Рішення
від 31.03.2025 по справі 176/238/25
НЕ ВКАЗАНО

справа №176/238/25

провадження №2/176/459/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2025 р. Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді Крамар О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, в м. Жовті Води, в залі суду, цивільну справу за позовом заступника керівника Маріупольської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону Грибова Сергія Вячеславовича в інтересах держави в особі: Національної служби здоров`я України, Волинської обласноїрадидо ОСОБА_1 , з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог: Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня екстреної та швидкої допомоги» Запорізької міськоїради,Комунального підприємства «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласноїради,про відшкодування шкоди завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

20 січня 2025 року на адресу Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області через систему «Електронний суд» надійшла позовна заява заступника керівника Маріупольської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону Грибова Сергія Вячеславовича в інтересах держави в особі: Національної служби здоров`я України, Волинської обласноїрадидо ОСОБА_1 , з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог: Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня екстреної та швидкої допомоги» Запорізької міськоїради,Комунального підприємства «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласноїради,про відшкодування шкоди завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що ухвалою Великоновосілківськогорайонного судуДонецької областівід 04.09.2024у справі№220/1102/24 ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за обвинуваченнямостаннього увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.289КК України,останнього звільнено від кримінальної відповідальності на підставі ст. 46 КК України.

Ухвала суду набрала законної сили 12.09,2024.

Відповідно до ухвали суду, ОСОБА_2 обвинувачується в тому, що він, будучи військовослужбовцем Збройних Сил України, призваним 26.02.2022 на військову службу за мобілізацією ІНФОРМАЦІЯ_2 , проходячи її на посаді навідника зенітного артилерійського відділення роти вогневої підтримки військової частини НОМЕР_1 ЗСУ, у військовому званні «солдат», в порушення вимог ст.ст, 9, 11 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, ст. 16 Закону України «Про дорожній рух», п. 2,1.а, п. 2.3.в, 5.2.6, п. 12.1 Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10 жовтня 2001 року, 31 липня 2022 року приблизно об 09 годині 40 хвилині, у вільний від проходження військової служби час, виїхав для отримання посилок для себе та співслужбовців до с. Покровське, Синельниковського району, Дніпропетровської області в світлий час доби, керуючи технічно справним транспортним засобом автомобілем марки «Volkswagen» моделі «Golf IV», іноземний реєстраційний номер НОМЕР_2 , юридичний власник якого не встановлений, який ОСОБА_2 придбав на початку червня 2022 року у невстановленої під час до судового розслідування особи та набув право користування зазначеним транспортним засобом без оформлення права власності, не маючи посвідчення на право керування та, відповідно, і права керування транспортними засобами, не маючи достатнього досвіду, не будучи пристебнутим паском безпеки, рухаючись зі швидкістю біля 90 км/годину своєю смугою руху по проїжджій частині автодороги зі сторони с. Шевченко, Комарської сільської громади, Волноваського району, Донецької області, у напрямку с. Комишуваха, Комарської сільської громади, Волноваського району, Донецької області та, знаходячись на відстані приблизно 300 метрів від с. Шевченко за координатами 48.896820, 36.663424 в ході руху, діючи необережно, проявляючи кримінальну протиправну недбалість, не передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не будучи уважним, не маючи перешкод технічного характеру для об`єктивного сприйняття дорожньої обстановки, не обрав в установлених межах безпечну швидкість руху та не врахував дорожню обстановку, допустив виїзд за межі проїзної частини та перекидання автомобіля марки «Volkswagen» моделі «Golf IV», іноземний реєстраційний номер НОМЕР_3 .

Внаслідок зазначених дій ОСОБА_2 , пасажир автомобіля марки «Volkswagen» моделі «Golf IV», іноземний реєстраційний номер НОМЕР_3 , солдат ОСОБА_3 снайпер відділення снайперів роти вогневої підтримки військовій частині НОМЕР_1 ЗСУ, який всупереч пункту 5.2.6 правилам дорожнього руху не був пристебнутий паском безпеки та знаходився на задньому лівому пасажирському сидінні, отримав тілесні ушкодження у вигляді струсу головного мозку, забою м`яких тканин кінцівок та тулубу, забою грудної клітини, закритих компресійних переломів тіл 4-6 хребців грудного відділу хребта без звуження хребтового каналу, які відносяться до середньої тяжкості та потребують для свого загоєння та лікування термін понад 21-н день (більше 3-х тижнів).

Внаслідок отриманих тілесних ушкоджень потерпілий ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 перебував на стаціонарному лікуванні в наступних установах:

у Комунальному некомерційному підприємстві "Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги" Запорізької міської ради з 31.07.2022 по 02.08.2022, вартість лікування складає 2103,00 гривень, за рахунок державного бюджету;

у Комунальному підприємстві "Волинська обласна клінічна лікарня" Волинської обласної ради з 03.08.2022 по 10.08.2022, вартість лікування складає 19 070,38 гривень, з них за рахунок державного бюджету - 18 428,90 гривень, місцевого бюджету - 641,48 гривень.

Загалом на лікування ОСОБА_3 витрачено 21 173,38 гривень, з яких за рахунок державного бюджету - 20 531,90 гривень, місцевого бюджету - 641,48 гривень.

Оскільки саме злочинними діями ОСОБА_2 (далі - відповідач) потерпілому ОСОБА_3 заподіяні тілесні ушкодження, внаслідок чого останній проходив лікування у зазначених установах та враховуючи те, що відповідачем в добровільному порядку шкода не відшкодована, є всі підстави для стягнення з відповідача витрат на лікування потерпілого, тобто матеріальних збитків, завданих державі внаслідок вчиненого відповідачем кримінального правопорушення.

Згідно з листів Національної Служби здоров`я України» (далі - НСЗУ) від 19.12.2024 за №47050/2-16-24, КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради від 09.12.2024 за №4791/01 -05, КП Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради від 11.11.2024 за №01/01-09/3113, Волинської обласної ради від 23.12.2024 за № 1998/47/2-24, кошти витрачені лікувальними закладами на лікування потерпілого ОСОБА_3 в загальній сумі 21 173,38 гривень, добровільно не відшкодовані, чим порушуються інтереси держави та територіальної громади.

З метою вирішення питання щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді, відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», Маріупольською спеціалізованою прокуратурою у сфері оборони Східного регіону скеровано листи:

-від 10.12.2024 за Хе52/1-7768вих-24 на адресу Національної служби здоров`я України;

-від 03.10.2024 за №52/1-6427вих-24 та від 22.10.2024 за № 52/1-6791вих-24 на адресу КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради;

-від 03.10.2024 за №52/3-6428вих-24 на адресу КП «Волинська обласні клінічна лікарня» Волинської обласної ради;

-від 11.12.2024 за №52/1-7815вих-24 на адресу Волинської обласної ради.

Згідно з листа НСЗУ від 19,12.2024 №47050/2-16-24, послуги КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради та КП «Волинська обласні клінічна лікарня» Волинської обласної ради пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачені НСЗУ як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України. З огляду на норми Положення про Національну службу здоров`я України, НСЗУ не наділена повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину. Одночасно, НСЗУ не заперечує щодо звернення до суду в інтересах держави прокуратурою стосовно відшкодування витрат на лікування потерпілих від кримінальних правопорушень.

Крім того, згідно з відповідями КЕПІ «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради від 4334/01-05 від 18.10.2024, КП «Волинська обласні клінічна лікарня» Волинської обласної ради від 11.11.2024 за № 01/01-09/3113, Волинської обласної ради від 23.12.2024 за № 1998/47/2-24, вказані суб`єкти не зверталася до суду з позовом про стягнення витрат понесених закладом охорони здоров`я на лікування потерпілого ОСОБА_3 та не заперечує проти звернення прокурора з відповідним позовом.

Надалі, Маріупольська спеціалізована прокуратура у сфері оборони Східного регіону за спливом місячного терміну (станом на час подачі позову) здійснено моніторинг загальнодоступних інформаційних джерел («Судова влада. Стан розгляду справ» https://court.gov.ua/fair). яким встановлено, що в судовому порядку відповідний спір не вирішується, провадження у такій справі судами не відкривалось.

Враховуючи те, що органами, уповноваженими на захист інтересів держави (НСЗУ) та територіальних громад (Волинська обласна рада) не вжито заходів, спрямованих на відшкодування відповідачем коштів, витрачених закладом охорони здоров`я на лікування потерпілого ОСОБА_3 у даному випадку у прокурора наявні усі підстави для звернення із позовною заявою до суду в інтересах держави в особі зазначених органів.

Позивач просив стягнути із ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , РКНОПП: НОМЕР_4 :

- кошти, витрачені КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради та КП «Волинська клінічна лікарня» Волинської обласної ради на лікування потерпілого ОСОБА_3 у загальній сумі 20 531,90 гривень на користь Національної служби здоров`я України до державного бюджету, зарахувати їх на рахунок: 1ІА978999980313080115000026011, отримувач: ГУК у м. Києві/Шевченківський район/24060300, код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, Казначейство України (ел. адм. подат.);

-кошти,витрачені КП«Волинська клінічналікарня» Волинськоїобласної радина лікуванняпотерпілого ОСОБА_4 у загальнійсумі 641,48гривень накористь Волинськоїобласної радидо місцевогобюджету,зарахувати їхна рахунок:UА518999980314010544000003001,отримувач:ГУК уВолин,обл/Волинськаобл./24060300,код отримувача ЄРДПОУ 38009371, Казначейство України.

21 січня 2025 року в порядку ч. 6 ст. 187 ЦПК України було витребувано інформацію щодо зареєстрованого місця проживання відповідача.

26 лютого 2025 року надійшла інформація щодо зареєстрованого місця проживання відповідача.

Ухвалою Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області від 27.02.2025 року у справі відкрито провадження та призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Позивач повідомлений про розгляд цивільноїсправи. Від прокурора надійшла заява, в якій просив розгляд справи проводитии без його участі.

Відповідачу направлено поштову кореспонденцію від суду. Усі документи /ухвала про відкриття провадження у справі, копія позовної заяви з додатками/ відповідач отримав, про що свідчить розписка. Відзив на позов відповідач не подав.

Інші учасники справи належним чином повідомленні про розгляд такої справи. Заперечення не направили суду.

Суд повно, всебічно та об`єктивно дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані по справі докази у їх сукупності, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що ухвалою Великоновосілківськогорайонного судуДонецької областівід 04.09.2024у справі№220/1102/24 ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за обвинуваченняму вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.289КК України, звільнено від кримінальної відповідальності на підставі ст. 46 КК України.

Ухвала суду набрала законної сили 12.09,2024.

Відповідно до ухвали суду, ОСОБА_2 обвинувачується в тому, що він, будучи військовослужбовцем Збройних Сил України, призваним 26.02.2022 на військову службу за мобілізацією ІНФОРМАЦІЯ_2 , проходячи її на посаді навідника зенітного артилерійського відділення роти вогневої підтримки військової частини НОМЕР_1 ЗСУ, у військовому званні «солдат», в порушення вимог ст.ст, 9, 11 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, ст. 16 Закону України «Про дорожній рух», п. 2,1.а, п. 2.3.в, 5.2.6, п. 12.1 Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10 жовтня 2001 року, 31 липня 2022 року приблизно о 09 годині 40 хвилині, у вільний від проходження військової служби час, виїхав для отримання посилок для себе та співслужбовців до с. Покровське, Синельниковського району, Дніпропетровської області в світлий час доби, керуючи технічно справним транспортним засобом автомобілем марки «Volkswagen» моделі «Golf IV», іноземний реєстраційний номер НОМЕР_2 , юридичний власник якого не встановлений, який ОСОБА_2 придбав на початку червня 2022 року у невстановленої під час досудового розслідування особи та набув право користування зазначеним транспортним засобом без оформлення права власності, не маючи посвідчення на право керування та, відповідно, і права керування транспортними засобами, не маючи достатнього досвіду, не будучи пристебнутим паском безпеки, рухаючись зі швидкістю біля 90 км/годину своєю смугою руху по проїжджій частині автодороги зі сторони с. Шевченко, Комарської сільської громади, Волноваського району, Донецької області, у напрямку с. Комишуваха, Комарської сільської громади, Волноваського району, Донецької області та, знаходячись на відстані приблизно 300 метрів від с. Шевченко за координатами 48.896820, 36.663424 в ході руху, діючи необережно, проявляючи кримінальну протиправну недбалість, не передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не будучи уважним, не маючи перешкод технічного характеру для об`єктивного сприйняття дорожньої обстановки, не обрав в установлених межах безпечну швидкість руху та не врахував дорожню обстановку, допустив виїзд за межі проїзної частини та перекидання автомобіля марки «Volkswagen» моделі «Golf IV», іноземний реєстраційний номер НОМЕР_3 .

Внаслідок зазначених дій ОСОБА_2 , пасажир автомобіля марки «Volkswagen» моделі «Golf IV», іноземний реєстраційний номер НОМЕР_3 , солдат ОСОБА_3 снайпер відділення снайперів роти вогневої підтримки військовій частині НОМЕР_1 ЗСУ, який всупереч пункту 5.2.6 правилам дорожнього руху не був пристебнутий паском безпеки та знаходився на задньому лівому пасажирському сидінні, отримав тілесні ушкодження у вигляді струсу головного мозку, забою м`яких тканин кінцівок та тулубу, забою грудної клітини, закритих компресійних переломів тіл 4-6 хребців грудного відділу хребта без звуження хребтового каналу, які відносяться до середньої тяжкості та потребують для свого загоєння та лікування термін понад 21-н день (більше 3-х тижнів).

Внаслідок отриманих тілесних ушкоджень потерпілий ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 перебував на стаціонарному лікуванні в наступних установах:

у Комунальному некомерційному підприємстві "Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги" Запорізької міської ради з 31.07.2022 по 02.08.2022, вартість лікування складає 2103,00 гривень, за рахунок державного бюджету;

у Комунальному підприємстві "Волинська обласна клінічна лікарня" Волинської обласної ради з 03.08.2022 по 10.08.2022, вартість лікування складає 19 070,38 гривень, з них за рахунок державного бюджету - 18 428,90 гривень, місцевого бюджету - 641,48 гривень.

Загалом на лікування ОСОБА_3 витрачено 21 173,38 гривень, з яких за рахунок державного бюджету - 20 531,90 гривень, місцевого бюджету - 641,48 гривень.

Оскільки саме злочинними діями ОСОБА_2 потерпілому ОСОБА_3 заподіяні тілесні ушкодження, внаслідок чого останній проходив лікування у зазначених установах та враховуючи те, що відповідачем в добровільному порядку шкода не відшкодована, є всі підстави для стягнення з відповідача витрат на лікування потерпілого, тобто матеріальних збитків, завданих державі внаслідок вчиненого відповідачем кримінального правопорушення.

Згідно з листів Національної Служби здоров`я України» (далі - НСЗУ) від 19.12.2024 за №47050/2-16-24, КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради від 09.12.2024 за №4791/01 -05, КП Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради від 11.11.2024 за №01/01-09/3113, Волинської обласної ради від 23.12.2024 за № 1998/47/2-24, кошти витрачені лікувальними закладами на лікування потерпілого ОСОБА_3 в загальній сумі 21 173,38 гривень, добровільно не відшкодовані, чим порушуються інтереси держави та територіальної громади.

Окрім того, суд зазначає, що звільнення від кримінальної відповідальності, встановленої законом, та, як налсідок, закриття кримінального провадження, не звільняє особу, відшкодувати завдану кримінальним правопорушенням матеріальну та моральну шкоду в порядку встановленому цивільним законодавством.

Згідно ст. 18 «Основ законодавства про охорону здоров`я», фінансове забезпечення охорони здоров`я може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, коштів юридичних та фізичних осіб, а також з інших джерел, не заборонених законом.

Кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, призначені на охорону здоров`я, використовуються, зокрема, для забезпечення медичної допомоги населенню, фінансування державних цільових і місцевих програм охорони здоров`я та фундаментальних наукових досліджень у цій сфері.

Фінансове забезпечення державних та комунальних закладів охорони здоров`я - бюджетних установ здійснюється відповідно до бюджетного законодавства.

Згідно ст. 49 Конституції України, охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо- профілактичних програм.

Відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101 (далі - Положення), Національна служба здоров`я України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров`я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.

Пунктом 5 частини 1 статті 7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», однією з основних функції НСЗУ, як уповноваженого органу передбачено укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

НСЗУ відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: укладає, змінює та припиняє договори про медичне обслуговування населення; здійснює заходи, що забезпечують цільове та ефективне використання коштів за програмою медичних гарантій; здійснює оплату згідно з тарифом за надані пацієнтам медичні послуги (включаючи медичні вироби) та лікарські засоби за договорами про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1086 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення», який визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення».

Відповідно до п. 3 Порядку, розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є НСЗУ.

Оскільки лікування потерпілого здійснювалося за кошти Державного бюджету, отримані закладом від НСЗУ за договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, та за кошти місцевого бюджету, відповідно, контролювати питання ефективності їх використання та повернення є органи, що є розпорядниками вказаних коштів.

Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду у кримінальному провадженні, що набрав законної сили є обов`язковим для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалено вирок в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Відповідно до ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Відповідно до ст. 1206 ЦК України особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього злочину, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної оборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок насильства або тяжкої образи з боку потерпілого.

Згідно п. 3 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину, та судових витрат» №11 від 07.07.1995, питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з «Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16 липня 1993 року. Як передбачено цим Порядком, сума коштів, що підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, з урахуванням кількості ліжко-днів, проведених ним у стаціонарі, та щоденної вартості його лікування. Термін і обґрунтованість перебування потерпілого від злочину на стаціонарному лікуванні визначається на підставі даних лікувального закладу, де він перебував на лікуванні. До справи має бути приєднана довідка-розрахунок бухгалтерії цього закладу із записом про вартість одного ліжко-дня та загальну суму фактичних витрат на лікування потерпілого. Витрачені на стаціонарне лікування кошти підлягають відшкодуванню у повному обсязі і зараховуються до відповідного Державного бюджету залежно від джерел фінансування закладу охорони здоров`я або на рахунок юридичної особи, якій належить останній. Згідно абз.2 п.2 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16 липня 1993 року, визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентарю та обладнання.

Статтею 131-1 Конституції України на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

У відповідності до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 128 КПК України цивільний позов в інтересах держави пред`являється прокурором. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що особа, яка не пред`явила цивільний позов в кримінальному провадженні, а також особа, цивільний позов якої залишено без розгляду, має право пред`явити його в порядку цивільного судочинства.

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом звертатися до суду з позовом.

Згідно ч. 4 ст. 56 Цивільного процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Приймаючи до уваги, що витрати закладу охорони здоров`я на лікування потерпілого здійснені внаслідок злочинних дій ОСОБА_2 , тому між діями останнього та цими витратами є прямий причинний-наслідковий зв`язок, що встановлено ухвалою суду, а тому обов`язок по відшкодуванню витрат необхідно покласти на відповідача.

Матеріалами справи доведено факт неправомірних дій відповідача та спричинення ним внаслідок таких дій державному та місцевому бюджетам матеріальної шкоди на загальну суму 21 17 грн. 38 коп.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне позов задовольнити та стягнути з відповідача шкоду, заподіяну державному та місцевому бюджетам внаслідок вчинення кримінального правопорушення (злочину) у розмірі 21 173,38 грн., а також у відповідності до ст. 141 ЦПК України, стягнути з відповідача на користь держави судовий збір у розмірі 3028 грн.

На підставі викладеного, відповідно до ст.1166 ЦК України, керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 89, 141, 263-265 ЦПК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву заступника керівника Маріупольської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону Грибова Сергія Вячеславовича в інтересах держави в особі: Національної служби здоров`я України, Волинської обласноїрадидо ОСОБА_1 , з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог: Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня екстреної та швидкої допомоги» Запорізької міськоїради,Комунального підприємства «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласноїради,про відшкодування шкоди завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення - задовольнити.

Стягнути із ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , РКНОПП: НОМЕР_4 , кошти, витрачені КНП «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради та КП «Волинська клінічна лікарня» Волинської обласної ради на лікування потерпілого ОСОБА_3 у загальній сумі 20 531,90 гривень на користь Національної служби здоров`я України до державного бюджету, зарахувати їх на рахунок: 1ІА978999980313080115000026011, отримувач: ГУК у м. Києві/Шевченківський район/24060300, код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, Казначейство України (ел. адм. подат.); -кошти,витрачені КП«Волинська клінічналікарня» Волинськоїобласної радина лікуванняпотерпілого ОСОБА_4 у загальнійсумі 641,48гривень накористь Волинськоїобласної радидо місцевогобюджету,зарахувати їхна рахунок:UА518999980314010544000003001,отримувач:ГУК уВолин,обл/Волинськаобл./24060300,код отримувача ЄРДПОУ 38009371, Казначейство України.

Стягнути із ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,який зареєстрованийта мешкаєза адресою: АДРЕСА_1 ,РКНОПП: НОМЕР_4 ,на користь держави судовий збір у розмірі 3028 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду.

Рішення суду складено 31 березня 2025 року.

Суддя

СудНе вказано
Дата ухвалення рішення31.03.2025
Оприлюднено01.04.2025
Номер документу126200428
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —176/238/25

Рішення від 31.03.2025

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Крамар О. М.

Ухвала від 27.02.2025

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Крамар О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні