Ухвала
від 07.06.2011 по справі 2а-4106/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-4106/09/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Степанюк А.Г.

Суддя-доповідач: Шостак О.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"07" червня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Киї вського апеляційного адміні стративного суду у складі:

головуючого судді: Шостак а О.О.,

суддів: Горяй нова А.М., Желтбрюх І.Л.,

при секретарі: Лелюх М.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Києві с праву за апеляційною скаргою Державної інспекції з контр олю за цінами в м. Києві на пос танову Окружного адміністра тивного суду м. Києва від 26.10.2010 р оку у справі за позовом Об' є днання ветеринарної медицин и в м. Києві до Державної інспе кції з контролю за цінам в м. К иєві про скасування рішення та припису, -

В С Т А Н О В И Л А :

позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Києва з позовом про с касування рішення Державної інспекції з контролю за ціна ми в м. Києві № 73 від 13.11.2008 року та п рипису № 82 від 13.11.2008 року.

Постановою Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 26.10.2010 року позов задово лено.

Не погоджуючись з вищ езазначеною постановою, відп овідач подав апеляційну скар гу, в якій просить скасувати н езаконну, на його думку, поста нову суду першої інстанції т а постановити нову, якою відм овити в задоволенні позову в повному обсязі. В своїй апеля ційній скарзі апелянт посила ється на незаконність, необґ рунтованість та необ' єктив ність рішення суду, неповне з ' ясування всіх обставин, що мають значення для вирішенн я справи, порушення Окружним адміністративним судом м. Ки єва норм матеріального та пр оцесуального права, що є підс тавою для скасування судовог о рішення.

Заслухавши суддю -доповідача, перевіривши мат еріали справи, доводи апеляц ійної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна ска рга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалі в справи, відповідачем була п роведена планова перевірка п озивача з питань формування і застосування тарифів на пл атні послуги за період з 01.01.2007 р оку по 01.09.2008 року, під час провед ення якої було виявлено, що в с кладі калькуляції на послуги вартість одиниці часу визна чено в розмірі посадового ок ладу з урахуванням доплат та премій, що суперечить Механі зму формування тарифів на ве теринарні роботи і послуги.

Крім того, було виявлено, що позивачем порушувалися норм и Закону України «Про безпеч ність та якість харчових про дуктів», Закону України «Про ветеринарну медицину», Декр ету КМ України «Про державни й нагляд за додержанням стан дартів, норм і правил та відпо відальність за їх порушення» , Закону України «Про молоко т а молочні продукти», постано ви КМ України «Про перелік пр отиепізоотичних, лікувальни х, лабораторно-діагностичних , радіологічних та інших вете ринарно-санітарних заходів, що проводяться органами держ авної ветеринарної медицини за рахунок відповідних бюдж етних та інших коштів».

За результатами проведено ї перевірки відповідачем бул о складено акт перевірки № 186 в ід 23.10.2008 року, на підставі якого винесено рішення № 73 від 13.11.2008 ро ку про застосування економіч них санкцій за порушення дер жавної дисципліни цін та при пис № 82 від 13.11.2008 року про виконан ня законних вимог щодо усуне ння порушень державної дисци пліни цін.

Не погоджуючись з рішенням про застосування економічни х санкцій та приписом позива ч звернувся до суду за захист ом своїх прав порушених, на йо го думку, неправомірними дія ми відповідача.

При винесенні оскаржувано ї постанови суд першої інста нції прийшов до висновку про необхідність задоволення по зову посилаючись при цьому н а ті обставини, що оскаржуван і рішення та припис винесені з порушенням вимог чинного з аконодавства, у зв' язку з чи м підлягають скасуванню.

В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається а ті обс тавини, що в порушення нормат ивно-правових актів, зазначе них в акті перевірки, позивач ем було нараховано плату за н адання державних матеріальн о-санітарних послуг з жовтня по грудень 2007 року в сумі 13 072 292,65 г рн., з січня по серпень 2008 року - 4 588 189,01 грн.; сума необґрунтован о одержаної виручки склала з жовтня по грудень 2007 року - 1 312 780,93 грн., з січня по серпень 2008 ро ку - 3 721 795,23 грн. загальна сума н еобґрунтовано отриманої вир учки склала 5 034 576,16 грн.

За таких підстав, відповіда ч вважає, що він правомірно пр ийняв рішення № 73 від 13.11.2008 року п ро застосування економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін на загаль ну суму 15 103 728,48 грн. та склав прип ис № 82 від 13.11.2008 року.

Судова колегія погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції щодо необхідності з адоволення позову з огляду н а наступне.

Відповідно до ст. 34 Закону Ук раїни «Про безпечність та як ість харчових продуктів»дер жавний ветеринарно-санітарн ий контроль та нагляд (у межах своєї компетенції) на м'ясопе реробних, рибодобувних, рибо переробних, молокопереробни х підприємствах та підприємс твах із зберігання продукції тваринного походження здійс нюється з метою забезпечення епізоотичного благополуччя при надходженні та переробц і сировини тваринного походж ення, а також контролю за дотр иманням необхідних ветерина рно-санітарних, санітарних (г ігієнічних) вимог щодо забез печення безпеки готової прод укції тваринного походження . Такий контроль та нагляд зді йснюється офіційними лікаря ми ветеринарної медицини.

Згідно з ч. 7 ст. 34 Закону Украї ни «Про безпечність та якіст ь харчових продуктів» до об ов'язків офіційного лікаря в етеринарної медицини належи ть контроль за: відповідніст ю сировини тваринного походж ення супровідним ветеринарн им документам та позначкам п ридатності; дотриманням сані тарних (гігієнічних) вимог пр и технології переробки сиров ини тваринного походження; д отриманням технологічних ре жимів переробки сировини тва ринного походження, що має пе вні обмеження щодо використа ння; дотриманням температурн их режимів при виробництві х арчових продуктів тваринног о походження; проведенням ве теринарно-санітарної оцінки сировини тваринного походже ння (у тому числі паразитолог ічної); проведенням відбору п роб сировини та готових харч ових продуктів для виконання Загальнодержавного плану мо ніторингу, а також у разі виро бничої необхідності з метою визначення їх безпеки при зд ійсненні відомчого контролю та експорту; здійсненням ути лізації харчових відходів тв аринного походження; дотрима нням власниками підприємств системи HACCP та наданням при цьо му відповідних рекомендацій , необхідних до виконання.

Державною установою ветер инарної медицини для здійсне ння профілактичних, діагност ичних, лікувальних та інших п роти епізодичних заходів, оц інки якості та безпеки проду кції тваринного, а на ринках і рослинного походження, корм ів та кормових добавок є Об'єд нання ветеринарної медицини в м. Києві (п. 1 Положення про Об ' єднання ветеринарної меди цини в м. Києві).

Основними завданнями Об' єднання ветеринарної медици ни в м. Києві являється: здійсн ення державного ветеринарно -санітарного контролю та наг ляду за виробництвом доброяк існої у ветеринарно-санітарн ому відношенні продукції тва ринного походження, у тому чи слі перевірка документації, що якимось чином пов'язана з я кістю та безпекою продукції тваринного та рослинного пох одження, здоров'ям тварин; зді йснення державного ветерина рно-санітарного контролю та нагляду за якістю та безпеко ю продукції тваринного, а на р инках і рослинного походженн я; реалізація заходів щодо до держання ветеринарно-саніта рних вимог, установлених зак онодавством; проведення бакт еріологічного, радіологічно го, паразитологічного, токси кологічного та іншого контро лю на підприємствах з переро бки продовольчої сировини тв аринного походження усіх фор м власності: м'ясокомбінатах , птахокомбінатах, холодильн иках, базах заготівлі, зберіг ання та реалізації продукції тваринного походження; визн ачення якості та безпеки про дукції тваринного походженн я, а на ринках і рослинного пох одження, а також кормів твари нного і рослинного походженн я, кормових добавок для годів лі тварин шляхом проведення повного комплексу досліджен ь, видача експертних висновк ів з рекомендаціями; надання методичної та консультативн ої допомоги спеціалістам вет еринарної медицини з питань профілактики, діагностики і боротьби з хворобами тварин, тощо.

Відповідно до ст. 99 Закону Ук раїни «Про ветеринарну медиц ину»оплата проведення заход ів щодо профілактики і лікві дації хвороб тварин (крім вип адків, передбачених у ст. 98 цьо го Закону), процедур контролю , інспектування та ухвалення , надання інформації, лікуван ня тварин, які страждають на х вороби та недуги, лабораторн их досліджень, ветеринарно-с анітарної експертизи товарі в, видача відповідних ветери нарних документів, послуг пр и експортно-імпортних операц іях та транспортуванні терит орією України об'єктів держа вного ветеринарно-санітарно го контролю та нагляду здійс нюється за рахунок їх власни ків (операторів потужностей) згідно з тарифами. Оплата пос луг спеціалістів ветеринарн ої медицини, які провадять ве теринарну практику, за викон ання обов'язкових або необхі дних протиепізоотичних захо дів згідно з переліком та у ро змірах, що затверджуються Ка бінетом Міністрів України, з дійснюється за рахунок кошті в Державного бюджету України та інших джерел, не заборонен их законом. Тарифи на ветерин арні послуги затверджуються відповідно до законодавства про ціни та ціноутворення.

Перелік протиепізоотичних , лікувальних, лабораторно-ді агностичних, радіологічних т а інших ветеринарно-санітарн их заходів при інфекційних і паразитарних захворюваннях тварин, що проводяться орган ами державної ветеринарної м едицини за рахунок коштів де ржавного бюджету, республіка нського бюджету Автономної Р еспубліки Крим і місцевих бю джетів встановлений Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 478 від 15.08.1992 року, яка у додатк ах № 1-3 містить списки таких за ходів, які фінансуються за ра хунок бюджетів.

Натомість додаток № 4 містит ь перелік заходів ветеринарн ої медицини щодо запобігання і ліквідації хвороб тварин (к рім зазначених у додатках № 1-3 до цієї Постанови), лікування хворих тварин, лабораторних досліджень, ветеринарно-сан ітарна експертиза продуктів тваринництва і сировини та в сіх видів продукції на ринка х, які здійснюються за рахуно к власників тварин і тваринн ицької продукції за плату зг ідно з тарифами. Серед таких п ослуг визначені, зокрема, тер апевтичні, хірургічні, акуше рсько-гінекологічні, протиеп ізоотичні, санітарно-гігієні чні заходи, а також імунізаці я (крім захворювань, зазначен их у додатку № 2 до цієї постан ови), дезинсекція, дезинфекці я, дератизація, дегельмінтиз ація; всі види лабораторних д осліджень (крім передбачених у додатку № 3 до цієї постанов и); ветеринарно-санітарна екс пертиза харчових продуктів, що реалізуються на ринках, яр марках та в інших місцях (крім дослідження м'яса на трихіне льоз); дослідження та інші зах оди ветеринарної медицини, п ов'язані з поставками худоби на племпродаж, виставки, змаг ання, експорт та інші комерці йні цілі (включаючи захворюв ання по пункту 1 постанови); до слідження на тільність, одер жання і трансплантація ембрі онів та інші заходи, пов'язані з відтворенням і розмноженн ям тварин, птиць, риб, бджіл; ви робничі випробування нових, незареєстрованих препараті в для цілей ветеринарної мед ицини; видача документів вет еринарної медицини (ветсвідо цтва, довідки, паспорти, реєст раційні посвідчення тощо); ко нсультації з питань діагност ики, лікування, профілактики , технології утримання та год івлі сільськогосподарських та непродуктивних тварин і п тиці; дослідження по реакції Асколі збірної шкірсировини державними лабораторіями ве теринарної медицини; оформле ння ветеринарних висновків з будівництва тваринницьких п риміщень, переробних підприє мств, об'єктів ветеринарного нагляду; видача ліцензій на п раво займатися підприємниць кою ветеринарною діяльністю ; виробництво лікувально-про філактичних, гігієнічних, де зинфекційних та інших препар атів для ветеринарної медици ни; кремація, евтаназія та інш і ветеринарні послуги; інші п ослуги державної ветеринарн ої медицини, не заборонені за конодавством.

Вищезазначений не є вичерп ним, а тому суд першої інстанц ії цілком правомірно прийшов до висновку, що стягнення пла ти за інші послуги, які не вклю чені до дод. № 1-3, а також дод. № 4 д о вищенаведеної постанови КМ У, чинним законодавством не з аборонено.

За таких підстав, визначивш и перелік платних послуг згі дно дод. № 4 до Постанови № 478 від 15.08.1992 року позивач діяв у межах норм чинного законодавства України.

Крім того, Постановою КМ Укр аїни № 659 від 17.05.2002 року було вста новлено перелік груп власних надходжень бюджетних устано в, вимоги щодо їх утворення та напрями використання.

Відповідно до п. 2 зазначено ї Постанови, власні надходже ння бюджетних установ поділя ються на дві групи: перша - пла та за послуги, що надаються бю джетними установами. Цю груп у утворюють надходження від плати за послуги, що надаютьс я бюджетними установами згід но із законами та нормативно -правовими актами. Такі надхо дження мають постійний харак тер і обов'язково плануються у бюджеті; друга - інші джерел а власних надходжень бюджетн их установ. Цю групу утворюют ь кошти, перераховані бюджет ним установам для виконання окремих доручень, а також бла годійні внески, гранти та дар унки. Такі кошти не мають пост ійного характеру і плануютьс я лише у випадках, що попередн ьо визначені рішеннями Кабін ету Міністрів України, уклад еними угодами, в тому числі мі жнародними, календарними пла нами проведення централізов аних заходів тощо.

З матеріалів справи вбачає ться, що кошти отримувалися п озивачем на підставі договор ів про надання послуг, а тому с удова колегія приходить до в исновку, що такі надходження правомірно включаються до п ершої групи.

Також в матеріалах справи наявні кошториси Управління ветеринарної медицини в м. Ки єві на 2007 та 2008 роки, в яких зазна чений державний вид бюджету. За кодом «250100»наведених кошто рисів у розділі «Доходи»знач аться надходження у вигляді «оплата за послуги, що надают ься бюджетними установами». З кошторису Управління на 2008 р ік вбачається дохід у вигляд і надходження коштів за нада ні послуги в розмірі 12 879 000,00 грн .

Крім того, з висновку експер та № 1301/6486/10-19 від 17.08.2010 р. вбачається , що висновки акту перевірки щ одо необґрунтовано отримано ї позивачем виручки на загал ьну суму 5 034 576,16 грн. документаль но та нормативно не підтверд жуються.

За таких підстав, апеляційн а інстанція знаходить за нео бхідним зауважити, що виснов ки акту перевірки № 186 від 25.10.2008 р оку є необґрунтованими та та кими, що суперечать вимогам ч инного законодавства Україн и, у зв' язку з чим суд першої інстанції цілком правомірно визнав протиправним та скас ував рішення відповідача № 73 в ід 13.11.2008 року про застосування е кономічних санкцій за поруше ння державної дисципліни цін в сумі 15 103 728,48 грн. та припис № 82 ві д 13.11.2008 року.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Проаналізувавши ма теріали справи, доводи апеля ційної скарги, колегія судді в дійшла висновку, що судом пе ршої інстанції правильно вст ановлені обставини справи, с удове рішення ухвалено з дод ержанням норм матеріальног о та процесуального права.

За таких підстав, апеляційн у скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в м. Києв і на постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 26.10.2010 року у справі за позов ом Об' єднання ветеринарної медицини до Державної інспе кції з контролю за цінами про скасування рішення та припи су, необхідно залишити без за доволення, а постанову суду п ершої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 2, 198, 200, 205, 206 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А:

В задоволенні апеляці йної скарги Державній інспек ції з контролю за цінами в м. К иєві - відмовити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 26.10.2010 року у справі за позовом Об' єднання ветеринарної ме дицини до Державної інспекці ї з контролю за цінами про ска сування рішення та припису - залишити без змін.

Ухвала набирає зако нної сили відповідно до вимо г ч. 2 ст. 212 КАС України та може бу ти оскаржена протягом двадця ти днів шляхом подачі касаці йної скарги до Вищого адміні стративного суду України.

Повний текст ухвали ви готовлений та підписаний 10.06.201 1 року.

Головуючий суддя:

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16575512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4106/09/2670

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні