Постанова
від 19.11.2010 по справі 2а-23845/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2010 р. спра ва № 2а-23845/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 1.40

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Михайли к А.С.

при секретарі Гончар О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні Донецького окружного адм іністративного суду адмініс тративну справу

за позовом Державної податкової інспе кції у Тельманівському район і

до Сі льськогосподарського товар иства з обмеженою відповідал ьністю

«Рос ія»

про стягнення заборгованості в с умі 37039,00 грн.

за участю:

від позивача: Костенко О.М. (за дов. № 9 460/10/10-013 від 03.11.2010 року)

від відповідача: не з' явився,

Державна податкова інспек ція у Тельманівському районі звернулася до Донецького ок ружного адміністративного с уду із позовом до Сільського сподарського товариства з об меженою відповідальністю «Р осія» про стягнення заборгов аності з податку на додану ва ртість в сумі 37039,00 грн. В обґрунт ування заявлених вимог позив ач зазначав, що станом на 11 жов тня 2010 року за Сільськогоспод арським товариством з обмеже ною відповідальністю «Росія » обліковується сума податко вого боргу у розмірі 37039,00 грн., я ка виникла через порушення п ідприємством Постанови Кабі нету Міністрів України від 26 л ютого 1999 року № 271 «Про порядок а кумуляції та використання ко штів, які нараховуються сіль ськогосподарськими товаров иробниками - платниками под атку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів в ласного виробництва, включаю чи продукцію, виготовлену на давальницьких умовах із вла сної сільськогосподарської сировини». Позивач зазначав , що прийняті ним заходи, напра влені на погашення наявної с уми боргу відповідача не при звели до позитивних результа тів, що стало підставою для зв ернення позивача до суду із п озовом про стягнення з відпо відача наявної суми боргу.

Посилаючись на порушення в ідповідачем вимог статті 9 За кону України «Про систему оп одаткування», якою на платни ків податків покладений обов ' язок щодо своєчасної та по вної сплати податків та збор ів у встановлені законом тер міни, приписи підпункту 3.1.1. пун кту 3.1 статті 3 Закону України « Про порядок погашення заборг ованості перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами », позивач просив суд стягнут и з відповідача суму заборго ваності з податку на додану в артість в сумі 37039,00 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримала з аявлені позовні вимоги у пов ному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, причини неявки с уду не повідомив, заяви про ві дкладення розгляду справи а бо будь - яких інших клопота нь до суду не надав.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представника позивача, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач - Сільськогос подарське товариство з обмеж еною відповідальністю «Росі я» зареєстровано та облікову ється в Єдиному державному р еєстрі підприємств та органі зацій України за кодом 00694480 з 14 г рудня 1998 року, що підтверджуєт ься свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, копія якого наявна в матеріа лах справи (арк. справи 5). З 15 гру дня 1998 року зареєстрований як платник податку на додану ва ртість, що підтверджується с відоцтвом № 07121506 про реєстраці ю платника податку на додану вартість, копія якого наявна в матеріалах справи.

19 липня 1999 року відповідачем було надано до Державної под аткової інспекції у Тельмані вському районі податкову дек ларацію з податку на додану в артість за червень 1999 року (арк . справи 11-12), яким було визначен о суму податкових зобов' яза нь з податку на додану вартіс ть, що підлягає сплаті у розмі рі 5329,00 грн.

19 жовтня 1999 року відповідаче м було надано до Державної по даткової інспекції у Тельман івському районі податкову де кларацію з податку на додану вартість за вересень 1999 року (а рк. справи 13-14), яким було визнач ено суму податкових зобов' я зань з податку на додану варт ість, що підлягає сплаті у роз мірі 15481,00 грн.

19 січня 2000 року відповідачем було надано до Державної под аткової інспекції у Тельмані вському районі податкову дек ларацію з податку на додану в артість за грудень 1999 року (арк . справи 15-16), яким було визначен о суму податкових зобов' яза нь з податку на додану вартіс ть, що підлягає сплаті у розмі рі 12355,00 грн.

20 жовтня 2000 року відповідаче м було надано до Державної по даткової інспекції у Тельман івському районі податкову де кларацію з податку на додану вартість за вересень 2000 року (а рк. справи 17-18), яким було визнач ено суму податкових зобов' я зань з податку на додану варт ість, що підлягає сплаті у роз мірі 8940,00 грн.

Станом на 11 жовтня 2010 року за д аними облікової картки за ві дповідачем обліковувалась з аборгованість зі сплати пода тку на додану вартість, з урах уванням часткового перераху вання, у сумі 37039,00 гривень.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, под атки і збори (обов'язкові плат ежі) до бюджетів та до державн их цільових фондів, а також пр ава, обов'язки і відповідальн ість платників встановлені З аконом України «Про систему оподаткування».

Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежі в) здійснюється органами дер жавної податкової служби та іншими державними органами в ідповідно до законодавства.

Пунктом 1 частини 1 статті 14 З акону України "Про систему оп одаткування", яким визначені принципи побудови системи о податкування в Україні, пода тки і збори (обов'язкові плате жі) до бюджетів та до державни х цільових фондів, а також пра ва, обов'язки і відповідальні сть платників, передбачено с плату податку на додану варт ість.

Визначення платників пода тку на додану вартість, об'єкт и, база та ставки оподаткуван ня, перелік неоподатковувани х та звільнених від оподатку вання операцій, порядок облі ку, звітування та внесення по датку до бюджету визначені З аконом України «Про податок на додану вартість».

Згідно підпункту а пункту 2. 1. статті 2 Закону України «Про податок на додану вартість» , платником податку є, зокрема , будь-яка особа, яка здійснює або планує здійснювати госп одарську діяльність та реєст рується за своїм добровільни м рішенням як платник цього п одатку.

Згідно статті 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я» платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в'язані, зокрема, подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів) та сплач увати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.

Порядок акумуляції та вико ристання коштів, які нарахов уються сільськогосподарськ ими товаровиробниками - плат никами податку на додану вар тість щодо операцій з продаж у товарів (робіт, послуг) власн ого виробництва, включаючи п родукцію (крім підакцизних т оварів), виготовлену на давал ьницьких умовах із власної с ільськогосподарської сиров ини затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1999 року N 271.

Відповідно до абзацу першо го пункту 4 Постанови Кабінет у Міністрів України N 271 на підс таві даних бухгалтерського т а податкового обліку сільськ огосподарський товаровироб ник складає декларацію з под атку на додану вартість з реа лізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного вироб ництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), ви готовлену на давальницьких у мовах із власної сільськогос подарської сировини, крім оп ерацій з продажу переробним підприємствам молока та м'яс а живою вагою, і в терміни, пер едбачені законодавством для звітності, подають її до орга нів державної податкової слу жби. Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний пері од сільськогосподарські тов аровиробники подають до орга ну державної податкової служ би за місцем реєстрації дові дку про цільове використання сум податку на додану вартіс ть за попередній звітний пер іод, форма та зміст якої визна чається Державною податково ю адміністрацією за погоджен ням із Міністерством аграрно ї політики.

Відповідно до абзацу друго го пункту 4 зазначеної Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни залишок податкових зобов' язань відповідно до декларац ії з податку на додану вартіс ть з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власно го виробництва, включаючи пр одукцію (крім підакцизних то варів), виготовлену на даваль ницьких умовах із власної сі льськогосподарської сирови ни, тобто різниця між сумою по датку на додану вартість, оде ржаною сільськогосподарськ ими товаровиробниками від по купців, та сумою податку на до дану вартість, сплаченою ним и постачальникам, перерахову ється сільськогосподарськи ми товаровиробниками з поточ ного рахунка на окремий раху нок у терміни, передбачені дл я перерахування суми податку на додану вартість до бюджет у. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вва жаються такими, що використо вуються не за цільовим призн аченням, і підлягають стягне нню до державного бюджету у б езспірному порядку.

Відповідно до пункту 5 Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни N 271 залишок коштів на окрем ому рахунку в кінці року вилу ченню до бюджету не підлягає і використовується сільсько господарськими товаровироб никами на зазначені цілі в на ступному році, а починаючи з 1 березня року, що настає за рок ом, в якому Верховна Рада Укра їни ратифікує протокол про п риєднання України до Світово ї організації торгівлі, пере раховується до державного бю джету.

Спрямуванню до державного бюджету підлягають також ко шти, які у період до 1 березня р оку, що настає за роком, в яком у Верховна Рада України рати фікує протокол про приєднанн я України до Світової органі зації торгівлі, не були перер аховані на окремий рахунок (н езалежно від причини).

Протокол про вступ України до Світової організації тор гівлі, підписаний у м. Женеві 0 5 лютого 2008 року, ратифіковано З аконом України від 10 квітня 2008 року № 250-VI.

Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами, порядок оскарження ді й органів стягнення визначен і Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами».

Відповідно до пунктів 1.2, 1.3. ст . 1 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» податковим зобов'яза нням є зобов'язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України. Податковим бо ргом (недоїмкою) є зобов'язанн я (з урахуванням штрафних сан кцій за їх наявності), самості йно узгоджене платником пода тків або узгоджене в адмініс тративному чи судовому поряд ку, але не сплачене у встановл ений строк, а також пеня, нарах ована на суму такого податко вого зобов'язання.

Податкове зобов'язання, сам остійно визначене платником податків у податковій декла рації, вважається узгодженим з дня подання такої податков ої декларації. Зазначене под аткове зобов'язання не може б ути оскаржене платником пода тків в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, сума самостійно визначеного та узгодженого податкового зобов' язання відповідача з податку на додану вартість з а звітні податкові періоди ч ервень 1999 року, вересень 1999 року , грудень 1999 року, вересень 2000 ро ку, з урахуванням часткового погашення складає 37039,00 гривен ь, що підтверджується обліко вою карткою платника податку на додану вартість. Зобов' я зання відповідача по сплаті податку на додану вартість в ідповідно до Постанови Кабін ету Міністрів України N 271 від 26 лютого 1999 року, виникло у 2008 роц і, після підписання 05 лютого 2008 року Протоколу про вступ Укр аїни до Світової організації торгівлі, ратифіковано Зако ном України від 10 квітня 2008 рок у № 250-VI. Станом на час розгляду с прави самостійно узгоджені в ідповідачем зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 37039,00 гривень не сплаче ні.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону N 2181 узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені статтею 5 вказаного З акону, визнається сумою пода ткового боргу платника подат ків.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами» встановлено, що підс тавою для примусового стягне ння активів платника податкі в в рахунок погашення його по даткового боргу є виключно р ішення суду.

Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні", завданнями ор ганів державної податкової с лужби, зокрема, є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством.

Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.

Тобто, позивач є органом дер жавної влади, уповноваженим здійснювати функцію контрол ю за визначенням та сплатою п латником податків суми самос тійно визначеного зобов' яз ання з плати податку на додан у вартість, повноваження яко го на звернення до суду із поз овом про стягнення податково го боргу прямо визначені Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні».

Таким чином, виходячи із змі сту заявлених позовних вимо г, системного аналізу положе нь чинного законодавства Укр аїни та матеріалів справи, су д дійшов висновку, що викладе ні в позовній заяві доводи по зивача є обґрунтованими та т акими, що підлягають задовол енню.

Відповідно до статті 136 Коде ксу адміністративного судоч инства України відповідач м оже визнати адміністративн ий позов протягом всього час у судового розгляду, зробивш и усну заяву.

Судове рішення у зв'язку з в ідмовою від адміністративно го позову, визнанням адмініс тративного позову чи примире нням сторін ухвалюється за п равилами, встановленими стат тями 112, 113 цього Кодексу

Частиною 3, 4 статті 112 Кодекс у адміністративного судочин ства України передбачено, що у разі повного визнання відп овідачем адміністративного позову і прийняття його судо м приймається постанова суду про задоволення адміністрат ивного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд а дміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповід ача суперечать закону чи пор ушують чиї-небудь права, своб оди або інтереси.

Дослідивши наявні в матері алах справи документи, врахо вуючи встановлені судом обст авини, суд дійшов висновку пр о те, що визнання відповідаче м позову не суперечить закон у та не порушує чиїх-небудь пр ав, свобод або інтересів, що є підставою для прийняття судо м визнання позову та можливо сті прийняття постанови про задоволення заявлених позив ачем вимог.

Згідно приписів частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

З огляду на зазначене, на пі дставі положень Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», З акону України «Про систему о податкування» загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування», та керуючись с т.ст. 8 - 11, 40, 94, 112, 136, 158 - 163, 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної п одаткової інспекції у Тельма нівському районі до Сільсько господарського товариства з обмеженою відповідальністю «Росія» про стягнення забор гованості з податку на додан у вартість в сумі 37039,00 грн. задов ольнити.

Стягнути з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю «Росія » (код ЄДРПОУ 00694480, адреса: 87170, Доне цька область, Тельманівський район, с. Михайлівка, вул. Цент ральна, 1) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість грошові к ошти в розмірі 37039,00 грн. (тридця ть сім тисяч тридцять дев' я ть гривень 00 копійок) на р/р 3111302970 0371, отримувач - УДК у Донецькі й області, банк - УДК у Донець кій області, МФО - 834016, код - 34687 279.

В судовому засіданні 19 лист опада 2010 року проголошено вст упну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 24 лис топада 2010 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови. Якщо суб'єкта вла дних повноважень у випадках та порядку, передбачених час тиною четвертою статті 167 цьог о Кодексу, було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо в суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п'ятиденного строку з м оменту отримання суб'єктом в ладних повноважень повідомл ення про можливість отриманн я копії постанови суду.

Суддя Михайлик А.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12552061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-23845/10/0570

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Постанова від 19.11.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні