Герб України

Ухвала від 21.03.2025 по справі 420/40855/24

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/40855/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2025 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді:ЮхтенкоЛ.Р.,

за участю секретаря судового засідання Божинська А.О.,

за участю

від позивача Зубік В.В.,

від відповідача Херсонської ОДА, Херсонської ОВА - Мойсеєнко В.В. на підставі виписки,

від відповідача Департаменту ЦЗ та ОР ХОДА не з`явився,

розглянувши у відкритому підготовчому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду клопотання представника Херсонської обласної державної адміністрації про закриття провадження у справі за позовом Херсонської окружної прокуратури (код ЄДРПОУ 0485112026, місце знаходження: 54000, м. Миколаїв, пр.-т. Богоявленський, 314) до Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл. Свободи, 1), Херсонської обласної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл.. Свободи, 1) та Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 14373006, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пр.. Незалежності, 47) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Херсонської окружної прокуратури (код ЄДРПОУ 0485112026, місце знаходження: 54000, м. Миколаїв, пр.-т. Богоявленський, 314) до Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл. Свободи, 1), Херсонської обласної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл.. Свободи, 1) та Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 14373006, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пр.. Незалежності, 47) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою від 03 січня 2025 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

Ухвалою від 20 січня 2025 року задоволено клопотання представника Херсонської обласної державної адміністрації про розгляд справи в порядку загального позовного провадження. Розгляд справи № 420/40855/24 продовжено за правилами загального позовного провадження. Розпочато розгляд справи № 420/40855/24 спочатку. Розпочато підготовче провадження у справі № 420/40855/24 та призначено підготовче засідання.

Через канцелярію суду 12.02.2025 року від представника відповідача - Херсонської обласної державної адміністрації надійшло клопотання, в якому представник просить: закрити провадження в адміністративній справі № 420/40855/24 за позовною заявою Херсонської окружної прокуратури (код ЄДРПОУ 0485112026, місце знаходження: 54000, м. Миколаїв, пр.-т. Богоявленський, 314) до Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл. Свободи, 1), Херсонської обласної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл. Свободи, 1) та Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 14373006, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пр. Незалежності, 47) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

На обґрунтування вказаного клопотання представник відповідача зазначив, що даний спір має приватно-правовий характер, а тому він має розглядатись за правилами господарського судочинства.

Отже, на думку представника відповідача, зважаючи на те, що позовні вимоги стосуються цивільних (майнових) прав, а саме права власності на нерухоме майно (сховища) та похідних прав від права власності на нерухоме майно, позивачем неправильно визначено юрисдикцію суду, який має розглядати вказаний спір.

Тому, керуючись п.1 ч.1 ст. 238 КАС України, представник відповідача просить закрити провадження у справі.

Через канцелярію суду 26.02.2025 року від представника позивача надійшли заперечення на заяву представника відповідача, в яких представник прокуратури зазначає, що спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до розпорядження голови Херсонської обласної держаної адміністрації № 567 від 06.07.2021 Про передачу об`єктів державної власності захисних споруд цивільного захисту з устаткуванням, які в процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, але залишились на їх балансі (далі Розпорядження №567) прийнято рішення передати від Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до сфери управління Херсонської обласної державної адміністрації об`єкти держаної власності - захисні споруди цивільного захисту з устаткуванням, в тому числі сховище окремо розташоване (підвальне) 3-го класу на 50 осіб №80823, площею 81,8 кв.м., розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18. Пунктом 3 Розпорядження №567 передбачено делегування Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації повноважень щодо управління об`єктами державної власності захисними спорудами з устаткуванням. Розпорядженням голови Херсонської обласної держаної адміністрації № 595 від 16.07.2021 затверджено акт приймання-передачі об`єктів державної власності захисних споруд цивільного захисту з устаткуванням, які в процесі приватизації не увійшли до статутних капіталів господарських товариств, але залишились на їх балансах, зі сфери управління Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до сфери управління Херсонської обласної державної адміністрації, що додається. Закріплено на праві оперативного управління передане майно за Департаментом з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації.

Тобто, спір щодо права власності на нерухоме майно (сховище) у спірних правовідносинах відсутній. Захисні споруди цивільного захисту з устаткуванням, в тому числі сховище окремо розташоване (підвальне) 3-го класу на 50 осіб №80823, площею 81,8 кв.м., розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18, є об`єктами держаної власності та передані до сфери управління Херсонської обласної державної адміністрації, а спір стосується вжиття останнім заходів до оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації права власності на захисну споруду цивільного захисту №80823, яка знаходиться за адресою: м.Херсон, вул. Ливарна, 18.

Враховуючи, що у даній справі не виникає спору щодо встановлення (визнання) права власності, можна дійти висновку про те, що спірні правовідносини мають публічноправовий характер.

На підготовчому засіданні представник відповідача підтримав заявлене клопотання та наполягав на закритті провадження у справі.

Представник позивача, зі свого боку, заперечував проти вказаного клопотання та просив відмовити у задоволенні клопотання з підстав наведених у запереченнях.

Розглянувши вказане клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі та надані представником позивача заперечення, суд доходить висновку щодо наявності підстав для задоволення клопотання представника відповідача та закриття провадження у справі, з огляду на таке.

Так, у позовній заяві позивач зазначив, що в межах території Херсонської міської територіальної громади, знаходиться захисна споруда цивільного захисту державної форми власності №80823, розташована за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18, яка в умовах військової агресії Російської Федерації проти України через недодержання та порушення власником і балансоутримувачем вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є не готовою до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист осіб, що укриваються, та, у разі використання за призначенням, може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.

Згідно з акту, затвердженого Розпорядженням №595, до сфери управління Херсонської обласної державної адміністрації передано захисну споруду №80823. У свою чергу відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно з 06.07.2021 не внесено.

Тобто, наведене у позовній заяві свідчить про порушення з боку Херсонської обласної державної адміністрації та Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації порядку обліку та реєстрації об`єктів фонду захисних споруд. Використання нерухомого майна, в якій знаходиться захисна споруда №80823 без державної реєстрації та відповідних правовстановлюючих документів є порушенням вимог законодавства.

Як вбачається з позовних вимог, позивач просить:

-Визнати протиправною бездіяльність Херсонської обласної державної адміністрації щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації права власності на захисну споруду цивільного захисту №80823, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18.

-Визнати протиправною бездіяльність Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації щодо приведення у відповідність первинних документів обліку об`єктів фонду захисної споруди №80823, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18, відповідно до вимог Наказу Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

-Зобов`язати Херсонську обласну державну адміністрацію вчинити дії щодо проведення державної реєстрації права власності на захисну споруду цивільного захисту №80823, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18.

-Зобов`язати Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації привести у належний стан облікову документацію на захисну споруду цивільного захисту №80823, що розташована за адресою: м. Херсон, вул. Ливарна, 18, у відповідність до Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

Тобто, аналізуючи предмет спору та заявлені позовні вимоги, суд доходить висновку що вони стосується нерухомого майна його реєстрації та обліку прав на майно.

Відповідно до сукупного аналізу ст. 19 КАС України до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави. (ч.1 ст.. 2 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до п.6 ч. 1 ст. 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи підприємці.

Таким чином, враховуючи предмет спору та об`єм заявлених позовних вимог, що стосуються нерухомого майна, його реєстрації та обліку прав на майно, суд доходить висновку, що розгляд цієї справи має здійснюватись за правилами господарського судочинства.

Приписами п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Таким чином, з урахуванням п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України, суд доходить висновку, щодо наявності підстав для задоволення клопотання представника відповідача та закриття провадження у справі.

У порядку ч. 1 ст. 239 КАС України суд роз`яснює, що вказаний спір належить розгляду за правилами господарського судочинства.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 238,241,243,256,294,295,297 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Херсонської обласної державної адміністрації про закриття провадження у справі, - задовольнити.

Провадження у справі за позовною заявою Херсонської окружної прокуратури (код ЄДРПОУ 0485112026, місце знаходження: 54000, м. Миколаїв, пр.-т. Богоявленський, 314) до Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл. Свободи, 1), Херсонської обласної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 00022645, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пл.. Свободи, 1) та Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 14373006, місце знаходження: 73003, м. Херсон, пр. Незалежності, 47) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, - закрити.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 256 КАС України.

Ухвала суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано « 21» березня 2025 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2025
Оприлюднено24.03.2025
Номер документу126031055
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/40855/24

Ухвала від 27.06.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Постанова від 09.06.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 06.05.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 08.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 21.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 18.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 03.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні