ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
бульвар Шевченка, 307, м. Черкаси, 18005, тел. (0472) 31-21-49, факс (0472) 37-70-73
E-mail: inbox@ck.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03500051
08.04.2025 № 925/359/24/4145/2025
Міністерство юстиції України
вул.Архітектора Городецького,13,
м.Київ, 01001
У справі Господарського суду Черкаської області №925/359/24
Ухвалою суду від 24.03.2025 у справі №925/359/24, яка знаходиться у моєму провадженні, зобов`язано Міністерство юстиції України надати суду інформацію про те а) чи зареєстровано в Міністерстві юстиції України Наказ МВС України від 10.01.2014 № 5 дск «Про затвердження Переліку документів, що створюються під час діяльності органів внутрішніх справ, навчальних закладів, підприємств та закладів охорони здоров`я, що належить до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, із зазначенням строків зберігання документів» (далі Наказ МВС); якщо відповідь "так" дата і номер реєстрації; б) чи оприлюднено Наказ МВС України від 10.01.2014 № 5 дск; якщо так у якому офіційному виданні; в) якщо Наказ МВС України від 10.01.2014 № 5 дск не зареєстровано і не оприлюднено, то які існують передбачені законом підстави його застосування у діяльності органу державної влади.
У відповіді від 01.04.2025 №46429/53307-22-25/10.1.2 (вх.суду №5284/25 від 04.04.2025), яка надійшла після проведення судового засідання 03.04.2025 і яка підписана заступником Міністра, О.Банчуком, на вимогу суду зазначено про те, що Наказ МВС на державну реєстрацію не подавався та відповідно у Міністерстві юстиції не зареєстровано, що його видано відповідно до ч.1 і 2. ст.15 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" і він є обов`язковим для виконання усіма органами влади, юридичними особами і громадянами.
Частина 3 ст.15 цього ж закону містить норму про те, що накази міністерства нормативно-правового змісту підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
В своїй ухвалі суд звернув увагу на ст.31 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" згідно з якою державні органи, органи місцевого самоврядування, державні і комунальні підприємства, установи та організації створюють архівні підрозділи для тимчасового зберігання архівних документів, що нагромадилися за час їх діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян; зазначені юридичні особи передають документи поточного діловодства до своїх архівних підрозділів у порядку, встановленому Міністерством юстиції України; строки тимчасового зберігання архівних документів в архівних підрозділах державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних підприємств, установ та організацій визначаються Міністерством юстиції України з урахуванням правового статусу та особливостей діяльності зазначених юридичних осіб.
Однак, Міністерством юстиції України не надано відповіді на два питання: б) чи оприлюднено Наказ МВС України від 10.01.2014 № 5 дск; якщо так у якому офіційному виданні; в) якщо Наказ МВС України від 10.01.2014 № 5 дск не зареєстровано і не оприлюднено, то які існують передбачені законом підстави його застосування у діяльності органу державної влади.
Останнє питання задане судом саме з огляду на ст.31 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи", згідно з яким порядок та строки тимчасового зберігання архівних документів в архівних підрозділах державних органів встановлюються саме Міністерством юстиції України, а не відомчими наказами.
Оскільки, згідно з відповіддю на ухвалу суду, Міністерство юстиції України у ході перевірки стану додержання Міністерством внутрішніх справ України законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів за січень 2014 року установило відсутність порушень при видачі Наказу МВС, то суду необхідно знати, які саме невідомі суду акти надають право Міністерству внутрішніх справ України: по-перше, видавати такий акт, оскільки відповідно до ст.31 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" це є повноваження Міністерства Юстиції України", по-друге, не реєструвати його в Міністерстві юстиції України і не оприлюднювати, в той час як на його підставі знищуються оригінали правоустановлючих документів на транспортні засоби, які вилучаються у власників транспортних засобів при їх реєстрації і перереєстрації, по-третє, присвоювати йому гриф "для службового користування" тобто відносити його до інформації з обмеженим доступом, а саме до службової інформації, недоступної ні для суду, ні для інших органів влади, юридичних осіб і громадян.
Саме на з`ясування цих обставин для правильного вирішення справи судом і було зобов`язано Міністерство юстиції України надати інформацію, вказану в ухвалі суду від 24.03.2025, яку в частині підпунктів "б" і "в" пункту 7 резолютивної частини ухвали суду не виконано, що й стало підставою для відкладення розгляду справи.
Прошу невідкладно виконати ухвалу суду від 24.03.2025 у повному обсязі до дня судового засідання 17.05.2025, яке призначене ухвалою суду від 03.04.2025, та надати вичерпну інформацію, а за можливості копії документів викладеному у відповіді на цей лист.
Суддя Ю.А. Хабазня
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2025 |
Оприлюднено | 09.04.2025 |
Номер документу | 126429676 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні