Рішення
від 07.04.2025 по справі 520/31040/24
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 квітня 2025 р. № 520/31040/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасечнік О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства «Харківське підприємство автобусних станцій» до Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, треті особи: Філія «Харківавтотранссервіс» УДП «Укрінтеравтосервіс», ТОВ «Трансмейл-2012», ТОВ «Південбудтранс», АТ «Восток», ПП «Транссервіс-2008», ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

І. Зміст і підстави позовних вимог.

До Харківського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Акціонерного товариства «Харківське підприємство автобусних станцій» (далі позивач) до Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації (далі відповідач), треті особи: Філія «Харківавтотранссервіс» УДП «Укрінтеравтосервіс», ТОВ «Трансмейл-2012», ТОВ «Південбудтранс», АТ «Восток», ПП «Транссервіс-2008», ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 у якій позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати незаконними дії Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації щодо визначення об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який відбувся 14 листопада 2024 року, без дотримання встановленого порядку визначення назв об`єктів конкурсу із зазначенням у назвах маршрутів назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху;

- визнати незаконними дії Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації щодо зазначення в оголошенні про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який відбувся 14 листопада 2024 року, об`єктів конкурсу без визначення на міжміських маршрутах назв початкових та кінцевих пунктів маршруту із визначенням назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху, без визначення на приміських маршрутах найменувань кінцевих зупинок із визначенням назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху;

- визнати незаконними дії Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації щодо проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який відбувся 14 листопада 2024 року, по об`єктами конкурсу в цілому;

- зобов`язати Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації провести новий конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, на якому визначити об`єкти конкурсу, що були об`єктами конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який відбувся 14 листопада 2024 року, з дотримання встановленого порядку визначення об`єктів конкурсу, а саме визначити назви об`єктів конкурсу із зазначенням у назвах маршрутів назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху;

- визнати протиправним та скасувати Наказ Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації від 22.11.2024 № 86 «про визначення переможців конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області».

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на сайті Харківської обласної військової адміністрації розміщено оголошено (https://kharkivoda.gov.ua/oblasna-derzhavna-administratsiya/propozitsiyi/119/128725) про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, що відбудеться 14 листопада 2024 року. Усього організатор конкурсу визначив 24 об`єкти конкурсу. Ознайомившись зі змістом оголошення про проведення конкурсу, Акціонерне товариство «Харківське підприємство автобусних станцій», як суб`єкт надання автостанційних послуг в Харківській області, вважає, що Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації здійснив незаконні дії щодо визначення об`єктів конкурсу без дотримання встановленого порядку, а саме, відповідачем не визначено назви об`єктів конкурсу, у яких повинні зазначатися назви початкових та кінцевих пунктів маршруту/зупинок, а саме назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назви зупинок.

ІІ. Виклад позицій інших учасників справи та документів, що надійшли до суду.

06.12.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач не погоджується з позовними вимогами та зазначає, що Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної (військової) адміністрації заперечує проти позову АТ «Харківське підприємство автобусних станцій» у повному обсязі, вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

14.11.2024 відбувся конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, за результатами якого визначено переможців, з якими, відповідно до чинного законодавства укладено договори про організацію перевезень пасажирів. Таким чином, з огляду на вищезазначене, задоволення позовних вимог не несе жодних наслідків для позивача, оскільки Конкурс вже відбувся, в установлений строк.

Відповідно до вимог ст. 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення процедури підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території області регулюється Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінетом Міністрів України від 03.12.2008 № 1081.

Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації на сайті Харківської обласної державної адміністрації розміщено оголошення про проведення 14 листопада 2024 року конкурсів з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області. На виконання вимог п. 28 Порядку № 1081 організатором конкурсу у вказаному оголошенні зазначено: найменування організатора та робочого органу; порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу: на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності; на приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал (у разі, коли інтервал на приміському маршруті не перевищує 10 хвилин), особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо); - умови конкурсу; - порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу; - кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; - найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; - місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; - місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; - розмір плати за участь у конкурсі; - контактні дані: номери телефону, телефаксу, електронна адреса, адреса офіційної сторінки в Інтернеті (за наявності) з питань проведення конкурсу, а також електронна адреса для можливості подання перевізниками- претендентами документів для участі у конкурсі в електронній формі. Таким чином, Порядок № 1081 не вимагає безпосередньо зазначати назви автостанцій в оголошенні. Обов`язковість зазначення автостанцій залежить від маршруту та його специфіки, і цю інформацію має бути надано в конкурсній документації.

У п. 1.1 Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05.2010 № 278 зазначено, що цей порядок встановлює вимоги до паспортів автобусних маршрутів регулярних та регулярних спеціальних перевезень, процедуру розроблення, погодження та затвердження таких паспортів.

Згідно з п. 2.1 Порядку № 278 у паспорті маршруту зазначають назву маршруту, яка складається з назв початкового та кінцевого пунктів маршруту (зупинок), а для приміських, міжміських автобусних маршрутів загального користування з назв автостанцій, у разі їх відсутності назв зупинок, передбачених розкладом руху.

Затвердження паспорта діючого автобусного маршруту регулярних перевезень здійснюється перевізником відповідно до п. 2.13. Порядку № 278.

Аналіз вищевказаного законодавства свідчить, що саме у паспорті маршруту зазначається назва маршруту, яка складається з назв початкового та кінцевого пунктів маршруту (зупинок), а для приміських, міжміських автобусних маршрутів загального користування - з назв автостанцій, у разі їх відсутності - з назв зупинок, передбачених розкладом руху.

Крім цього, ст. 32 Закону України «Про автомобільний транспорт», на яку позивач посилається у своєму позові, регулює виключно відносини автомобільного перевізника із власниками автостанцій, що випливає з назви статті та її змісту, та не містить будь-яких вимог до організатора перевезень.

Порядок регулювання діяльності автостанцій, затверджений наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 27.09.2010 № 700, втратив чинність на підставі наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 09.01.2020 № 2. У зв`язку з цим, станом на теперішній час між Харківською обласною військовою адміністрацією або Департаментом економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації та суб`єктами господарювання, які надають автостанційні послуги, відсутні будь-які договірні відносини.

Станом на теперішній час на території Харківської області функціонують 3 суб`єкта господарювання, які надають автостанційні послуги, зокрема, АТ «Харківське підприємство автобусних станцій», КП «Харківпасс», ТОВ «ТРАНС-РЕГІОН-АВТО», деякі автостанції які розташовані поряд одна від одної.

Разом з цим, згідно зі статтею 6 Господарського Кодексу України, органи державної влади та їх посадові особи не мають права втручатися у господарські відносини, зокрема, у даному випадку двох суб`єктів господарювання АТ «Харківське підприємство автобусних станцій» та автомобільних перевізників.

Окрім зазначеного, вимогами законодавства про захист економічної конкуренції та антикорупційного законодавства Департаменту заборонено надавати перевагу чи лобіювати інтереси будь-яких суб`єктів господарювання, в тому числі і тих, що надають автостанційні послуги.

Відповідно до вимог ст. 32 Закону України «Про автомобільний транспорт» власники автостанцій зобов`язані укласти договір з автомобільним перевізником, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах.

Таким чином, законодавець надав право автомобільному перевізнику укладати договори саме із суб`єктами господарювання, які надають автостанційні послуги. З метою дотримання зазначених обмежень Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації не має правових підстав визначати початкові та кінцеві зупинки, як окремі автостанції. Враховуючи вищевикладене, Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації діє виключно в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та вважає що відсутні правові підстави для задоволення вимог, викладених у позовній заяві АТ «Харківське підприємство автобусних станцій».

11.12.2024 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивач не погоджується з відзивом відповідача та зазначає, що обраний позивачем спосіб захисту має бути спрямований на відновлення його порушених прав, і у випадку задоволення судом його вимог, прийняте судом рішення повинно бути наслідком відновлення тих прав, за захистом яких позивач і звернувся до суду. Позовні вимоги, а саме «Визнати незаконними дії Відповідача щодо визначення об`єктів конкурсу без дотримання встановленого порядку визначення назв об`єктів конкурсу із зазначенням у назвах маршрутів назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху», «Визнати незаконними дії Відповідача щодо зазначення в оголошенні об`єктів конкурсу без визначення без визначення на приміських маршрутах найменувань кінцевих зупинок із визначенням назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху», «Визнати незаконними дії Відповілача щодо проведення конкурсу по об`єктами конкурсу в цілому» та, як наслідок вимога «Зобов`язати Відповідача провести новий конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, на якому визначити об`єкти конкурсу, що були об`єктами конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який призначено на 14 листопада 2024 року з дотримання встановленого порядку визначення об`єктів конкурсу, а саме визначити назви об`єктів конкурсу із зазначенням у назвах маршрутів назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху» є ефективним способом захисту, який спрямований на відновлення порушених прав позивача, оскільки у разі задоволення позовних вимог, відповідач проведе новий конкурс де визначить назви об`єктів конкурсу із зазначенням у назвах маршрутів назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху.

13.12.2024 до суду надійшли заперечення (на відповідь на відзив), у яких представник Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації не погоджується з позовом, вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню та додатково зазначає, що Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05.2010 № 278 затверджено Порядк розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту. Паспорти спірних автобусних маршрутів відповідають вимогам Порядку. Окрім цього, зазначено, що позивачем ототожнюються поняття «кінцева зупинка» у розумінні вимог Порядку № 1081 та «кінцева зупинка з назвою автостанції» у розумінні Порядку № 278, що в свою чергу тягне неправильне тлумачення вимог пункту п. 28 Порядку № 1081 в частині зазначення саме в оголошенні назви автостанцій.

Стосовно твердження АТ «Харківське підприємство автобусних станцій» щодо відсутності доказів, які б підтверджували факт проведення конкурсу та укладання договорів з переможцями зазначено, що на виконання вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, протокол № 2 засідання конкурсного комітету та наказ Департаменту від 22.11.2024 № 86 «Про визначення переможців Конкурсу» оприлюднено на офіційному вебсайті Харківської обласної військової адміністрації, що є загальнодоступною інформацією.

25.12.2024 до суду надійшли додаткові пояснення від представника позивача, у яких зазначено, що у запереченні ( на відповідь на відзив ) відповідач вказує, що відповідно до п 2.1. Порядку у паспорті маршруту зазначають назву маршруту, яка складається з назв початкового та кінцевого пунктів маршруту (зупинок), а для приміських, міжміських автобусних маршрутів загального користування - з назв автостанцій, у разі їх відсутності - з назв зупинок, передбачених розкладом руху. Отже, паспорти спірних автобусних маршрутів відповідають вимогам Порядку, зокрема, в таких складових паспорту маршруту, як схема та характеристика маршруту, вказано назву маршруту, яка складається з назв початкового та кінцевого пунктів маршруту (зупинок), з назв автостанцій, у разі їх відсутності з назв зупинок, передбачених розкладом руху. Надані до заперечень копії паспортів маршрутів не відповідають, ані формі, ані змісту вимог закону.

Всі паспорти маршрутів, що були надані відповідачем були затверджені після проведення конкурсу (14.11.2024 року), в кожному паспорті маршруту, розкладу руху до нього відсутні дані щодо відправлення автобусів з автостанції, а також відсутні місця та зупинки звідки повинен відправлятися автобус у разі відсутності у населеному пункті автостанції.

На закріплену на законодавчому рівні імперативну вимогу щодо здійснення відправлення чи прибуття автобусів з автостанцій, а також невідповідність змісту розкладу руху вимогам щодо визначення назви маршруту та визначенням зупинок відправлення та прибуття автобусу, відповідач, як організатор конкурсу, не мав права затверджувати розклади руху автобусів по всім переліченим паспортам маршрутів, а отже відповідач не мав права виставляти на конкурс об`єкти конкурсу, що не мають затверджених паспортів маршрутів які б відповідали нормам діючого законодавства, а отже і розміщувати в оголошенні про проведення конкурсу маршрути, які не мають у собі визначених місць відправлення- автостанції у разі наявності в населеному пункті такої.

У своїх запереченнях відповідач вказує, що «Окрім цього, зазначаємо, що позивачем ототожнюються поняття «кінцева зупинка» у розумінні вимог Порядку № 1081 та «кінцева зупинка з назвою автостанції» у розумінні Порядку № 278, що в свою чергу тягне неправильне тлумачення вимог пункту п. 28 Порядку № 1081 в частині зазначення саме в оголошенні назви автостанцій». Порядок № 1081 не має в собі окремого визначення «кінцева зупинка», а отже є повні та обґрунтовані підстави користуватися термінологією та поняттями, які визначені Порядку № 287, а також поняттями та положеннями, що визначені у законі України «Про автомобільний транспорт». Зважаючи на це позивач абсолютно обґрунтовано та доречно застосовує поняття «кінцева зупинка», що міститься в чинному законодавстві України і правильно трактує пункт 28 Порядку №1081 щодо необхідності зазначення в оголошенні про проведення конкурсу саме назви автобусного маршруту із зазначенням у ньому назви автостанції, якщо така є в населеному пункті або назву зупинки, якщо в населеному пункті відсутня автостанція.

30.12.2024 до суду надійшли заперечення (на відповідь на відзив), у якому представник третьої особи: Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації не погоджується з додатковими поясненнями представника позивача щодо доводів позивача стосовно невідповідності паспортів маршрутів, які надано до суду, ані формі, ані змісту вимог закону, слід зауважити, що стаття 32 Закону України «Про автомобільний транспорт» не містить жодних імперативних вимог щодо відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських маршрутів виключно з автостанцій. Саме тому норми статті містять два випадки (варіанти) відправлення/прибуття маршрутів: або з автостанцій, або із зупинок передбачених розкладом руху. В свою чергу позивач вводить суд в оману, фокусуючи увагу виключно на першому випадку (з автостанцій) та безпідставно виключає другий випадок (із зупинок передбачених розкладом руху), який має місце у доволі багатьох випадках.

При оголошенні конкурсу від 14.11.2024 Відповідач керувався затвердженими паспортами маршрутів, які були на момент оголошення чинними, і, дійсно містили назви автостанцій та раніше передбачених пасажиротвірних пунктів міста Харкова, проте ці паспорти були затверджені ще у 2019 році у період дії Наказу Міністерства транспорту та зв`язку України від 27.09.2010 № 700 «Про затвердження Порядку регулювання діяльності автостанцій», тобто застосовувати назви автостанцій у назвах маршрутів у 2024 не надається можливим.

Зокрема, предметом оскарження даної судової справи не є паспорти автобусних маршрутів регулярних перевезень, які містять складові частини, оформлені відповідно до вимог Порядку № 278 та не протирічать діючому законодавству після 09.01.2020, а саме дати скасування Наказу №700. Всі конкурси, які проводилися до 2020 року Харківською обласною державною адміністрацією відповідно до законодавства проводилися з урахуванням норм діючого на той час Наказу №700, який передбачав укладення договору між Організатором і власниками автостанцій, де були зафіксовані усі автостанції Харківської області позивача, їх клас акредитації, розмір автостанційного збору тощо, умовами якого, як похідна договору, були передбачені, в тому числі, і розміщення назв автостанцій в розкладах, паспортах, оголошеннях про конкурс на території Харківської області. Разом з тим, із скасуванням Наказу №700 були ліквідовані договірні взаємовідносини між Організатором і Позивачем, тим самим нівельовано норми чинного законодавства, зокрема, вимог щодо оголошення назв автостанцій у оголошенні про конкурс.

З метою виконання статті 19 Конституції України, статті 6 Господарського кодексу України, недопущення ситуації із лобіюванням інтересів Позивача чи будь-якого суб`єкта господарювання, що надає автостанційні послуг, на законодавчому рівні, а саме при оголошення конкурсу, Відповідачем вжито заходів щодо приведення у відповідність зазначеної ситуації шляхом виключення ознак лобіювання окремої комерційної структури зі сторони органу державної влади, яким є Відповідач. Таким чином, Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації діє виключно в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

III. Процесуальні дії у справі.

Ухвалою від 14.11.2024 суд залишив позовну заяву без руху та надав позивачу строк п`ять календарних днів для усунення недоліків.

Ухвалою від 25.11.2024 суд відкрив провадження у справі, призначив її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.

Ухвалою від 12.12.2024 суд відмовив позивачу у задоволенні клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою від 18.12.2024 суд задовольнив клопотання представника відповідача про залучення до участі у справі третіх осіб.

Ухвалою від 23.01.2025 суд відмовив у задоволенні клопотання представника позивача про витребування доказів.

Ухвалою від 23.01.2025 суд прийняв до провадження заяву представника позивача про зміну предмету позову по справі.

Ухвалою від 23.01.2025 суд відмовив позивачу у задоволенні клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Оскільки 06.12.2024, 13.12.2024 суддя перебувала у щорічній відпустці, у період з 26.12.2024 по 17.01.2025 суддя перебувала на лікарняному, у період з 10.02.2025 по 14.02.2025 суддя була слухачкою семінару, який проводився Національною школою суддів України, розгляд справи здійснюється з урахуванням днів відпустки, лікування та навчання.

IV. Фактичні обставини справи, встановлені судом.

На сайті Харківської обласної військової адміністрації розміщено оголошено (https://kharkivoda.gov.ua/oblasna-derzhavna-administratsiya/propozitsiyi/119/128725) про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, що відбудеться 14 листопада 2024 року.

В оголошенні зазначено, що організатором конкурсу є Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, робочим органом є Філія «Харківавтотранссервіс» УДП «Укрінтеравтосервіс».

В оголошенні визначено 13 об`єктів конкурсу по приміським автобусним маршрутам та 11 об`єктів конкурсу по міжміським внутрішньообласним автобусним маршрутам.

Усього організатор конкурсу визначив 24 об`єкти конкурсу.

Відповідно до змісту оголошення Засідання конкурсного комітету відбудеться 14 листопада 2024 року.

Детально ознайомившись зі змістом оголошення про проведення Конкурсу, АТ «Харківське підприємство автобусних станцій», як суб`єкт надання автостанційних послуг в Харківській області, вважає, що Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації здійснив незаконні дії щодо визначення об`єктів конкурсу без дотримання встановленого порядку, а саме, відповідачем не визначено назви об`єктів конкурсу, у яких повинні зазначатися назви початкових та кінцевих пункти маршруту/зупинок, а саме назв автостанцій, а у разі їх відсутності - з назв зупинок.

Основні засади організації та діяльності автомобільного транспорту галузі транспорту, яка забезпечує задоволення потреб населення та суспільного виробництва у перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільними транспортними засобами, визначаються Законом України «Про автомобільний транспорт», Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених Постановою КМУ від 18.02.1997р. №176, Порядком розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженим Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.05.2010р. № 278, Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008р. №1081.

Позивач у позовній заяві зазначає, що відповідно до змісту оголошення про проведення Конкурсу відповідачем на жодному з 24 об`єктів конкурсу не було визначено найменування кінцевих зупинок, тобто автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху, що, на думку позивача, свідчить про порушення відповідачем вимог статей 1, 32, 43 Закону, пунктів 2.1. Порядку №278, 28 Порядку №1081, щодо визначення організатором перевезень об`єктів конкурсу з обов`язковим зазначенням на кожному об`єкті назву автостанції в початковому та кінцевому пунктах маршруту.

Також позивачем зазначено, що порушення законодавства відповідачем щодо визначення останнім в назвах об`єктів конкурсу: по приміським автобусним маршрутам № 2, 3, 12 місць кінцевих та початкових пунктів маршруту у вигляді невідомих позначень: Ізюм (Залізничний ринок), Ізюм (ПК), Завод «Надія», Харків (ст.м. «Левада»), по міжміським внутрішньообласним автобусним маршрутам № 17, 23 місць кінцевих та початкових пунктів маршруту у вигляді невідомих позначень: Харків (ст.м. «Ак.Барабашова»), Харків із заїздом до станції «Пирогове», що порушує приписи п. 2.1. Порядку № 278, де чітко вказано, що назва маршруту, повинна складатися з назв автостанцій, а у разі їх відсутності - з назв зупинок, передбачених розкладом руху. Затвердивши місце прибуття та відправлення автобусів наприклад у м. Харків на ст.м. «Ак.Барабашова» чи будь-якому іншому місці, окрім автостанції, Відповідачем порушенні припису ч. 4 ст. 32 Закону, де чітко зазначено, що відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюється тільки з автостанцій, а в разі їх відсутності - із зупинок, передбачених розкладом руху, а також порушено пункт 2.1. Порядку №278, п. 28 Порядку №1081. Станція метро не є автостанцією у розумінні Закону, а є станцією метро. Місто Харків, так і інші міста Харківської області мають автостанції на яких веде діяльність Позивач, з чим добре обізнаний Відповідач. Зокрема, до складу АТ «ХПАС», входять автостанції розташовані у містах Харківськоїобласті, які визначені Організатором, як об`єкти конкурсу, а саме: · місто Харків (Харків АС-1 (Харківська обл., м. Харків, проспект Аерокосмічний (Гагаріна), будинок 22), Харківська АС-6 (м. Харків, пр-кт Московський, 299а), Харківська АС-2 (м. Харків, вул. Суздальські Ряди, 12), Харків АС -3 (Харківська обл., м. Харків, Захисників України майдан, будинок 6)); місто Ізюм (Ізюмська АС (Харківська обл., м. Ізюм, вул. Паромна, 1)); місто Чугуїв (Чугуївська АС (Харківська обл., м. Чугуїв, вулиця Харківська, будинок 133); місто Лозове (Лозовська АС (Харківська обл., м. Лозова, вулиця Покровська, будинок 1); смт. Краснокутськ (Краснокутська АС (Харківська обл., Краснокутський р., смт. Краснокутськ, вулиця Миру, будинок 149).

14.11.2024 відбувся конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, за результатами якого визначено переможців, з якими, відповідно до чинного законодавства укладено договори про організацію перевезень пасажирів.

Позивач, вважаючи дії щодо визначення об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів, який відбувся 14 листопада 2024 року, без дотримання встановленого порядку визначення назв об`єктів конкурсу із зазначенням у назвах маршрутів назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху; щодо зазначення в оголошенні про проведення конкурсу, який відбувся 14 листопада 2024 року, об`єктів конкурсу без визначення на міжміських маршрутах назв початкових та кінцевих пунктів маршруту із визначенням назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху, без визначення на приміських маршрутах найменувань кінцевих зупинок із визначенням назв автостанцій, а у разі їх відсутності - назв зупинок, передбачених розкладом руху; та як наслідок щодо проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який відбувся 14 листопада 2024 року, по об`єктами конкурсу в цілому, звернувся з цим позовом до суду.

V. Мотиви, з яких виходить суд, та застосовані норми права.

Статтею 3 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-ІІІ (далі - Закон №2344-ІІІ) встановлено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відповідно до положень ст. 7 Закону №2344-ІІІ, забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.

Згідно зі ст. 29 Закону №2344-III автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.

Частиною 1 ст. 31 Закону №2344-III визначено, що відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов`язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під`їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.

Як вбачається з ч. 1 ст. 42 Закону №2344-III договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), укладається між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником і вважається укладеним з моменту його підписання сторонами.

Згідно зі ст. 43 Закону №2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин 1, 12 ст. 44 Закону №2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок №1081), яким визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут), а також порядок укладання та розірвання договорів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах.

Згідно з п. 4 Порядку №1081 організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є обласні держадміністрації - на міжміському і приміському автобусних маршрутах, що не виходять за межі території області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва.

Розпорядженням Харківської обласної військової адміністрації від 03.02.2023 №38-В затверджено Положення про Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації, у відповідності до якого основним завданням Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації є забезпечення реалізації державної політики у галузях транспорту, поштового зв`язку та телекомунікації на території області.

Відповідно до п.п. 21 п. 5 вказаного Положення, Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації в межах своїх повноважень, здійснює та забезпечує проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області, відповідно до вимог чинного законодавства.

Пунктом 28 Порядку №1081 визначено, що організатор або робочий орган, яким в даному випадку являється Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації, публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:

1) найменування організатора та робочого органу;

2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу:

на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;

на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал (у разі, коли інтервал на приміському маршруті не перевищує 10 хвилин), особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);

3) умови конкурсу;

4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу;

5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;

6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;

7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;

8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;

9) розмір плати за участь у конкурсі;

10) контактні дані: номери телефону, телефаксу, електронна адреса, адреса офіційної сторінки в Інтернеті (за наявності) з питань проведення конкурсу, а також електронна адреса для можливості подання перевізниками-претендентами документів для участі у конкурсі в електронній формі.

Тобто, Порядок № 1081 не вимагає безпосередньо зазначати назви автостанцій в оголошенні. Обов`язковість зазначення автостанцій залежить від маршруту та його специфіки, і цю інформацію має бути надано в конкурсній документації.

Як вбачається із п. 47 Порядку №1081 про результати конкурсу конкурсним комітетом приймається рішення на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, в тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

Відповідно до п. 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня прийняття такого рішення (п. 51 Порядку №1081).

З аналізу вищевказаних норм закону вбачається, що прийняття будь-якого нормативно-розпорядчого акту про проведення спірного конкурсу чинним законодавством не передбачено. Лише за результатами вже проведеного конкуру приймається відповідне рішення, яке оформлюється протоколом.

Пунктом 53 Порядку №1081 встановлено, що організатор перевезень на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов`язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом.

Також, у п. 53 Порядку №1081 міститься перелік випадків, за яких організатор перевезення приймає рішення щодо проведення нового конкурсу. Такими випадками є: випадок, коли перевізник-претендент, який став переможцем конкурсу, письмово відмовився від виконання перевезень та відсутність на цьому об`єкті перевізника, який зайняв друге місце; випадок, коли перевізник-претендент, який став переможцем конкурсу, не звернувся за отриманням дозволу (укладенням договору) і не відмовився від перевезень, після 10 днів за надсиланням такому перевізникові попередження, якщо перевізник не звернувся за отриманням дозволу (укладенням договору) і не розпочав виконання перевезень; якщо перевізник-претендент, який став переможцем конкурсу, отримав дозвіл (уклав договір) і не розпочав виконання перевезень, після надсилання організатором попередження.

Підпунктом 2 п. 55 Порядку №1081 визначено, що організатор конкурсу повинен забезпечити дострокове розірвання договору (анулювання дозволу) з автомобільним перевізником - переможцем конкурсу у разі: наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці.

З урахування викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем дотримано порядок щодо процедури підготовки проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області, який відбувся 14 листопада 2024 року.

Суд зауважує, що предметом оскарження даної судової справи не є паспорти автобусних маршрутів регулярних перевезень, які містять складові частини, оформлені відповідно до вимог Порядку № 278 та не протирічать діючому законодавству після 09.01.2020, а саме дати скасування Наказу № 700.

Разом з тим, всі конкурси, які проводилися до 2020 року Харківською обласною державною адміністрацією відповідно до законодавства проводилися з урахуванням норм чинного на той час Наказу № 700, який передбачав укладення договору між Організатором і власниками автостанцій, де були зафіксовані усі автостанції Харківської області позивача, їх клас акредитації, розмір автостанційного збору тощо, умовами якого, як похідна договору, були передбачені, в тому числі, і розміщення назв автостанцій в розкладах, паспортах, оголошеннях про конкурс на території Харківської області.

Щодо доводів відповідача щодо відсутності доказів, які б підтверджували факт проведення конкурсу та укладання договорів з переможцями зазначаємо, що на виконання вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, протокол № 2 засідання конкурсного комітету та наказ Департаменту від 22.11.2024 № 86 «Про визначення переможців Конкурсу» оприлюднено на офіційному вебсайті Харківської обласної військової адміністрації за посиланнями: https://kharkivoda.gov.ua/content/documents/431/43045/files/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7%2086.pdf; https://kharkivoda.gov.ua/content/documents/431/43045/files/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%20%E2%84%96%202(1).pdf та є загальнодоступною інформацією.

Зважаючи на встановлені обставини справи та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, суд доходить висновку, що адміністративний позов Акціонерного товариства «Харківське підприємство автобусних станцій» до Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації необґрунтований та задоволенню не підлягає.

Оскільки детальні мотиви та висновки суду з приводу юридично значимих аргументів, доводів учасників справи та обставин справи викладені у тексті рішення суду, то інші доводи сторін, що наведені у заявах по суті справи, окремій оцінці не підлягають, адже не впливають на правильність розв`язання спору по суті.

VI. Висновки суду.

Частинами першою, другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Надавши оцінку усім доказам в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.

VIІ. Розподіл судових витрат.

Відповідно до приписів статті 139 КАС України, з огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, за відсутності доказів понесення судових витрат відповідачем, підстав для їх розподілу немає.

Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Акціонерного товариства «Харківське підприємство автобусних станцій» до Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, треті особи: Філія «Харківавтотранссервіс» УДП «Укрінтеравтосервіс», ТОВ «Трансмейл-2012», ТОВ «Південбудтранс», АТ «Восток», ПП «Транссервіс-2008», ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.

Повне найменування сторін:

Позивач Акціонерного товариства «Харківське підприємство автобусних станцій», місцезнаходження: просп. Гагаріна, буд. 22, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 03115293.

Відповідач Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, місцезнаходження: майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 3 під., 8 пов, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61022, код ЄДРПОУ 38157940.

Третя особа Філія «Харківавтотранссервіс» УДП «Укрінтеравтосервіс», місцезнаходження: просп. Гагаріна, буд. 129, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61124, код ЄДРПОУ 38085536;

Третя особа ТОВ «Трансмейл-2012», місцезнаходження: 61017, м. Харків, вул. Велика Панасівська, 216, ЄДРПОУ 38160052;

Третя особа ТОВ «Південбудтранс», місцезнаходження: 62321, Харківська обл., Харківський р-н, смт. Слатине, вул. Харківська, 27, кв.16, ЄДРПОУ 44575755;

Третя особа АТ «Восток», місцезнаходження: 62203, Харківська обл., смт. Золочів, вул. Привокзальна, 4, ЄДРПОУ 03115169;

Третя особа ПП «Транссервіс-2008», місцезнаходження: 64604, Харківська обл., м. Лозова, мкрн. 4, 43, кв. 9, ЄДРПОУ 35308763;

Третя особа ФОП ОСОБА_1 , місцезнаходження: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_1 ;

Третя особа ФОП ОСОБА_2 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 , ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;

Третя особа ФОП ОСОБА_3 , місцезнаходження: АДРЕСА_4 , ЄДРПОУ НОМЕР_3 ;

Третя особа ФОП ОСОБА_4 , місцезнаходження: АДРЕСА_5 , ЄДРПОУ НОМЕР_4 ;

Третя особа ФОП ОСОБА_5 , місцезнаходження: АДРЕСА_6 , ЄДРПОУ НОМЕР_5 ;

Третя особа ФОП ОСОБА_6 , місцезнаходження: АДРЕСА_7 , ( АДРЕСА_8 ), ЄДРПОУ НОМЕР_6 .

Рішення у повному обсязі складено та підписано 07.04.2025.

Суддя Пасечнік О.В.

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення07.04.2025
Оприлюднено09.04.2025
Номер документу126411209
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —520/31040/24

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 14.05.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 07.04.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 12.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Пасечнік О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні