ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 жовтня 2010 року 15:50 № 2а-4106/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового за сідання Шейко К.В. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Об'єднання ветеринарної м едицини в м.Києві
до Державної інспекції з кон тролю за цінами в м.Києві
про скасування Рішення №73 від 13 .11.08р. та Припису №82 від 13.11.08р.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Ук раїни в судовому засіданні п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Виг отовлення постанови у повном у обсязі відкладено, про що по відомлено сторін після прого лошення вступної та резолюти вної частини постанови в суд овому засіданні з урахування м вимог частини 4 статті 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що Відповідач при про веденні перевірки щодо форму вання та застосування тарифі в на послуги, невірно застосу вавши положення чинного зако нодавства, прийшов до неправ ильних висновків, а тому прий няті рішення № 73 про застосува ння економічних санкцій та п рипис №82 про усунення порушен ь є необґрунтовані та підляг ають скасуванню. Звертає ува гу суду на те, що вартість один иці часу повинна визначатися виходячи з середньомісячног о рівня оплати праці, при цьом у посилається на приписи нак азу Міністерства сільського господарства і продовольств а України від 19.02.1996 року №51. Також вказує на платну основу здій снення функцій контролю офіц ійними лікарями.
Відповідач у письмовому за переченні повідомив, що прот и позову заперечує та вважає вимоги Позивача необґрунтов аними. Зазначає, що Об' єднан ня ветеринарної медицини в м . Києві при наданні своїх посл уг безпідставно стягувало пл ату за здіснення державного нагляду та контролю на підпр иємствах, при цьому посилаєт ься на приписи Закону Україн и «Про безпечність та якість харчових продуктів», Закону України «Про ветеринарну ме дицину»та інших нормативних актів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Об' єднання ветеринарно ї медицини в м. Києві згідно св ідоцтва про державну реєстра цію юридичної особи серії А00 № 003578 зареєстроване Солом' янс ькою районною у м. Києві держа вною адміністрацією 24.01.2003 року , присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи №00699715. Відп овідно до довідки з ЄДРПОУ се рії АА №264163 видом діяльності По зивача за КВЕД є ветеринарна діяльність.
Державною інспекцією з кон тролю за цінами в м. Києві на п ідставі посвідчення від 19 вер есня 2008 року №536 відповідно до с т. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», Постанови К МУ від 13.12.2000р. № 1819 «Питання Держа вної інспекції з контролю за цінами»та п. 7 Плану роботи Де ржінспекції на ІІІ квартал 2008 року проведена планова пере вірка Позивача з питань форм ування і застосування тарифі в на платні послуги за період з 01.01.2007 року по 01.09.2008 року.
При перевірці правильност і формування тарифів було ви явлено, що в калькуляції на по слуги вартість одиниці часу визначено в розмірі посадово го окладу з урахуванням допл ат та премій, що суперечить Ме ханізму формування тарифів з а ветеринарні роботи і послу ги, затвердженого наказом Мі ністерства сільського госпо дарства і продовольства Укра їни від 19.02.1996 року № 51. Відповідно до Механізму вартість одини ці часу повинна визначатися, виходячи з фактичного серед ньомісячного посадового окл аду лікаря, фельдшера ветери нарної медицини, лаборанта, в етеринарного санітара, опера тора. У зв' язку з цим вартіст ь 1 хвилини роботи ветлікаря з авищено на 0,093 грн., лаборанта н а 0,068 грн.
В ході перевірки також було виявлено, що Об'єднання ветер инарної медицини в м. Києві за здіснення своїх функціональ них повноважень офіційними л ікарями з суб' єктів господа рювання безпідставно стягув ало плату «за надання послуг », а фактично, за здіснення дер жавного нагляду і контролю н а м' ясопереробних, рибопере робних, молокопереробних під приємствах, які використовую ть необроблені харчові проду кти тваринного походження як сировину, та підприємствах г уртового зберігання необроб лених харчових продуктів тва ринного походження, підприєм ствах торгівлі, чим порушило : Закон України «Про безпечні сть та якість харчових проду ктів», Закон України «Про вет еринарну медицину»в частині стягнення плати за здійснен ня своїх функціональних обов ' язків; Декрет КМУ «Про держ авний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та в ідповідальність за їх поруше ння»від 08.04.1993 №30-93, щодо недотрим ання джерел фінансування роб іт для здійснення державного нагляду, встановлених статт ею 7; Закон України «Про молоко та молочні продукти»в части ні стягнення плати з виробни ків молока, молочної сировин и та молочних продуктів; пост анову КМУ «Про перелік проти епізоотичних, лікувальних, л абораторно діагностичних, ра діологічних та інших ветерин арно-санітарних заходів, що п роводяться органами державн ої ветеринарної медицини за рахунок відповідних бюджетн их та інших коштів»від 15.08.1992 рок у № 478, щодо стягнення плати за п роведення заходів, які не пер едбачені зазначеним перелік ом.
Таким чином, в порушення вищ езазначених законодавчих ак тів, Позивачем було нарахова но з жовтня по грудень 2007 року - 1 307 292,65грн., з січня по серпень 2008 р оку - 4 588 189,01грн. Отримана остан нім плата за послуги станови ла: з жовтня по грудень 2007р. - 1 3 12 780,93 грн., з січня по серпень 2008р. - 3 721 795,23грн. Загальна сума необ ґрунтовано отриманої виручк и по акту склала 5 034 576,16грн.
Вказані порушення зафіксо вані в акті перевірки № 186 від 23 .10.2008 року. На зазначений акт Поз ивачем було направлено Інспе кції скаргу від 04.11.2008 року №693, за результатами розгляду якої Відповідач листом від 12.11.2008 рок у №152-07/5-1666/1 повідомив Позивача пр о те, що погоджується з довода ми останнього в частині прав омірності застосування Об' єднанням ветеринарної медиц ини в м. Києві п. 2 Механізму фор мування тарифів за ветеринар ні роботи і послуги щодо визн ачення вартості одиниці часу , виходячи з середньомісячно го рівня оплати праці, проте з азначив, що прийняття доводі в з цього питання не призвело до корегування суми порушен ня та розміру фінансової сан кції.
На підставі акту перевірки Відповідачем 13 листопада 2008 ро ку винесені рішення №73 про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін (далі - оскаржу ване рішення) та припис №82 про виконання законних вимог що до усунення порушень державн ої дисципліни цін (далі - оск аржуваний припис).
У ході розгляду даної справ и судом було з' ясовано, що дл я всебічного, повного, та об' єктивного розгляду справи не обхідно з' ясувати обставин и, що мають значення для справ и і потребують спеціальних з нань.
Відповідно до ст. 81 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, для з' ясування о бставин, що мають значення дл я справи і потребують спеціа льних знань, суд призначив ек спертизу.
На вирішення експертизи бу ло поставлено питання: чи під тверджуються документально зазначені в акті перевірки № 186 від 23 жовтня 2008 року висновки Державної інспекції з контр олю за цінами в м. Києві щодо н еобґрунтовано одержаної вир учки Об'єднанням ветеринарно ї медицини в м. Києві у сумі 5 034 576,16 грн. за період з 01 січня 2007 рок у по 01 вересня 2008 року?
Судово-економічна експерт иза була проведена Київським науково-дослідним інституто м судових експертиз, за резул ьтатами якої було складено В исновок № 1301/6486/10-19 судово-економі чної експертизи від 17.08.10 р. в адм іністративній справі №2а-4106/09/2670 , який підписаний експертом Пірожніковою Т.Л.
За результатами проведено ї експертизи було зроблено в исновок, що висновки акту Дер жавної інспекції з контролю за цінами в місті Києві від 23.10. 2008 року № 186 щодо необґрунтован о отриманої Об'єднанням вете ринарної медицини в м. Києві з а період з 01 січня 2007 року по вер есень 2008 року виручки в сумі 5 034 576,16грн., документально та норм ативно не підтверджуються.
Оцінивши докази, які є у спр аві за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідження, суд прийшов до ви сновку, що позовні вимоги під лягають задоволенню, виходяч и з наступного.
Приписи ч.2 ст.19 Конституції України закріплюють, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організацію контролю за їх дотриманням на територ ії республіки закріплені в З аконі України «Про ціни і цін оутворення»(надалі - Закон про ціни). Приписи ч. 2 ст. 13 вказа ного закону визначають, що ко нтроль за додержанням держав ної дисципліни цін здійснюєт ься органами, на які ці функці ї покладено Урядом України. В ідповідно постанови Кабінет у Міністрів України «Питання державної інспекції з контр олю за цінами»від 13 грудня 2000 р . № 1819 (надалі - Положення 1819) так і функції покладено останнім на Державну інспекцію з конт ролю за цінами.
Зі змісту п. 5 Положення 1819 вба чається, що Держінспекція ма є право, зокрема, проводити ві дповідно до законодавства пе ревірку бухгалтерських книг , звітів, кошторисів, декларац ій, показників, що відображаю ться у розрахункових докумен тах незалежно від способу по дання інформації, пов'язаних з формуванням, встановлення м та застосуванням цін (тариф ів); вимагати відповідно до за конодавства усунення виявле них порушень порядку формува ння, встановлення та застосу вання цін (тарифів), а також зд ійснення перерахунку вартос ті товарів, робіт і послуг, цін и (тарифи) на які сформовані, в становлені та/або застосован і з порушенням законодавства (якщо фактичну оплату товарі в, робіт та послуг не проведен о) для розрахунків із спожива чами; приймати відповідно до законодавства рішення про з астосування адміністративн о-господарських санкцій за п орушення порядку формування , встановлення та застосуван ня цін (тарифів).
З наведеного випливає, що у Відповідача було наявне прав о проводити перевірку Позива ча з питань формування та зас тосування тарифів.
Відносини між органами вик онавчої влади, виробниками, п родавцями (постачальниками) та споживачами харчових прод уктів і визначає правовий по рядок забезпечення безпечно сті та якості харчових проду ктів, що виробляються, знаход яться в обігу, імпортуються, е кспортуються, регулюються За коном України «Про безпечніс ть та якість харчових продук тів»(надалі - Закон про прод укти).
Відповідно до ст. 34 вказаног о закону державний ветеринар но-санітарний контроль та на гляд (у межах своєї компетенц ії) на м'ясопереробних, рибодо бувних, рибопереробних, моло копереробних підприємствах та підприємствах із зберіга ння продукції тваринного пох одження здійснюється з метою забезпечення епізоотичного благополуччя при надходженн і та переробці сировини твар инного походження, а також ко нтролю за дотриманням необхі дних ветеринарно-санітарних , санітарних (гігієнічних) вим ог щодо забезпечення безпеки готової продукції тваринног о походження. Такий контроль та нагляд здійснюється офіц ійними лікарями ветеринарно ї медицини.
Згідно з п. 7 Положення про Об 'єднання ветеринарної медици ни в м. Києві, затвердженого на казом Державного департамен ту ветеринарної медицини від 22.10.2004 року № 127 (надалі - Положен ня про Позивача) до його штату входять офіційні лікарі вет еринарної медицини.
Приписи ч. 7 ст. 34 Закону про пр одукти визначають, що до обов 'язків офіційного лікаря вет еринарної медицини належить контроль за: відповідністю с ировини тваринного походжен ня супровідним ветеринарним документам та позначкам при датності; дотриманням саніта рних (гігієнічних) вимог при т ехнології переробки сировин и тваринного походження; дот риманням технологічних режи мів переробки сировини твари нного походження, що має певн і обмеження щодо використанн я; дотриманням температурних режимів при виробництві хар чових продуктів тваринного п оходження; проведенням ветер инарно-санітарної оцінки сир овини тваринного походження (у тому числі паразитологічн ої); проведенням відбору проб сировини та готових харчови х продуктів для виконання За гальнодержавного плану моні торингу, а також у разі виробн ичої необхідності з метою ви значення їх безпеки при здій сненні відомчого контролю та експорту; здійсненням утилі зації харчових відходів твар инного походження; дотриманн ям власниками підприємств си стеми HACCP та наданням при цьому відповідних рекомендацій, н еобхідних до виконання.
Згідно п. 2.1 Положення про дер жавний ветеринарно-санітарн ий нагляд та контроль за діял ьністю суб'єктів господарюва ння щодо забою тварин, переро бки, зберігання, транспортув ання й реалізації продукції тваринного походження, затве рдженого наказом Головного д ержавного інспектора ветери нарної медицини України від 01.09.2000 року № 45 організація держа вного ветеринарного нагляду й контролю покладається на г оловних державних інспектор ів ветеринарної медицини, їх заступників та державних ін спекторів ветеринарної меди цини районів, міст, міст Києва і Севастополя, областей, Авто номної Республіки Крим, які к оординують діяльність відпо відних служб ветеринарної ме дицини підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та офіційних лікарів ветеринарної медици ни, їх заступників, повноваже ння яким надаються наказом Г оловного державного інспект ора ветеринарної медицини Ук раїни.
Підпунктом 2.2.1 вказаного пол оження передбачено, що офіці йні лікарі ветеринарної меди цини та їх заступники підпор ядковуються головним держав ним інспекторам ветеринарно ї медицини районів, міст, міст Києва і Севастополя, областе й, Автономної Республіки Кри м, знаходяться у штаті районн ої (міської) державної лікарн і ветеринарної медицини, а в м істі Києві - об'єднання держав ної ветеринарної медицини та утримуються за рахунок кошт ів загального та спеціальног о фондів Державного бюджету України.
Відповідно до п. 1 Положення про Позивача державною уста новою ветеринарної медицини для здійснення профілактичн их, діагностичних, лікувальн их та інших проти епізодични х заходів, оцінки якості та бе зпеки продукції тваринного, а на ринках і рослинного похо дження, кормів та кормових до бавок є Об'єднання ветеринар ної медицини в м. Києві.
Приписи п. 5 вказаного полож ення визначають, що основним и завданнями Позивача є, зокр ема, здійснення державного в етеринарно-санітарного конт ролю та нагляду за виробницт вом доброякісної у ветеринар но-санітарному відношенні пр одукції тваринного походжен ня, у тому числі перевірка док ументації, що якимось чином п ов'язана з якістю та безпекою продукції тваринного та рос линного походження, здоров'я м тварин; здійснення державн ого ветеринарно-санітарного контролю та нагляду за якіст ю та безпекою продукції твар инного, а на ринках і рослинно го походження; реалізація за ходів щодо додержання ветери нарно-санітарних вимог, уста новлених законодавством; про ведення бактеріологічного, р адіологічного, паразитологі чного, токсикологічного та і ншого контролю на підприємст вах з переробки продовольчої сировини тваринного походже ння усіх форм власності: м'ясо комбінатах, птахокомбінатах , холодильниках, базах заготі влі, зберігання та реалізаці ї продукції тваринного поход ження; визначення якості та б езпеки продукції тваринного походження, а на ринках і росл инного походження, а також ко рмів тваринного і рослинного походження, кормових добаво к для годівлі тварин шляхом п роведення повного комплексу досліджень, видача експертн их висновків з рекомендаціям и; надання методичної та конс ультативної допомоги спеціа лістам ветеринарної медицин и з питань профілактики, діаг ностики і боротьби з хвороба ми тварин; тощо.
Згідно ст. 99 Закону України « Про ветеринарну медицину»оп лата проведення заходів щодо профілактики і ліквідації х вороб тварин (крім випадків, п ередбачених у статті 98 цього З акону), процедур контролю, інс пектування та ухвалення, над ання інформації, лікування т варин, які страждають на хвор оби та недуги, лабораторних д осліджень, ветеринарно-саніт арної експертизи товарів, ви дача відповідних ветеринарн их документів, послуг при екс портно-імпортних операціях т а транспортуванні територіє ю України об'єктів державног о ветеринарно-санітарного ко нтролю та нагляду здійснюєть ся за рахунок їх власників (оп ераторів потужностей) згідно з тарифами. Оплата послуг спе ціалістів ветеринарної меди цини, які провадять ветерина рну практику, за виконання об ов'язкових або необхідних пр отиепізоотичних заходів згі дно з переліком та у розмірах , що затверджуються Кабінето м Міністрів України, здійсню ється за рахунок коштів Держ авного бюджету України та ін ших джерел, не заборонених за коном. Тарифи на ветеринарні послуги затверджуються відп овідно до законодавства про ціни та ціноутворення.
Перелік протиепізоотичних , лікувальних, лабораторно-ді агностичних, радіологічних т а інших ветеринарно-санітарн их заходів при інфекційних і паразитарних захворюваннях тварин, що проводяться орган ами державної ветеринарної м едицини за рахунок коштів де ржавного бюджету, республіка нського бюджету Автономної Р еспубліки Крим і місцевих бю джетів встановлений Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 15.08.1992 року №478, яка у додатк ах 1-3 містить списки таких зах одів, які фінансуються за рах унок бюджетів.
Натомість додаток 4 містить перелік заходів ветеринарно ї медицини щодо запобігання і ліквідації хвороб тварин (к рім зазначених у додатках № 1-3 до цієї постанови), лікування хворих тварин, лабораторних досліджень, ветеринарно-сан ітарна експертиза продуктів тваринництва і сировини та в сіх видів продукції на ринка х, які здійснюються за рахуно к власників тварин і тваринн ицької продукції за плату зг ідно з тарифами. Серед таких п ослуг визначені, зокрема, тер апевтичні, хірургічні, акуше рсько-гінекологічні, протиеп ізоотичні, санітарно-гігієні чні заходи, а також імунізаці я (крім захворювань, зазначен их у додатку № 2 до цієї постан ови), дезинсекція, дезинфекці я, дератизація, дегельмінтиз ація; всі види лабораторних д осліджень (крім передбачених у додатку № 3 до цієї постанов и); ветеринарно-санітарна екс пертиза харчових продуктів, що реалізуються на ринках, яр марках та в інших місцях (крім дослідження м'яса на трихіне льоз); дослідження та інші зах оди ветеринарної медицини, п ов'язані з поставками худоби на племпродаж, виставки, змаг ання, експорт та інші комерці йні цілі (включаючи захворюв ання по пункту 1 постанови); до слідження на тільність, одер жання і трансплантація ембрі онів та інші заходи, пов'язані з відтворенням і розмноженн ям тварин, птиць, риб, бджіл; ви робничі випробування нових, незареєстрованих препараті в для цілей ветеринарної мед ицини; видача документів вет еринарної медицини (ветсвідо цтва, довідки, паспорти, реєст раційні посвідчення тощо); ко нсультації з питань діагност ики, лікування, профілактики , технології утримання та год івлі сільськогосподарських та непродуктивних тварин і п тиці; дослідження по реакції Асколі збірної шкірсировини державними лабораторіями ве теринарної медицини; оформле ння ветеринарних висновків з будівництва тваринницьких п риміщень, переробних підприє мств, об'єктів ветеринарного нагляду; видача ліцензій на п раво займатися підприємниць кою ветеринарною діяльністю ; виробництво лікувально-про філактичних, гігієнічних, де зинфекційних та інших препар атів для ветеринарної медици ни; кремація, евтаназія та інш і ветеринарні послуги; інші п ослуги державної ветеринарн ої медицини, не заборонені за конодавством.
Як вбачається зі змісту вка заного додатку, зазначений п ерелік не є вичерпним, а тому с уд приходить до висновку, що с тягнення плати за інші послу ги, які не включені до додаткі в 1-3, а також додатку 4 до вищена веденої постанови КМУ, чинни м законодавством не забороне но. Таким чином, Позивач, визна чивши перелік платних послуг згідно додатку 4 до Постанови № 478, діяв у межах норм чинного законодавства.
Крім того, з метою вдосконал ення системи власних надходж ень бюджетних установ Кабіне том Міністрів України постан овою від 17.05.2002 року № 659 (надалі - Постанова № 659) затверджено пе релік груп власних надходжен ь бюджетних установ, вимоги щ одо їх утворення та напрями в икористання.
Так, згідно п. 2 зазначеної по станови, власні надходження бюджетних установ поділяють ся на дві групи: перша - плата з а послуги, що надаються бюдже тними установами. Цю групу ут ворюють надходження від плат и за послуги, що надаються бюд жетними установами згідно із законами та нормативно-прав овими актами. Такі надходжен ня мають постійний характер і обов'язково плануються у бю джеті; друга - інші джерела вла сних надходжень бюджетних ус танов. Цю групу утворюють кош ти, перераховані бюджетним у становам для виконання окрем их доручень, а також благодій ні внески, гранти та дарунки. Т акі кошти не мають постійног о характеру і плануються лиш е у випадках, що попередньо ви значені рішеннями Кабінету М іністрів України, укладеними угодами, в тому числі міжнаро дними, календарними планами проведення централізованих заходів тощо.
Як вбачається з матеріалів справи, кошти отримувалися П озивачем на підставі договор ів про надання послуг, а тому т акі надходження включаються до першої групи.
Відповідно до п. 2 Постанови №659 першу групу утворюють, зок рема, плата за послуги, що нада ються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями, тобто це кош ти, які надійшли бюджетним ус тановам як плата за послуги, н адання яких пов'язане з викон анням основних функцій та за вдань бюджетних установ, а та кож за послуги із створення у мов для початку реалізації і нфраструктурних проектів. На дходження зазначеної підгру пи формуються за видами, визн аченими переліками послуг, щ о можуть надаватися бюджетни ми установами за плату, затве рджуваними Кабінетом Мініст рів України для відповідної галузі. Такі переліки склада ються відповідно до груп вла сних надходжень із зазначенн ям конкретних напрямів викор истання коштів, які отримуют ь бюджетні установи за надан ня цих послуг. Відповідальни ми за складання переліків ви значаються центральні орган и виконавчої влади, що є прові дними у відповідній галузі.
Згідно п. 11 Положення про Поз ивача при ньому можуть утвор юватися госпрозрахункові пі дрозділи для надання ветерин арних послуг на договірних у мовах. Пункт 13 зазначеного пол оження визначає, що фінансув ання, матеріально-технічне з абезпечення Позивача здійсн юються за рахунок коштів заг ального і спеціального фонді в державного бюджету. Штатни й розпис, кошторис доходів і в идатків затверджуються нача льником Управління, відповід но до чинного законодавства.
У матеріалах справи наявні кошториси Управління ветери нарної медицини в м. Києві на 2 007 та 2008 роки, в яких зазначений д ержавний вид бюджету. За кодо м «250100»наведених кошторисів у розділі «Доходи»значаться н адходження у вигляді «оплата за послуги, що надаються бюдж етними установами». З коштор ису Управління на 2008 рік вбача ється дохід у вигляді надход ження коштів за надані послу ги в розмірі 12 879 000,00 грн.
В судовому засіданні повно важним представником Позива ча були надані для прикладу т а огляду договори від 03.04.2008 року №801, від 12.07.2007 року №722, від 04.10.2006 року №613 про надання Об' єднанням ветеринарної медицини в м. Ки єві суб' єктам господарюван ня державних ветеринарно-сан ітарних послуг та додатки до них. Вказані договори укладе ні у відповідності до Законі в України «Про ветеринарну м едицину», Закону України «Пр о безпечність та якість харч ових продуктів», Положення п ро державний ветеринарно-сан ітарний нагляд та контроль з а діяльністю суб'єктів госпо дарювання щодо забою тварин, переробки, зберігання, транс портування й реалізації прод укції тваринного походження , затвердженого наказом Голо вного державного інспектора ветеринарної медицини Украї ни від 01.09.2000 року № 45 та інших нор мативних актів. Предметом за значених договорів є зобов' язання Позивача надавати суб ' єктам господарювання на пл атній основі комплекс ветери нарних послуг по проведенню ветеринарно-санітарного кон тролю та нагляду щодо прийма ння, переробки, транспортува ння, зберігання та реалізаці ї продукції тваринного поход ження на площах замовника. Ви конавець надає послуги безпо середньо через офіційних лік арів ветеринарної медицини.
Зазначені договори у встан овленому законом порядку не визнані недійсними, а тому, вр аховуючи приписи ст. 204 ЦК Укра їни, яка визначає, що правочин є правомірним, якщо його неді йсність прямо не встановлена законом або якщо він не визна ний судом недійсним, є чинним и та мають виконуватися стор онами.
З висновку експерта № 1301/6486/10-19 в ід 17.08.2010р. вбачається, що виснов ки акту Відповідача щодо нео бґрунтовано отриманої Позив ачем виручки на загальну сум у 5 034 576,16грн. документально та но рмативно не підтверджуються .
Отже, з наведеного випливає , що висновки Відповідача, вик ладені в акті від 25.10.2008 р. № 186 є нео бґрунтованими та йдуть у роз різ з приписами чинного зако нодавства.
Враховуючи те, що підставою оскаржуваних рішення та при пису є висновки акту перевір ки від 25.10.2008 р. № 186, суд вважає їх н еправомірними, прийнятим без дотримання норм чинного зак онодавства про формування та рифів на послуги та такими, що підлягають скасуванню.
Крім іншого, суд не досліджу є посилання Позивача на необ ґрунтованість зазначеного в акті перевірки твердження п ро неправомірність формуван ня тарифів, оскільки у листі-в ідповіді від 12.11.2008 року №152-07/5-1666/1 на заперечення до акту, Відпові дач повідомив останнього про правильність застосування п . 2 Механізму формування тариф ів за ветеринарні роботи і по слуги, затвердженого наказом Міністерства сільського гос подарства і продовольства Ук раїни від 19.02.1996 року № 51 при встан овленні тарифів за ветеринар ні роботи і послуги.
Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку про обґ рунтованість позовних вимог .
Приписом ч. 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при виріш енні справи керується принц ипом законності.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
Доказів, які б спростовувал и доводи Позивача, Відповіда ч суду не надав.
Керуючись ст.ст. 71, 94, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.
2. Визнати протиправ ним та скасувати рішення Дер жавної інспекції з контролю за цінами в м. Києві №73 від 13.11.08р. про застосування економічни х санкцій за порушення держа вної дисципліни цін на загал ьну суму 15 103 728,48грн.
3. Визнати протиправни м та скасувати припис Держав ної інспекції з контролю за ц інами в м. Києві №82 від 13.11.2008р. про виконання законних вимог що до усунення порушень державн ої дисципліни цін.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС Україн и сторони та інші особи, які бе руть участь у справі, а також о соби, які не брали участі у спр аві, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов' язки, мають прав о оскаржити в апеляційному п орядку постанови суду першої інстанції повністю або част ково, крім випадків, встановл ених цим Кодексом. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається до суду апеляційної інстанції ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив оскаржуване судов е рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилаєть ся особою, яка її подає, до суд у апеляційної інстанції. Апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом 10 днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови.
Згідно ст. 254 КАС України Пост анова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встан овлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінче ння строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у с трок, встановлений цим Кодек сом, постанова або ухвала суд у першої набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Суддя А. Степанюк
Повний текст постан ови виготовлено - 25.11.2010 року
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2010 |
Оприлюднено | 02.12.2010 |
Номер документу | 12553545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні