Рішення
від 23.03.2025 по справі 200/7179/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2025 року Справа№200/7179/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Чекменьова Г.А., розглянувши в спрощеному (письмовому) провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ЛАЙН К» до Головного управління ДПС у Донецькій області про скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

14 жовтня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ЛАЙН К» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області про скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 16 жовтня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження у справі.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 30.09.2024 Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі п.299.11 ст.299 ПК України проведено камеральну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ЛАЙН К» щодо порушення платником єдиного податку умов перебування на спрощеній системі оподаткування.

Висновки камеральної перевірки викладені в акті №632/05-99-04-09/45224135 від 30.09.2024, відповідно до яких ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» порушило вимоги частини 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 ПК України, а саме: не можуть бути платниками єдиного податку першої третьої групи суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи підприємці), які здійснюють діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж .

До висновків про порушення платником умов перебування на спрощеній системі оподаткування контролюючий орган дійшов, виходячи з наявності у ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» виду діяльності, що не відповідає вимогам перебування на спрощеній системі оподаткування єдиного податку першої третьої групи: 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку.

В той же день 30.09.2024 на підставі висновків камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Донецькій області прийнято оспорюване рішення №335/05-99-04-09/45224135 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» за порушення товариством підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 ПК України.

З прийнятим рішенням позивач не погоджується, посилається на те, що ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» здійснює діяльність, визначену кодом КВЕД 61.90, із забезпечення послуги з доступу до мережі Інтернет (далі послуга), що є можливим з використанням власної або третіх осіб (операторів) електронної комунікаційної мережі.

Вид економічної діяльності за КВЕД-2010 та кодом 61.90 «Інша діяльність у сфері електрозв`язку» групи 61.9 «Інша діяльність у сфері електрозв`язку» розділу 61 «Телекомунікації (електрозв`язок)» передбачає надання доступу до мережі Інтернет через мережі, встановлені між клієнтами та Інтернет-провайдерами, що не належать або контролюють ISP (Інтернет-провайдер), таких як комутований доступ до мережі Інтернет тощо.

Водночас, цей клас не включає надання доступу до мережі Інтернет операторами телекомунікаційної інфраструктури. Отже, при такому виді послуг як надання доступу до мережі Інтернет через мережі, які не належать оператору (провайдеру), таким оператором (провайдером) не обслуговуються та не експлуатуються електронні комунікаційні (телекомунікаційні) мережі.

Позивач вважає, що наявність декларування ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» діяльності за кодом КВЕД 61.90 не може бути критерієм визначення заборонених для застосування спрощеної системи оподаткування (єдиний податок) видів господарської діяльності, оскільки крім зазначених у підпункті 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 ст. 291 ПК України видів господарської діяльності, кодом КВЕД 61.90 визначені інші види діяльності (як то наведено вище), які не заборонені для застосування спрощеної системи оподаткування.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відповідно підпункту 299.11 статті 299 ПК України у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб`єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

На підставі пункту 299.10 статті 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу.

Відповідно абзацу 5 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПКУ, а саме: платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:

у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми.

На підставі частини 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 ПКУ, а саме: не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.

На думку відповідача, заборона перебування на спрощеній системі оподаткування стосується суб`єктів господарювання - юридичних осіб, які в рамках надання послуг у сфері електронних комунікацій здійснюють технічне обслуговування та експлуатацію відповідних мереж, у тому числі надають доступ до таких мереж.

Відповідно до Закону України від 16 грудня 2020 року №1089-ІХ «Про електронні комунікації» оператор і є постачальником при постачанні електронних комунікаційних послуг. Постачальник комунікаційних послуг - суб`єкт господарювання, який надає та/або має право надавати електронні комунікаційні послуги на власних мережах та/або на мережах інших постачальників електронних комунікаційних послуг. Проте попередній Закон України від 18 листопада 2003 року №1280-IV «Про телекомунікації» (діяв до 01.01.2022) розділяв ці поняття та визначав окремо поняття «провайдер телекомунікацій» (суб`єкт господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій без права на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку). На сьогодні норми Закону № 1089 не визначають окремого суб`єкта господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері електронних комунікаційних послуг без права на технічне обслуговування та експлуатацію мереж.

Тому з набранням чинності 01.01.2022 Закону №1089 платники єдиного податку - юридичні особи при постачанні електронних комунікаційних послуг не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

З наведених підстав відповідач просив відмовити у задоволенні позову.

Представник позивача надав відповідь на відзив, в якому підтримав доводи позовної заяви уточнив, що відзив ґрунтується виключно на поверхневому порівняльному аналізі загальних положень та основних термінів «старого» закону - Закон України «Про телекомунікації» №1280-IV від 18.11.2003, що втратив чинність 01.01.2022 та «нового» закону - Закон України «Про електронні комунікації» №1089-IX від 16 грудня 2020 року, що набув чинності 01.01.2022, в частині тлумачень назв суб`єктів, що здійснюють діяльність у сфері електронного комунікаційного зв`язку.

Згідно зі статтею 129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права. До основних засад судочинства відноситься, зокрема, розумний строк розгляду справи судом. Статтею 6 Європейської конвенції з прав людини передбачено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом. За визначенням пункту 11 частини першої статті 4 КАС України розумний строк - найкоротший строк розгляду і вирішення адміністративної справи, достатній для надання своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту порушених прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах.

Відповідно до наведених норм, враховуючи здійснення судочинства в умовах збройної агресії проти України та період відпустки головуючого у справі, справа розглянута впродовж розумного строку, необхідного для прийняття законного та обґрунтованого судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі фактичні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ЛАЙН К» зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з ЄДРЮОФОПтаГФ від 09.10.2024, перебуває на обліку в якості платника податків у Головному управлінні ДПС у Донецькій області та з моменту державної реєстрації (24.08.2023) є платником єдиного податку (3-я група, ставка єдиного податку 5%), про що до реєстру у вказану дату внесено відповідний запис, що підтверджується витягом №8909 від 22.11.2023 з реєстру платників єдиного податку.

Основним видом економічної діяльності ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» задекларовано Інша діяльність у сфері електрозв`язку, код КВЕД 61.90.

30.09.2024 Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі п.299.11 ст.299 ПК України проведено камеральну перевірку ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» щодо порушення платником єдиного податку умов перебування на спрощеній системі оподаткування.

За висновками камеральної перевірки складений акт №632/05-99-04-09/45224135 від 30.09.2024, відповідно до якого ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» порушило вимоги частини 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 ПК України.

30.09.2024 на підставі висновків камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Донецькій області прийнято оскаржене рішення №335/05-99-04-09/45224135 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» за порушення товариством підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 ПК України.

З прийнятим відповідачем рішенням позивач не погоджується, через що просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №335/05-99-04-09/45224135 від 30.09.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» (ЄДРПОУ 45224135);

зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області поновити реєстрацію ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» (ЄДРПОУ 45224135) у якості платника єдиного податку та запис у реєстрі платників єдиного податку з 01.10.2024.

Вирішуючи справу, суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннями Податкового кодексу України.

Загальні правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку визначені главою І Спрощена система оподаткування, обліку та звітності Розділу ХІV Спеціальні податкові режими ПК України.

Згідно пункту 291.3 статті 291 Податкового кодексу України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Пунктом 291.5 статті 291 Податкового кодексу України визначені види діяльності під час здійснення яких суб`єкт господарювання не може бути платником єдиного податку першої - третьої груп.

Відповідно до пункту 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України до видів діяльності, під час здійснення яких суб`єкт господарювання не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, віднесено діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв`язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв`язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв`язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв`язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж.

Згідно з пунктом 299.10 статті 299 Податкового кодексу України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі наявності певних обставин, перелік яких зазначений у вказаному пункті.

Пунктом 299.11 статті 299 Податкового кодексу України визначено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб`єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, підставою для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» послужив встановлений актом камеральної перевірки факт порушення вимог підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України, а саме наявність виду діяльності, що не відповідає вимогам перебування на спрощеній системі оподаткування єдиного податку 1-3 групп : 61.90Інша діяльність у сфері електрозв`язку.

Відповідно до приписів розділу 1 Сфера застосування вступної частини до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457, КВЕД - це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Класифікація не завжди відповідає всім потребам користувачів за межами статистичної системи, у зв`язку з чим можуть виникнути суперечності стосовно юридичного використання коду КВЕД. Слід мати на увазі, що код виду діяльності не створює прав чи обов`язків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обов`язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності - це припущення, а не доказ. Будь-яке використання КВЕД не для статистичних потреб (адміністративних або нормативних) здійснюють самі користувачі за власними правилами, відповідаючи за це та належно пояснюючи таке використання.

Згідно з КВЕД-2010 клас 61.90. Інша діяльність у сфері електрозв`язку належить до розділу 61 Телекомунікації (електрозв`язок), який включає діяльність із надання телекомунікаційних та інших супутніх послуг, таких як передавання голосових, текстових, звукових або відеоданих. Устаткування, за допомогою якого здійснюють подібну діяльність, може функціонувати як на основі однієї технології, так і на основі комбінації декількох технологій. Спільність видів діяльності, включених до цього розділу, полягає в передаванні контенту без залучення до процесу його створення. Поділ діяльності у цьому розділі залежить від типу задіяної інфраструктури. У випадку передавання телевізійних сигналів це може включати формування пакета програм (які створені у розділі 60) для їх поширення.

Поділ видів діяльності згідно з розділом 61 КВЕД- 2010 на класи здійснюється за ознакою видів електрозв`язку, в межах яких суб`єктом господарювання здійснюється телекомунікаційна діяльність: проводів, безпроводовий, супутниковий.

Водночас, пункт 8 підпункту 291.5.1. пункту 291.5 статті 295 Податкового кодексу України визначає конкретний вид діяльності надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, що не може оподатковуватися на умовах спрощеної системи оподаткування.

Тобто, перелік видів діяльності, що можуть бути віднесені до групи 61.90Інша діяльність у сфері електрозв`язку розділу 61 Телекомунікації може включати, у тому числі, але не виключно, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, що визначений пунктом 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України.

Проте, сам факт зазначення суб`єктом господарювання здійснення діяльності у межах класу 61.90. не може беззаперечно свідчити про те, що позивачем здійснюється саме діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж.

Відтак суд вважає, що декларування позивачем діяльності за кодом КВЕД 61.90. не може бути критерієм визначення заборонених для застосування спрощеної системи оподаткування (єдиний податок) видів господарської діяльності, оскільки крім зазначених у підпункті 8 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 ст. 291 ПК України видів господарської діяльності, кодом КВЕД 61.90. визначені інші види діяльності (як то наведено вище), які не заборонені для застосування спрощеної системи оподаткування.

Суд звертає увагу, що при прийнятті спірного рішення відповідач дійшов висновку про здійснення позивачем діяльності, що не може оподатковуватися за умовами спрощено системи оподаткування, саме тільки через здійснення позивачем діяльності за кодом КВЕД 61.90 Інша діяльність у сфері електрозв`язку.

Окрім того, слід зазначити, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв`язку від 20.04.2022 № 30 (у редакції постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку від 21.09.2022 № 168) затверджено Орієнтовний перелік видів електронних комунікаційних послуг, який визначає такі види послуг: послуги доступу до мережі Інтернет (код IA.S1), Послуги міжособистісних електронних комунікацій (код IC.S1, IC.S1), послуги, що складаються повністю або головним чином з передачі сигналів, у тому числі для здійснення міжмашинної взаємодії (код TS.S1, TS.S3), послуги, що складаються повністю або головним чином з передачі сигналів, у тому числі для мовлення (код TB.S1), послуги доступу до електронних комунікаційних мереж та їх інфраструктури (код NA.N1 - NA.N10) та інші послуги (OS.S1, AS.S1).

При цьому, зазначений у п. 8 підпункту 291.5.1. пункту 291.5. статті 291 ПК України вид діяльності - діяльність у сфері надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації електрокомунікаційних мереж відповідає виду діяльності (послуги) в Орієнтовному переліку з кодом OS.S1 - послуга технічного обслуговування і експлуатації електронних комунікаційних мереж відповідно до Закону № 1089-IX.

Відповідно до наданого позивачем витягу з реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг від 06.09.2023, що ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку, ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» зареєстровано у реєстрі під №3877 постачальником електронних комунікаційних послуг:

послуга, що забезпечує доступ до мережі Інтернет і можливість логічного з`єднання з кінцевими точками мережі Інтернет незалежно від технології, що застосовується в електронній комунікаційній мережі, і кінцевого (термінального) обладнання, що використовується. З використанням мережі: фіксованого зв`язку (код виду послуги IA.S1);

надання права та можливості доступу до елементів електронної комунікаційної мережі та пов`язаних з нею засобів і послуг іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг, що може включати підключення обладнання за допомогою засобів фіксованого або мобільного зв`язку; в тому числі доступ до місцевих (абонентських) ліній зв`язку та обладнання і послуг, необхідних для надання послуг через місцеву (абонентську) лінію зв`язку. З використанням мережі: фіксованого зв`язку ( код виду послуги NA.N1);

послуга з доступу до мережі Інтернет іншим постачальникам мереж та/або послуг, ІР транзит тощо з можливістю організації логічних та/або фізичних інтернет - з`єднань. З використанням мережі: фіксованого зв`язку (код виду послуги NA.N2).

Водночас, в матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про здійснення позивачем діяльність у сфері надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації електрокомунікаційних мереж, такі відомості не зазначені відповідачем в акті перевірки та відповідних доказів ним не надано протягом судового розгляду справи.

Суд вважає, що задля встановлення факту порушення позивачем правил перебування на спрощеній системі оподаткування та здійснення забороненого до оподаткування на умовах спрощеної системи виду діяльності, відповідач мав встановити вид діяльності, що здійснюється позивачем, а тому судом не прийнято до уваги доводи відповідача про те, що Закон України від 16.12.2020 року №1089-ІX «Про електронні комунікації» не визначає окремим суб`єктом телекомунікаційної діяльності суб`єкта господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері електронних комунікаційних послуг без права на технічне обслуговування та експлуатацію мереж.

В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про здійснення позивачем діяльність у сфері надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації електрокомунікаційних мереж, такі відомості не зазначені відповідачем в акті перевірки та відповідних доказів ним не надано протягом судового розгляду справи.

Крім зазначеного суд також враховує, що спірне рішення було прийнято відповідачем за наслідками проведеної камеральної перевірки позивача щодо порушення платником єдиного податку умов перебування на спрощеній системі оподаткування.

Відповідно до пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також можуть бути: 1) своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків); 2) своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних; 3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах; 4) повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні"; 5) своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимог статті 39-3 цього Кодексу; 6) своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки; 7) своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначених статтею 39-3 цього Кодексу; 8) своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог пункту 44-1.2 статті 44-1 цього Кодексу; 9) своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбачених статтею 44-2 цього Кодексу; 10) своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно до пункту 44-1.3 статті 44-1, підпунктів 6-8 підпункту 73.3.1 пункту 73.3 статті 73 цього Кодексу; 11) своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов`язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до пункту 141.13 статті 141 цього Кодексу, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.

Відтак суд вважає, що перевірка суб`єкта підприємницької діяльності-платника єдиного податку на предмет дотримання ним вимог перебування на спрощеній системі оподаткування не відноситься до камеральних перевірок, а може проводитись у відповідності до норм Податкового кодексу України шляхом призначення та проведення документальної планової або позапланової перевірки платника податків.

Аналогічний правовий висновок викладений Верховним судом у постановах від 24.01.2019 у справі № 813/1346/18, від 10.11. 2021 у справі №200/697/20-а.

З урахуванням викладеного, прийняте відповідачем рішення №335/05-99-04-09/45224135 від 30.09.2024 не відповідає критеріям, закріпленим в п.1, п. 3 ч. 2 ст. 2 КАС України, через що позов підлягає задоволенню.

За приписами статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому сплачений позивачем судовий збір у сумі 2422,40 грн підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 139, 241-246, 255, 295-297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ЛАЙН К» (вул. Академічна, 13, м. Краматорськ, Донецька область, 84333, код ЄДРПОУ 45224135) до Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька область, 87515, код ВП 44070187) про скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №335/05-99-04-09/45224135 від 30.09.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» (ЄДРПОУ 45224135).

Зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області поновити реєстрацію ТОВ «ЕЛІТ ЛАЙН К» (ЄДРПОУ 45224135) в якості платника єдиного податку та запис у реєстрі платників єдиного податку з 01.10.2024.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька область, 87515, код ВП 44070187) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТ ЛАЙН К» (вул. Академічна, 13, м. Краматорськ, Донецька область, 84333, код ЄДРПОУ 45224135) судовий збір в сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 40 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення виготовлений та підписаний в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса: http://www.reyestr.court.gov.ua/) відповідно до наявних умов електропостачання та функціонування програмного забезпечення через обставини збройної агресії проти України.

Суддя Г.А. Чекменьов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2025
Оприлюднено27.03.2025
Номер документу126097188
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/7179/24

Ухвала від 28.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Рішення від 23.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні