ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 жовтня 2010 року 11:14 № 2а-10152/10/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Федорчука А .Б. при секретарі судового зас ідання Гальченко О.В. за уч астю представників сторін:
від позивача: Москал енко О.А., дов. б/н від 15.05.2010 р.
від відповідача: Храбан О .В. дов. 04-02/182 від 27.09.2010 р.
від прокурора: не з' явився
розглянувши у судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Заступника прокурора Пече рського району м. КиєваКиєва в інтересах держави в особі К иївського міського відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів
до Приватного підприємства " Обеліск"
про стягнення штрафних санкці й в розмірі 57 147,30грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора Пе черського району м. Києва зве рнувся з позовом в інтересах держави в собі Київського мі ського відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Об еліск»про стягнення 56704,90 грн. с уми адміністративно - госпо дарських санкцій за порушенн я вимог Закону України „Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні” 442,26 грн. пені.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовував тим, що відпо відно до статті 19 Закону Украї ни „Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” від 21.03.1991 № 875-ХII для підприємст в (об'єднань), установ і органі зацій незалежно від форми вл асності і господарювання вст ановлюється норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працю ючих, а якщо працює від 8 до 25 чо ловік - у кількості одного роб очого місця, якщо інше не пере дбачено законом.
Відповідно до статті 20 вказ аного Закону підприємства (о б'єднання), установи і організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, передбачен им статтею 19 зазначеного Зако ну, щороку сплачують відпові дним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся в розмірі середньої річно ї заробітної плати на відпов ідному підприємстві, установ і, організації, у тому числі пі дприємстві, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, на яких вико ристовується наймана праця, за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.
Відповідач - Приватне підпр иємство «Обеліск»у відповід ності до наведених положень законодавства має працевлаш тувати 11 інвалідів, проте не п рацевлаштував 7 осіб. Відпові дно до звіту про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2009 рік, поданого відповіда чем до Київського міського в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів, розмір се редньої річної заробітної пл ати у відповідача становить 8100,70 грн. Отже, оскільки у відпов ідача не було створеного нал ежної кількості робочих місц ь для інвалідів, інваліди не п рацевлаштовані, то адміністр ативно-господарські санкції за не працевлаштування інва ліда підлягають сплаті суб' єктами господарювання до 15 кв ітня 2010, а у відповідача утвори лась заборгованість за невик онання нормативу по створенн ю робочих місць для працевла штування інвалідів у розмірі 56704,90 грн. та 442,26 грн. пені за поруш ення строків сплати зазначен ої суми адміністративно-госп одарських санкцій.
З урахуванням вищезазначе ного позивач стверджує, що за явлена у позові сума підляга ла сплаті відповідачем на ко ристь Київського міського ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів. Оскільки в ідповідачем у визначений зак оном термін цього зроблено н е було, то за таких обставин по зивач просить суд стягнути в казану суму у примусовому по рядку разом з нарахованою пе нею за порушення терміну спл ати санкцій.
Відповідач до суду з' явив ся, проти позовних вимог запе речує, роблячи посилання на т е, що саме на інвалідів та на ц ентр зайнятості покладено об ов' язок знаходити роботу та направляти до підприємства інвалідів, а не суб' єктом пі дприємницької діяльності ви являти та надавати таку робо ту потребуючим особам. Крім т ого, представник відповідача зазначає, що прокуратура не н аділена повноваженням зверт атися з відповідним позовом до суду.
Розглянувши подані позив ачем документи і матеріали, з аслухавши пояснення його пре дставника, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до звіту При ватного підприємства «Обелі ск»про зайнятість та працевл аштування інвалідів за 2009 рік (копія - в матеріалах справи ), середньооблікова чисельні сть працівників облікового с кладу підприємства у 2009 році с тановила 277 особи. Як вбачаєть ся з рядка за кодом 02 зазначен ого звіту відповідачем праце влаштовано 4 інваліди із 11 осі б.
Представником Відповідача надано перелік інвалідів як их було працевлаштовано сере д них: ОСОБА_3 (ІІІ група інв алідності) прийнята на посад у кухар з 02.02.2009 р.; ОСОБА_4 (ІІІ група інвалідності) прийнята на посаду інспектора з кадрі в з 21.04.2009 р.; ОСОБА_5 (посвідчен ня видане по догляду за дитин ою інвалідом) прийнятий на по саду вантажника з 16.02.2009 р.; ОСО БА_6 (посвідчення громадяни н, який постійно проживав або працював та території зони п осиленого радіоекологічног о контролю Категорія 4) прийня тий на посаду охоронця з 01.08.2008 р .; ОСОБА_7 (ІІ група інвалідн ості) прийнята на посаду бухг алтера з 28.11.2007 р.
У рядку за кодом 05 звіту зазн ачений розмір середньорічно ї заробітної плати штатного працівника в розмірі 8100,7 грн. П ри цьому у рядку за кодом 06 дан ого звіту підприємством само стійно визначено суму штрафн их санкцій за нестворені роб очі місяця для інвалідів в ро змірі 56704,90 грн.
Як підтверджується матері алами справи виконання норма тиву працевлаштування інвал ідів або своєчасного та повн ого надходження адміністрат ивно-господарської санкції д о Державного бюджету України не було.
Частиною другою статті 4 Зак ону України „Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” передбачено, що д ержава створює правові, екон омічні, політичні, соціально -побутові та соціально-психо логічні умови для задоволенн я потреб інвалідів у відновл енні здоров'я, матеріальному забезпеченню, посильній тру довій та громадській діяльно сті.
Відповідно до положень час тини першої та другої статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні” для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі 4 відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості 1 робочого міс ця. Підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня.
Згідно з вимогами частини т ретьої статті 19 Закону Україн и „Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ” підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини п' ятої статті 19 За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань - визначено частино ю шостою статті 19 Закону Украї ни „Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і”.
Статтею 20 зазначеного Закон у встановлено обов' язок під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, фізич ної особи, яка використовує н айману працю, за кожне робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом. Для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, н а яких працює від 8 до 15 осіб, ро змір адміністративно-господ арських санкцій за робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю.
Положення цієї частини не п оширюється на підприємства, установи і організації, що по вністю утримуються за рахуно к коштів державного або місц евих бюджетів.
Частинами третьою та четве ртою статті 20 передбачено, що сплату адміністративно-госп одарських санкцій і пені під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, проводять від повідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після спла ти всіх податків і зборів (обо в'язкових платежів). Адмініст ративно-господарські санкці ї розраховуються та сплачуют ься підприємствами, установа ми, організаціями, у тому числ і підприємствами, організаці ями громадських організацій інвалідів, фізичними особам и, зазначеними в частині перш ій цієї статті, самостійно в с трок до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбулос я порушення нормативу, встан овленого частиною першою ста тті 19 Закону України „Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні”. При цьому до правовідносин із стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовують ся строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу Укр аїни.
У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням суду їх стя гнення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом (частина п' ята статті 20 Закону Україн и „Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ”).
Відповідно до частини вось мої статті 20 Закону порядок сп лати адміністративно-господ арських санкцій і пені до від ділень Фонду соціального зах исту інвалідів, їх акумуляці ї, обліку, а також з урахування м пропозицій всеукраїнських громадських організацій інв алідів - використання цих кош тів затверджується Кабінето м Міністрів України.
Згідно пункту 2 "Порядку спл ати підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, суми адмініс тративно-господарських санк цій та пені за невиконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів", з атвердженого Постановою Каб інету Міністрів України від 31 січня 2007 № 70, роботодавці сплач ують суму адміністративно-го сподарських санкцій відділе нням Фонду соціального захис ту інвалідів за місцем їх дер жавної реєстрації як юридичн их осіб або фізичних осіб - під приємців на балансовий рахун ок 3510 в установах Національно го банку, відкритий в органах Державного казначейства, аб о на балансовий рахунок 2510 в ус тановах комерційних банків д о 15 квітня року, що настає за ро ком, в якому відбулося поруше ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Міністе рством праці та соціальної п олітики України за погодженн ям з Держкомстатом.
Крім того, суд звертає увагу , що працевлаштування особи, я ка має посвідчення постражда лого в наслідок аварії на Чор нобильській АЕС не містить в исновку МСЕК про наявність і нвалідності. Встановлення ін валідності покладене виключ но на МСЕК з видачею відповід ного посвідчення (пенсійного ). Особа яка доглядає за дитино ю-інвалідом, але сама не являє ться інвалідом, не може рахув атися як працевлаштований ін валід.
В матеріалах справи містят ься звіти Форми №3-ПН де в граф і 15 відсутні відомості про вла штування інвалідів за травен ь, червень, а з липня по груден ь обліковується по декілька місць, в той час, як підприємст во визначило самостійно ще 7 і нвалідів.
Представником Позивача на дано відповідь Київського мі ського центру зайнятості Печ ерського району від 18.05.2010 р. № 2368-04 , що на протязі 2009 р. Відповідач не звертався з запитом про на правлення інвалідів на підпр иємство.
Подання звітності до центр ів зайнятості передбачено за конодавчо і не звільняє підп риємство від обов' язку прац евлаштувати інвалідів або сп латити адміністративно-госп одарські штрафні санкції за невиконання 4% нормативу прац евлаштування інвалідів.
Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, поданого в ідповідачем до Київського мі ського відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, р озмір середньої річної зароб ітної плати у відповідача ст ановить 8100,7 грн., у зв' язку з ч им позовні вимоги про стягне ння 56705,04 грн. адміністративно - господарських санкцій та 442,26 грн. пені вбачаються обґрунт ованими.
Відповідно до пункту 3 части ни четвертої Положення про К иївське міське відділення Фо нду соціального захисту інва лідів відділення відповідно до покладених на нього завда нь здійснює контроль за вико нанням підприємствами норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів та за своєчасним перерахуванням а дміністративно-господарськ их санкцій, що надходять від п ідприємства за недодержання ним цього нормативу.
У разі несплати штрафних са нкцій в установлений термін відділення Фонду вживають за ходів щодо їх стягнення у суд овому порядку.
Враховуючи всі наведені об ставини суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Приватного під приємства «Обеліск»(вул. Чер воноармійська,65 Київ 03150, ідент . код 32916683) на користь Київського міського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (р/р31219230700001 ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 82 0019, код ЄДРПОУ 32309429) адміністрати вно-господарські санкції за невиконання нормативу робоч их місць призначених для пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік, у розмірі 57147,30 грн. (п' ятд есят сім тисяч сто сорок сім г ривень 30 коп.).
Постанова набуває закон ної сили в порядку статті 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2010 |
Оприлюднено | 02.12.2010 |
Номер документу | 12553281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні