Постанова
від 17.11.2010 по справі 2а-24373/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 листопада 2010 р. спра ва № 2а-24373/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 2.40

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Михайли к А.С.

при секретарі Гончар О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні Донецького окружного адм іністративного суду адмініс тративну справу

за позовом Шахтарської об' єднаної Де ржавної податкової інспекці ї

до Ко мунального підприємства «Са ночистка»

про стягнення заборгованості в с умі 37069,80 грн.

за участю:

від позивача: Перець В.С. (за дов. № 371/10/10 -013 від 26.01.2010р.)

від відповідача: Цибізова О.Г. (за дов. б/н в ід 03.11.2010р.)

Шахтарська об' єднана Дер жавна податкова інспекція зв ернулася до Донецького окруж ного адміністративного суду із позовом до Комунального п ідприємства «Саночистка» пр о стягнення заборгованості з і збору за забруднення навко лишнього природного середов ища в сумі 37069,80 грн. В обґрунтув ання заявлених вимог позивач зазначав, що станом на 21 жовтн я 2010 року за Комунальним підпр иємством «Саночистка» через несплату останнім самостій но узгодженого податкового з обов' язання зі збору за заб руднення навколишнього прир одного середовища облікову ється податковий борг в сумі 37069,80 грн. Позивач зазначав, що п рийняті ним заходи, направле ні на погашення наявної суми боргу відповідача не призве ли до позитивних результатів , що стало підставою для зверн ення позивача до суду із позо вом про стягнення з відповід ача наявної суми боргу.

Посилаючись на порушення в ідповідачем вимог статті 9 За кону України «Про систему оп одаткування», якою на платни ків податків покладений обов ' язок щодо своєчасної та по вної сплати податків та збор ів у встановлені законом тер міни, приписи підпункту 3.1.1. пун кту 3.1 статті 3, підпункту 5.3.1 пун кту 5.3. статті 5, підпункту 4.1.4 пун кту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення забо ргованості перед бюджетом та державними цільовими фондам и», позивач просив суд стягну ти з відповідача суму заборг ованості зі збору за забрудн ення навколишнього природно го середовища в сумі 37069,80 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача в повному об сязі підтримав заявлені в по зовній заяві вимоги.

Відповідач в судовому засі дання проти задоволення позо вних вимог про стягнення заб оргованості зі збору за забр уднення навколишнього приро дного середовища у розмірі 37 069,80 гривень не заперечувала, пр оте письму заяву про визнанн я позовних вимог до суду не на дала. Пояснила, що заборгован ість виникла через несплату самостійно узгодженого пода ткового зобов' язання зі збо ру за забруднення навколишн ього природного середовища в ідповідно до податкового роз рахунку за 2010 рік.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представникі в позивача та відповідача, су д -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач - Комунальне п ідприємство «Саночистка» за реєстровано та обліковуєтьс я в Єдиному державному реєст рі підприємств та організаці й України з 11 січня 2006 року, що пі дтверджується витягом з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців, копія якого наявн а в матеріалах справи (арк. спр ави 4-5). Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків № 7460/10/10-013 від 21.10.2010 року, я к платник податків відповіда ч перебуває на обліку у Шахта рській об' єднаній Державні й податковій інспекції (арк. с прави 6).

03 серпня 2010 року відповідаче м було надано до Шахтарської об' єднаної Державної подат кової інспекції податковий р озрахунок збору за забруднен ня навколишнього природного середовища за звітний подат ковий період перше півріччя 2010 року (арк. справи 18), яким було визначено суму збору за забр уднення навколишнього серед овища у розмірі 37069,80 гривень. За даними зворотного боку облі кової картки, відповідачем н е було сплачено суму зобов' язань зі збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища за звітний період перше півріччя 2010 року. Зазнач ена обставина сторонами в су довому засіданні не заперечу валась.

Пунктом 14 частини 1 статті 14 З акону України "Про систему оп одаткування", яким визначені принципи побудови системи о податкування в Україні, пода тки і збори (обов'язкові плате жі) до бюджетів та до державни х цільових фондів, а також пра ва, обов'язки і відповідальні сть платників, передбачено с плату збору за забруднення н авколишнього природного сер едовища.

Єдині на території України правила встановлення нормат ивів збору за забруднення на вколишнього природного сере довища, а також його стягненн я визначені «Порядком встано влення нормативів збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища і стягне ння цього збору», затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України від 1 березня 1999 р. N 303.

Відповідно до пункту 2 зазна ченого Порядку збір за забру днення навколишнього природ ного середовища (далі - збір) с правляється за викиди в атмо сферне повітря забруднюючих речовин (далі - викиди) стаціо нарними та пересувними джере лами забруднення; скиди забр уднюючих речовин безпосеред ньо у водні об'єкти (далі - скид и); розміщення відходів; утвор ення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); ти мчасове зберігання радіоакт ивних відходів їх виробникам и.

Пунктом 4 Положення передба чено, що суми збору, який справ ляється за викиди стаціонарн ими джерелами забруднення, с киди і розміщення відходів, о бчислюються платниками збор у самостійно щокварталу наро стаючим підсумком з початку звітного року на підставі за тверджених лімітів (щодо ски дів і розміщення відходів) ви ходячи з фактичних обсягів в икидів, скидів і розміщення в ідходів, нормативів збору та визначених за місцем знаход ження цих джерел коригуючих коефіцієнтів, наведених від повідно в таблицях додатків 1 і 2.

Відповідно до пункту 9 Полож ення базовий податковий (зві тний) період збору дорівнює к алендарному кварталу. Платни ки збору складають податкові розрахунки за формою, затвер дженою центральним органом д ержавної податкової служби, і подають їх протягом 40 календ арних днів, що настають за ост аннім календарним днем подат кового (звітного) кварталу, до органів державної податково ї служби за місцем знаходжен ня спеціально відведених для розміщення відходів місць ч и об'єктів - у разі розміщення відходів.

На підставі положень підпу нкту 2 пункту 10 Положення плат ники збору протягом десяти к алендарних днів, що настають після граничного строку под ання податкового розрахунку , сплачують збір за місцем зна ходження спеціально відведе них для розміщення відходів місць чи об'єктів - у разі розм іщення відходів.

Відповідно до пункту 13 Поло ження платники несуть відпов ідальність за правильність о бчислення та своєчасну сплат у збору згідно із законодавс твом. Не внесені своєчасно ко шти збору стягуються з платн иків у встановленому законод авством порядку.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, под атки і збори (обов'язкові плат ежі) до бюджетів та до державн их цільових фондів, а також пр ава, обов'язки і відповідальн ість платників встановлені З аконом України «Про систему оподаткування».

Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежі в) здійснюється органами дер жавної податкової служби та іншими державними органами в ідповідно до законодавства.

Згідно статті 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я» платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в'язані, зокрема, подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів) та сплач увати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.

Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами, порядок оскарження ді й органів стягнення визначен і Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами».

Відповідно до пунктів 1.2, 1.3. ст . 1 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» податковим зобов'яза нням є зобов'язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України. Податковим бо ргом (недоїмкою) є зобов'язанн я (з урахуванням штрафних сан кцій за їх наявності), самості йно узгоджене платником пода тків або узгоджене в адмініс тративному чи судовому поряд ку, але не сплачене у встановл ений строк, а також пеня, нарах ована на суму такого податко вого зобов'язання.

Згідно пункту 4.1.4. пункту 4.1. ст атті 4 Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетом та державними цільови ми фондами» податкові деклар ації подаються за базовий по датковий (звітний) період, що д орівнює календарному кварта лу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті кварт альних або піврічних авансов их внесків), - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя).

Податкове зобов'язання, сам остійно визначене платником податків у податковій декла рації, вважається узгодженим з дня подання такої податков ої декларації. Зазначене под аткове зобов'язання не може б ути оскаржене платником пода тків в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 5.1 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетом та державними ці льовими фондами» передбачен о, що податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.

Зазначене податкове зобов 'язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку. Якщо у майбутніх подат кових періодах (з урахування м строків давності, визначен их статтею 15 цього Закону) пла тник податків самостійно вия вляє помилки у показниках ра ніше поданої податкової декл арації, такий платник податк ів має право надати уточнююч ий розрахунок.

Наявними в матеріалах спра ви документами підтверджено здійснення позивачем самост ійного узгодження зобов' яз ань зі збору за забруднення н авколишнього середовища за з вітний період перше піврічч я 2010 року шляхом надання до под аткового органу податкового розрахунку. Граничний строк сплати самостійного узгодже ного зобов' язання зі збору за забруднення навколишньог о природного середовища за п івріччя 2010 року є 19 серпня 2010 рок у. Проте, як вбачається з наяв них в матеріалах справи доку ментів - зворотного боку об лікової картки платника пода тків, відповідачем не здійсн ювалося самостійне погашен ня визначеної суми податково го зобов' язання зі збору за забруднення навколишнього с ередовища, внаслідок чого, ст аном на 21 жовтня 2010 року сума по даткового боргу складає 37069,80 г рн. На день судового розгляду , сума податкового боргу відп овідачем не сплачена.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами» встановлено, що підс тавою для примусового стягне ння активів платника податкі в в рахунок погашення його по даткового боргу є виключно р ішення суду.

Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні", завданнями ор ганів державної податкової с лужби, зокрема, є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством.

Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.

Тобто, позивач є органом дер жавної влади, уповноваженим здійснювати функцію контрол ю за визначенням та сплатою п латником податків суми самос тійно визначеного зобов' яз ання зі збору за забруднення навколишнього середовища, п овноваження якого на звернен ня до суду із позовом про стяг нення податкового боргу пря мо визначені Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні».

Таким чином, виходячи із змі сту заявлених позовних вимо г, системного аналізу положе нь чинного законодавства Укр аїни та матеріалів справи, су д дійшов висновку, що викладе ні в позовній заяві доводи по зивача є обґрунтованими та т акими, що підлягають задовол енню.

Згідно приписів частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

З огляду на зазначене, на пі дставі положень Закону Укра їни «Про плату за землю», Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами», Закону України «Про сис тему оподаткування», та керу ючись ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 112, 136, 158 - 163, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Шахтарсько ї об' єднаної Державної пода ткової інспекції до Комуналь ного підприємства «Саночист ка» про стягнення заборгован ості зі збору за забруднення навколишнього природного се редовища в сумі 37069,80 грн. задов ольнити.

Стягнути з Комунального пі дприємства «Саночистка» (код ЄДРПОУ 33974620, 86300. Донецька област ь, м. Кіровське, вул. Театральн а, 26) до місцевого бюджету на ко ристь Орлово-Іванівської сіл ьської ради заборгованість з і збору за забруднення навко лишнього природного середов ища в розмірі 37069,80 грн. (тридцят ь сім тисяч шістдесят дев' я ть гривень 80 копійок) на р/р 3311032970 0395, код платежу 8550080200, УДК в До нецькій області ВДК в м. Шахта рську та Шахтарському районі , МФО 834016.

В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частину постанови.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 22 лис топада 2010 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови. Якщо суб'єкта вла дних повноважень у випадках та порядку, передбачених час тиною четвертою статті 167 цьог о Кодексу, було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо в суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п'ятиденного строку з м оменту отримання суб'єктом в ладних повноважень повідомл ення про можливість отриманн я копії постанови суду.

Суддя Михайлик А.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12552082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-24373/10/0570

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Постанова від 17.11.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 25.10.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні