Сумський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 березня 2025 року Справа № 480/9978/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шаповала М.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/9978/24 за позовом ОСОБА_1 до Державної спеціалізованої установи Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи" про визнання протиправним висновку та бездіяльності, скасувати рішення та зобов`язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної спеціалізованої установи "Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи", оформлене листом від 03 липня 2024 року № і/П-8 "Про надання інформації" про відмову у проведенні перевірки відповідності діючому законодавству Лікарського свідоцтва про смерть № 107 від 02 лютого 2024 року;
- визнати протиправною бездіяльність Державної спеціалізованої установи "Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи", яка полягає у незабезпеченні додаткового дослідження для встановлення остаточної причини смерті ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
- визнати протиправним викладений в Лікарському свідоцтві про смерть № 107 від 02 лютого 2024 року, висновок Державної спеціалізованої установи "Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи" про "навмисне самоушкодження" та підпункті "б" пункту 11 про навмисне самоушкодження прострілом з ручної вогнепальної зброї;
- зобов`язати Державну спеціалізовану установу "Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи" уточнити причину смерті ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , та заповнити нове Лікарське свідоцтво про смерть з помітками: "замість остаточного"; у пункті "9" зазначити, що смерть настала внаслідок "випадків ушкодження з невизначеним наміром"; у підпункті "б" пункту 11 зазначити код Y22 "Ушкодження внаслідок пострілу з ручної вогнепальної зброї, намір невизначений".
Вимоги позивачка мотивує тим, що є матір`ю загиблого, молодшого лейтенанта ОСОБА_2 , який проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_1 на посаді командира роти. ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_2 загинув. Відділенням поліції № 1 м. Білопілля Сумського районного управління поліції ГУНП в Сумській області відкрито кримінальне провадження № 12024200570000046 від 01.02.2024 за ознаками ч. 1 ст. 120 КК України (Доведення особи до самогубства або до замаху на самогубство, що є наслідком жорстокого з нею поводження, шантажу, систематичного приниження її людської гідності або систематичного протиправного примусу до дій, що суперечать її волі, схиляння до самогубства, а також інших дій, що сприяють вчиненню самогубства).
02 лютого 2024 року Сумським обласним бюро судово-медичної експертизи складено лікарське свідоцтво про смерть № 107. Відповідно до Довідки про причину смерті до форми № 106/о № 107 ОСОБА_2 помер у віці 39 років, ІНФОРМАЦІЯ_2 з причин: "розтрощення черепу. Навмисне самоушкодження пострілом із ручної вогнепальної зброї".
Згідно пп. б п. 12 Лікарського свідоцтва про смерть № 107 зазначено, що "обставини з`ясовуються". Лікарське свідоцтво про смерть видане із приміткою "Остаточне".
На переконання позивачки Лікарське свідоцтво про смерть № 107 від 02.02.2024 не відповідає вимогам "Інструкції щодо заповнення та видачі Лікарського свідоцтва про смерть", затвердженої наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.08.2006 № 545 (форма № 106/о), оскільки неправильно зазначене формулювання причини смерті ОСОБА_2 , що паплюжить його честь та гідність, а також зумовлює порушення прав позивачки, як матері загиблого, безпосередньо в аспекті отримання грошового забезпечення, соціальних гарантій та компенсації, пов`язаних з загибеллю її сина.
ОСОБА_1 звернулась до відповідача із заявою від 12 червня 2024 року № 12/06/2024-01, в якій просила: 1) провести перевірку відповідності нормативним актам та діючому законодавству складеного лікарського свідоцтва про смерть № 107 ОСОБА_2 ; 2) вжити заходів до виправлення вказаного свідоцтва у лікарському свідоцтві про смерть № 107 та додатку до нього довідки про причину смерті діагнозу (причина смерті); 3) видати виправлене лікарське свідоцтво про смерть замість "остаточного" лікарського свідоцтва про смерть № 107.
Листом від 03.07.2024 № і/П-8 відповідачем повідомлено позивачку про те, що після перевірки відповідності лікарського свідоцтва про смерть № 107 від 02 лютого 2024 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , встановлено, що дане лікарське свідоцтво про смерть заповнене відповідно чинного законодавства з дотриманням всіх вимог. П. 9 лікарського свідоцтва про смерть заповнюється експертом на підставі даних, які викладені у постанові слідчого, що відповідає кодуванню за МКХ-10 у межах Х60-Х84:5 (навмисне самоушкодження) (Х72.0). У п. 11.а вказана безпосередня причина смерті, а у п. 11.б зазначений стан, що зумовив безпосередню причину смерті. П. 12 заповнений повністю.
На переконання позивачки видане лікарське свідоцтво про смерть № 107 видане без врахування вимог Інструкції щодо заповнення та видачі лікарського свідоцтва про смерть № 545 без встановлення усіх обставин, що підлягають врахуванню при його оформленні. А також лікарське свідоцтво помилково має статус "остаточне". У зв`язку з чим звернулася до суду.
Ухвалою суду від 20.11.202 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позову.
Ухвалою суду від 02.12.2024 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
На підставі рішення Вищої ради правосуддя № 3578/0/15-24 від 10.12.2024 та наказу голови Сумського окружного адміністративного суду від 10.12.2024 за № 55-ОС, на підставі розпорядження керівника апарату № 128 від 11.12.2024 призначено повторний автоматизований розподіл судової справ № 480/9978/24.
Справа розподілена автоматизованою системою документообігу суду судді Шаповалу М.М.
Ухвалою суду від 16.12.2024 справу прийнято до свого провадження.
Ухвалою суду від 06.01.2025 повторно зобов`язано відповідача - Державну спеціалізовану установу "Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи" протягом 5 днів з дня отримання копії даної ухвали надати суду відзив на позов, докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначає, що Судово-медична експертиза трупа проводиться судово-медичним експертом на підставі постанови судово-слідчих органів. В даному випадку судово-медична експертиза трупа ОСОБА_2 проводилася за постановою старшого слідчого слідчого відділення відділення поліції № 1 (м. Білопілля) Сумського РУП ГУНП в Сумській області старшого лейтенанта поліції Скоропад Б.І.
Лікарське свідоцтво про смерть заповнюється судово-медичним експертом згідно до Довідника МКХ-10, а обставини смерті вносяться в п.9 Лікарського свідоцтва про смерть на підставі даних постанови про призначення судово-медичної експертизи. Термін "самогубство" є суто юридичним терміном і не входить до компетенції судово-медичного експерта. Тому, судово-медичний експерт не може самостійно вносити зміни до Лікарського свідоцтва про смерть. У задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
ОСОБА_1 є матір`ю загиблого молодшого лейтенанта ОСОБА_2 , який проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_1 на посаді командира роти та загинув ІНФОРМАЦІЯ_2 . Відділенням поліції № 1 м. Білопілля Сумського районного управління поліції ГУНП в Сумській області відкрито кримінальне провадження № 12024200570000046 від 01.02.2024 за ознаками ч. 1 ст. 120 КК України (Доведення особи до самогубства або до замаху на самогубство, що є наслідком жорстокого з нею поводження, шантажу, систематичного приниження її людської гідності або систематичного протиправного примусу до дій, що суперечать її волі, схиляння до самогубства, а також інших дій, що сприяють вчиненню самогубства).
02 лютого 2024 року Сумським обласним бюро судово-медичної експертизи складено лікарське свідоцтво про смерть № 107. Відповідно до Довідки про причину смерті до форми № 106/о № 107 ОСОБА_2 помер у віці 39 років, ІНФОРМАЦІЯ_2 з причин: "розтрощення черепу. Навмисне самоушкодження пострілом із ручної вогнепальної зброї".
Згідно пп. б п. 12 Лікарського свідоцтва про смерть № 107 зазначено, що "обставини з`ясовуються". Лікарське свідоцтво про смерть видане із приміткою "Остаточне".
Позивачка вважає, що Лікарське свідоцтво про смерть № 107 від 02.02.2024 не відповідає вимогам "Інструкції щодо заповнення та видачі Лікарського свідоцтва про смерть", затвердженої наказом МОЗ України від 08.08.2006 № 545 (форма № 106/о), оскільки неправильно зазначене формулювання причини смерті ОСОБА_2 , запис "Навмисне самоушкодження пострілом із ручної вогнепальної зброї" паплюжить його честь та гідність, а також зумовлює порушення прав позивачки, як матері загиблого, безпосередньо в аспекті отримання грошового забезпечення, соціальних гарантій та компенсації, пов`язаних з загибеллю її сина.
ОСОБА_1 звернулась до відповідача із заявою від 12 червня 2024 року № 12/06/2024-01, в якій просила: 1) провести перевірку відповідності нормативним актам та діючому законодавству складеного лікарського свідоцтва про смерть № 107 ОСОБА_2 ; 2) вжити заходів до виправлення вказаного свідоцтва у лікарському свідоцтві про смерть № 107 та додатку до нього довідки про причину смерті діагнозу (причина смерті); 3) видати виправлене лікарське свідоцтво про смерть замість "остаточного" лікарського свідоцтва про смерть № 107.
Листом від 03.07.2024 № і/П-8 відповідач повідомив позивачку про те, що після перевірки відповідності лікарського свідоцтва про смерть № 107 від 02 лютого 2024 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , не встановлено не відповідності заповнення лікарського свідоцтва про смерть чинному законодавству. Пункт 9 цього лікарського свідоцтва про смерть заповнюється експертом на підставі даних, які викладені у постанові слідчого, що відповідає кодуванню за МКХ-10 у межах Х60-Х84:5 (навмисне самоушкодження) (Х72.0). У пункті 11.а вказана безпосередня причина смерті, а у п. 11.б зазначений стан, що зумовив безпосередню причину смерті. Пункт 12 заповнений повністю.
Позивачка вважає, що лікарське свідоцтво про смерть № 107 видане без врахування вимог Інструкції № 545, а саме без встановлення усіх обставин, що підлягають врахуванню при його оформленні. А також лікарське свідоцтво помилково має статус "остаточне". У зв`язку з чим звернулася до суду.
В статті 1 Закону України "Про судову експертизу" визначено, що судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про судову експертизу" судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, а також у випадках і на умовах, визначених цим Законом, судові експерти, які не є працівниками зазначених установ.
До державних спеціалізованих установ належать: науково-дослідні установи судових експертиз Міністерства юстиції України; науково-дослідні установи судових експертиз, судово-медичні та судово-психіатричні установи Міністерства охорони здоров`я України; експертні служби Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України.
Виключно державними спеціалізованими установами здійснюється судово-експертна діяльність, пов`язана з проведенням криміналістичних, судово-медичних і судово-психіатричних експертиз.
Порядок заповнення та видачі лікарського свідоцтва про смерть (форми № 106/о) регламентується Інструкцією щодо заповнення та видачі лікарського свідоцтва про смерть (форми № 106/о), затвердженої Наказом МОЗ України від 08.08.2006 № 545 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1152/13026 (далі - Інструкція).
Відповідно до п.1.1. Інструкції для забезпечення реєстрації смерті в органах реєстрації актів цивільного стану закладом охорони здоров`я або ФОП видається лікарське свідоцтво про смерть (форма № 106/о).
Пунктом 1.2. Інструкції встановлено, що лікарське свідоцтво про смерть видається ФОП та такими закладами охорони здоров`я: лікарнями, амбулаторно-поліклінічними закладами, диспансерами, пологовими будинками, санаторіями, патолого-анатомічними бюро, бюро судово-медичної експертизи.
Згідно п. 2.1. Інструкції перший примірник лікарського свідоцтва про смерть видається родичам померлого чи іншим особам, які зобов`язалися поховати померлого, другий примірник лікарського свідоцтва про смерть залишається в закладі охорони здоров`я або місці провадження медичної практики ФОП. Видача трупа без лікарського свідоцтва про смерть забороняється. У разі поховання померлого закладом охорони здоров`я або ФОП - останній обов`язково заповнює лікарське свідоцтво про смерть і передає його в органи реєстрації актів цивільного стану не пізніше трьох діб з дня смерті.
Згідно п. 2.1. Інструкції у разі, якщо смерть настала внаслідок дії зовнішніх факторів (травми, асфіксії, дії крайніх температур, електричного струму, отруєнь тощо), після штучного аборту, проведеного поза межами медичного закладу, смерті на виробництві, при раптовій смерті дітей першого року життя та інших осіб, які не перебували під медичним наглядом, померлих, особа яких не встановлена, а також у тих випадках, коли є підозра на насильницьку смерть, лікарське свідоцтво про смерть видається судово-медичним експертом після розтину.
Відповідно до пункту 2.6. Інструкції лікарське свідоцтво про смерть видається обов`язково з поміткою "остаточне", "попереднє", "замість попереднього", "замість остаточного". Лікарське свідоцтво про смерть з поміткою "попереднє" видається в тих випадках, коли для встановлення чи уточнення причини смерті потрібно провести додаткові дослідження. Після уточнення причини смерті заповнюється нове лікарське свідоцтво з поміткою "замість попереднього" теж у двох примірниках, номери яких мають бути ідентичними, перший примірник якого пересилається закладом охорони здоров`я або ФОП безпосередньо у відповідні місцеві органи державної статистики протягом 27 днів з моменту заповнення "попереднього" лікарського свідоцтва. Другий примірник залишається в закладах охорони здоров`я або місці провадження медичної практики ФОП.
В пункті 3.10 Інструкції містяться вимоги до заповнення пункту 9 лікарського свідоцтва про смерть - "пункт 9 лікарського свідоцтва про смерть заповнюється таким чином:
- якщо основна причина смерті кодується в межах I-XVII класів за Міжнародною статистичною класифікацією хвороб та споріднених проблем охорони здоров`я десятого перегляду (далі - МКХ-10), вибирається - 1 (захворювання);
- якщо основна причина смерті кодується в межах XVIII класу за МКХ-10, вибирається - 2 (неуточнені причини смерті);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класів V01-Х59 за МКХ-10, вибирається - 3, 4 (нещасний випадок поза виробництвом, нещасний випадок у зв`язку з виробництвом);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класу Х60-Х84 за МКХ-10, вибирається - 5 (навмисне самоушкодження);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класів Х85-Y09 за МКХ-10, вибирається - 6 (наслідки нападу);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класу Y10-Y34 за МКХ-10, вибирається - 7 (випадки ушкодження з невизначеним наміром);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класу Y35-Y36 за МКХ-10, вибирається - 8 (ушкодження внаслідок дій, передбачених законом, та воєнних операцій);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класу Y40-Y84 за МКХ-10, вибирається - 9 (ускладнення внаслідок терапевтичної та хірургічної допомоги);
- якщо основна причина смерті кодується в межах класу Y85-Y89 за МКХ-10, вибирається - 10 (віддалені наслідки зовнішніх причин захворюваності та смертності).".
Відповідно до положення пункту 3.11 Інструкції, у пункті 11 лікар указує свої прізвище, ім`я, по батькові, посаду і зазначає підставу, яка дає змогу визначити послідовність патологічних процесів, які призвели до смерті, і вказує причину смерті.
Основною (первинною) причиною смерті потрібно вважати хворобу або травму, що призвела до розвитку хворобливих процесів, які спричинили смерть, або наслідки нещасного випадку чи насильства, що стали причиною смерті.
У частині I пункту 11 у рядку "а" записується хвороба або стан, що безпосередньо призвела до смерті, у рядках "б", "в", "г" зазначаються патологічні стани (якщо такі були), що зумовили безпосередню причину смерті (згадану вище); основна причина смерті вказується в останню чергу. Під безпосередньою причиною смерті потрібно розуміти хворобу або стан, що безпосередньо викликали смерть.
У деяких випадках основне захворювання і безпосередня причина смерті можуть збігатися.
У кожному рядку повинно бути записано тільки одне захворювання або патологічний стан.
Зазначення приблизного інтервалу (хвилини, години, тижні, місяці або роки) між початком захворювання та смертю допомагає лікареві правильно вибрати код причини смерті.
У частині II свідоцтва записуються інші суттєві стани або захворювання, які сприяли настанню смерті, але не були пов`язані із хворобою чи станом, що безпосередньо призвели до смерті. У цьому пункті потрібно вказати дату операції, інфаркту міокарда, інсульту, термін вагітності, якщо такі мали місце.
Код за МКХ-10 у квадратику ліворуч на лікарському свідоцтві про смерть проставляє той лікар, який безпосередньо заповнює свідоцтво.
Якщо було видано лікарське свідоцтво про смерть з поміткою "остаточне" та була виявлена помилка в записі діагнозу, необхідно заповнити нове лікарське свідоцтво у двох примірниках "замість остаточного лікарського свідоцтва про смерть №___ ", перший примірник якого заклади охорони здоров`я або ФОП направляють у відповідні місцеві органи державної статистики протягом 27 днів з моменту заповнення "остаточного" лікарського свідоцтва. Другий примірник залишається в закладі охорони здоров`я або місці провадження медичної практики ФОП.
На підставі письмової заяви дозволяється видача другого примірника лікарського свідоцтва про смерть, яке було заповнено з поміткою "замість попереднього", родичам померлого в разі звернення їх у заклади охорони здоров`я або до ФОП протягом одного року після його смерті, якщо були додаткові дослідження для уточнення причини смерті.
Міністерством внутрішніх справ України, з Міністерством охорони здоров`я України та Офісом Генерального прокурора 09 березня 2022 року видано спільний Наказ № 177/450/46 "Про затвердження Порядку взаємодії між органами та підрозділами Національної поліції України, закладами охорони здоров`я та органами прокуратури України при встановленні факту смерті людини під час воєнного стану на території України", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 березня 2022 р. за № 317/37653 (далі - Порядок № 177/450/46).
Розділ ІІІ Порядку № 177/450/46 визначає порядок дій працівників бюро судово-медичної експертизи, за яким:
"1. Огляд трупа на місці його виявлення проводиться слідчим із залученням судово-медичного експерта або лікаря. У разі неможливості огляду трупа на місці його виявлення (обстріли, проведення бойових дій тощо) огляд трупа здійснюється слідчим в бюро судово-медичної експертизи або іншому спеціально визначеному та облаштованому безпечному місці, із залученням судово-медичного експерта або лікаря з можливим подальшим направленням трупа для проведення судово-медичної експертизи (розтину) трупа.
2. Працівники бюро судово-медичної експертизи:
1) на підставі постанови, направлення, відношення або іншого документа, складеного уповноваженою особою військова адміністрації, Національної поліції України, Служби безпеки України, прокуратури або інших уповноважених органів, проводиться судово-медичне дослідження (зовнішній огляд) або судово-медична експертиза (розтин) трупа;
2) до проведення судово-медичного дослідження або експертизи (надалі - судово-медична експертиза) особисто судово-медичним експертом, який проводить експертизу, дублюється інформаційне сповіщення щодо наявності трупа за телефонним номером, визначеним територіальним органом поліції. Відсутність у поліції попередньої інформації щодо наявності трупа в судово-медичній установі не є підставою для припинення судово-медичної експертизи й видачі лікарського свідоцтва про смерть;
3) за умов явних ознак вогнепальної, вибухової, опікової, хімічної, радіаційної або іншої травми, як результату бойових дій, незалежно від того, чи є постраждалий військовим або цивільним, лікарське свідоцтво про смерть видається лікарем судово-медичним експертом на підставі зовнішнього огляду. Умовою для використання подібного алгоритму є обов`язкове фотографування трупа із достатнім цифровим документуванням, обов`язковий відбір матеріалу для судово-імунологічного та можливого молекулярно-генетичного дослідження (за необхідності), а також за можливості збереження елементів, що стали причиною травмування;
4) при проведенні експертизи неідентифікованих трупів осіб, що загинули внаслідок бойових дій (цивільних та військових), підхід має бути таким самим за зовнішнім оглядом. Додатково в обов`язковому порядку експертом мають бути здійснені заходи для подальшої ідентифікації (фіксація та обов`язкове фотографування особливих прикмет, зубної формули тощо, вилучення та зберігання об`єктів для молекулярно-генетичної експертизи). Впізнання трупа зі складанням відповідного протоколу може бути проведене з дотриманням вимог Кримінального процесуального кодексу України.
5) за результатами зовнішнього огляду складають дослідну частину висновків експерта.
6) проводять судово-медичну експертизу (розтин трупа у виключних випадках з усіма необхідними лабораторними дослідженнями у виключних випадках) та складають висновок експерта;
7) надають протягом трьох діб після початку проведення експертизи особі, яка винесла постанову для проведення експертизи, інформацію про причину смерті;
8) надають висновок експерта особі, яка направила труп для проведення експертизи, протягом трьох діб після його складання;
9) видають лікарські свідоцтва про смерть близьким родичам або уповноваженій особі за наявності документальних підтверджень відповідних повноважень;
10) видають лікарське свідоцтво про смерть безпосередньо перед видачею трупа для запобігання перевищення термінів знаходження трупа у морзі;
11) здійснюють видачу трупа особі, що має лікарське свідоцтво про смерть без будь-яких додаткових дозволів.".
На підставі викладених правових норм слідує висновок, що судово-медична експертиза (дослідження) трупів проводиться з метою встановлення причини смерті, наявності, характеру і механізму виникнення тілесних ушкоджень, часу настання смерті та вирішення інших питань, що були поставлені органами дізнання, слідчого, прокурора та суду, та вирішення інших питань, які належать до компетенції саме судово-медичного експерта.
Як зазначає позивачка, лікарське свідоцтво про смерть № 107 від 02.02.2024 не відповідає вимогам "Інструкції щодо заповнення та видачі Лікарського свідоцтва про смерть", затвердженої Наказом МОЗ України від 08.08.2006 № 545 (форма № 106/о), оскільки неправильно зазначене формулювання причини смерті ОСОБА_2 "Навмисне самоушкодження пострілом із ручної вогнепальної зброї" паплюжить його честь та гідність, а також зумовлює порушення прав позивачки, як матері загиблого, безпосередньо в аспекті отримання грошового забезпечення, соціальних гарантій та компенсації, пов`язаних з загибеллю її сина, у зв`язку з чим остання звернулася до відповідача із відповідною заявою.
Однак, суд зазначає, що не встановлено порушень процедури заповнення лікарського свідоцтва про про смерть ОСОБА_2 .
Обставини загибелі ОСОБА_2 належить з`ясувати слідчими органами в ході розслідування кримінальної справи, лікарське свідоцтво про смерть не може вважатися доказом про обставини смерті та причетних до цього осіб.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної спеціалізованої установи Сумське обласне бюро судово-медичної експертизи" про визнання протиправним висновку та бездіяльності, скасувати рішення та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2025 |
Оприлюднено | 19.03.2025 |
Номер документу | 125887298 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні