КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-10152/10/2670 Гол овуючий у 1-й інстанції: Федор чук А.Б.
Суддя-доповідач: Швед Е. Ю .
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"09" грудня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі: головую чого-судді Шведа Е.Ю., суддів Б абенка К.А. та Мельничука В.П., п ри секретарі Авдошині М.С., роз глянувши в м. Києві у відкрито му судовому засіданні апеляц ійну скаргу Приватного підпр иємства «Обелиск»на постано ву Окружного адміністративн ого суду м. Києва від 05 жовтня 20 10 року у справі за адміністрат ивним позовом Заступника про курора Печерського району м. Києва в інтересах держави в о собі Київського міського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Приватног о підприємства «Обелиск»про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій у розмі рі 57147,30 грн., -
В С Т А Н О В И Л А :
Заступника прокурора Печерського району м. Києва в інтересах держави в особі Ки ївського міського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до суду з позовом до ПП «Обелиск», в як ому просив:
- стягнути з ПП «Обелиск»штр афні санкції за нестворені р обочі місця для інвалідів у 200 9 році та пеню на загальну суму 57147,30 грн.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 05 жовтня 2010 року позов задов олено.
Не погоджуючись із вказано ю постановою суду першої інс танції, відповідачем подано апеляційну скаргу з підстав невідповідності висновків с уду обставинам справи, поруш ення норм матеріального прав а, в якій він просить скасуват и постанову суду першої інст анції та прийняти нову поста нову, якою відмовити позивач у в задоволенні позову.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає задоволенню, постанова су ду першої інстанції скасуван ню з ухваленням нової постан ови про відмову в задоволенн і позову, виходячи з наступно го.
Суд першої інстанції, при ух валенні постанови та задовол ьняючи позовні вимоги виходи в з того, що відповідач не вжив всіх необхідних заходів для працевлаштування інвалідів , що є підставою для застосува ння до нього адміністративно -господарських санкцій та пе ні.
З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в апеляційної інстанції не п огоджується, виходячи з наст упного.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, кількість інвалідів штатних працівник ів, які повинні працювати на р обочих місцях відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні», роз рахована роботодавцем і стан овить 11 осіб.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, які викорис товують найману працю, устан овлюється норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у розмірі чотирьох в ідсотків середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповіда ч згідно поданої державної з вітності «Звіт про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів»(форма №10-ПІ) за 2009 рік повин ен був створити у 2009 році 11 робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів (відповідно до с ередньооблікової чисельнос ті штатних працівників облік ового складу 277 особи), а фактич но на підприємстві було прац евлаштовано 4 інваліда.
Згідно з вимог ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, пе редбаченим статтею 19 цього За кону, щороку сплачують відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів а дміністративно-господарськ і санкції, сума яких визначає ться в розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві, устан ові, організації, у тому числі підприємстві, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичної особи, яка вик ористовує найману працю, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. У зв' язку з цим, н а думку позивача, до відповід ача повинні бути нараховані суми несплачених штрафних са нкцій та пені.
Статтею 18 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»вст ановлено, що забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»та п. 3.7. Інструкції що до заповнення форми № 10-ПІ (річ на) «Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів», ві дповідач мав би розрахувати та у рядку 06 -відобразити суму коштів адміністративно-госп одарських санкцій, яку повин ен сплатити самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося п орушення нормативу, встановл еного ч. 1 ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні».
Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно розр аховують кількість робочих м ісць для працевлаштування ін валідів відповідно до нормат иву, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпе чують працевлаштування інва лідів. При розрахунках кільк ість робочих місць округлюєт ься до цілого значення.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Обелиск»було ств орено 11 робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу.
Відповідно до п. 1 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р . № 70, який визначає процедуру п одання підприємствами, устан овами, організаціями, у тому ч ислі підприємствами, організ аціями громадських організа цій інвалідів, фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, в яких за основним м ісцем роботи працює вісім і б ільше осіб, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів та інформації про наявність ві льних робочих місць (вакантн их посад) для працевлаштуван ня інвалідів - центру зайнято сті.
Ч. 1 п. 2 вказаного Порядку вст ановлює, що звіт про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів роботодавці подають (над силають рекомендованим лист ом) щороку до 1 березня відділе нням Фонду, в яких вони зареєс тровані, за формою, затвердже ною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
На виконання вимог ч. 1 п. 2 Пор ядку, підприємством було под ано до Київського міського в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів за 2009 рік за формою 10-ПІ, затвердженого Наказом М іністерства праці та соціаль ної політики України № 42 від 10.0 2.2007 р. В даному звіті зазначено , що на підприємстві в 2009 році с ередньооблікова кількість ш татних працівників становил а 277 осіб, середньооблікова кі лькість штатних працівників , яким відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність - 4 особи, кількість інвалідів - штатних працівни ків, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до вимог статті 19 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" - 11 осіб, фонд оплати праці штатних працівників с тановив 2243,90 грн., середньорічн а заробітна плата штатного п рацівника становила 5100,70 грн. (а .с. 10).
Ч. 3 п. 2 вказаного Порядку заз начає, що інформацію про наяв ність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевл аштування інвалідів роботод авці подають центру зайнятос ті за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття за форм ою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом .
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач регулярн о, протягом 2009 року подавав зві ти про наявність вакансій за формою № 3-ПН до Печерського р айонного центру зайнятості ( а.с. 27-33).
Також колегія суддів вважа є за необхідне зазначити, що у відповідності до листа Пече рського районного центру зай нятості від 18 травня 2010 року № 236 2-04 (а.с. 6-7), ПП «Обелиск»одночасн о є в списках підприємств, які подавали та не подавали звіт и за формою № 3-ПН, тому такий ли ст не може бути прийнятий суд ом апеляційної інстанції, як доказ, на підставі якого стор они обґрунтовують свої вимог и і заперечення.
Окрім того, колегія суддів з азначає, що законодавством н е передбачено терміну поданн я підприємствами, установами , організаціями звіту за форм ою № 3-ПН. Разом з тим в самому зв іті за формою № 3-ПН, затвердже ного Наказом Міністерства пр аці та соціальної політики У країни від 19 грудня 2005 року № 420 з азначено, що термін подання в казаної звітності - при наяв ності вакансій.
За таких обставин, подання в ідповідачем звітності за фор мою № 3-ПН 25.05.2009 р., 25.06.2009 р., 29.07.2009 р., 21.08.2009 р., 23.09.2009 р., 29.10.2009 р. та 25.12.2009 р. є належним виконанням обов' язку щодо і нформування центру зайнятос ті про наявність вільних роб очих місць (вакантних посад) д ля працевлаштування інвалід ів.
Статтею 218 ГК України встано влено, що підставою господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин є вчинене ним правоп орушення у сфері господарюва ння. Учасник господарських в ідноси відповідає за невикон ання або неналежне виконання господарського зобов' язан ня чи порушення правил здійс нення господарської діяльно сті, якщо не доведе, що ним вжи то усіх залежних від нього за ходів для недопущення господ арського правопорушення.
Статтею 238 ГК України передб ачено, що за порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності до суб' єкті в господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування адміністративно-гос подарські санкції, тобто зах оди організаційно-правового або майнового характеру, спр ямовані на припинення правоп орушення суб' єкта господар ювання та ліквідацію його на слідків.
Отже, судом апеляційної інс танції встановлено, що ПП «Об елиск»інформувало Печерськ ий районний центр зайнятості про створені робочі місця та вакансії для працевлаштуван ня інвалідів шляхом надання звітів про наявність робочих місць та потребу у працівник ах формою № 3-ПН.
Також, відповідними наказа ми директора ПП «Обелиск»бул о створено робочі місця для п рацевлаштування інвалідів.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що вказані о бставини свідчать про те, що П П «Обелиск»вжило всіх залежн их від нього заходів для недо пущення господарського прав опорушення.
Крім того, позивачем не нада но суду доказів необґрунтова ної відмови в працевлаштуван ні інвалідів з боку відповід ача.
За таких обставин, колегія с уддів вважає, що суд першої ін станції дійшов помилкового в исновку про задоволення позо вних вимог, у зв' язку чим пос танова суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухвал енням нової постанови про ві дмову в задоволенні позовних вимог.
Відповідно до статті 202 КАС У країни, підставами для скасу вання постанови або ухвали с уду першої інстанції та ухва лення нового рішення є невід повідність висновків суду об ставинам справи, порушення н орм матеріального або процес уального права, що призвело д о неправильного вирішення сп рави або питання.
Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає, що невідпо відність висновків суду обст авинам справи, порушення суд ом першої інстанції норм мат еріального та процесуальног о права призвели до помилков ого висновку, в зв' язку з чим постанова суду першої інста нції підлягає скасуванню з п рийняттям нової постанови пр о відмову в задоволенні позо ву.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Прива тного підприємства «Обелиск »на постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 05 жовтня 2010 року - задовольн ити.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 05 жовтня 2010 року - скасувати.
Ухвалити у справі нову пост анову, якою в задоволенні адм іністративного позову - від мовити.
Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена пр отягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України.
Повний текст постанови виг отовлено 15.12.2010 р.
Головуючий суддя: Е.Ю. Ш вед
Суддя: К.А. Бабенк о
Суддя: В.П. Ме льничук
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2010 |
Оприлюднено | 04.01.2011 |
Номер документу | 13328710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Швед Е. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні