Ухвала
від 27.02.2025 по справі 916/5569/24
ІВАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

"27" лютого 2025 р.м. Одеса Справа № 916/5569/24

Господарський суд Одеської області складі: суддя Рога Н.В., секретар Корчевський М.Ю., розглянув заяву Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (вх.№2978/25 від 28.01.2025р.) про залучення у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору у справі №916/5569/24

За позовом: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Троїцька-17» (65012, м. Одеса, вул. Троїцька, буд.17, код ЄДРПОУ 40236172)

До відповідача: Одеської міської ради (65026,, м. Одеса, Біржова (Думська) площа, 1, код ЄДРПОУ 26597691); Виконавчого комітету Одеської міської ради (65026,, м. Одеса, Біржова (Думська) площа, 1, код ЄДРПОУ 04056919)

про визнання незаконними та скасування свідоцтв та рішень

Представники сторін:

Від позивача: Ковальчук Л.В. в порядку самопредставництва; Ростомов Г.А. на підставі ордера серії ВН №1450091 від 22.12.2024р.;

Від відповідачів: Асташенкова О.І. - в порядку самопредставництва;

ВСТАНОВИВ:

Суть спору: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Троїцька-17» (далі ОСББ «Троїцька-17») звернулося до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Одеської міської ради, Виконавчого комітету Одеської міської ради про

- визнання незаконним та скасування свідоцтва про право власності на нежилі підвальні приміщення № 801, розташовані за адресою: м. Одеса, вулиця Троїцька, будинок 17, за територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності; свідоцтво серія САВ номер 308077 від 15 березня 2007 року, видане на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 08 лютого 2007 року, № 20;

- визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності за територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради від 24 квітня 2007 року на нежилі підвальні приміщення № 801, загальною площею 174, кв. м, розташовані за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вулиця Троїцька, будинок 17; реєстраційний номер майна 18645636;

- визнання незаконним та скасування свідоцтва про право власності на нежитлові підвальні приміщення № 502, розташовані за адресою: м. Одеса, вулиця Троїцька, будинок 17, за територіальною громадою міста Одеси, в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності; свідоцтво серія САВ номер 817438 від 08 травня 2008 року, видане на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 20 березня 2008 року, № 305;

- визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності за територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради від 29 травня 2008 року на нежитлові підвальні приміщення № 502, загальною площею 125,3 кв. м, розташовані за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вулиця Троїцька, будинок 17; реєстраційний номер майна 23445381;

- визнання незаконним та скасування свідоцтва про право власності на нежитлове приміщення між третім та четвертим поверхами № 503, розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Троїцька, 17, що належить територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради, на праві комунальної власності; приміщення, загальною площею 6,9 кв. м; свідоцтво серія САВ номер 817438 від 07 грудня 2009 року, видане на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 27 жовтня 2009 року, № 1080;

- визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності за територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради від 21 грудня 2009 року на нежитлове приміщення між третім та четвертим поверхами № 503, загальною площею 6,9 кв. м, розташоване за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вулиця Троїцька, будинок 17; реєстраційний номер майна 29251047.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 07.01.2025р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №916/5569/24, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 06.02.2025р.

28 січня 2025р. на адресу суду надійшла заява Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (вх.№2978/25 від 28.01.2025р.) про залучення у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору у справі №916/5569/24.

В обгрунтування заяви Департамент комунальної власності Одеської міської ради зазначає, що предметом спору у справі №916/5569/24 є матеріально правова вимога про право власності на об`єкти нерухомого майна, які належать територіальній громаді м. Одеси в особі Одеської міської ради та розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Троїцька, буд. 17.

Відповідно до ч. 2 ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Заявник зазначає, що п. 1.1. Положення про Департамент комунальної власності Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 17.03.2021р. № 137-VIІ ( Положення) визначено, що Департамент є виконавчим органом Одеської міської ради.

Відповідно до п. 2.1. Положення Департамент забезпечує реалізацію місцевої політики у сфері управління, ефективного використання та збереження майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси, є органом приватизації територіальної громади м. Одеси.

Згідно з п. 2.2. Положення Департамент є уповноваженим органом, який виступає орендодавцем щодо єдиних майнових комплексів, нерухомого майна і споруд, майна, що не увійшло до статутного капіталу, перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Одеси, за виключенням майна, орендодавцем якого уповноважено виступати інший виконавчий орган Одеської міської ради.

Отже, Департамент заявляє, що він є виконавчим органом Одеської міської ради, який наділений правами щодо розпорядження в межах компетенції об`єктами нерухомого майна комунальної форми власності, віднесеними до нежитлового фонду, до яких відносяться об`єкти, які є предметом спору у справі, отже, в разі задоволення позовних вимог, реалізація рішення суду вплине на майнові права територіальної громади в інтересах якої діє Департамент, в частині можливості передачі об`єктів в орендне користування та реалізації процедури приватизації.

Протокольною ухвалою від 06.02.2025р. відкладено підготовче засідання на 27.02.2025р.

В судовому засіданні 27.02.2025р. представник позивача заперечує проти задоволення заяви про залучення третьої особи, представник відповідача Одеської міської ради підтримує дану заяву.

Розглянув матеріали справи, заяву Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про залучення у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, заслухавши думку представників сторін, суд дійшов наступних висновків:

Відповідно до ч. 1 ст. 50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.

Згідно ч. 4 зазначеної статті про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Отже, виключною обставиною для залучення до участі у справі третьої особи є імовірність впливу рішення суду на права та обов`язки такої особи щодо однієї із сторін.

З матеріалів справи вбачається, що власником спірних нежилих підвальних приміщень № 801, 502 та нежитлових приміщень між третім та четвертим поверхами №503, які розташовані за адресою: м. Одеса, вулиця Троїцька, буд. 17, є територіальна громада м. Одеси в особі Одеської міської ради.

В даній справі Одеська міська рада є одним із відповідачів у справі, а предметом спору є визнання незаконними та скасування свідоцтв про право власності та рішень про державну реєстрацію права власності за територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради.

Згідно з Положенням про Департамент комунальної власності Одеської міської ради, затвердженим рішенням Одеської міської ради від 17.03.2021р. № 137-VIІ, Департамент є виконавчим органом Одеської міської ради, який наділений правами щодо розпорядження в межах компетенції об`єктами нерухомого майна комунальної форми власності, передачі його в орендне користування та реалізації процедури приватизації.

Департаментом до заяви не надано доказів знаходження спірних приміщень у орендному користуванні та реалізації процедури приватизації щодо приміщень №№502, 801.

Щодо процедури приватизації приміщення №503 слід зауважити, що в ході розгляду заяви ОСББ «Троїцька-17» про застосування заходів забезпечення позову представник Одеської міської ради зазначав, що станом на 27.12.2024р. рішення Одеської міської ради № 2032-VII1 від 24.04.2024 року «Про включення до Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2024 році, нежитлового приміщення між третім та четвертим поверхами № 503, що розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Троїцька, 17, та його приватизацію» не виконане.

Відтак, господарський суд не вбачає підстав для залучення у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, оскільки одним із відповідачів є власник майна, а тому відсутні підстави вважати та заявником не доведено, що рішення у справі №916/5569/24 вплине на права та обов`язки Департаменту комунальної власності Одеської міської ради щодо однієї із сторін у справі №916/5569/24.

Таким чином, суд дійшов висновку, про відсутність підстав для задоволення заяви Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (вх.№2978/25 від 28.01.2025р.) про залучення до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Керуючись ст.ст. 50, 234 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні заяви Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (вх.№2978/25 від 28.01.2025р.) про залучення у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору у справі №916/5569/24 відмовити.

Ухвала набирає чинності в порядку, визначеному ст.235 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 04 березня 2025р.

Суддя Н.В. Рога

СудІванівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення27.02.2025
Оприлюднено06.03.2025
Номер документу125588164
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них про комунальну власність, з них

Судовий реєстр по справі —916/5569/24

Рішення від 23.05.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 30.04.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 29.04.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 21.03.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 27.02.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 27.02.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 07.01.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 27.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 30.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 26.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні