна Республіка Крим,97400)

про примусовий розпус к громадської організації

ВСТАНОВИВ:

Постановою Ок ружного адміністративного с уду Автономної Республіки Крим від 16.09.2010 в задоволені по зову Прокурора місті Євпато рії, Державної податкової ін спекції в місті Євпаторії, Ви конавчого комітету Євпатор ійської міської ради до Євпаторійської міської гро мадської організації "Несиль " про примусовий розпуск гром адської організації, - відмов лено.

Не погодившись з постановою суду, представн ик Державної податкової інсп екції в місті Євпаторії под ав апеляційну скаргу, в якій п росить скасувати постанову.

Також з апеляці йною скаргою, представник Ви конавчого комітету Євпатор ійської міської ради, в якій п росить скасувати постанову.

Доводи апеляцій них скарги мотивовані тим, що судом порушені норми матері ального та процесуального пр ава, а також неповно з'ясовані обставини, що мають істотне з начення для справи.

Згідно пункту 2 ча стини 1 статті 197 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд апеляційної інста нції може розглянути справу в порядку письмового провадж ення за наявними у справі мат еріалами, якщо справу може бу ти вирішено на основі наявни х у ній доказів, у разі неприб уття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засі дання, хоча вони були належни м чином повідомлені про дату , час і місце судового засідан ня.

На підставі та за прав илами статті 195 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, колегія суддів, обговор ивши доводи апеляційної скар ги, перевіривши юридичну оці нку обставин справи та повно ту їх встановлення, дослідив ши правильність застосуванн я судом першої інстанції нор м матеріального та процесуал ьного права, вважає, що апеляц ійна скарга підлягає задово ленню з наступних підстав.

Матеріалами спр ави встановлено, що Євпаторі йська міська громадська орга нізація "Несиль" 28.08.98 зареєстро вана як юридична особа вик онавчим комітетом Євпаторій ської міської ради АР Крим , ідентифікаційний код 25134138, що підтверджується копією Свід оцтва про державну реєстраці ю та довідкою ГУ Статистики У країни №23/5-3620 (а.с.7,8).

Порядок, підстави та умови створення та діяльності гро мадських організацій регулю ються Законом України від 16.06.19 92 року N 2460-XII “Про об' єднання гр омадян” (далі - Закон №2460).

Відповідно до статті 5 вказа ного Закону №2460 законодавство про об'єднання громадян скла дається з Конституції Україн и, цього Закону та актів закон одавства, прийнятих відповід но до нього.

Відповідно до частини 2 та 3 с татті 1 Закону №2460 об'єднанням г ромадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд , спілка тощо) визнається полі тична партія або громадська організація.

Таким чином, дія Закону Укра їни “Про об' єднання громадя н” поширюється лише на діяль ність об' єднань громадян, в изначених частиною 2 статті 1 ц ього Закону (політична парті я, громадська організація), в т ому числі і на відповідача.

Нагляд та контроль за діяль ністю об' єднань громадян в ідповідно до ст..25 Закону Укра їни від 16.06.1992, № 2460-XII «Про об'єднанн я громадян», здійснюється де ржавними органами у порядку, передбаченому законодавс твом України.

Органи, що проводять легалі зацію об'єднань громадян, зді йснюють контроль за додержан ням ними положень статуту. Пр едставники цих органів мають право бути присутніми на зах одах, що проводяться об'єднан нями громадян, вимагати необ хідні документи, одержувати пояснення.

Нагляд за виконанням та дод ержанням законності об'єднан нями громадян здійснюють органи прокуратури.

Контроль за джерелами та ро змірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громад ян здійснюють відповідно фін ансові органи та органи де ржавної податкової інспекці ї.

Згідно із ст. 24 Закону № 2460 об 'єднання громадян, створені н ими установи та організації зобов'язані вести опера тивний та бухгалтерський обл ік, статистичну звітність, за реєструватись в органах держ авної податкової інспекції т а вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передба чених законодавством.

Згідно зі ст..26 Закону № 2460, о б'єднання громадян у встанов леному порядку подають фінан совим органам декларації про свої доходи та витрати. Об'єдн ання громадян несуть відп овідальність, передбачену ци м Законом та іншими законода вчими актами України. Така відповідальність передбаче на ч.2 ст.38 Закону України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців».

Згідно п.17 ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»органи держа вної податкової служби у вст ановленому порядку мають пра во звертатись до суду з заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності. Зазначені повноваже ння органів держаної податко вої служби щодо звернення до суду про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності слід розуміти, як право на позов пр о припинення юридичної особи або підприємницької діяльно сті фізичної особи підприєм ця на підставі Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб підприємців».

Закон України від 15.05.2003, № 755-IV "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" регулює відносини, які виникають у сфері держав ної реєстрації юридичних осі б, а також фізичних осіб - підп риємців.

Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - засвідчення факт у створення або припинення ю ридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавленн я статусу підприємця фізично ю особою, а також вчинення інш их реєстраційних дій, які пер едбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записі в до Єдиного державного реєс тру.

В цьому Законі наведено, що юридична особа припиняєть ся в результаті передання всього свого майна, прав та об ов'язків іншим юридичним осо бам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результа ті ліквідації за рішенням , прийнятим засновниками (уча сниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної в лади, прийнятим у випадках, пе редбачених законом.

В ч.2 ст..38 Закон України від 1 5.05.2003, № 755-IV «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців»вказу ються підстави для постан овлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Таким чином, Закон України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців»вказує підстав и для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, які розповсюджуються на юр идичні особи всіх форм власн ості, у тому числі на громадсь кі організації.

Право звернення податково ї служби з позовом про припин ення юридичної особи, у тому ч ислі громадської організаці ї, за п.17 ст.11 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»кореспондується з нормами ст.ст.25,26 Закону Украї ни «Про об'єднання громадян» про здійснення відповідного контролю, обов' язком грома дської організації подавати декларації про свої доходи т а витрати, а також нормою, яка передбачає відповідальніст ь громадської організації (с т.26 Закону України «Про об'єдн ання громадян»), та ліквідаці ю (ч.1ст.33 «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців»). Підс тавою же для звернення з позо вом та прийняття відповідног о рішення суду про припиненн я в результаті ліквідації є н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону (ст..38 « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

В даному випадку прокурор м .Євпаторія звернувся в інтер есах державної податкової ін спекції м.Євпаторія та викон кому Євпаторійської міської ради до громадської організ ації про її розпуск (ліквідац ію).

Згідно Акту Виконавчого комітету Євпаторійської міс ької ради від 29.01.10р., робочою гру пою при виході за юридичною а дресою Євпаторійської міськ ої громадської організації " Несиль" встановлена відсутн ість Євпаторійської міської громадської організації "Не силь" за адресою, що зазначен а в установчих документах (а.с .9).

Рішенням Виконавчого комі тету Євпаторійської міської ради від 16.02.10р. №119 вирішено за вч инені порушення діючого зако нодавства в частині неповідо млення в реєструючий орган п ро зміни, що відбулися у стату тних документах, а саме про зм іну юридичної адреси, винест и попередження у відношенні громадських організацій згі дно додатку. Також наведеним рішенням вирішено відділу з питань внутрішньої політики та зв' язку з засобами масов ої інформації (Гармашова Е .А.) забезпечити публікацію даного рішення в міських ЗМІ (а.с.10). До матеріалів справи до лучена копія газети “Евпатор ийская здравница” від 27.02.2010р., д е зазначено, що рішенням Вико навчого комітету Євпаторійс ької міської ради від 16.02.10р. №119 з а порушення діючого законода вства (неповідомлення в реєс труючий орган про зміни, що ві дбулися у статутних документ ах, а саме про зміну юридичної адреси) винесені попереджен ня у відношенні громадських організацій, зокрема у відно шенні Євпаторійської місько ї громадської організації "Н есиль" (а.с.13).

Особливості ліквідації гр омадської організації перед бачаються спеціальним закон ом - Законом України «Про об'єд нання громадян», з урахуванн ям загальних положень, перед бачених Законом України від 15.05.2003, № 755-IV «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців».

Так, статтею 28 Закону Україн и «Про об'єднання громадян»п ередбачені види стягнення, у тому числі примусовий розпу ск (ліквідація). Стаття 32 Закон у встановлює, що примусовий р озпуск (ліквідація) об'єднанн я громадян здійснюється за п оданням легалізуючого орган у або прокурора рішенням суд у у випадках:1) вчинення дій, пе редбачених статтею 4 цього За кону; 2) систематичного або гру бого порушення вимог статті 22 цього Закону; 3) продовження п ротиправної діяльності післ я накладення стягнень, перед бачених цим Законом; 4) зменшен ня кількості членів політичн ої партії до числа, коли вона н е визнається як така.

Статтею 29 Закону № 2460 передба чено, при вчиненні об'єднання м громадян правопорушення, я ке не тягне за собою обов'язко вого застосування іншого вид у стягнення, передбаченого ц им Законом, відповідний лега лізуючий орган виносить пись мове попередження

Висновок суду, що легалізую чим органом для громадської організації, зареєстрованої в 1998р., є саме органи Міністерс тва юстиції України, не має зн ачення для вирішення справи.

Колегією суддів встановл ені порушення з боку відпові дача щодо неподачі деклараці ї, а також незнаходження за мі сцем реєстрації відповідача . Вказані факти є підставою дл я ліквідації (припинення, роз пуску) відповідача.

З урахуванням викладеного , судова колегія дійшла висно вку, що апеляційна скарга під лягає задоволенню, оскільки постанова суду першої інстан ції прийнята при неправильно му застосуванні норм матеріа льного та процесуального пра ва, а також при неповному з' я суванні обставин, що мають іс тотне значення для справи.

Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну ска ргу Державної податкової ін спекції в місті Євпаторії - за довольнити.

Апеляційну скар гу Виконавчого комітету Євп аторійської міської ради - за довольнити.

Постанову Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки К рим від 16.09.10 у справі № 2а-5754/10/16/0170 - с касувати.

Позов Прокурора міста Євпаторії ,Державної п одаткової інспекції в місті Євпаторії АР Крим, Виконавчо го комітету Євпаторійської міської ради до Євпаторійсь кої міської громадської орга нізації "Несиль" - задовольн ити.

Припинити Євпат орійську міську громадську організацію "Несиль", ідентиф ікаційний номер 25134138, зареєстр овану за адресою : м. Євпатор ія, вул. Нумана Челебиджана, 41 , шляхом примусового розпуск у (ліквідації).

Згідно ч астини 5 статті 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційн ої інстанції за наслідками п ерегляду, постанова Верховно го Суду України набирають за конної сили з моменту прогол ошення, а якщо їх було прийнят о за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть уч асть у справі

Постанова може бути оскар жена в касаційному порядку б езпосередньо до Вищого адмін істративного суду України п ротягом двадцяти днів з дня с кладання постанови в повному обсязі.

Головуючий суддя підпис А.С . Цикуренко

Судді підпис Г.П.Ілюхіна

підпис В.А.Омельченко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя А.С. Ц икуренко

Повний текст судового р ішення виготовлений 21 березн я 2011 р.

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено08.07.2011
Номер документу16579806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5754/10/16/0170

Постанова від 16.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 16.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні