Ухвала
від 06.03.2025 по справі 20/57б/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61612, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про закриття провадження у справі

06 березня 2025 року м.Харків Справа № 20/57б/2011

Господарський суд Луганської області у складі судді Ковалінас М.Ю., при секретарі судового засідання Крейтор В.С., розглянувши матеріали справи

за заявою кредитора - Публічного акціонерного товариства Акціонерний

комерційний промислово-інвестиційний банк

в особі Відділення ПАТ Промінвестбанк в м. Луганськ,

м. Луганськ

до боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Краснодонський

міський молокозавод, м. Сорокине (м. Краснодон)

Луганської області

Про банкрутство

У засіданні брали участь:

від кредиторів - не прибули;

від банкрута - не прибули.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство, ліквідаційна процедура за нормами КУзПБ.

Сторони та учасники провадження своєчасно та належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи (ухвала суду від 10.12.2024, довідки про доставку електронного листа від 12.12.2024).

Розглянувши матеріали справи, суд

в с т а н о в и в :

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 26.08.2011 порушено провадження у справі №20/57б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Краснодонський міський молокозавод, м. Сорокіне (м. Краснодон) Луганської області, проспект 60-річчя СРСР, 30, ідентифікаційний код 00444731, згідно положень ст. ст. 1, 6, 7, 8, 11, 12 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 30.06.1999 № 784-XIV (далі за текстом - Закон), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено розгляд справи у підготовчому засіданні суду.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 23.09.2011 у справі №20/57б/2011 визнано грошові вимоги кредитора - ПАТ «Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк» в особі філії «Відділення ПАТ Промінвестбанк в м. Луганськ» до боржника, у сумі 2529821 грн. 67 коп.; введено процедуру розпорядження майном - ТОВ «Краснодонський міський молокозавод», м. Краснодон Луганської області, проспект 60-річчя СРСР, 30, ідентифікаційний код 00444731, строком на 6 місяців, до 23.03.2012; призначено розпорядником майна боржника - арбітражного керуючого Віскунова О. В. (ліцензія АВ № 397277 від 13.10.20089), строком на шість місяців, до 23.03.2011.

На виконання ухвали Господарського суду Луганської області від 23.09.2011 №20/57б/2011 здійснена публікація оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство щодо боржника в газеті «Голос України» від 05.10.2011.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 12.03.2012 у справі №20/57б/2011 продовжено строк процедури розпорядження майном та повноваження розпорядника майна Віскунова О.В.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.05.2012 у справі №20/57б/2011 визнано додаткові грошові вимоги кредитора ПАТ «Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк» в особі філії «Відділення Промінвестбанк в м. Луганськ» до боржника, у загальній сумі 2497000,00 грн., які забезпечені заставою майна боржника та зобов`язано розпорядника майна включити вказані вимоги до реєстру кредиторів; затверджено реєстр вимог кредиторів у справі №20/57б/2011 у складі наступних кредиторів: ПАТ «Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк» в особі філії «Відділення Промінвестбанк в м. Луганськ» у сумі 1756443,80 грн. вимоги за кредитом, 24786,82 грн. пеня за процентами, 103863,00 грн. пеня за кредитом, 64222,00 грн. сума боргу за судовими витратами; ТОВ «Торговий дім Сорокинський», м. Краснодон Луганської області, у сумі 17402,10 грн. основний борг; разом 1966717,72 грн.; вимоги, забезпечені заставою майна боржника 2497000 грн.; ПАТ «Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк» в особі філії «Відділення Промінвестбанк в м. Луганськ» 2497000 грн, всього 4463717,72 грн.

Згідно даних Державного реєстру обтяжень рухомого майна (Витяг №34764268 від 01.02.2012), Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна (Витяг №34764310 від 01.02.2012) предметом застави майна та майнових прав є:

- нежитлова будівля, адміністративна будівля, нежитлова будівля двоповерхова, під літерою А, адміністративна будівля (головний корпус) з прибудовами та ґанком, літери А, А', А", а-а"', загальною площею 4365,0 кв.м, споруди під № 2, 3, 4, вимощення під № 1, номер за РПВН: 14323429, Луганська обл., м. Краснодон, проспект 60 років СРСР, будинок 30а.

- технологічне обладнання в кількості 54 од. згідно до договору застави № 159 від 10.11.2004 року, заставною вартістю 95000,00 грн.

- автомобіль вантажний, номер об`єкта: ХТН 330700Р1557538, номер державної реєстрації: 2208 АІВ, автомобіль марки ГАЗ 3307, рік випуску 1993, кольору синього, двигун № НОМЕР_1 , кузов ІЗОТЕРМ., свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_2 , виданий Краснодонським МРЕВ УДАІ УМВС в Луганській області 30.12.1997.

- автомобіль вантажний, вантажний (молокоцистерна), номер об`єкта: НОМЕР_3 , номер державної реєстрації: НОМЕР_4 , автомобіль марки ГАЗ, модель 3307, рік випуску 1993, кольору синього, повна маса 7400 кг, маса без навантаження 3985, об`єм двигуна 4259 куб.см. В, свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_5 , видано МРЕВ м. Краснодон Луганської області ДАІ ГУ УМВС України 13.10.2005.

- автомобіль вантажний, вантажний термобудка, номер об`єкта: НОМЕР_6 , номер державної реєстрації: НОМЕР_7 , автомобіль марки УАЗ 3303, модель КЗАА 1704, рік випуску 1995, кольору синього, двигун № НОМЕР_8 , кузов № НОМЕР_9 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_10 , видане Краснодонським МРЕВ УДАІ УМВС України в Луганській області 23.04.1998.

- автомобіль вантажний, номер об`єкта: НОМЕР_11 , номер державної реєстрації: НОМЕР_12 , автомобіль марки УАЗ 3303, рік випуску 1995, кольору білого, двигун № НОМЕР_13 , кузов № НОМЕР_14 , свідоцтво про державну реєстрацію ТЗ АІС № 276478, видане Краснодонським МРЕВ УДАІ УМВС України в Луганській області 31.12.1997.

Постановою Господарського суду Луганської області від 02.07.2012 у справі №20/57б/2011 боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю Краснодонський міський молокозавод, м. Сорокіне (м. Краснодон) Луганської області, проспект 60-річчя СРСР, 30, ідентифікаційний код 00444731, визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, до 02.07.2013, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Віскунова О.В., на якого покладено обов`язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені Законом .

З 19.01.2013 набрав чинності Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 22.12.2011 № 4212-VІ (далі - Закон №4212).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.02.2013 у справі №20/57б/2011 призначено новим ліквідатором ТОВ Краснодонський міський молокозавод- арбітражного керуючого Борзову І. Б. (ліцензія серії АВ №456620 від 22.06.2009), на яку покладено обов`язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені Законом №4212.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 24.03.2014 у справі №20/57б/2011 визнано ТОВ «Професіонал» ( ідентифікаційний код 30761636) учасником провадження.

Строк ліквідаційної процедури у справі №20/57б/2011 та повноваження ліквідатора Борзової І.Б. судом було неодноразово продовжено (ухвали суду від 25.11.2013, від 20.01.2014).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 14.07.2014 розгляд справи було відкладено у судовому засіданні на 18.09.2014, яке у призначений час не відбулося, у зв`язку з проведенням антитерористичної операції на території Луганської області.

Розпорядженням Вищого господарського суду України від 02.04.2015 №18-р згідно з ч.1 ст.3 Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції, Указом Президента України від 12.11.2014 №868/2014 Про внесення змін до мережі господарських судів України та на підставі подання Державної судової адміністрації України від 27.03.2015 №8-5754/15 про можливість відновлення роботи Господарського суду Луганської області, керуючись ст.34 Закону України Про судоустрій і статус суддів відновлено роботу Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Леніна, 5.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 12.05.2015 передано матеріали справи №20/57б/2011 про визнання банкрутом ТОВ Краснодонський міський молокозавод", за територіальною підсудністю Господарському суду Луганської області.

Згідно з довідкою Господарського суду Луганської області від 16.06.2015 №112 справа №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод", вважається втраченою, що зафіксовано Актом експертної комісії господарського суду Луганської області №1 від 03.04.2015 року Про нестачу архівних справ (документів) внаслідок настання обставин непереборної сили - проведення антитерористичної операції (Указ Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 17.06.2015 справу №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод призначено до розгляду у засіданні суду.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.05.2016 відновлено матеріали справи №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод" в частині ухвал Господарського суду Луганської області, постанови Господарського суду Луганської області від 02.07.2012 про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатора банкрута.

Ухвалами Господарського суду Луганської області від 10.03.2016, від 10.05.2016, від 21.07.2016, від 25.10.2016, від 31.01.2017, від 13.04.2017, від 13.07.2017, від 19.10.2017, від 23.01.2018, від 20.03.2018, від 05.06.2018, від 10.07.2018 та від 25.09.2018 розгляд справи було призначено у іншому судовому засіданні, у зв`язку з неявкою ліквідатора банкрута Борзової І.Б. та представників кредиторів у судові засідання.

До Господарського суду Луганської області від Головного територіального управління юстиції у Луганській області надійшов лист від 09.01.2019 №119/05-25/1 «Про надання інформації», в якому повідомлено, що відповідно до наявних відомостей публічного сайту Єдиного реєстру арбітражних керуючих Міністерства юстиції України є запис про анулювання свідоцтва про право здійснення діяльності арбітражного керуючого Борзової І.Б. №438 від 06.03.2013, згідно наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2018 №4169/5, тобто на цей час Борзова І.Б. не має статусу арбітражного керуючого (а.с.109 т2).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 26.02.2019 у справі №20/57б/2011 відсторонено Борзову І.Б. від виконання повноважень ліквідатора банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод.

Враховуючи відсутність клопотання комітету кредиторів щодо кандидатури іншого ліквідатора, суд звернувся із запитами до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатором банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011, у відповідь на які до суду надійшли Довідки, якими запропоновано кандидатури арбітражних керуючих Кардаш С.Л. (свідоцтво від 10.04.2013 №752) (а.с. 93-94 т2) та Жулінського В.Б. (свідоцтво від 04.04.2013 №732) (а.с. 110-111 т2), яких було зобов`язано надати до суду заяву про згоду на участь у справі №20/57б/2011 в якості ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод або письмово повідомити про відмову від участі у цій справі (ухвали від 24.01.2019 та від 26.02.2019).

Від арбітражного керуючого Кардаш С.Л. на адресу суду надійшла заява від 19.02.2019 №19/02-19-1 про відмову від участі у справі №20/57б/2011 в якості ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод (а.с. 106 т2).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 21.03.2019 у справі №20/57б/2011 призначено ліквідатором ТОВ Краснодонський міський молокозавод - арбітражного керуючого Жулінського В.Б. (свідоцтво від 04.04.2013 №732), на якого покладено обов`язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури .

21.10.2019 вступив в дію Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-VIII (далі КузПБ), згідно якого здійснюється подальше провадження у справі.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 22.04.2021 у справі №20/57б/2011 задоволено заяву арбітражного керуючого Жулінського В.Б. від 28.10.2020 №07/28 та звільнено його від виконання повноважень ліквідатора банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод.

У зв`язку з звільненням арбітражного керуючого Жулінського В.Б. від виконання повноважень ліквідатора банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод, суд звернувся із запитом до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011, у відповідь на який до суду надійшла Довідка, згідно якої запропоновано кандидатуру арбітражного керуючого Нестеренка С. С. (свідоцтво №1751 від 25.12.2015 видане Міністерством юстиції України) (а.с. 116-117 т3), якого було зобов`язано надати заяву про згоду на участь у справі або письмово повідомити про відмову, а також суд зобов`язав комітет кредиторів або кредиторів окремо надати свої пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута (ухвала суду від 20.07.2021).

Від визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого Нестеренка С.С. надійшла заява від 12.08.2021 №102 про відмову від участі у справі №20/57б/2011 в якості ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод (а.с. 145-146 т3).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 21.10.2021 у справі №20/57б/2011 ліквідатором банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод призначено арбітражного керуючого Бєлоусова І. В. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого від 24.04.2012 №866), на якого було покладено обов`язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені КУзПБ

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 23.11.2021 розгляд справи було призначено у засіданні суду на 01.02.2022, однак, у зв`язку з перебуванням судді Ковалінас М.Ю. на лікарняному (у період з 27.01.2022 по 11.02.2022 включно) судове засідання не відбулося.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 22.02.2022 розгляд справи призначено у засіданні суду на 29.03.2022, яке не відбулося у призначений час у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, в Україні введено воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, тобто до 24.03.2022, якій в подальшому неодноразово продовжувався, в останнє - Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 15.01.2025 №4220-IХ, воєнний стан в Україні продовжено до 09.05.2025 включно.

На адресу Господарського суду Луганської області надійшла заява арбітражного керуючого Бєлоусова І.В від 28.12.2022 №01-21/33 про дострокове припинення його повноважень ліквідатора банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011 (а.с. 97 т4).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 01.03.2023 розгляд справи та заяви ліквідатора арбітражного керуючого Бєлоусова І.В від 28.12.2022 №01-21/33 призначено у судовому засіданні, а також враховуючи наявність заяви ліквідатора арбітражного керуючого Бєлоусова І.В від 28.12.2022 №01-21/33 та приписи ч.1 ст 28, ч.8 ст.48 КУзПБ суд зобов`язав комітет кредиторів надати свої пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута у справі №20/57б/2011.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.03.2023 у справі №20/57б/2011 достроково припинено повноваження арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. в якості ліквідатора банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод ; встановлено арбітражному керуючому Бєлоусову І.В. основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011 в розмірі 3х мінімальних мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення повноважень ліквідатора, за рахунок продажу майна банкрута; частково задоволено клопотання арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. від 28.02.2023 №01-21/33; затверджено звіт арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. від 23.12.2021 №01-21/25 про нарахування основної грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора у справі №20/57б/2011 за період жовтня грудня 2021року в загальному розмірі 38853 грн. 99 коп. та звіт арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. від 16.02.2022 №01-21/26 про нарахування основної грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора у справі №20/57б/2011 за період з 23.12.2021 по 31.01.2022 в загальному розмірі 25018 грн. 79 коп; та зобов`язано комітет кредиторів або окремих кредиторів у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод надати до суду відповідно до приписів ч.8 ст.48 КУзПБ, рішення з пропозицією щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод, у вигляді протоколу зборів (засідання) комітету кредиторів; про дату, час і місце проведення наступного судового засідання учасників справи буде додатково повідомлено відповідною ухвалою суду.

Постановою Східного апеляційного господарського суду від 10.05.2023 у справі №20/57б/2011 апеляційну скаргу арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. залишено без задоволення; ухвалу Господарського суду Луганської області від 16.03.2023 у справі №20/57б/2011 залишено без замін.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 23.11.2023 продовжено строк проведення ліквідаційної процедури у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод до закінчення воєнного стану в Україні.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 14.12.2023 у справі №20/57б/2011 задоволено заяву арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. від 28.10.2023 №01-21/33 про покладення обов`язку сплати грошової винагороди та здійснення витрат арбітражного керуючого за рахунок кредиторів у справі №20/57б/2011 пропорційно їх грошових вимог; розгляд справи призначено у іншому засіданні суду.

Постановою Східного апеляційного господарського суду від 21.02.2024 у справі №20/57б/2011 апеляційну скаргу ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк" на ухвалу Господарського суду Луганської області від 14.12.2023 у справі №20/57б/2011 залишено без задоволення; ухвалу від 14.12.2023 у справі №20/57б/2011 залишено без змін.

Оскільки пропозиції комітету кредиторів щодо кандидатури ліквідатора відсутні, суд повторно звернувся із запитами до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатора банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011, у відповідь на які було отримано Довідки з пропозиціями кандидатур арбітражних керуючих Сокол Т.Л. (свідоцтво від 15.11.2024 №2027) (а.с. 19-20 т6), Верещагіна М.В. (свідоцтво від 18.12.2018 №1876) (а.с. 91-92 т6), яким було запропоновано надати заяву про згоду (чи про відмову) від призначення ліквідатором у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод (ухвали суду від 13.02.2024, від 18.07.2024, від 03.10.2024, від 10.12.2024).

Визначені автоматизованою системою арбітражні керуючі Сокол Т.Л. та Верещагін М.В. не надали до суду заяв про згоду на виконання повноважень ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011.

Від кредитора ПАТ "Акціонерний комерційний промислово-інвестаційний банк" надійшла заява від 24.06.2024 б/н, у якій зазначено, що у нього відсутня кандидатура арбітражного керуючого для призначення ліквідатором ТОВ Краснодонський міський молокозавод, тому кредитор просить суд застосувати автоматизований відбір арбітражного керуючого для призначення ліквідатора у справі №20/57б/2011 (а.с. 76-78 т6).

Ухвалами Господарського суду Луганської області від 01.03.2023, від 16.03.2023, від 06.11.2023, від 23.11.2023, від 14.12.2023, від 13.02.2024, від 16.05.2024, від 18.07.2024, від 03.10.2024, від 10.12.2024 було зобов`язано комітет кредиторів надати до суду пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011.

У дане судове засідання представники кредиторів не прибули, рішення комітету кредиторів з пропозицією щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ТОВ Краснодонський міський молокозавод у справі №20/57б/2011, у вигляді протоколу зборів (засідання) комітету кредиторів до суду не надали.

Суд дійшов висновку про закриття провадження у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою повідомлення про дату, час та місце проведення судових засідань, судом було направлено ухвали на адреси кредиторів, розміщено відповідне оголошення на офіційній сторінці Господарського суду Луганської області веб-порталу Судова влада України, тобто судом було вжито всіх можливих заходів для належного повідомлення сторін у справі №20/57б/2011, а тому виходячи з принципу "презумпції обізнаності", суд приходить до висновку, що кредитори були належним чином повідомлені про розгляд справи.

З огляду на те, що під час розгляду справи судом було створено сторонам необхідні умови для доведення фактичних обставин справи, зокрема, було надано достатньо часу для реалізації кожним учасником спору своїх процесуальних прав, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін та за наявними в ній матеріалами.

Станом на 06.03.2025 приписи ч.8 ст.48 КУзПБ та вимоги ухвал Господарського суду Луганської області комітетом кредиторів не виконані, кандидатура арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі №20/57б/2011 суду не надана.

Заяв від арбітражних керуючих на призначення ліквідатором у справі №20/57б/2011 до суду не надійшло.

Пунктом 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору. Господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

Згідно ч1 ст3 Господарського процесуального кодексу України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з ч 3 ст3 судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

З 21.10.2019р. введений в дію Кодекс України з процедур банкрутства. З дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність, зокрема, Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 440 із наступними змінами); Постанову Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про банкрутство" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 441).

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу. Тобто, перехід від регулювання передбаченого Законом до регулювання передбаченого Кодексом здійснюється негайно (безпосередня дія як спосіб дії в часі нормативно-правових актів) шляхом здійснення подальшого розгляду справи про банкрутство відповідно до положень Кодексу.

Відповідно до статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до частини першої статті 58 Конституції закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Отже, з урахуванням приписів Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства подальший розгляд справи №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод судом здійснюється відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.

Згідно ст.2 Господарського процесуального кодексу України однією із засад господарського судочинства є розумність строків розгляду справи.

Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Процедура ліквідації у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод триває з 02.07.2012 - майже 13 років.

Наслідки ліквідації банкрута зазначені у ст. 59 КУзПБ.

Ліквідаційна процедура проводиться ліквідатором.

У відповідності до ст. 10 КУзПБ, арбітражний керуючий є суб`єктом незалежної професійної діяльності. Арбітражний керуючий з моменту постановлення ухвали (постанови) про призначення його керуючим санацією або ліквідатором до моменту припинення здійснення ним повноважень прирівнюється до службової особи підприємства-боржника.

Ст 28 КУзПБ встановлено, що арбітражний керуючий для виконання повноважень ліквідатора призначається господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.

Законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури.

Так, ч ч 1, 2 ст 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом (ч.1). Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства (ч.2).

Частиною 1 ст.60 КУзПБ передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України

У разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого (Пункт 5 частина 5 ст.48 КУзПБ.).

Також, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого належить до компетенції комітету кредиторів (п4 ч8 ст48 КУзПБ).

Редакцією Закону №4212 про банкрутство, чинною до 21.10.2019 (ст.115), та Кодексом України з процедур банкрутства (ст.30) встановлено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду та визначено порядок і умови оплати діяльності арбітражного керуючого. Отже виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора у справі про банкрутство обумовлюється тим, що надання таких послуг є оплатним, у тому числі за рахунок кредиторів у справі про банкрутство. Джерелами сплати грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень ліквідатора у справі про банкрутство можуть бути як кошти, отримані від виробничої діяльності підприємства боржника, так і кошти, що сплачуються кредиторами у встановленому Законом про банкрутство і Кодексом порядку.

Як вже було вище зазначено, суд неодноразово зобов`язував комітет кредиторів у справі визначитись стосовно кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором ТОВ Краснодонський міський молокозавод, відповідно до вимог ст. 28, 48 КУзПБ та попереджав про можливі наслідки не виконання вимог суду.

Враховуючи невиконання кредиторами у справі вимог суду, судом неодноразово було здійснено запити щодо автоматизованого визначення кандидатури ліквідатора, однак за наслідком цих запитів, визначені відповідними довідками арбітражні керуючі не надали згоди на призначення їх ліквідатором у справі №20/57б/2011.

Матеріали справи також не містять будь-яких пропозицій від комітету кредиторів або окремих кредиторів у період після 16.03.2023 (дата дострокового припинення повноважень арбітражного керуючого Бєлоусова І.В. в якості ліквідатора ТОВ Краснодонський міський молокозавод) щодо порядку здійснення подальшого провадження у цій справі про банкрутство, у тому числі щодо погодження кандидатури ліквідатора та визначення джерел та розміру грошової винагороди (оплати послуг) ліквідатора.

Приписи КУзПБ передбачають, що участь кредитора у справі про банкрутство не може бути формальною. Будучи учасником такого провадження кредитор наділений широким обсягом прав та повноважень, в тому рахунку правом на звернення до суду в межах провадження у справі про банкрутство із заявою про визнання недійсними правочинів боржника (ст 42 КУзПБ), прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого (п.5.ч.5ст.48 КУзПБ), звернення до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого (п.4.ч.8 ст.48 КУзПБ), звернення зі скаргою на дії (бездіяльність) ліквідатора (ч.6 ст.61 КУзПБ), визнання недійсним правочину, вчиненого з порушенням порядку підготовки та проведення аукціону (ст 73 КУзПБ), реалізуючи які він має діяти своєчасно та у належний спосіб.

Як особа зацікавлена у задоволені наявних в нього грошових вимог до боржника у повному обсязі, кредитор має діяти розсудливо та проявляти уважність щодо стану ведення справи про банкрутство, зокрема цікавитися вжитими ліквідатором діями у ліквідаційній процедурі та заходами направленими на виявлення, розшук та повернення майна банкрута, ефективністю таких заходів та вчиняти відповідні дії, передбачені його обсягом прав та повноважень, тощо. Саме від таких дій кредитора залежить досягнення основної мети його участі у справі про банкрутство - задоволення (погашення) його вимог.

Процедури банкрутства за вимогами КУзПБ мають строковий характер.

У відповідності до частини 1 статті 58 КУзПБ у ліквідаційній процедурі ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника у строк, що не перевищує 12 місяців.

Судом встановлено, що процедура ліквідації у справі №20/57б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Краснодонський міський молокозавод, м. Сорокіне (м. Краснодон) Луганської області, проспект 60-річчя СРСР, 30, ідентифікаційний код 00444731, була відкрита за нормами Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 30.06.1999 № 784-XIV, згідно постанови суду від 02.07.2012 про визнання боржника банкрутом, тобто триває майже 13 років, але до теперішнього часу її не завершено.

Пунктом 1 статті 6 Конвенції, учасником якої є Україна, визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Європейський суд з прав людини у рішенні у справі "Сюрмелі проти Німеччини" від 08.06.2006 визнав порушенням пункту 1 статті 6 Конвенції тривалість судового провадження, яке продовжувалося у судах понад 16 років та відсутність ефективних засобів оскарження затяжного характеру триваючого розгляду цивільної справи в національному законодавстві Німеччини.

Отже, у разі тривалого здійснення провадження у справі про банкрутство через неможливість його завершення із застосуванням спеціальних норм законодавства про банкрутство суд має право застосувати загальні процесуальні норми з метою забезпечення права на справедливий суд в розумінні строків розгляду справи і забезпечення балансу інтересів кредиторів та боржника під час судового провадження.

Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права. Порушення права на розгляд справи упродовж розумного строку було неодноразово предметом розгляду Європейським судом з прав людини у справах проти України.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється залежно від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини першої статті 6 Конвенції (рішення ЄСПЛ від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України", від 27.04.2000 у справі "Фрідлендер проти Франції"). Роль національних судів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (рішення ЄСПЛ від 30.11.2006 у справі "Красношапка проти України").

Водночас на державні органи покладено обов`язок щодо дотримання принципу ''належного урядування'' і ті з них, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення ЄСПЛ від 20.11.2011 у справі ''Рисовський проти України'').

Предметом провадження у справі про банкрутство є досягнення легітимної мети визначеної Законом про банкрутство і Кодексом України з процедур банкрутства, якими встановлено умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів.

Приймаючи до уваги, що провадження у справі №20/57б/2011 про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод, на стадії ліквідації триває майже 13 років, проте протягом тривалого часу ліквідаційна процедура об`єктивно не здійснюється у зв`язку з відсутністю ліквідатора, пасивною поведінкою кредиторів у справі щодо погодження кандидатури ліквідатора та визначення джерел оплати послуг ліквідатора, безрезультатністю вжитих судом дій щодо визначення кандидатури арбітражного керуючого для участі у даній справі в якості ліквідатора, суд вважає, що вказані вище обставини в їх сукупності унеможливлюють успішне завершення процедури банкрутства Боржника та позбавляють можливості досягнення легітимної мети Закону про банкрутство і Кодексу України з процедур банкрутства.

Порядок та підстави закриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) встановлені ст 90 КУзПБ.

Оскільки неприйняття внаслідок бездіяльності зборами (комітетом) кредиторів рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого та відсутність звернення комітету кредиторів до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого, та як наслідок - відсутність арбітражного керуючого-ліквідатора у справі про банкрутство, унеможливлює подальше провадження у цій справі, а Кодекс України з процедур банкрутства не встановлює відповідної підстави для закриття провадження у справі про банкрутство в такому випадку, проте не визначає й вичерпного переліку підстав для закриття провадження, суд вбачає наявність правових підстав для закриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Краснодонський міський молокозавод на підставі приписів пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України - з причин відсутності предмету спору.

При цьому, суд приймає до уваги правові позиції Верховного Суду викладені у постанові від 10.12.2019 року у справі №906/1290/15 та у постанові від 07.10.2020 року у справі №917/1230/15, за змістом яких - "відсутність предмета спору" у розумінні пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України означає припинення існування спірних правовідносин внаслідок певних обставин.

Аналогічна правова позиція щодо закриття провадження у справі про банкрутство у зв`язку з об`єктивною неможливістю здійснити розгляд справи упродовж розумного строку та неможливістю досягнення легітимної мети Закону про банкрутство викладена в постановах Верховного Суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 10.12.2019 у справі № 906/1290/15 та від 17.04.2024 у справі №5006/27/116б/2012 .

Таким чином, для забезпечення принципів розгляду справи впродовж розумного строку незалежним та безстороннім судом, для правової певності кредиторів, вимоги яких є визнаними за судовими рішеннями та не можуть задовольнятися через існуючий мораторій у справі про банкрутство, суд вважає за необхідне прийняти у даній справі рішення про закриття провадження у справі про банкрутство, керуючись статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною 17.07.1997, зазначеною судовою практикою Європейського суду з прав людини, яка зобов`язує органи національної юрисдикції вживати належних заходів до бездіяльності та затягування розгляду справ, а також пунктом 2 частини 1 статті 231 ГПК України та ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства.

Подальше затягування процедури банкрутства ТОВ Краснодонський міський молокозавод на стадії ліквідації за відсутності реальної можливості завершення ліквідаційної процедури призведе лише до порушення прав кредиторів і боржника та матиме наслідком збільшення додаткових витрат, пов`язаних з провадженням у справі, а тому закриття провадження у даній справі суд вважає доцільним та обґрунтованим.

Матеріали справи не містять доказів, які свідчать про наявність невирішених Господарським судом спорів, які підлягали розгляду в межах справи ТОВ Краснодонський міський молокозавод на підставі ст7 Кодексу України з процедур банкрутства.

У разі, якщо після закриття провадження у справі буде виявлено майно банкрута, достатнє для покриття витрат, пов`язаних з провадженням у справі, суд за клопотанням учасника справи може поновити провадження у справі (абз.2 ч3 ст65 КУзПБ).

Відповідно до ч8 ст41 КУзПБ дія мораторію на задоволення вимог кредиторів припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.

Керуючись ст 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст ст 28, 30, 41, 48, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст ст 231 - 235, 255 -257 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1.Закрити провадження у справі №20/57б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Краснодонський міський молокозавод, м. Сорокіне (м. Краснодон) Луганської області, проспект 60-річчя СРСР, 30, ідентифікаційний код 00444731

2. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, якій введено ухвалою суду від 26.08.2011.

3.Державному реєстратору внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про закриття провадження у справі №20/57б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Краснодонський міський молокозавод, м. Сорокіне (м. Краснодон) Луганської області, проспект 60-річчя СРСР, 30, ідентифікаційний код 00444731.

4.Копію ухвали направити учасникам провадження у справі про банкрутство; державному органу з питань банкрутства; суб`єкту державної реєстрації - для внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Ухвала набрала законної сили з моменту прийняття, її може бути оскаржено до апеляційного господарського суду у порядку та у строки, передбачені ст ст 255-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 17.03.2025.

Направлення даної ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи.

Додатково розмістити відповідне оголошення на офіційній сторінці Господарського суду Луганської області веб-порталу Судова влада України.

Суддя Марина КОВАЛІНАС

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення06.03.2025
Оприлюднено20.03.2025
Номер документу125909183
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/57б/2011

Ухвала від 06.03.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 03.10.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 18.07.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 25.03.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Постанова від 21.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Мартюхіна Наталя Олександрівна

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Мартюхіна Наталя Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні