Ухвала
від 10.03.2025 по справі 380/14516/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№ 380/14516/23

У Х В А Л А

з питань залучення третьої особи

10 березня 2025 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гулкевич І.З., секретар судового засідання Антонюк Ю.І., за участю: представника позивача Филипець Є.Ю., представника відповідача Данильчука А.Р., представника третіх осіб Ониськів О.Я., розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні заяву про вступ у справу в якості третьої особи у справі №380/14516/23 за позовом Громадської організації Варта Руху до виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача депутати ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача комунальне підприємство Бродиводоканал, ОСОБА_3 , фізична особа-підприємець ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення,-

встановив:

Громадська організація Варта Руху звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із позовом, в якому просить:

-визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Бродівської міської ради, яка полягає у недотриманні визначеного чинним законодавством порядку встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у місті Броди з 1 січня 2023 року згідно рішення Виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 14 грудня 2022 року №356/02-02 Про встановлення тарифів на послуги КП Бродиводоканал з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, без проведення громадських слухань та без оприлюднення у встановленому порядку всієї інформації, яка стосується підвищення тарифів на комунальні послуги;

-зобов`язати виконавчий комітет Бродівської міської ради при вирішенні питань встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у майбутньому не допускати порушення вимог чинного законодавства, дотримуватись принципу належного урядування в контексті визначень та трактувань Європейського суду з прав людини, зміцнення поваги до демократичних принципів та верховенства права відповідно до головних ціннісних орієнтирів Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод;

-визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Бродівської міської ради, щодо несвоєчасного оприлюднення рішення виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 14 грудня 2022 року №356/02-02 Про встановлення тарифів на послуги КП Бродиводоканал з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

-визнати рішення виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 14 грудня 2022 року №356/02-02 Про встановлення тарифів на послуги КП Бродиводоканал з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення таким, що не набуло чинності з 1 січня 2023 року, у зв`язку з його несвоєчасним офіційним оприлюдненням;

-зобов`язати виконавчий комітет Бродівської міської ради застосувати нові тарифи на водопостачання та водовідведення, затверджені рішенням виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 14 грудня 2022 року №356/02- 02 Про встановлення тарифів на послуги КП Бродиводоканал з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з дати фактичного його оприлюднення.

Депутатом Львівської обласної ради Островським Назарієм Івановичем подано заяву про вступ у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача. В обґрунтування заяви зазначено, що предметом спору є рішення виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області від 14 грудня 2022 року №356/02-02 Про встановлення тарифів на послуги КП Бродиводоканал з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, згідно якого здійснено підвищення тарифів з 01.01.2023 на послуги централізованого водопостачання та водовідведення у м. Броди. З листопада 2000 року по 31 жовтня 2023 року Островський Н.І. виконував повноваження депутата Бродівської міської ради, а з листопада 2023 року продовжив виконувати функції представника Бродівської територіальної громади у статусі депутата Львівської обласної ради. Таким чином спір, який виник у зв`язку з прийняттям відповідачем оскарженого рішення, безпосередньо стосується прав та обов`язків місцевої громади, інтереси якої уповноважений представляти. Отже рішення по даній справі безпосередньо впливає на його права, інтереси та обов`язки як депутата Львівської обласної ради щодо виконання депутатських повноважень, що визначені статтями 2, 10 та 11 Закону України Про статус депутатів місцевих рад представляючи інтереси Бродівської територіальної громади у Львівській обласній раді.

Представник третіх осіб подав заперечення на клопотання про залучення третьої особи депутата Львівської обласної ради ОСОБА_6 . Зазначив, що сам по собі факт перебування в статусі депутата, ще не означає наявність відносин з ГО Варта Руху, без зазначення прав та обов`язків з позивачем. Оскільки ОСОБА_6 , за підсумками заяви про вступ - робить висновок, що рішення в даній справі впливає на його права, інтереси та обов`язки, як депутата Львівської обласної ради, то свої права та обов`язки він може захистити шляхом пред`явлення окремого позову.

Разом з тим, згідно з ч.1 ст. 6 Про статус депутатів місцевих рад, депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю. Тобто депутат місцевої ради не є ані посадовою, ані службовою особою органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, не відноситься до суб`єктів владних повноважень і не наділений владними управлінськими функціями. Схожі висновки відносно правового статусу депутата наведені в Постанові Великої Палати Верховного Суду від 20 березня 2019 року у справі № 826/8777/18.

Представник позивача щодо заяви про вступ у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача не заперечив.

Представник відповідача щодо заяви про вступ у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача поклався на думку суду.

Представник третіх осіб щодо заяви про вступ у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача заперечив.

Дослідивши матеріли адміністративної справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до Конституції України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, інших законів України правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради визначає Закон України від 11.07.2002 № 93-IV Про статус депутатів місцевих рад.

Згідно статті 2 Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначено, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

За приписами статті 10 Закону України Про статус депутатів місцевих рад у виборчому окрузі депутат місцевої ради зобов`язаний серед іншого : вивчати громадську думку; вивчати потреби територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні, а також розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги членів територіальної громади, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення.

За приписами статті 11 Закону України Про статус депутатів місцевих рад у виборчому окрузі депутат місцевої ради має право: 1) офіційно представляти виборців свого виборчого округу та інтереси територіальної громади в місцевих органах виконавчої влади, відповідних органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах і організаціях незалежно від форми власності з питань, що належать до відання органів місцевого самоврядування відповідного рівня; 2) брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях інших місцевих рад та їх органів, загальних зборах громадян за місцем проживання, засіданнях органів самоорганізації населення, що проводяться в межах території його виборчого округу; 3) порушувати перед органами і організаціями, передбаченими пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадовими особами, а також керівниками правоохоронних та контролюючих органів питання, що зачіпають інтереси виборців, та вимагати їх вирішення; 4) доступу до засобів масової інформації комунальної форми власності з метою оприлюднення результатів власної депутатської діяльності та інформування про роботу ради в порядку, встановленому відповідною радою; 5) вносити на розгляд органів і організацій, передбачених пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадових осіб пропозиції з питань, пов`язаних з його депутатськими повноваженнями у виборчому окрузі відповідно до закону, брати участь у їх розгляді.

При здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має також право: 1) на депутатське звернення, депутатський запит, депутатське запитання; 2) на невідкладний прийом; 3) вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.

Депутат місцевої ради є відповідальним перед виборцями свого виборчого округу і їм підзвітним. У своїй роботі у виборчому окрузі взаємодіє з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами самоорганізації населення, трудовими колективами, об`єднаннями громадян.

Як встановлено судом з матеріалів справи, депутатом Островським Н.І. в інтересах міста та споживачів комунальних послуг було порушено питання підвищення тарифів у Бродівській громаді на сесії Бродівської міської ради 28.12.2022. Надалі 23.01.2023 ОСОБА_6 звернувся із депутатським зверненням до міського голови з вимогою усунити порушення чинного законодавства та надати неоприлюднений у встановленому законом порядку текст рішення разом з іншими супровідними документами. Листом від 03.02.2023 виконавчим комітетом Бродівської міської ради надіслано ОСОБА_6 оскаржуване рішення у даній справі та супровідні документи. В подальшому ним разом з іншими депутатами було ініційоване депутатське звернення щодо скасування рішення №356/02-02 виконавчого комітету Бродівської міської ради від 14.12.2022 про підвищення тарифів.

Отже, рішення у справі може вплинути на права, інтереси та обов`язки депутата Львівської обласної ради Островського Н.І. щодо виконання ним депутатських повноважень та представлення інтересів Бродівської територіальної громади у Львівській обласній раді.

Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (ч. 5 ст. 49 КАС України).

З урахуванням наведеного, суд визнає за доцільне залучити до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача депутата Львівської обласної ради Островського Назарія Івановича.

Керуючись статтями 49, 243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ухвалив:

Залучити до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача депутата Львівської обласної ради Островського Назарія Івановича (м. Броди, вул.Тернопільська,15, РНОКПП НОМЕР_1 ).

Третій особі встановити строк для подання пояснень до суду протягом п`яти днів з дня отримання цієї ухвали.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання та окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу суду може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийнятого за результатами розгляду справи.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2025
Оприлюднено12.03.2025
Номер документу125695347
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —380/14516/23

Ухвала від 10.03.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні