Постанова
від 13.03.2025 по справі 400/12040/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2025 р.м. ОдесаСправа № 400/12040/23

Суддя першої інстанції: Мельник О.М.

Час та місце ухвалення судового рішення «--:--», м. Миколаїв

Повний текст судового рішення складений 08.04.2024

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Єщенка О.В., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм Групп Нафта» до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

27.09.2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю (надалі - ТОВ) «Прайм Групп Нафта» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26.06.2023 року №№442614290902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 20000грн.; 442314290902 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 100000грн., за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України (відсутність повірки рівнемірів-лічильників, витратомірів-лічильників місць відпуску пального наливом з акцизних складів).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на відсутність технічної документації на паливо-роздавальні колонки, рівноміри та інше технічне обладнання з підстав перебування країни у воєнному стані та роботи установ в обмеженому режимі. За фактом втрати технічної документації, товариство звернулося до правоохоронних органів, що підтверджується доказами про відкриття кримінального провадження.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 року позов задоволений з підстав того, що позивач втратив технічну документацію на паливо-роздавальні колонки та інше технічне обладнання у зв`язку із відкритою воєнною агресією російської федерації.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим просить скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги скаржник посилається на встановлені факти порушень ст.230 Податкового кодексу України, оскільки позивачем не надано до суду доказів втрати первинних документів у відповідності до пп.69.28 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України (повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати), а також відсутність позитивних результатів повірки рівнемірів-лічильників, витратомірів-лічильників місць відпуску пального наливом з акцизних складів.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона підлягає частковому задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що наказом Головного управління ДПС у Миколаївській області від 15.05.2023 року №508-П, на підставі пп.80.2.5. п.80.2 ст.80, з урахуванням пп.69.2, 69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, призначено проведення з 16.05.2023 року фактичної перевірки ТОВ «Прайм Групп Нафта» за адресою місця здійснення господарської діяльності: вул.Одеська, 2Б, с.Нечаяне, Миколаївський район, Миколаївська область тривалістю 10 діб, за період з 01.01.2020 року. /а.с.49/

У період з 16.05.2023 року по 25.05.2023 року посадовими особами Головного управління ДПС у Миколаївській області, на підставі вищезазначеного наказу та направлень від 15.05.20213 року №728, №729 проведено фактичну перевірку ТОВ «Прайм Групп Нафта», за результатами якої складено акт перевірки від 26.05.2023 року №3790/14-29-09-02-07/4343/254. /а.с.10-12/

Фактичною перевіркою встановлено порушення позивачем, зокрема, пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, а саме факт відсутності позитивного результату повірки витратоміром-лічильником місця відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 10018252. /а.с.10-12/

На підставі акту фактичної перевірки, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області винесено податкове повідомлення-рішення від 26.06.2023 року №442614290902 про застосування до ТОВ «Прайм Групп Нафта» штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 20000грн. /а.с.13/

Також, наказом Головного управління ДПС у Миколаївській області від 15.05.2023 року №509-П, на підставі пп.80.2.5. п.80.2 ст.80, з урахуванням пп.69.2, 69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України призначено проведення з 16.05.2023 року фактичної перевірки ТОВ «Прайм Групп Нафта» за адресою місця здійснення господарської діяльності: вул.Шляхова, 13А, с.Благодатне, Арбузинський район, Миколаївська область тривалістю 10 діб, за період з 01.01.2020 року. /а.с.60/

У період з 16.05.2023 року по 25.05.2023 року посадовими особами Головного управління ДПС у Миколаївській області, на підставі вищезазначеного наказу та направлень від 15.05.20213 року №726, №727 проведено фактичну перевірку ТОВ «Прайм Групп Нафта», за результатами якої складено акт перевірки від 26.05.2023 року №3789/14-29-09-02-07/4343/254. /а.с.15-18/

Фактичною перевіркою встановлено порушення позивачем, зокрема, пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, а саме: відсутність позитивного результату повірки рівнемірами-лічильниками, витратомірами-лічильниками місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1018254.

На підставі акту фактичної перевірки, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області винесено податкове повідомлення-рішення від 26.06.2023 року №442314290902 про застосування до ТОВ «Прайм Групп Нафта» штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 100000грн. /а.с.20-21/

Не погоджуючись з вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з позовом.

Перевіривши матеріали справи, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема щодо порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

Згідно з п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (п.п.75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України).

Порядок проведення фактичної перевірки встановлений ст.80 ПК України.

Відповідно до п.80.2 ст.80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів (пп. 80.2.1 п. 80.2 ст. 80 ПК України);

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів (пп. 80.2.2 п. 80.2 ст. 80 ПК України);

- письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування (пп. 80.2.3 п. 80.2 ст. 80 ПК України);

- неподання суб`єктом господарювання в установлений законом строк обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками (пп. 80.2.4 п. 80.2 ст. 80 ПК України);

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального (пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України);

- у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3 (щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (пп. 80.2.6 п. 80.2 ст. 80 ПК України);

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації (пп. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПК України).

Так, наказом Головного управління ДПС у Миколаївській області від 15.05.2023 року №508-П, на підставі пп.80.2.5. п.80.2 ст.80, з урахуванням пп.69.2, 69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, призначено проведення з 16.05.2023 року фактичної перевірки ТОВ «Прайм Груп Нафта» за адресою місця здійснення господарської діяльності: вул.Одеська, 2Б, с.Нечаяне, Миколаївський район, Миколаївська область тривалістю 10 діб, за період з 01.01.2020 року /а.с.49/

Також, наказом Головного управління ДПС у Миколаївській області від 15.05.2023 року №509-П, на підставі пп.80.2.5. п.80.2 ст.80, з урахуванням пп.69.2, 69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, призначено проведення з 16.05.2023 року фактичної перевірки ТОВ «Прайм Груп Нафта» за адресою місця здійснення господарської діяльності: вул.Шляхова, 13А, с.Благодатне, Арбузинський район, Миколаївська область тривалістю 10 діб, за період з 01.01.2020 року /а.с.60/

Тобто, вищезазначені накази прийняті з підстав отримання інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи-платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи-платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи, перед початком перевірки господарської діяльності позивача за адресою: вул.Одеська, 2Б, с.Нечаяне, Миколаївський район, Миколаївська область, представнику позивача вручено копію наказу про проведення перевірки від 15.05.2023 року №508-П, направлення на проведення перевірки та пред`явлені посвідчення посадових осіб податкового органу. /а.с.50-51/.

Перед початком перевірки господарської діяльності позивача за адресою: вул.Шляхова, 13А, с.Благодатне, Арбузинський район, Миколаївська область, оператору АЗС вручено копію наказу про проведення перевірки від 15.05.2023 року №509-П, направлення на проведення перевірки та пред`явлені посвідчення посадових осіб податкового органу. /а.с.61-62/.

Отже відповідачем дотримано порядок проведення фактичних перевірок позивача.

Перевіркою АЗС ТОВ «Прайм Групп Нафта» за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: вул.Одеська, 2Б, с.Нечаяне, Миколаївський район, Миколаївська область встановлено відсутність позитивного результату повірки витратоміра-лічильника одного місця відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 10018252, що є порушенням вимог пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України та, у відповідності до п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, має наслідком накладення штрафу в розмірі 20000 гривень.

Також, проведеною фактичною перевіркою (за адресою: вул.Шляхова, буд.133А, с.Благдатне, Арбузинський район, Миколаївська область) встановлено порушення позивачем пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, а саме відсутність позитивного результату повірки рівнемірами-лічильниками рівня пального трьох резервуарів, розташованих на акцизному складі з уніфікованим номером 1018254 та факт необладнання витратоміром-лічильником двох місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1018254.

Водночас, відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Згідно з підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Аналіз наведених правових норм дає підстави вважати, що розпорядники акцизних складів зобов`язані були обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Законодавцем також було визначено і граничний строк для такого обладнання та реєстрації, зокрема по акцизному складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Згідно з пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Абзацом четвертим пункту 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України передбачено, що норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу) - з 1 квітня 2020 року.

При вирішенні цього спору слід враховувати, що положеннями пунктів 12 та 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі та реєстрації таких в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату, з якої до таких платників застосовуються норми пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Своєю чергою відповідальності за недотримання відповідного строку (не пізніше 1 січня 2020 року), тобто за несвоєчасне обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та їх реєстрацію у Єдиному державному реєстрі, нормами ПК України не передбачено.

Складом правопорушення, визначеного пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

Отже, застосування пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Матеріалами справи підтверджується наявність на акцизних складах позивача витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, які мали реєстрацію в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизних складах.

Враховуючи вищенаведене, позивача безпідставно притягнуто до відповідальності передбаченої пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України, оскільки на момент фактичних перевірок обладнання було встановлено та зареєстровано.

На підставі викладеного, оскільки судом першої інстанції при вирішенні справи неповно з`ясовано обставини справи, неправильно застосовано норми матеріального права, мотивувальна частина рішення суду першої інстанції в порядку ст.317 КАС України підлягає зміні.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України, якою передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.139, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області задовольнити частково.

Мотивувальну частину рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року змінити в частині підстав задоволення позову.

В іншій частині рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2024 року залишити без змін.

Судові витрати за подання апеляційної скарги покласти на Головне управління ДПС у Миколаївській області.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Суддя-доповідач А.В. КрусянСудді О.В. Єщенко О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2025
Оприлюднено17.03.2025
Номер документу125821655
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —400/12040/23

Ухвала від 27.03.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні