ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про розгляд вимог кредитора
"17" березня 2025 р.м. ОдесаСправа № 916/2283/24Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
за участі секретаря судового засідання Васильєвої К.О.,
дослідивши матеріали справи,
за заявою кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю ПІВДЕННА ДИНАСТІЯ
до боржника: Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат (73024, м. Херсон, вул. Гімназична, буд. 30; код ЄДРПОУ 00380267)
про визнання банкрутом,
у відкритому судовому засіданні за участю представників сторін та учасників:
від заявника: Товариства з обмеженою відповідальністю МАСТЕР-ПАК: Гнідченко Гліб Геннадійович (приймав участь у судовому засіданні поза межами приміщення суду);
ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Ляшко Олександр Віталійович,
Судове засідання 17.03.2025 р. проведено в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою підготовчого засідання суду від 14.06.2024р. відкрито провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат; визнано вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ПІВДЕННА ДИНАСТІЯ до ПРАТ Херсонський хлібокомбінат в сумі 3 458 876,41 грн.; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ПРАТ Херсонський хлібокомбінат строком на 170 календарних днів до 02 грудня 2024р.; призначено розпорядником майна боржника ПРАТ Херсонський хлібокомбінат арбітражного керуючого Ляшка Олександра Віталійовича.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 16.09.2024 р. визначено розмір та перелік усіх визнаних вимог для внесення розпорядником майна боржника до реєстру вимог кредиторів.
Постановою Господарського суду Одеської області від 06.11.2024 р. Приватне акціонерне товариство Херсонський Хлібокомбінат визнано банкрутом; відкрито відносно Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 06.11.2025 р. ліквідатором Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат призначено арбітражного керуючого Ляшка Олександра Віталійовича.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, 07.11.2024 р. здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за №74555 від 07.11.2024 р.
Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області звернулося до господарського суду із заявою (вх. №3-834/24 від 03.12.2024 р.), що сформована в системі Електронний суд 02.12.2024 р., про визнання поточних грошових вимог до Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат, у якій просить суд визнати поточні грошові вимоги до Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат у такій черговості:
6056,00 грн. (судовий збір за подання заяви) перша черга задоволення вимог кредиторів;
3 377 938,11 грн. (капіталізації платежів) друга черга задоволення вимог кредиторів;
996,44 грн. (заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з липня 2024 року по жовтень 2024 року) четверта черга задоволення вимог кредиторів.
До заяви з грошовими вимогами до боржника, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області подано суду копії: докази сплати судового збору; докази направлення заяви з грошовими вимогами боржнику та ліквідатору банкрута; документів, що підтверджують заборгованість боржника по капіталізованих платежах на відшкодування щомісячних страхових виплат щодо осіб: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ; документів, що підтверджують заборгованість боржника з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.12.2024 р. прийнято та призначено до розгляду заяву (вх. №3-834/24 від 03.12.2024 р.), що сформована у системі "Електронний суд" 02.12.2024 р., Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області з поточними грошовими вимогами до Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат у сумі 3 378 934,55 грн.
12.02.2025 р. до господарського суду надійшов звіт (вх. №4854/25) ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Ляшка Олександра Віталійовича про результати розгляду грошових вимог, зокрема розгляду поточних грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, відповідно до якого, вимоги ГУ ПФУ в Херсонській області визнані ліквідатором банкрута в повному обсязі та включені до реєстру вимог кредиторів Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат в сумі 3 384 990,55 грн., з яких: 6 056,00 грн. (вимоги першої черги); 3 377 938,11 грн. (вимоги другої черги); 996,44 грн. (вимоги четвертої черги).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 05.03.2025 р. справу №916/2283/24 про банкрутство Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат та заяву (вх. №3-834/24 від 03.12.2024 р.) Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області з грошовими вимогами до боржника призначено до розгляду в засіданні господарського суду на "17" березня 2025 р. об 11:30 год., про що повідомлено учасників справи.
Про призначення розгляду справи та заяв кредиторів ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Ляшко О.В.; ПРАТ Херсонський Хлібокомбінат; ТОВ ПІВДЕННА ДИНАСТІЯ; АТ Херсонська теплоелектроцентраль; ТОВ ФІТА ТРЕЙД; ТОВ "ТАС ЕВОТЕК"; ТОВ "ТРІУМФ-АГРО ЛТД"; Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області та Південне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України були повідомлені шляхом надсилання копії ухвали до електронного кабінету користувача підсистеми Електронний суд, про що свідчить наявна у матеріалах справи довідка про доставку електронного документу.
Відповідно до ч. 5 ст. 6 Господарського процесуального кодексу України, суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, в порядку, визначеному цим Кодексом, Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).
Електронний кабінет - це персональний кабінет (веб-сервіс чи інший користувацький інтерфейс) у підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи, за допомогою якого особі, яка пройшла електронну ідентифікацію, надається доступ до інформації та сервісів Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи або її окремих підсистем (модулів), у тому числі можливість обміну (надсилання та отримання) документами (в тому числі процесуальними документами, письмовими та електронними доказами тощо) між судом та учасниками судового процесу, а також між учасниками судового процесу. Електронна ідентифікація особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України, учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено поза межами судового засідання чи без повідомлення (виклику) учасників справи, копія судового рішення надсилається протягом двох днів з дня його складення у повному обсязі в електронній формі шляхом надсилання до електронного кабінету у порядку, визначеному законом, а в разі відсутності електронного кабінету - рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є, зокрема, день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи.
Господарським судом, за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвала Господарського суду Одеської області від 05.03.2025 р. була оприлюднені у вказаному Реєстрі, тобто текст ухвал був у вільному доступі через мережу Інтернет, учасники справи та заінтересовані особи мали можливість ознайомитись з процесуальними документами суду.
При цьому, суд вказує, що за змістом ст. 2 Закону України „Про доступ до судових рішень кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі.
Таким чином, ухвала Господарського суду Одеської області від 10.03.2025 р. була надіслана у відповідності до вимог чинного процесуального законодавства, а тому усі учасники справи були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду даної справи в підготовчому засіданні.
Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, представники/уповноважені особи кредитора у судове засідання 17.03.2025 р. не з`явились; про причини неявки суд не повідомили; будь-яких вимог, заперечень, аргументів, пояснень, міркувань щодо процесуальних питань, а також заперечень до суду не надали.
Абзацом 3 ч. 1 ст. 58 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.
П. 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України передбачено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Враховуючи те, що жодних доказів, які унеможливлюють розгляд справи за відсутності учасників справи, які не з`явилися, суду не надано, суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області з грошовими вимогами до боржника за відсутністю вказаного кредитора (його представників).
Розглянувши матеріали справи, заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області з доданими до неї документами, відзив ліквідатора банкрута, суд встановив.
В обґрунтуванні заявлених до визнання поточних грошових вимог, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області зазначено наступне.
Приватне акціонерне товариство Херсонський Хлібокомбінат перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області як платник внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та як суб`єкт страхування відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне страхування".
Під час виконання посадових обов`язків у Приватному акціонерному товаристві Херсонський Хлібокомбінат, працівниками ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 отримано трудове каліцтво, що засвідчено актами про нещасний випадок, а саме:
- акт від 09.11.1981 р. про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, який стався з працівником ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат ОСОБА_5 ;
- акт №04 від 11.10.2001 р. про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, який стався з працівником ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат ОСОБА_4 ;
- акт №1 від 18.04.2003 р. про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, який стався з працівником ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат ОСОБА_2 ;
- акт №2 від 25.05.2005 р. про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, який стався з працівником ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат ОСОБА_3 ;
- акт №1 від 08.05.2008 р. про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, який стався з працівником ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат ОСОБА_1 ;
- акт №2 від 02.07.2015 р. про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, який стався з працівником ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат ОСОБА_6 .
Як вбачається з матеріалів заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, потерпілим, за висновками медико-соціальної експертної комісії було встановлено ступені втрати професійної працездатності, у зв`язку з нещасними випадками, пов`язаними з виробництвом на Приватному акціонерному товаристві Херсонський Хлібокомбінат.
Постановами Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області від 29.03.2024 р. вищезазначеним потерпілим працівникам ПрАТ Херсонський Хлібокомбінат призначено (перераховано) щомісячні страхові виплати втраченої заробітної плати, виплати яких проводиться безстроково починаючи з 01.03.2023 р., а саме:
- постановою №3 потерпілій ОСОБА_1 призначено та перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 833,81 грн.;
- постановою №3 потерпілій ОСОБА_2 призначено та перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2 981,89 грн.;
- постановою №3 потерпілій ОСОБА_5 призначено та перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 3 402,06 грн.;
- постановою №3 потерпілому ОСОБА_3 призначено та перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2 168,87 грн.;
- постановою №3 потерпілому ОСОБА_4 призначено та перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 6 809,21 грн.;
- постановою №3 потерпілому ОСОБА_6 призначено та перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2 134,59 грн.
Згідно наданого Головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області розрахунку витрат на відшкодування шкоди потерпілим внаслідок нещасних випадків на виробництві, сума капіталізованих платежів на відшкодування щомісячної страхової виплати по Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат із зазначеними потерпілими, станом на 15.11.2024 р., складає 3 377 938,11 грн.
Згідно наданого Головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області розрахунку суми відшкодування Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій по пенсіонеру ОСОБА_7 (рішення ГУ ПФУ в Херсонській області №213050012596 від 07.07.2020 р. про призначення пенсії за віком), призначених відповідно до пункту другого Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пункту б-з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення за період з липня 2024 р. по жовтень 2024 р. боржник має заборгованість з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій в розмірі 996,44 грн., що підлягає задоволенню в четверту чергу вимог кредиторів.
Норми права, що підлягають застосуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Кодексу України з процедур банкрутства, Закону України "Про міжнародне приватне право", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Ч. 6 ст. 12 ГПК України передбачено, що Господарські суди розглядають справи про банкрутство (неплатоспроможність) у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства.
Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до абз. 13 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Грошове зобов`язання (борг), згідно абз. 5 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства це зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.
Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Статтею 64 Кодексу України з процедур банкрутства визначено порядок задоволення вимог кредиторів, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута.
Пунктом 10 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що страхові випадки:
- за соціальним страхуванням від нещасного випадку - нещасний випадок на виробництві або професійне захворювання (у тому числі встановлене чи виявлене у період, коли потерпілий не перебував у трудових відносинах з підприємством, на якому він захворів), що спричинили застрахованому професійно зумовлену фізичну чи психічну травму; нещасний випадок, що стався, або професійне захворювання, яке виникло внаслідок порушення застрахованим нормативних актів про охорону праці;
- за соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності - подія, з настанням якої виникає право застрахованої особи, членів її сім`ї або іншої особи на отримання відповідно до цього Закону страхових виплат.
Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" страховими виплатами є грошові суми, які виплачуються застрахованому чи особам, які мають на це право, у разі настання страхового випадку.
Згідно ч. 7 ст. 30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" страхові виплати складаються із: щомісячної страхової виплати втраченої заробітної плати (або відповідної її частини) залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності (далі - щомісячна страхова виплата); страхової виплати у встановлених випадках одноразової допомоги потерпілому (членам його сім`ї та особам, які перебували на утриманні померлого); страхової виплати дитині, яка народилася з інвалідністю внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності; страхових витрат на професійну реабілітацію та соціальну допомогу; допомоги по тимчасовій непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.
Згідно ч. 1 Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадку ліквідації страхувальників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019р. № 986 (далі - Порядок) встановлено, що відповідно до цього Порядку здійснюється капіталізація платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам.
Ч. 3 Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадку ліквідації страхувальників визначено, що капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Пунктом 1 ч. 4 Порядку передбачено, що капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином, зокрема, щомісячні страхові виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності.
Відповідно до ч. З Порядку капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. 5 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. № 1058-IV цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного та соціального страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом та Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування".
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком;
за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, статті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення", пунктів 2-8 частини другої статті 114 цього Закону (стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьої статті 114 цього Закону.
У разі недостатності зазначених коштів фінансування суми, якої не вистачає для повного покриття витрат на виплату та доставку таких пенсій, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та п. 6.7 ч. 6 "Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пункту 2 "Прикінцевих положень" Закону 1058, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Відповідно до пунктів а та б-з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за Списком № 1та Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.
В свою чергу, порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 (далі Інструкція).
Так, підпунктом 6.1 пункту 6 даної Інструкції передбачено, що відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: 20 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставки цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році; 70 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2009 році; 80 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році; 90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2011 році; 100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.
Згідно з п. 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.04.2004 за № 64/8663 (далі Інструкція 21-1) для підприємств та організацій (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України) відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»:
особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України;
особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів б-з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Пунктом 6.2 Інструкції встановлено, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи.
При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.
Відповідно до п. 6.4 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Згідно з п. 6.7 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства (п. 6.8. Інструкції).
Ст. 73 ГПК України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
У відповідності до ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Згідно ч. 1 ст. 75 ГПК України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованих підстав вважати їх недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Ст. 77 ГПК України визначено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 91 ГПК України визначено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.
Висновки суду.
Оцінюючи надані кредитором докази в сукупності, зокрема, дослідивши та перевіривши подані кредитором документи, розрахунок заборгованості, відзив ліквідатора банкрута, судом встановлено, що надані суду документи/докази є обґрунтованими, відповідають дійсності та фактичним обставинам справи, а отже, заявлена до визнання сума грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області до Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат в розмірі 3 377 938,11 грн. (капіталізації платежів) та 996,44 грн. (заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з липня 2024 р. по жовтень 2024 р.) підлягає визнанню у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд визнає поточні грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області до Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат в сумі 3 377 938,11 грн. (капіталізації платежів), із задоволенням у другу чергу вимог кредиторів та 996,44 грн. (заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з липня 2024 р. по жовтень 2024 р.), із задоволенням у четверту чергу вимог кредиторів.
Крім того, п. 1 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, підлягають задоволенню у першу чергу вимог кредиторів.
Таким чином, витрати Кредитора, пов`язанні зі сплатою судового збору за подання до суду заяви з грошовими вимогами у розмірі 6 056,00 грн. враховуються у першу чергу задоволення вимог кредиторів.
Керуючись ст. ст. 1, 45, 46, 60, Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України суд
У Х В А Л И В:
1. Визнати поточні грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (73036, м. Херсон, вул. 28 Армії, 6; код ЄДРПОУ 21295057) до Приватного акціонерного товариства Херсонський Хлібокомбінат (73024, м. Херсон, вул. Гімназична, буд. 30; код ЄДРПОУ 00380267) в сумі 3 377 938,11 грн., із задоволенням у другу чергу вимог кредиторів; 996,44 грн. (заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період з липня 2024 р. по жовтень 2024 р.), із задоволенням у четверту чергу вимог кредиторів.
2. Визнані у п. 1 даної ухвали суду вимоги підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів, однак не надають Головному управлінню Пенсійного фонду України в Херсонській області право вирішального голосу на зборах кредиторів.
Ухвала є підставою для внесення відомостей до реєстру вимог кредиторів у відповідності до ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили 17 березня 2025 року та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги.
Копію ухвали надіслати до електронного кабінету користувача підсистеми "Електронний суд": ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Ляшка О.В.; ПРАТ Херсонський Хлібокомбінат; ТОВ ПІВДЕННА ДИНАСТІЯ; АТ Херсонська теплоелектроцентраль; ТОВ ФІТА ТРЕЙД; ТОВ "ТАС ЕВОТЕК"; ТОВ "ТРІУМФ-АГРО ЛТД"; Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області; Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2025 |
Оприлюднено | 20.03.2025 |
Номер документу | 125945799 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні