Герб України

Ухвала від 28.02.2025 по справі 336/7518/19

Шевченківський районний суд м. запоріжжя

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЄУН: 336/7518/19

Провадження №: 6/336/84/2025

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2025 року м. Запоріжжя

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя у складі:

головуючого судді Дмитрюк О.В.,

за участю секретаря Нєдєльчевої О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району, заінтересовані особи ОСОБА_1 , Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, про заміну сторони виконавчого провадження,

В С Т А Н О В И В:

19.02.2025 через систему «Електронний суд» до Шевченківського районного суду м. Запоріжжя надійшла заява УСЗН ЗМР по Шевченківському району про заміну боржника у виконавчому провадженні.

В заяві заявник зазначає, що 11.08.2020 Шевченківським районним судом м. Запоріжжя у справі № 336/7518/19 видано виконавчі листи про стягнення з ОСОБА_1 на користь УСЗН ЗМР по Шевченківському району надміру виплаченої суми державної допомоги в розмірі 15860,60 грн. та судового збору в сумі 960,50 грн..

Згідно рішення Запорізької міської ради від 07.12.2022 р. № 71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення ЗМР та перейменування управління соціального захисту населення ЗМР в Департамент соціального захисту населення ЗМР» та Положення про Департамент, Департамент соціального захисту населення ЗМР є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району.

Всі рахунки Управління станом на дату подання цієї заяви закриті, можливість повернення коштів на рахунки Управління відсутні.

Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району, з дати видачі виконавчого листа, своєчасно та неодноразово виконавчий лист направлявся на виконання до органів виконавчої служби, але у зв`язку з відсутністю у боржника офіційних джерел доходу, виконавчий лист повертався без виконання. Таким чином, строки пред`явлення виконавчого листа до виконання не пропущені та для повторного направлення виконавчого листа до виконавчої служби необхідно замінити стягувача.

На підставі вищевикладеного, заявник просить замінити у виконавчих листах від 11.08.2020 у справі № 336/7518/19 стягувача Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району на Департамент соціального захисту населення ЗМР.

В судове засіданні 28.02.2025 представник заявника не з`явився. За заявою про заміну сторони виконавчого провадження просить розглянути справу без участі представника Управління.

В судове засідання заінтересовані особа ОСОБА_1 і представник Департаменту соціального захисту населення ЗМР не з`явився.

Відповідно до положень частини 3 статті 442 ЦПК України, суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.

Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що рішенням Шевченківського районного суду міста Запоріжжя від 25.02.2020 у справі № 336/7518/19 задоволено позовні вимоги Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої суми. З ОСОБА_1 на користь позивача стягнуто надміру виплачену суму державної допомоги в розмірі 15860,60 грн. та судовий збір в сумі 960,50 грн.

Рішення суду набрало законної сили 07.08.2020.

На виконання вказаного судового рішення 11.08.2020 Шевченківським районним судом м. Запоріжжя видано виконавчі листи № 336/7250/17 про стягнення вищевказаних сум.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчим провадженням, як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб), вважається сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з частиною першою та другою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закон України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

За змістом частин першої та другої статті 442 ЦПК України, у разі вибуття однієї зі сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником; заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Виконавче провадження є однією зі стадій судового провадження, яка завершує його, на стадії виконавчого провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження. Така заміна є прийнятною у правовідносинах, що допускають правонаступництво.

За приписами статті 55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.

Процесуальне правонаступництво, у розумінні статті 55 ЦПК України, допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.

Правонаступництво - це перехід суб`єктивного права (а у широкому розумінні - також і юридичного обов`язку) від однієї особи до іншої (правонаступника).

Правонаступництво юридичної особи має місце у випадку її припинення шляхом реорганізації: злиття, приєднання, поділу, перетворення (частина перша статті 104 ЦК України). У такому разі відбувається одночасне правонаступництво (передання) прав і обов`язків юридичної особи або, іншими словами, одночасне правонаступництво щодо майна, прав і обов`язків юридичної особи (частина друга статті 107 ЦК України). Тому правонаступництво юридичної особи, так само як і спадкове правонаступництво (стаття 1216 ЦК України), завжди є універсальним, тобто передбачає одночасний перехід до правонаступника за передавальним актом або розподільчим балансом (частина перша статті 104, статті 106-109 ЦК України) прав і обов`язків юридичної особи, яка припиняється шляхом реорганізації.

Для процесуального правонаступництва юридичної особи, яка є стороною чи третьою особою у судовому процесі необхідно визначити підстави такого правонаступництва, а також обсяг прав та обов`язків, який перейшов до правонаступника у спірних правовідносинах.

Статтею 80 ЦК України визначено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Частиною 1 ст. 104 ЦК України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.

Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. Вказана правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 року у справі № 910/5953/17.

Згідно рішення Запорізької міської ради № 71 від 07.12.2022 р. «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення ЗМР та перейменування управління соціального захисту населення ЗМР в Департамент соціального захисту населення ЗМР» та Положення про Департамент, Департамент соціального захисту населення ЗМР є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району.

Згідно з частинами 1 і 5 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Підставами правонаступництва є смерть громадянина, що був стороною виконавчого провадження, оголошення його померлим, реорганізація юридичної особи, відступлення права вимоги, переведення боргу (глава 47 ЦК України). Аналогічна правова позиція викладена в постановах Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 01.01.2020 у справі № 344/14408/15-ц (провадження № 61-1777св20), від 04.03.2020 у справі № 2-1018/11 (провадження № 61-21230св19), від 18.02.2020 у справі № 2-1216/09 (провадження № 61 -17795св 19).

Таким чином, правонаступником Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району є Департамент соціального захисту населення ЗМР.

Відповідно до частини четвертої статті 263 ЦПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Отже, до Департаменту соціального захисту населення ЗМР (код ЄДРПОУ 37573438), як єдиного правонаступника, перейшли всі права та обов`язки Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району, в тому числі, і права стягувача за виконавчими листами Шевченківського районного суду м. Запоріжжя, виданими 11.08.2020.

Зважаючи на наведене, суд дійшов висновку про те, що з метою забезпечення реального фактичного виконання судового рішення та виконавчих листів у справі № 336/7518/19, слід замінити стягувача Управління соціального захисту населення ЗМР по Шевченківському району на його правонаступника Департамент соціального захисту населення ЗМР, у зв`язку з чим заява про заміну сторони виконавчого провадження підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 260, 261, 352-355, 442 ЦПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району, заінтересовані особи ОСОБА_1 , Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, про заміну сторони виконавчого провадження, - задовольнити.

Замінити стягувача - Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району (код ЄДРПОУ 37573780, м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 16) у виконавчому листі № 336/7518/19 провадження № 2/336/860/2020, виданому 11.08.2020 Шевченківським районним судом м. Запоріжжя, про стягнення з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської Ради по Шевченківському району (м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 16, ЄДРПОУ 37573780) надміру виплаченої суму державної допомоги в розмірі 15860,60 грн., на правонаступника - Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438, м. Запоріжжя, бул. Марії Примаченко, 3).

Замінити стягувача - Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району (код ЄДРПОУ 37573780, м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 16) у виконавчому листі № 336/7518/19 провадження № 2/336/860/2020, виданому 11.08.2020 Шевченківським районним судом м. Запоріжжя, про стягнення з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської Ради по Шевченківському району (м. Запоріжжя, вул. Чарівна, 16, ЄДРПОУ 37573780) судового збору в сумі 960,50 грн., на правонаступника - Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438, м. Запоріжжя, бул. Марії Примаченко, 3).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Запорізького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття ухвали суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Дмитрюк

СудШевченківський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення28.02.2025
Оприлюднено04.03.2025
Номер документу125518456
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —336/7518/19

Ухвала від 28.02.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Дмитрюк О. В.

Ухвала від 27.05.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Дацюк О. І.

Рішення від 25.02.2020

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Дмитрюк О. В.

Ухвала від 05.12.2019

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Дмитрюк О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні