Герб України

Рішення від 03.03.2025 по справі 200/8714/24

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 березня 2025 року Справа№200/8714/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Галатіної О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ФОП ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793 та від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA14120210000056793, суд-

В С Т А Н О В И В:

На адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ФОП ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Донецькій області в якій просить суд:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793, винесене Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 13774,80 грн. (тринадцять тисяч сімсот сімдесят чотири гривні 80 копійок), за податковий період 2022 року;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA 14120210000056793, винесеного Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 14198,64 грн. (чотирнадцять тисяч сто дев`яносто вісім гривень 64 копійки), за податковий період 2023 року.

Позивач зазначає, що спірні ППР виникли на підставі податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2022 та 2023 роки (далі - майно).

Разом з цим, посилаючись на той факт, що майно знаходиться на території Слов`янської міської територіальної громади, та беручи до уваги приписи пп. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, позивач вважає, що звільнений від сплати зазначеного податку.

Крім цього позивач наголошує, що приписи підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України в редакції Закону №3050-ІХ у частині декларування податкового зобов`язання за попередній період не підлягають застосуванню до дати набуття чинності Закону №3050-ІХ, тобто до 06.05.2023. До правовідносин, що склалися до 06.05.2023, - підлягають застосуванню приписи підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України в редакції Закону від 24.03.2022 №2142-IX.

Відтак, посилаючись на дію ст. 58 Конституції України, позивач просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою від 30.12.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву і відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін суддею одноособово.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказав на її безпідставність. З приводу застосування пп. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України по відношенню до позивача зазначив, що відповідно до Переліку №309 територію Слов`янської міської територіальної громади Донецької області з 24.02.2022 віднесено до території можливих бойових дій. Таким чином, згідно вищезазначеного Переліку Слов`янська міська територіальна громада не включена до переліку територій активних бойових дій та не відноситься до територій тимчасово окупованих російською федерацією. А відтак позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Також відповідачем заявлено клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження, з повідомленням (викликом) сторін, у зв`язку з чим Головне управління ДПС у Донецької області просило повідомити про час та дату судового засідання. У клопотанні наголошено, що дана справа є важливою для органів ДПС у зв`язку з вирішенням питання відносно сторони відповідача, потребує детального розгляду спору по суті, дослідження та з`ясування всіх обставин.

Ухвалою суду від 03.03.2025 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи в порядку загального судового провадження.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ОСОБА_1 є фізичною особою-підприємцем, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є відповідний запис (Дата державної реєстрації: 23.09.2003, Дата запису: 04.09.2007, номер запису: 22480170000000954), є платником єдиного внеску та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області.

Позивач є власником 12/25 частки Нежитлових будівель по переробці сільгосппродукції (Реєстраційний номер: 265050012), які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно, яке видане Билбасівським селищним головою 20.02.2009 на підставі Рішення виконкому Билбасівської селищної ради № 139, яке зареєстровано належним чином, про що свідчать Витяг про реєстрацію прав власності на нерухоме майно № 21941935 від 20.02.2009 та Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно тощо.

26.06.2024 року в електронний кабінет позивача надійшли

-податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793, винесене Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 13774,80 грн. (тринадцять тисяч сімсот сімдесят чотири гривні 80 копійок), за податковий період 2022 року

-податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA 14120210000056793, винесеного Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 14198,64 грн. (чотирнадцять тисяч сто дев`яносто вісім гривень 64 копійки), за податковий період 2023 року.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі- ПК України) передбачений обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку та строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 статті 36 ПК України).

Статтею 266 ПК України визначено порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. (п.п. 266.1.1. п. 266.1. ст. 266 ПК України).

Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1. п. 266.2. ст. 266 ПК України).

Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року. (п.п. 266.6.1., п. 266.5. ст. 266 ПК України).

Відповідно до п.п. 266.7. ст. 266 ПК України визначено порядок обчислення суми податку, а саме: обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об`єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, разом з детальним розрахунком суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, визначені в абзаці першому цього підпункту, що надсилаються платнику податку, повинні містити щодо кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, зокрема, але не виключно, інформацію про адресу місцезнаходження об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, його площу, ставки та надані фізичним особам пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до п.п. 266.7.3. ст. 266 ПК України платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року з подальшим продовженням його терміну відповідними Указами. Воєнний стан діє і станом на цей час.

За статтею 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Разом з цим, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, Верховною Радою України 24.03.2022 року був прийнятий Закон України № 2142-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства в період дії воєнного стану, яким пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України був доповнений, зокрема, підпунктом 69.22 такого змісту:

тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX, не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації. При цьому платники податку - юридичні особи протягом шести календарних місяців після місяця, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відображаються зміни розміру податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за відповідний податковий період. Для платників податку - фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов`язання за період з 1 січня по 1 березня 2022 року.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Порядок визнання об`єктів житлової нерухомості такими, що непридатні для проживання у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначається Кабінетом Міністрів України.

Аналіз підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України дозволяє зробити висновок про те, що не підлягає нарахуванню та сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, що розташовані на територіях:

1) на яких ведуться (велися) бойові дії,

2)на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації,

3)за об`єкти житлової нерухомості, що стала непридатною для проживання у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

В редакції Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно пункт 69.14 викладено таким чином:

За період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї),що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (абз. 1 п. 69.14). Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов`язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим підпунктом, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій (абз. 5 п. 69.14). Отже, законодавець визначив умови оподаткування, уточнивши, що від плати за землю (орендної плати) звільняються земельні ділянки виключно в зоні активних бойових дій чи на окупованих територіях, змінивши початок цього періоду та обмеживши його дію до 31.12.2022.

Також Законом України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно внесено зміни до пункт 69.22 та викладено в новій редакції, зокрема:

… Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується:

1) за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України:

за 2021 та 2022 роки - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних осіб;

за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності юридичних осіб, та за об`єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб.

Починаючи з 1 січня 2023 року за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, у якому завершено бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку;….

Суд зазначає, що Закон України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ набрав чинність 06.05.2023, а відтак його норми не підлягали застосуванню у спірний період.

Згідно статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави. Отже, за нормами ПК України, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин та були чинні на момент виникнення спірних правовідносин, єдиною умовою для не нарахування та несплати зазначених податкових зобов`язань було розташування земельної ділянки та відповідних об`єктів нерухомого майна на території, на якій ведуться (велися) бойові дії.

З огляду на положення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 за № 1364 Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (у редакцій, чинній на момент прийняття податковим органом спірний податкових повідомлень-рішень ), до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій, території активних бойових дій та території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Так, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій виданий наказ від 22.12.2022 № 309 (зареєстрований в Міністерстві Юстиції України 23.12.2022 №1668/39004, далі - Перелік територій), яким відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, що додається.

Вказаним Наказом (у первинній редакції та редакції, чинній на момент прийняття податковим органом спірних податкових повідомлень-рішень) Слов*янську міську територіальну громаду віднесено до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії (території можливих бойових дій) з 24.02.2022 року.

При цьому смт. Билбасівка (на території якої розміщені Нежитлові сільськогосподарські будинки) входить до складу Слов`янської міської територіальної громади Краматорського району Донецької області на підставі рішення виконавчого комітету Билбасівської селищної ради від 19.03.2021 року.

Отже, за нормами ПК України, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин та були чинні на момент виникнення спірних правовідносин, єдиною умовою для не нарахування та несплати зазначених податкових зобов`язань було розташування відповідних об`єктів нерухомого майна на території, на якій ведуться (велися) бойові дії.

Таким чином, обов`язок щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки виникає у платників податків, об`єкти оподаткування яких розташовані на території можливих бойових дій з травня 2023 року.

Враховуючи наведене, в межах спірних правовідносин, позивач був звільнений від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року та з 01 січня 2023 року по 30 квітня 2023 року.

Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793 на загальну суму 13774,80 грн. є протиправним та підлягає скасуванню в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 11479 грн. (13774, 80 грн./12 місяців х 10 місяців).

Податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA 14120210000056793 на загальну суму 14198,64 грн. є протиправним та підлягає скасування в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 січня 2023 року по 30 квітня 2023 року, тобто, в сумі 4732, 88 грн (14198,64 гривень /12 місяців х 4 місяці).

Згідно ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, суд доходить до висновку щодо часткового задоволення позовних вимог позивача шляхом визнання протиправним та скасування:

податкового повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793, винесеного Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 13774,80 грн. (тринадцять тисяч сімсот сімдесят чотири гривні 80 копійок), за податковий період 2022 року в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 11479 грн. (13774, 80 грн./12 місяців х 10 місяців).

податкового повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA 14120210000056793, винесеного Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 14198,64 грн. (чотирнадцять тисяч сто дев`яносто вісім гривень 64 копійки), за податковий період 2023 року в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 січня 2023 року по 30 квітня 2023 року, тобто, в сумі 4732, 88 грн (14198,64 гривень /12 місяців х 4 місяці).

Відтак позов підлягає задоволенню частково.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

При зверненні позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн. за дві позовні вимоги майнового характеру (по 1211, 20грн. за кожну).

Перша позовна вимога була задоволена в частині 11479 грн., що складає 83, 33% від загальної суми вимоги - 13774,80 грн.; відтак сума судового збору, що є пропорційною задоволеним позовним вимогам дорівнює 1009,23грн. (83, 33% від 1211, 20грн).

Друга позовна вимога була задоволена в частині 4732, 88грн., що складає 33, 33% від загальної суми вимоги - 14198,64 грн.; відтак сума судового збору, що є пропорційною задоволеним позовним вимогам дорівнює 403,69грн. (33, 33% від 1211, 20грн).

Відтак загальна сума судового збору, що підлягає стягненню на користь позивача, дорівнює 1412, 92 грн. (1009,23грн.+ 403,69грн.).

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ФОП ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793 та від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA14120210000056793,- задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0513877-2414-0522-UA14120210000056793, винесене Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 13774,80 грн. (тринадцять тисяч сімсот сімдесят чотири гривні 80 копійок), за податковий період 2022 року в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, тобто, в сумі 11479 грн. (13774, 80 грн./12 місяців х 10 місяців).

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.06.2024 року № 0518512-2414-0522-UA 14120210000056793, винесене Головним управління ДПС у Донецькій області, про визначення ФОП ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого фізичною особою, яка є власником об`єктів житлової нерухомості, код платежу, код платежу 18010300, у сумі податкового зобов`язання 14198,64 грн. (чотирнадцять тисяч сто дев`яносто вісім гривень 64 копійки), за податковий період 2023 року в частині стягнення з позивача податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01 січня 2023 року по 30 квітня 2023 року, тобто, в сумі 4732, 88 грн (14198,64 гривень /12 місяців х 4 місяці).

В іншій частині позовних вимог, - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецької області (в. Італійська, 59, м. Маріуполь, ЄДРПОУ 44070187) на користь ФОП ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1412 (одна тисяча чотириста дванадцять) грн. 92 коп.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Галатіна

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2025
Оприлюднено05.03.2025
Номер документу125528154
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —200/8714/24

Ухвала від 01.07.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 25.06.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 22.05.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 26.03.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 26.03.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 03.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 30.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні