Герб України

Ухвала від 03.04.2025 по справі 920/1369/23

Господарський суд сумської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

03.04.2025м. СумиСправа № 920/1369/23

Господарський суд Сумської області у складі головуючого судді Яковенка В.В., за участю секретаря судового засідання Балицького В.В., розглянувши заяву арбітражного керуючого Чупруна Євгена Вікторовича про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі № 920/1369/23 про банкрутство Комунального підприємства Чисте місто Роменської міської ради (42000, Сумська область, м. Ромни, вул. Аптекарська, 19, ЄДРПОУ 37431005),

представники учасників:

ліквідатор: Чупрун Є.В.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою від 19.12.2023 суд відкрив провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства Чисте місто Роменської міської ради.

Постановою суду від 19.03.2024 боржника Комунальне підприємство Чисте місто Роменської міської ради визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Чупруна Євгена Вікторовича.

Ухвалою від 10.09.2024 суд постановив: заяву ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності по зобов`язаннях боржника задовольнити; покласти субсидіарну відповідальність по зобов`язаннях боржника КП Чисте місто РМР на Роменську міську раду Сумської області; стягнути з Роменської міської ради Сумської області 843238 грн 19 коп. для забезпечення задоволення вимог кредиторів КП Чисте місто РМР.

12.09.2024 був виданий наказ на виконання ухвали Господарського суду Сумської області від 10.09.2024.

24.03.2025 до суду надійшла заява арбітражного керуючого Чупруна Євгена Вікторовича про зміну способу і порядку виконання рішення суду, в якій просить суд змінити порядок та спосіб виконання ухвали Господарського суду Сумської області від 10.09.2024 у справі № 920/1369/23 про стягнення грошових коштів у розмірі 843238,19 грн на користь КП Чисте місто РМР; стягнути з Роменської міської ради Сумської області з рахунків Виконавчого комітету Роменської міської ради, як безпосереднього виконавчого органу Роменської міської ради Сумської області та головного розпорядника коштів місцевого бюджету Роменської міської територіальної громади на користь КП Чисте місто РМР грошові кошти у розмірі 843238,19 грн.

Ухвалою від 25.03.2025 суд призначив розгляд заяви в судове засідання на 03.04.2025.

31.03.2025 до суду надійшли письмові пояснення Виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області та Роменської міської ради Сумської області щодо заяви арбітражного керуючого Чупруна Є.В. про зміну способу та порядку виконання рішення суду, в яких зазначили, що вважають заяву арбітражного керуючого Чупруна Є.В. необгрунтованою та просять суд відмовити в її задоволенні.

В обґрунтування заяви арбітражний керуючий Чупрун Є.В. зазначає, що Роменська міська рада Сумської області в добровільному порядку судове рішення не виконує, в базі даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів цей орган не зареєстрований, розрахунково-касове обслуговування Роменської міської ради Сумської області не здійснюється, будь-які види рахунків на ім`я Роменської міської ради Сумської області в Роменському управлінні Державної казначейської служби України в Сумській області в жодному бюджетному періоді не відкривались, тому останнім виконавчий документ повернуто стягувачу. Однак головним розпорядником коштів відповідної ради є Виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області, рахунки якого відкрито для фінансування боржника та обслуговуються в органах казначейства.

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою Господарського суду Сумської області від 10.09.2024 у справі 920/1369/23 стягнуто з Роменської міської ради Сумської області 843238 грн 19 коп. для забезпечення задоволення вимог кредиторів КП Чисте місто РМР. На виконання ухвали 12.09.2024 видано наказ.

Ліквідатор звернувся з листом від 16.09.2024 №02-01/920/1369/23/997 до Роменської міської ради Сумської області з проханням виконати наказ Господарського суду Сумської області від 10.09.2024 у справі №920/1369/23, перерахувати 843238 грн 19 коп. для забезпечення задоволення вимог кредиторів КП «Чисте місто» РМР».

Арбітражний керуючий зазначив, що в разі невиконання Роменською міською радою наказу Господарського суду Сумської області від 10.09.2024 у справі №920/1369/23, буде змушений звернутися із заявою про примусове стягнення коштів, що призведе до накладення арешту на грошові кошти на рахунках боржника та збільшення суми стягнення.

Роменська міська рада Сумської області листом №2.1-21/3237 від 25.09.2024 повідомила, що згідно із Законом України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Аналогічна позиція міститься в нормах Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень». Однією з визначальних умов для здійснення органами Казначейства безспірного списання коштів з боржників є наявність їх рахунків в цих органах.

14.10.2024 ліквідатором подана до Роменського управління Державної казначейської служби України у Сумській області заява про прийняття до виконання наказу про примусове виконання ухвали у справі №920/1369/23, виданого Господарським судом Сумської області 12.09.2024.

Листом №02-13-06/977 від 17.10.2024 Роменське управління Державної казначейської служби України у Сумській області повідомило, що в базі даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Роменська міська рада Сумської області не зареєстрована; розрахунково - касове обслуговування Роменської міської ради Сумської області не здійснюється; будь-які види рахунків на ім`я Роменської міської ради Сумської області в Роменському управління Державної казначейської служби України у Сумській області в жодному бюджетному періоді не відкривались.

Ліквідатор листом №02-01/920/1369/23/1072 від 23.10.2024 звернувся до Виконавчого комітету Роменської міської ради з проханням надати інформацію щодо наявності відкритого рахунку (номер рахунку) Виконавчого Комітету Роменської міської рада (код ЄДРПОУ 04057988), який є підзвітним і підконтрольним Роменській міській раді Сумської області, в органі Казначейства - Роменському управлінні Державної казначейської служби України Сумської області.

Виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області листом №2.1-21/3687 від 01.11.2024 повідомив, що Роменська міська рада Сумської області та Виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області є різними юридичними особами і мають різні повноваження та функції. У зв`язку з тим, що ухвалою Господарського суду Сумської області вирішено покласти відповідальність саме на Роменську міську раду Сумської області, то підстави для надання інформації щодо наявності відкритих рахунків Виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області відсутні.

Насьогодні Роменська міська рада Сумської області рішення суду добровільно не виконала та наразі воно залишається невиконаним у повному обсязі.

Згідно з частинами 1, 3 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Зміна способу та порядку виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб. Зі змісту та призначення інституту зміни способу виконання рішення, ухвали, постанови, вбачається, що він є ефективним процесуальним засобом на гарантування виконання рішення (пункт 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2015 № 11-рп/2012).

Суд зазначає, що зміна способу або порядку виконання рішення, здійснена судом в порядку, визначеному статтею 331 ГПК України, не є прийняттям нового рішення, яке підлягає окремому виконанню, але означає прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у спосіб, встановлений у рішенні, та припинення здійснення тих заходів, які були визначені рішенням та здійснення їх у спосіб, встановлений ухвалою, винесеною відповідно до норм процесуального права. Отже, така ухвала є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання судового рішення та спрямована на забезпечення повного виконання рішення суду і відповідного судового наказу.

За приписами ст. 129 Конституції України та ч. 1 ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п. 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 № 18-рп/2012).

Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 № 11-рп/2012).

Статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон) визначено, що виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно частин 1, 2 ст. 11 Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до ст. 16 Закону органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

У відповідності до ст. 51 Закону виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Згідно з ч. 2 ст. 64 Закону сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

Статтею 2 Бюджетного кодексу України визначено, що головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.

Згідно зі ст. 22 Бюджетного кодексу України за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Виконавчий комітет Роменської міської ради Сумської області є виконавчим органом Роменської міської ради Сумської області.

З додатків 3 до рішень Роменської міської ради від 20.12.2023 та від 20.12.2024, які оприлюденено на сайті боржника, судом установлено, що Виконавчий комітет Роменської міської ради є головним розпорядником видатків бюджету Роменської міської територіальної громади на 2024 та 2025 роки відповідно.

Як вбачається з досліджених судом обставин та вимог законодавства, міська рада, голова якої є керівником виконавчого органу ради, має усі повноваження та зобов`язаний виконати судове рішення про стягнення на користь КП «Чисте місто» РМР» 843238,19 грн, проте доказів виконання такого обов`язку суду боржник не надав.

Ураховуючи, що фінансові ресурси, власником яких виступає боржник - Роменська міська рада, закріплено за її виконавчими органами, які в свою чергу є розпорядниками коштів бюджету міської ради, заявником обрано правильний та ефективний спосіб для захисту права стягувача на отримання стягнутої ухвалою суду суми з боржника шляхом безспірного списання коштів з рахунків виконавчого органу ради.

За встановлених обставин суд констатує, що відсутність рахунків у боржника унеможливлює виконання судового рішення про стягнення з Роменської міської ради 843238,19 грн.

Виконавчий комітет Роменської міської ради, який є органом, створеним міською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами, має відкриті рахунки в органі Казначейства.

Суд вважає, що для забезпечення належного виконання рішення, необхідно змінити спосіб виконання рішення суду та стягнути 843238,19 грн з Роменської міської ради шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Роменської міської ради, передбачених для фінансування Роменської міської ради.

Керуючись статтями 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву арбітражного керуючого Чупруна Є.В. про зміну способу і порядку виконання рішення суду задовольнити.

2. Змінити спосіб виконання ухвали Господарського суду Сумської області від 10.09.2024 у справі № 920/1369/23 про стягнення грошових коштів у розмірі 843238,19 грн на користь КП «Чисте місто» Роменської міської ради.

3. Стягнути з Роменської міської ради Сумської області (42000, Сумська область, м. Ромни, бульвар Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 35425618) шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області, як безпосереднього виконавчого органу Роменської міської ради Сумської області та головного розпорядника коштів місцевого бюджету Роменської територіальної громади, для забезпечення задоволення вимог кредиторів КП «Чисте місто» РМР» у розмірі 843238 грн 19 коп. (вісімсот сорок три тисячі двісті тридцять вісім гривень 19 копійок).

4. Ухвалу надіслати учасникам справи, Роменській міській раді Сумської області та виконавчому комітету Роменської міської ради Сумської області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до статей 255, 256 ГПК України.

СуддяВ.В. Яковенко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення03.04.2025
Оприлюднено04.04.2025
Номер документу126324137
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них:

Судовий реєстр по справі —920/1369/23

Ухвала від 26.05.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 28.04.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 24.04.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 15.04.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 03.04.2025

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 25.03.2025

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 18.03.2025

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 12.03.2025

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 24.12.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 19.12.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні