Постанова
від 14.10.2010 по справі 2а-6948/10/10/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

14.10.10 Справа №2а-6948/10/10/0170

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді Кудряшо вої А.М.

при секретарі Левченко Д.С.,

за участю представників:

від позивача - Алієва В.В ., довіреність № б/н від 08.06.10, по свідчення № НОМЕР_1;

від відповідача - Вовк В .М., довіреність № 1939 від 21.10.09, по свідчення № НОМЕР_2;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Прі оритет-2"

до Республіканського комітету АР Крим з охорони ку льтурної спадщини

про визнання протиправної бездіяльності та зобов'язан ня вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю "Прі оритет-2" звернувся до Окружно го адміністративного суду АР Крим із адміністративним по зовом до відповідача - Респ убліканського комітету АР Крим з охорони культурної сп адщини із вимогами про визна ння протиправної бездіяльно сті з видачі висновку та зобо в'язання відповідача надати позитивний висновок для пода льшого виконання приватизац ії нежитлового приміщення по вул. Горького, 5/вул. Пушкіна, 8 у м. Сімферополь (Літер Б).

Позов мотивовано тим, що поз ивач у вересні 2008 року звернув ся до відповідача з прохання м надати висновок про можлив у приватизацію нежитлового п риміщення по вул. Горького, 5/в ул. Пушкіна, 8 у м. Сімферополь ( Літер Б). Відповіддю від 02.10 .2008 року за № 1919 відповідач повід омив про направлення поданих документів до Державної слу жби з питань національної ку льтурної спадщини Міністерс тва культури та туризму (м. Киї в), однак до травня 2010 року оста точне рішення про результати розгляду не прийнято.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 01.06.2010 року було відкрито п ровадження в адміністративн ій справі, закінчено підгото вче провадження і призначено справу до судового розгляду .

Позивач в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, з підстав ви кладених у позові, надав пояс нення по суті спору, вважає, що нежитлове приміщення мансар дного поверху по вул. Горьког о, 5/вул. Пушкіна, 8 у м. Сімферопо ль (Літер Б.) не є будівлею к інотеатру ім. Шевченко. Крім т ого, згідно інвентарної спра ви приміщення мансардного по верху добудовані у другої по ловині ХХ сторіччя, а саме: 1955-56р .р. і тому не можуть бути пам'ят ником архітектури.

Відповідач проти позову за перечував, надав письмові за перечення від 08.07.2010 року, у яких просив відмовити у задоволе ні адміністративного позову , вважає, що дії Республікан ського комітету АР Крим з о хорони культурної спадщини в ідповідають діючому законод авству, тому є законними та об ґрунтованими.

Заслухавши представників позивача та відповідача, дос лідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справ і за своїм внутрішнім переко нанням, що ґрунтується на їх б езпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному досл ідженні, судом встановлено н аступне.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень, шлях ом справедливого, неупередже ного та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Укр аїни до адміністративних суд ів можуть бути оскаржені буд ь-які рішення, дії чи бездіяль ність суб' єктів владних пов новажень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи безд іяльності Конституцією або з аконами України встановлено інший порядок судового пров адження.

Згідно зі ст. 3 КАСУ справою а дміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адм іністративного суду публічн о-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган вико навчої влади, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, суб' єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова особа чи службо ва особа, інший суб' єкт при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, у тому числі на виконання делегованих повно важень.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до Положення пр о Республіканський комі тет Автономної Республіки Кр им з охорони культурної спад щини (далі - Рескомітет), затве рдженого постановою Ради мін істрів АР Крим від 11.07.2006 р. № 379 (дал і - Положення № 379) є органом ви конавчої влади АР Крим, підзв ітним, підконтрольним та від повідальним перед Верховною радою АР Крим та Радою мініст рів АР Крим.

Пунктом 2 Положення № 379 визна чено, що Рескомітет є спеціал ьно уповноваженим органом ох орони культурної спадщини в АР Крим, який підконтрольний та підзвітний центральному органу виконавчої влади АР К рим в галузі охорони культур ної спадщини в межах, визначе них законом

Таким чином, Республікан ський комітет Автономної Р еспубліки Крим з охорони кул ьтурної спадщини у відносина х з фізичними та юридичними о собами, під час реалізації св оїх завдань та функцій, встан овлених законодавством Укра їни, є суб' єктом владних пов новажень.

Позивач оскаржує бездіяль ність посадових осіб Рескомі тету щодо видачі висновку дл я подальшого виконання прива тизації нежитлового приміще ння по вул. Горького, 5/вул. Пушк іна, 8 у м. Сімферополь (Літер Б).

Отже, суд приходить до висно вку, що зазначений спір має оз наки публічно-правового та п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва Окружним адміністративн им судом.

Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у ст. 2 К АС України, які певною мірою в ідображають принципи адміні стративної процедури, які по винні дотримуватися при реал ізації дискреційних повнова жень владного суб' єкта., вст ановлюючи чи прийняті (вчине ні) ним рішення (дії) : 1) на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; 2) з використанням повноваженн я з метою, з якою це повноважен ня надано; 3) обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); 4 ) безсторонньо (неупереджено ); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного ба лансу між будь-якими несприя тливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); 9) з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; 10) своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Ст.19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Закон України «Про охорону культурної спадщини» від 08.06. 2000 р. № 1805-III (зі змінами та доповне ннями) (далі - Закон), який регул ює правові, організаційні, со ціальні та економічні віднос ини у сфері охорони культурн ої спадщини з метою її збереж ення, використання об'єктів к ультурної спадщини у суспіль ному житті, захисту традицій ного характеру середовища в інтересах нинішнього і майбу тніх поколінь.

Охорона культурної спадщи ни складає систему правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, міст обудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявл ення, наукове вивчення, класи фікація, державна реєстрація ), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпече ння захисту, збереження, утри мання, відповідного використ ання, консервації, реставрац ії, ремонту, реабілітації, при стосування та музеєфікації о б'єктів культурної спадщини (абз. 7 ч. 1 ст.1 Закону).

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Пріоритет-2" зареєстро ваний як юридична особа 31.07.2006 ро ку (свідоцтво серії А00 № 439253), іде нтифікаційний код - 34523192. Відп овідно до довідки з ЄДРПОУ, по зивач є приватною установою керівником, якої є Геркул Н .М.

Матеріалами справи підтве рджується, що позивач викори стовує на підставі договору оренди, укладеного 29.12.2006 року з КП ЖЕО Центрального району м . Сімферополя, нежитлове прим іщення загальною площею 51,8 кв .м., яке розташоване на четверт ому поверсі будинку за адрес ою: м. Сімферополь, вул. Горько го, 5.

Відповідно до повідомленн я Фонду комунального майна С імферопольської міської рад и від 29.01.2008 року за вихідним № 246/40/ 03 рішенням 33-ої сесії Сімфероп ольської міської ради V склик ання від 25.12.2007 року № 446 "Про затве рдження Програми приватизац ії об'єктів комунальної влас ності Сімферопольської місь кої ради на 2008 рік", об'єкт: примі щення по вул. Горького, 5, що вик ористовується ТОВ "Пріоритет -2" внесено до переліку об'єкті в, що підлягають приватизаці ї шляхом викупу.

При підготовці документів до приватизації позивач 29.09.2008 р оку звернувся з заявою до від повідача, у якої просив надат и інформацію про належність будівлі (Літер "Б"), 4 поверх , розташованої за адресою: м. С імферополь, вул. Горького/вул . Пушкіна 5/8 до об'єктів культур ної спадщини.

Республіканським коміте том з охорони культурної спа дщини розглянуто заяву позив ача, подану 29.09.2008 року, та листом від 02.10.2008 року (вих № 1919) надано ві дповідь, якою повідомлено, що за адресою (м. Сімферополь, ву л. Горького, 5/вул. Пушкіна, 8 в м. С імферополі (Літери "А","Б","В ") розташований пам'ятник архі тектури місцевого значення - колишній синематограф "Баян " Шнейдера Ф.П. поставлени й на облік рішенням Кримсько го облвиконкому №284 від 05.06.1984 рок у. У зв'язку з чим, Республіка нський комітет АР Крим з ох орони культурної спадщини на правив до Державної служби з питань національної культур ної спадщини Міністерства ку льтури і туризму України (м. Ки їв) подані заявником докумен ти для прийняття рішення про включення (не включення) манс ардного поверху по вул. Горьк ого, 5/вул. Пушкіна, 8 у м. Сімферо полі (Літер "Б") у Державний реєстр нерухомих пам'ятникі в України.

З' ясовуючи питання щодо н аявності у відповідача повно важень щодо самостійної вида чі інформації про належність об'єктів нерухомості до об'єк тів культурної спадщини судо м встановлено наступне.

Згідно з п.п. 4.1, 4.2. Положення Р ескомітет здійснює реаліза цію державної політики в гал узі охорони культурної спадщ ини, спрямованої на збережен ня, використання об' єктів к ультурної спадщини в суспіль ному житті, захист традиційн ого характеру середовища в і нтересах нинішнього та насту пних поколінь; реалізацію де ржавної політики в галузі ох орони культурної спадщини, с прямованої на збереження, ви користання об' єктів культу рної спадщини в суспільному житті, захист традиційного х арактеру середовища в інтере сах нинішнього та наступних поколінь; участь в межах своє ї компетенції в формуванні т а реалізації державної політ ики в галузі охорони культур ної спадщини та координація діяльності органів виконавч ої влади АР Крим в цієї галузі .

Згідно положень пункту 16 ст . 6 Закону України "Про охорону культурної спадщини" N 1805-III до п овноважень органу охорони ку льтурної спадщини Ради мініс трів Автономної Республіки К рим, органів охорони культур ної спадщини обласних, Київс ької та Севастопольської міс ьких державних адміністраці й відповідно до їхньої компе тенції належить у тому числі погодження відчуження або п ередачі пам'яток місцевого з начення їхніми власниками чи уповноваженими ними органам и іншим особам у володіння, ко ристування або управління.

Відповідно до своїх завдан ь до повноважень Рескомітету віднесено:

- Здійснення контролю за вик онанням Закону України «Про охорону культурної спадщини », інших нормативно-правових актів з охорони культурної с падщини (п.5.1. Положення № 379);

- Надає пропозиції цент ральному органу виконавчої в лади у сфері охорони культур ної спадщини про внесення об 'єктів культурної спадщини д о Державного реєстру нерухом их пам'ятників України та про внесення змін до нього (п.5.2. По ложення № 379);

- Забезпечують юридичним і ф ізичним особам доступ до інф ормації, яка знаходиться у ви тягах з Державного реєстру н ерухомих пам'ятників України , а також надає інформацію від носно програм і проектів яки х - тобто змін в зонах охорони пам'ятників і в історичних ар еалах населених місць (п.5.3. Пол оження № 379);

- Видає дозвіл на провед ення робіт на пам'ятниках міс цевого значення (крім пам'ятн иків археології), їх територі ях і в зонах охорони, реєструє дозволи на проведення архео логічних розвідок, розкопок (п.5.13. Положення № 379).

В межах своїх повноважень Р ескомітет має право видавати довідкові матеріали про пам 'ятники і їх охоронні зони (п.6.14 . Положення № 379).

Вказані повноваження відп овідача відповідають обсягу повноважень, визначеному в З аконі України "Про охорону ку льтурної спадщини" N 1805-III від 08.06.200 0 року.

Стаття 1 Закону визначає об' єкт культурної спадщини, як в изначне місце, споруда (витві р), комплекс (ансамбль), їхні ча стини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території ч и водні об'єкти, інші природні , природно-антропогенні або с творені людиною об'єкти неза лежно від стану збереженості , що донесли до нашого часу цін ність з археологічного, есте тичного, етнологічного, істо ричного, архітектурного, мис тецького, наукового чи худож нього погляду і зберегли сво ю автентичність (абз.3 ч.1).

Пам'ятка культурної спадщи ни (далі - пам'ятка) - об'єкт куль турної спадщини, який занесе не до Державного реєстру нер ухомих пам'яток України (абз. 6 ч. 1 ст.1.).

Відповідно до частини 1 стат ті 18 Закону України "Про охоро ну культурної спадщини" N 1805-III ві д 08.06.2000 року об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за в инятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежуєть ся законодавчими актами Укра їни) можуть бути відчужені, а т акож передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи у правління іншій юридичній аб о фізичній особі за наявност і погодження відповідного ор гану охорони культурної спад щини.

Порядок надання погоджень встановлюється центральним органом виконавчої влади у с фері охорони культурної спад щини.

Кінотеатр ім. Шевченко - кол ишній кінотеатр "Баян" по вул. Горького, 5 у м. Сімферополі вз ято під охоронну відповідно до рішення Виконавчого коміт ету Кримської обласної ради народних депутатів від 05.06.1984р. № 284 та віднесено до пам' яток а рхітектури обласного значен ня, розташованих на територі ї АР Крим.

З огляду на викладене, суд д ійшов висновку про наявність у відповідача повноважень щ одо видання довідкових матер іалів про пам'ятники і їх охор онні зони, розташованих на те риторії АР Крим та надання по годжень щодо приватизації об 'єктів культурної спадщини.

Статтею 18 Закону України "Пр о охорону культурної спадщин и" N 1805-III від 08.06.2000 року встановлено , що перелік пам'яток, які не пі длягають приватизації, затве рджується Верховною Радою Ук раїни.

Судом встановлено, що ст. 1 За кону України "Про перелік пам 'яток культурної спадщини, що не підлягають приватизації" № 574-VI від 23.09.2008 року затверджено П ерелік пам'яток культурної с падщин, що не підлягають прив атизації. Відповідно до затв ердженого Переліку під охоро нним № 8-Кр включено Будівлю кі нотеатру "Баян", розташованог о у м. Сімферополі по вул. М.Гор ького, 5.

Наказом Міністерства куль тури і туризму України № 1001/0/16-08 в ід 24.09.2008 року "Про затвердження меж і режимів використання з он охорони пам'яток, та занесе ння об'єктів культурної спад щини до Державного реєстру н ерухомих пам'яток України" за несено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України з а категорією місцевого значе ння об'єкти культурної спадщ ини у тому числі об'єкти культ урної спадщини Автономної Ре спубліки Крим, відповідно пу нкту 30 додатку №2 до зазначено го Наказу Будинок сінематогр афу "Баян" нині - кінотеатр ім. Т .Г. Шевченка розташований за а дресою: м. Сімферополь, вул. Го рького, 5/Пушкіна, 8 з літерами "А ","Б","В".

Наказом Міністерства куль тури і туризму України № 1054/0/16-09 в ід 27.11.2009 року "Про впорядкування охоронних номерів об'єктів к ультурної спадщини, занесени х до Державного реєстру неру хомих пам'яток України" внесе но зміни в додатки 1-6 до Наказу Міністерства Культури і тур изму України № 1001/0/16-08 від 24.09.2008 рок у "Про затвердження меж і режи мів використання зон охорони пам'яток, та занесення об'єкті в культурної спадщини до Дер жавного реєстру нерухомих па м'яток України", виклавши їх у нової редакції, та додатком 2 з азначено, Будинок сінематогр афу "Баян" по вулиці Горького, 5/Пушкіна, 8 без зазначення літ ер.

Таким чином, судом встановл ено, що до Державного реєстру нерухомих пам'яток України в несено безпосередньо Будино к сінематографу "Баян" по вули ці Горького, 5/Пушкіна, 8, якому н аданий охоронний № 0100032.

Вирішуючи питання щодо пра вомірності дій відповідача з направлення до Державної сл ужби з питань національної к ультурної спадщини Міністер ства культури і туризму Укра їни судом встановлено.

Відповідно до п. 5.2. Положення № 379 відповідач може надавати пропозиції центральному орг ану виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини про внесення об'єктів культу рної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'ятник ів України та про внесення зм ін до нього.

У той же час, суд зазначає, що відповідно до п.5.3. Положення № 379 відповідач забезпечує юрид ичним і фізичним особам дост уп до інформації, яка знаходи ться у витягах з Державного р еєстру нерухомих пам'ятників України, а також надає інформ ацію відносно програм і прое ктів яких - тобто змін в зонах охорони пам'ятників і в істор ичних ареалах населених місц ь.

Виходячи з положень надани х відповідачу повноважень, с уд зауважує, що після звернен ня позивача з заявою від 29.09.2008 р оку (а.с. 41) щодо надання інформа ції про належність будівлі л ітер "Б" четвертий поверх у м. С імферополь по вул. Горького/в ул. Пушкіна, 5/8, до об'єктів куль турної спадщини, відповідач повинен був надати інформаці ю яка знаходиться у витягах з Державного реєстру нерухоми х пам'ятників України відпов ідно до зазначеного у заяві о б'єкту, у встановлений законо давством строк.

У той же час, відповідачем н адано відповідь у якої зазна чено про направлення до Держ авної служби з питань націон альної культурної спадщини М іністерства культури і туриз му України документів надани х позивачем для розгляду та п рийняття рішення про включен ня (не включення) мансардного поверху по вул. Горького, 5/вул . Пушкіна, 8 у м. Сімферополі (Л ітер Б) до Державного реєст ру нерухомих пам'ятників Укр аїни, яка фактично ні являєть ся остаточною відповіддю.

Судом встановлено, та не осп орюється сторонами, що остат очної відповіді з надання ін формації про належність буді влі літер "Б" четвертий поверх у м. Сімферополь по вул. Горьк ого/вул. Пушкіна, 5/8 до об'єктів культурної спадщини, після р озгляду питання Державною сл ужбою з питань національної культурної спадщини Міністе рства культури і туризму Укр аїни відповідачем позивачу н е надано.

За таких, підстав позивні ви моги, щодо визнання бездіяль ності відповідача протиправ ною з видання інформації, яка знаходиться у витягах з Держ авного реєстру нерухомих пам 'ятників України відносно бу дівлі літер "Б" четвертий пове рх у м. Сімферополь по вул. Гор ького/вул. Пушкіна, 5/8, до об'єкт ів культурної спадщини підля гає задоволенню.

Враховуючи, що у ході розгля ду справи судом встановлено, що відповідач має повноваже ння щодо надання інформації, яка знаходиться у витягах з Д ержавного реєстру нерухомих пам'ятників України, а також н адає інформацію відносно про грам і проектів яких - тобто зм ін в зонах охорони пам'ятникі в і в історичних ареалах насе лених місць, суд вважає таким , що підлягає задоволенню вим оги позивача, щодо надання ін формації (висновку) позивачу для вирішення питання подал ьшої приватизації нежитлово го приміщення. А також є орган ом охорони культурної спадщи ни який надає відповідні пог одження.

Згідно з ч.1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 К АС України у справах щодо оск арження рішень, дій чи бездія льності суб'єктів владних по вноважень адміністративні с уди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; 2) з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; 3) обґрунтовано, тобто з у рахуванням усіх обставин, що мають значення для прийнятт я рішення (вчинення дії); 4) безс торонньо (неупереджено); 5)добр осовісно; 6) розсудливо; 7) з дотр иманням принципу рівності пе ред законом, запобігаючи нес праведливій дискримінації; 8 ) пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахування м права особи на участь у проц есі прийняття рішення; 10) своє часно, тобто протягом розумн ого строку.

Прийняття рішень, вчи нення дій суб'єктами владних повноважень передбачає, зок рема, до тримання необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на до сягнення яких спрямовані ці рішення (дії), є критерієм, який випливає з пр инципу пропорційності (адекв атності). Дотримання прин цип у пропорційності особливо ва жливе при прийнятті рішень а бо вжитті заходів, які матиму ть вплив на права, свободи та і н тереси особи. Метою дотрима ння цього принципу є досягне ння розумного балансу між пу блічними інтересами, на забе зпечення яких спрямовані ріш ення або дії суб'єкта владних повноважень, та інтересами к онкретної особи. Принцип про порційності зо крема передба чає, що:

- здійснення повноважень, як правило, не повинно спри чиня ти будь-яких негативних насл ідків, що не відповідали б ці л ям, які заплановано досягти;

- якщо рішення або дія можут ь обмежити права, свободи чи і нтереси осіб, то такі обмежен ня повинні бути виправдані н е обхідністю досягнення біль ш важливих цілей;

- несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів осо би внаслідок рішення чи дії с уб'єкта владних повноважень, повинні бути значно меншими від тієї шкоди, яка могла б на стати за від сутності такого рішення чи дії;

- для досягнення суспільно-к орисних цілей необхідно оби рати найменш “шкідливі” засо би.

В силу викладеного можна зр обити висновок , що принцип пр опорційності має на меті дос ягнен ня балансу між публічн им інтересом та індивідуальн им інтересом особи, а також мі ж цілями та засобами їх досяг нення.

За таких обставин, розгляну вши заяву позивача Респуб ліканський комітет АР Крим з охорони культурної спадщи ни повинен був надати згоду а бо відмовити у надані згоди н а приватизацію об'єкту, який з азначено у заяві.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України (або відповідного мі сцевого бюджету, якщо іншою с тороною був орган місцевого самоврядування, його посадов а чи службова особа), тому з ур ахуванням задоволення позов них вимог з Державного бюдже ту України необхідно стягнут и на користь позивача судові витрати зів сплати судового збору в розмірі 03 гривні 40 копі йок.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 14.10.2010 року проголоше ні вступна та резолютивна ча стина постанови, а 19.10.2010 року по станова складена у повному о бсязі.

Керуючись ст.ст. 94,158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправною безд іяльність Республіканськ ого комітету АР Крим з охор они культурної спадщини з не видачі висновку за заявою То вариства з обмеженою відпові дальністю "Пріоритет-2" від 29.09.200 8 року.

3. Зобов'язати Республікан ський комітет АР Крим з охо рони культурної спадщини над ати висновок для подальшого виконання приватизації нежи тлових приміщень по вул. Горь кого, 5/вул. Пушкіна, 8 у м. Сімфер ополь (Літер Б).

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Пріоритет-2" витрати по сплаті судового збору у су мі 3 (три) гривень 40 копійок.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.10.2010
Оприлюднено03.12.2010
Номер документу12573622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6948/10/10/0170

Постанова від 30.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 14.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні