Постанова
від 27.02.2025 по справі 163/2643/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2643/24

Провадження № 3/163/238/25

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2025 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.

з участю представника Волинської митниці Федчишина Р.А.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом №0396/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, що проживає по АДРЕСА_1 , директора ТОВ «Сантрейд Авто» (код ЄДРПОУ - 44639169), РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «Сантрейд Авто», під час митного оформлення товарів легкових та вантажних транспортних засобів в загальній кількості 16 штук вчинила дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 863296,56 гривень шляхом подання митному органу сертифікатів з перевезення товару EUR.1: PL/MF/AS 1495176 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495173 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495290 від 04.08.2023, PL/MF/AS 1497750 від 11.08.2023, PL/MF/AS 1497780 від 15.08.2023, PL/MF/AS 1497918 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497921 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497915 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497924 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497933 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497927 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497930 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497945 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497954 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497972 від 06.09.2023, PL/MF/AS 1497975 від 06.09.2023, які не є автентичними та містять неправдиві відомості щодо країни походження товару та стали підставою для неправомірного застосування преференційного режиму, заявленого в митних деклараціях типу ІМ40ДЕ: №UA205170/2023/21917 від 31.07.2023, №UA205170/2023/21956 від 31.07.2023, №UA205170/2023/22703 від 07.08.2023, №UA205170/2023/23751 від 16.08.2023, №UA205170/2023/24045 від 18.08.2023, №UA205170/2023/25852 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25853 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25854 від 04.09.2023, №UA205170/2023/26626 від 08.09.2023, №UA205170/2023/25859 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25860 від 04.09.2023, №UA205170/2023/25861 від 04.09.2023, №UA205170/2023/26066 від 05.09.2023, №UA205170/2023/26379 від 07.09.2023, №UA205170/2023/26586 від 08.09.2023, №UA205170/2023/26583 від 08.09.2023, чим вчинив правопорушення, передбачене ст.485 МК України.

ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явилась, хоча про час і місце судового розгляду була належним чином повідомлена, що підтверджується інформацією з інтернет-сайту Укрпошти щодо відстеження рекомендованого поштового відправлення за трек-номером.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявив, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просив накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України.

Дослідження доказів по справі встановлено таке.

Факт ввезення на митну територію України 16 транспортних засобів як товарів, а саме: легкового автомобіля «Volkswagen Passat», кузов № НОМЕР_2 ; вантажного автомобіля «Ford Transit», кузов № НОМЕР_3 ; легкового автомобіля «Volkswagen Tiguan», кузов № НОМЕР_4 ; вантажного автомобіля "Renault Trafic", кузов № НОМЕР_5 ; вантажного автомобіля "Volkswagen Crafter", кузов № НОМЕР_6 ; легкового автомобіля "Volkswagen Tiguan", кузов № НОМЕР_7 ; легкового автомобіля "Volkswagen Tiguan", кузов № НОМЕР_8 ; легкового автомобіля "Volkswagen Passat", кузов № НОМЕР_9 ; легкового автомобіля "Audi A4 allroad", кузов № НОМЕР_10 ; легкового автомобіля "Volkswagen Passat", кузов № НОМЕР_11 ; легкового автомобіля "Volkswagen Passat", кузов № НОМЕР_12 ; легкового автомобіля "Skoda Octavia", кузов № НОМЕР_13 ; легкового автомобіля "Volkswagen Arteon", кузов № НОМЕР_14 ; легкового автомобіля "Volkswagen Tiguan", кузов № НОМЕР_15 ; легкового автомобіля "Volkswagen Crafter grand California", кузов № НОМЕР_16 ; легкового автомобіля "Volvo XC60", кузов № НОМЕР_17 і випуск їх у вільний обіг підтверджується доданими до протоколу митними деклараціями типу ІМ40ДЕ: №UA205170/2023/21917, №UA205170/2023/21956, №UA205170/2023/22703, №UA205170/2023/23751, №UA205170/2023/24045, №UA205170/2023/25852, №UA205170/2023/25853, №UA205170/2023/25854, №UA205170/2023/26626, №UA205170/2023/25859, №UA205170/2023/25860, №UA205170/2023/25861, №UA205170/2023/26066, №UA205170/2023/26379, №UA205170/2023/26586, №UA205170/2023/26583.

Відправниками товарів виступали польські компанії «Freshauto Anna Shmid», «Jukonekt Jerzy Pilipczuk», отримувачем - ТОВ «Сантрейд Авто».

Декларантом у митних деклараціях зазначена ОСОБА_1 , яка згідно облікової картки ЗЕД є керівником отримувача товарів ТОВ «Сантрейд Авто».

У графі 36 митних декларацій заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення товару за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

Преферанція заявлена на підставі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 PL/MF/AS 1495176 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495173 від 28.07.2023, PL/MF/AS 1495290 від 04.08.2023, PL/MF/AS 1497750 від 11.08.2023, PL/MF/AS 1497780 від 15.08.2023, PL/MF/AS 1497918 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497921 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497915 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497924 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497933 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497927 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497930 від 01.09.2023, PL/MF/AS 1497945 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497954 від 04.09.2023, PL/MF/AS 1497972 від 06.09.2023, PL/MF/AS 1497975 від 06.09.2023.

На ініційований Волинською митницею в порядку перевірки заявленої преференції запит Регіональна податкова адміністрація у м.Лодзь Республіки Польщі надала відповідь від 19.06.2024 №1001-IOС.4331.82-97.2024.5.SZ про те, що вище вказані сертифікати є підробленими.

З огляду на таку інформацію, у доповідній записці управління контролю та адміністрування митних платежів Волинської митниці №15-04/15-03/7219 від 12.07.2024 та службовій записці цього ж управління від 25.11.2024 № 15/15-03/12249 було констатовано, що указані в сертифікатах EUR.1 товари не мають преференційного походження, тому доплаті до Державного бюджету за вище вказаними митними деклараціями підлягають митні платежі в загальній сумі 863296,56 гривень, у тому числі: мито - 719 413,80 гривень; ПДВ - 143882,76 гривень.

Для здійснення контрольно-перевірочних заходів у відповідності до положень статей 345-354 МК України до платника податків ТОВ «Сантрейд Авто» матеріали були скеровані до Рівненської митниці.

Відповідно до акту від 17.01.2025 № 2/25/7.13-19/44639169 «Про результати документальної невиїзної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань митної справи ТОВ «Сантрейд Авто» при митному оформленні товарів за 135 митними деклараціями» проведеною перевіркою встановлено порушення ТОВ «Сантрейд Авто» вимог:

- статті 15, 16 Доповнення 1 до Регіональної конвенції про пан-євросередземноморські преференційні правила походження, ч.2 ст.48 (станом на дату декларування), п.2 ч.2 ст.52, ч.ч.4, 9 ст.58, ч.1 ст.257, ч.ч.4, 5 ст.280, ч.1 ст.281 МК України, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по сплаті ввізного мита на загальну суму 6660999,88 грн, з яких за вищевказаними 16 митними деклараціями - 719 413,80 грн;

- пункту 187.8 статті 187, пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість на загальну суму 4442397,71 грн, з яких за вище вказаними митними деклараціями - 143882,76 грн.

Згідно з ч.1 ст.41 МК України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.

Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару (ч.3 ст.41 МК України).

Відповідно до ч.1 ст.43 МК України перевірка документів, що підтверджують країну походження товару, зазначених у статті 41 цього Кодексу, здійснюється відповідно до цієї статті після завершення митного оформлення.

Відповідно до ч.ч.4, 5 ст.280 МК України ввізне мито на товари, митне оформлення яких здійснюється в порядку, встановленому для підприємств, нараховується за ставками, встановленими Митним тарифом України. Ввізне мито є диференційованим щодо товарів, що походять з держав, які спільно з Україною входять до митних союзів або утворюють з нею зони вільної торгівлі. У разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України. До товарів, що походять з України або з держав - членів Світової організації торгівлі, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму найбільшого сприяння, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України, якщо інше не встановлено законом. До решти товарів застосовуються повні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України.

Частиною 1 статті 281 МК України встановлено, що допускається встановлення тарифних пільг (тарифних преференцій) щодо ставок Митного тарифу України у вигляді звільнення від оподаткування ввізним митом, зниження ставок ввізного мита або встановлення тарифних квот відповідно до законодавства України та для ввезення товарів, що походять з держав, з якими укладено відповідні міжнародні договори.

Відповідно до ч.1 ст.16 Протоколу І Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, товари, що походять з Європейського Союзу, і товари, що походять з України, після ввезення до України чи Європейського Союзу відповідно підпадають під дію цієї Угоди за умови подання одного з таких документів: (a) сертифікат з перевезення товару EUR.1, зразок якого наведений у Додатку III до цього Протоколу; або (b) у випадках, вказаних у статті 22(1) цього Протоколу, - декларація, що надалі іменуватиметься "декларацією інвойс", надана експортером до інвойса, повідомлення про доставку чи будь-якого іншого комерційного документа, який описує розглядувані товари достатньо детально для того, щоб їх можна було ідентифікувати.

За змістом ч.1 ст.257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частина восьма статті 257 МК України передбачає, що митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МК України для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, у тому числі про країну походження товару.

Стаття 485 МК України визначає відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

При цьому, статтею 485 МК України передбачено наявність спеціальної протиправної мети неправомірного звільнення від сплати чи зменшення розміру сплати митних платежів, що вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки необережно не можливо заявити неправдиві відомості.

Досліджені у справі докази у своїй сукупності достатньо підтверджують той факт, що переміщення в адресу ТОВ «Сантрейд Авто» і випуск у вільний обіг товарів (16 транспортних засобів) відбулося з використанням сертифікатів з перевезення товару EUR.1, видача яких під час проведеної перевірки компетентним органом Республіки Польща підтверджена не була, що свідчить про безпідставність заявлення в митних деклараціях преференції за кодом 410 і, як наслідок, неправомірне звільнення від сплати митних платежів в обсязі, передбаченому чинним законодавством України.

Заінтересованою стороною з економічної точки зору у здійсненні поставки товару із використанням сертифіката з перевезення товару EUR.1 є саме очолюване ОСОБА_1 товариство «Сантрейд Авто».

Жодної економічної вигоди у використані указаного сертифіката для продавців товарів польських компаній «Freshauto Anna Shmid», «Jukonekt Jerzy Pilipczuk» по справі не вбачається.

Від дня складання протоколу про порушення митних правил (24 вересня 2024 року) та по дату розгляду справи в суді жодних претензій продавцям товарів з приводу не підтвердження компетентними органами сертифікатів з перевезення товару EUR.1 ТОВ «Сантрейд Авто» не пред`являло, хоча для цього мало реальну можливість та більш як достатньо часу.

Досліджені в справі докази жодним чином не спростовані, тому є належними і допустимими у підтвердженні фактів і обставин, які підлягають доведенню у цій справі.

Згідно із ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил … при вчиненні таких порушень підприємствами можуть бути посадові особи цих підприємств.

Пунктом 43 ст.4 МК України визначено, що посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

В силу вище наведених норм митного законодавства ОСОБА_1 , будучи на момент подання митних декларацій керівником ТОВ «Сантрейд Авто», є належним суб`єктом відповідальності за вчинення порушення митних правил.

Таким чином, ураховуючи встановлені фактичні обставини справи та норми чинного законодавства, винуватість ОСОБА_1 у вчиненні передбаченого ст.485 МК України порушення митних правил є повністю доведеною поза будь-яким розумним сумнівом, тому вона підлягає відповідальності в межах санкції даної норми.

Враховуючи конкретні обставини справи, відсутність обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність обставин, стягнення на ОСОБА_1 слід накласти у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів.

З порушниці відповідно до п.5 ч.2 ст.4 Закону України № 3674-VI підлягає стягненню судовий збір у відповідному розмірі.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, і накласти на неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 863296 (вісімсот шістдесят три тисячі двісті дев`яносто шість) гривень 56 копійок.

Штраф в розмірі 863296 (вісімсот шістдесят три тисячі двісті дев`яносто шість) гривень 56 копійок підлягає стягненню на рахунок UA758999980313010106005003500 в Казначействі України (ЕАП) (ЄДРПОУ 38009371, отримувач ГУК у Волинській області/село Вишнів, код класифікації доходів бюджету 21081100, призначення платежу "адміністративні штрафи та інші санкції "05" Державна митна служба України").

Стягнути з ОСОБА_1 в користь держави 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок судового збору на рахунок UA958999980313161206000003480 в Казначействі України (ЕАП) (отримувач ГУК у Волинській області/місто Любомль, код ЄДРПОУ 38009371, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу "судовий збір").

Постанова протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржена в апеляційному порядку до Волинського апеляційного суду через Любомльський районний суд.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області О.С. Павлусь

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення27.02.2025
Оприлюднено05.03.2025
Номер документу125545529
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2643/24

Постанова від 27.02.2025

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні