ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"17" квітня 2025 р. Черкаси справа №925/359/24
Вх.суду № 3379/25 від 03.03.2025
Вх.суду № 4061/25 від 13.03.2025
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Миколенко А.С.,
у судове засідання не з`явились: ліквідатор банкрута, представники від Головного сервісного центру МВС, ТОВ "Центральна газопостачальна компанія", ТОВ "Атем груп",
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду клопотання від 03.03.2025 №02-46/134 (із заявою від 13.03.2025 №02-46/192 про усунення недоліків поданого клопотання)
заявника, боржника у особі ліквідатора банкрута,
про витребування доказів у Головного сервісного центру МВС
у справі за заявою
ініціюючого кредитора, Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральна газопостачальна компанія"
до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергогазрезерв"
про банкрутство юридичної особи
УСТАНОВИВ:
1. Боржником у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С., у межах справи про банкрутство подано заяву від 13.03.2025 №02-46/192 з вимогами:
витребувати у Головного сервісного центру МВС (вул.Лук`янівська, буд.62, м.Київ, 04071, ідентифікаційний код 40109173) належним чином завірені копії документів, які підтверджують перереєстрацію автомобілів з ТОВ "Єврогаз ЛТД", зокрема:
транспортний засіб JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , на ім`я ОСОБА_1 ;
транпортний засіб MERCEDES-BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 , на ім`я ОСОБА_2 ;
транспортний засіб KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 , на ПП "H2O";
транспортний засіб KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 , на ім`я ОСОБА_3 ;
транспортний засіб TOYOTA AURUS, 2012 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 , на ім`я ОСОБА_4 ;
витребувати у Головного сервісного центру МВС (вул.Лук`ящівська, буд.62, м.Київ, 04071, ідентифікаційний код 40109173) належним чином завірені копії документів, які підтверджють знищення документів, що стали підставою для реєстрації вищевказаних транспортних засобів на ТОВ "Енергогазрезерв".
2. Ліквідатор банкрута у клопотанні від 03/03/2025 №02-46/134 та його представник у судовому засіданні 03.04.2025 на обґрунтування заявлених вимог пояснив,
що з листа Головного сервісного центру МВС від 20.11.2024 №31/37029-34224-2024 ліквідатору банкрута стало відомо про те, що за ТОВ "Енергогазрезерв" були зареєстровані транспортні засоби JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , MERCEDES-BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 , TOYOTA AURUS, 2012 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 (далі Автомобілі);
що оскільки відповідні посадові особи ТОВ "Енергогазрезерв" не передали ліквідатору фінансово-господарську документацію банкрута (у тому числі документи, які стосуються придбання та продажу вказаних вище автомобілів) останній звернувся до Головного сервісного центру МВС із запитом від 31.01.2025 №02-46/60, у якому просив надати йому належним чином завірені копії документів, на підставі яких ці транспортні засоби були зареєстровані за ТОВ "Енергогазрезерв" та були перереєстровані на ТОВ "Єврогаз ЛТД"; повідомити, за ким на цей час зареєстровані зазначені автомобілі;
що Головний сервісний центр МВС в м.Києві листом від 18.02.2025 №31/26/19-1556-2025 повідомив, що документи, які стали підставою для реєстрації транспортних засобів за ТОВ "Енергогазрезерв" у 2017, 2019 та 2020 роках, були знищені у зв`язку із закінченням строку їх зберігання, який становить 3 роки; що за отриманням копій документів, на підставі яких у 2022 році було здійснено перереєстрацію автомобілів на ТОВ "Єврогаз ЛТД", ліквідатору банкрута слід звернутися за місцем проведення реєстраційної операції;
що Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в м.Києві листом від 18.02.2025 №31/26/19-1556-2025 повідомив про те, що наразі транспортні засоби зареєстровані за новими власниками, а саме: автомобіль JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 за ОСОБА_5 ; автомобіль MERCEDES-BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 за ОСОБА_2 ; KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 за ПП "H2O"; KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 за ОСОБА_6 ; TOYOTA AURUS, 2012 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 за ОСОБА_4 ;
що на запит ліквідатора банкрута від 31.01.2025 №02-46/60 Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) листом від 12.02.2025 №31/31/14-1526-2025 повідомив про те, що надати документи, на підставі яких було здійснено перереєстрацію вказаних у запиті транспортних засобів за ТОВ "Єврогаз ЛТД" є неможливим у зв`язку з їх знищенням через закінчення строку зберігання; що надати інформацію про нових власників автомобілів неможливо у зв`язку з тим, що інформація, яка у них міститься є інформацією з обмеженим доступом; що для її отримання ліквідатор банкута має звернутися до суду.
3. Представник Головного сервісного центру МВС у судовому засіданні 03.04.2025 проти вимог заперечив, додатково до наданих пояснень подав копії актів від 29.11.2021 №31/23-6 про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду, від 17.01.2023 №31/23-15 про вилучення для знищення документів не внесених до Національного архівного фонду, а також документів, пов`язаних з придбанням та реєстрацією за ТОВ "Енергогазрезерв" вказаних вище транспортних засобів.
4. Ухвалою суду від 03.04.2025 розгляд справи було відкладено на 17.04.2025.
5. Учасники провадження у справі про банкрутство боржника були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили.
Від заявника надійшло клопотання від 17.04.2025 про розгляд справи без участі його представника.
Головний сервісний центр МВС у направленому суду клопотанні від 17.04.2025 просив розглянути справу без участі його представника.
Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв`язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з`явились.
6. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства
Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.
7. Дослідивши наявні у справі докази суд установив наступні обставини.
16.04.2024 ухвалою суду відкрито провадження у справі про банкрутство боржника.
21.01.2025 постановою суду боржника визнано банкрутом.
31.01.2025 ліквідатор банкрута звернувся до Головного сервісного центру МВС із запитом №02-46/60, у якому просив надати йому копії усіх документів, на підставі яких автомобілі JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, кузов № НОМЕР_1 , MERCEDES- BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, кузов № НОМЕР_2 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_3 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_4 , TOYOTA AURIS, 2012 року випуску, кузов № НОМЕР_5 були зареєстровані за ТОВ "Енергогазрезерв"; усіх документів, на підставі яких ці автомобілі були перереєстровані на ТОВ "Єврогаз ЛТД"; просив надати інформацію про те, за ким на цей час зареєстровані зазначені транспортні засоби та надати копії документів, на підставі яких відбулась перереєстрація.
12.02.2025 листом за вих.№31/31/14-1526-2025 Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (філія ГСЦ МВС) на запит ліквідатора банкрута від 31.01.2025 №02-46/60 повідомив, що документи, які були підставою для проведення реєстраційних операція з автомобілями JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, кузов № НОМЕР_1 , MERCEDES- BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, кузов № НОМЕР_2 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_3 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_4 , TOYOTA AURIS, 2012 року випуску, кузов № НОМЕР_5 надати не представляється можливим у зв`язку з їх знищенням по закінченню терміну зберігання, який становить 3 роки; що стосовно надання копій документів, які були подані для перереєстрації вказаних вище автомобілів з ТОВ "Єврогаз ЛТД" на нових власників, то така інформація захищена Законом України "Про захист персональних даних", отримання якої можливе, зокрема, за рішенням суду.
18.02.2025 Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в м.Києві (філія ГСЦ МВС) листом за вих.№31/26/19-1556-2025 на запит ліквідатора банкрута від 31.01.2025 №02-46/60 повідомив, що реєстрація за ТОВ "Енергогазрезерв" транспортних засобів JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, кузов № НОМЕР_1 , MERCEDES- BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, кузов № НОМЕР_2 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_3 , KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_4 , TOYOTA AURIS, 2012 року випуску, кузов № НОМЕР_5 , було здійснено у 2017, 2019 та 2020 роках на підставі договорів купівлі-продажу, вантажних митних декларацій та сертифікатів відповідності; що документи, на підставі яких було проведено реєстраційні дії із вказаними транспортними засобами, знищені у зв`язку із закінченням строку їх зберігання, який складає 3 (три) роки; що у 2022 році вказані вище транспортні засоби були перереєстровані на ТОВ "Єврогаз ЛТД"; що для отримання копій документів, які стали підставою для перереєстрації автомобілів на нового власника, ліквідатору банкрута слід звернутись за місцем проведення реєстраційної операції; що у подальшому вищезазначені транспортні засоби були зареєстровані за іншими особами, зокрема: JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 на ім`я ОСОБА_1 ; MERCEDES-BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, кузов № НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_2 ; KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 за ПП "Н2О"; KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 на ім`я ОСОБА_3 ; TOYOTA AURIS, 2012 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 на ім`я ОСОБА_4 .
6. При вирішенні спору судом застосовано наступні норми законодавства.
Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:
ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство (неплатоспроможність) у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Кодексом України з процедур банкрутства";
ч.1 ст.73. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи;
Відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства:
ч.1 ст.2. Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом;
п.1, 5 ч.1 ст.12. Арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право: звертатися до суду у випадках, передбачених цим Кодексом; звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до (...) фізичних осіб;
ч.8 ст.12. Під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється центральними органами виконавчої влади, які забезпечують їх ведення.
ч.1-3 ст.12№. Запит арбітражного керуючого - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань, фізичних осіб про надання інформації, копій документів, необхідних арбітражному керуючому для здійснення повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо боржника, а також членів сім`ї боржника - фізичних осіб, визначених абзацом другим частини п`ятої статті 116 цього Кодексу, стосовно якого арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією.
Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, фізичні особи, яким направлено запит арбітражного керуючого, зобов`язані не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати арбітражному керуючому відповідну інформацію, у тому числі таку, що становить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг або емітента електронних грошей, крім таємної та/або службової інформації та копій документів, у яких міститься таємна та/або службова інформація, копії документів.
Відмова в наданні інформації на запит арбітражного керуючого, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації тягнуть за собою відповідальність згідно із законом, крім випадків відмови в наданні таємної та/або службової інформації;
ч.1 ст.61. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: (...) аналізує фінансовий стан банкрута (...); заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості (...); вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб (...).
Згідно із Законом України "Про інформацію:
ст.1. (...) документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі (...) інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді (...);
ст.5. Кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів (...);
абз.2 ч.1 ст.11. Кожному забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законом;
ч.2 ст.20. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом;
ч.1,3 ст.21. Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.
Згідно із п.2 ч.1 ст.10 Закону України "Про доступ до публічної інформації" кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається.
Відповідно до Порядку надання фізичним та юридичним особам інформації з Єдиного державного реєстру транспортних засобів стосовно зареєстрованих транспортних засобів, належних користувачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №260 "Деякі питання надання інформації про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів":
у розділі "Загальні питання":
п.1. Цей Порядок визначає механізм надання фізичним та юридичним особам інформації з Єдиного державного реєстру транспортних засобів (далі - Реєстр) стосовно зареєстрованих транспортних засобів, належних користувачів;
п.2. Відомості з Реєстру надаються: 1) в паперовій формі - територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - уповноважений орган МВС) у вигляді витягу з Реєстру; 2) в електронній формі: у форматі витягу з Реєстру або в іншому форматі, визначеному в договорі між адміністратором Реєстру та юридичною особою, в установленому законодавством порядку; програмними засобами ведення Реєстру у форматі витягу з нього через офіційний веб-сайт МВС;
п.4. Витяг з Реєстру надається на запит будь-якої фізичної або юридичної особи за умови ідентифікації такої особи. Відомості з Реєстру про належного користувача транспортного засобу надаються фізичній чи юридичній особі, за якою такий транспортний засіб зареєстрований (уповноваженій нею особі), особі, якій видано тимчасовий реєстраційний талон, належному користувачу;
п.5. Запит про надання витягу з Реєстру подається незалежно від місця реєстрації фізичної або юридичної особи;
п.8. (...) За надання відомостей з Реєстру про належних користувачів транспортних засобів, які зареєстровані за фізичною чи юридичною особою, плата не справляється. У такому разі під відомостями мається на увазі інформація про прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), дату народження належного користувача (або назву юридичної особи, її ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України), серію і номер виданого належному користувачеві тимчасового реєстраційного талона (...);
п.9. Подання запиту про надання витягу з Реєстру є підтвердженням згоди особи, яка звернулася з таким запитом, на надання власнику чи іншому правоволодільцю транспортного засобу інформації про прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) такої особи та зміст запиту;
у розділі "Надання відомостей з Реєстру в паперовій формі":
п.15. У запиті про надання витягу з Реєстру зазначається щонайменше один з таких основних критеріїв пошуку відповідно до обраного виду запиту: 1) про зареєстровані за юридичною особою транспортні засоби: повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (код згідно з ЄДРПОУ); 2) про зареєстровані за фізичною особою транспортні засоби: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) власника та дата його народження (у разі наявності інформації про дату народження); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта власника (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта); 3) про транспортний засіб - ідентифікаційний номер (VIN) запитуваного транспортного засобу; 4) про належного користувача: номерний знак відповідного транспортного засобу; прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) власника транспортного засобу та дата його народження (у разі наявності інформації про дату народження); марка та модель транспортного засобу. З метою уточнення змісту запиту або конкретизації відомостей, що запитуються, у запиті можуть зазначатися інші критерії пошуку, передбачені затвердженою формою запиту.
Відповідно до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 №1000/5 і зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.06.2015 за №736/27181 (далі Правила -100/5) :
підп.5 п.3 розділу ІІІ. З метою розрізнення груп документів до реєстраційного індексу додається відмітка, яка складається з літер, наприклад: 820/03-15 ДСК, де ДСК застосовується для позначення документів з грифом "Для службового користування";
підп.1 п.3 розділу V. На підставі поданих структурними підрозділами переліків (списків) справ, що підлягають знищенню у зв`язку із закінченням строків їх зберігання;
підп.1 п.3 розділу V. Установи, у діяльності яких утворюються документи НАФ, подають схвалені ЕК установи акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, разом з описами справ постійного зберігання та з кадрових питань (особового складу) на розгляд ЕПК (ЕК) державної архівної установи, ЕК архівного відділу міської ради, у зоні комплектування якої перебуває установа;
підп.6 п.3 розділу V. Погоджені (схвалені) акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, затверджуються керівником установи, після чого установа має право знищити документи;
підп.8 п.3 розділу V. Якщо в акт про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, включено документи з грифом "Для службового користування" та іншими грифами обмеженого доступу, що застосовуються в установі, ці документи знищуються шляхом подрібнення до стану, що виключає можливість їх прочитання та відновлення. При цьому в кінці акта додатково робиться запис про знищення відповідних документів із зазначенням прізвищ, ініціалів членів ЕК установи, наприклад: Справи N 25 ДСК, N 30 ДСК, N 80 ДСК знищено шляхом подрібнення. Члени ЕК: (підпис, ініціали (ініціал імені), прізвище) (підпис, ініціали (ініціал імені), прізвище) (підпис, ініціали (ініціал імені), прізвище) Дата;
підп.13 п.1 розділу ІУ. Строк зберігання справи "Для службового користування" не встановлюється, а у відповідній графі номенклатури справ проставляється позначка "ЕК" (експертна комісія).
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 №736 "Про затвердження Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію":
п.68. У разі коли в установі створюється менш як 50 документів на рік з грифом "Для службового користування", номенклатурою справ може бути передбачено формування однієї справи із заголовком "Документи з грифом "Для службового користування". Строк зберігання такої справи не встановлюється, а у відповідній графі номенклатури справ проставляється відмітка "ЕК", яка означає, що строк зберігання справи визначається експертною комісією установи з проведення експертизи цінності документів (далі - експертна комісія), яка утворюється та діє відповідно до Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2007 р. N 1004 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 59, ст. 2346).
96. Документи, справи, видання з грифом "Для службового користування", вилучені для знищення експертною комісією установи у складі не менше трьох членів, підлягають знищенню шляхом подрібнення носіїв інформації або в інший спосіб (спалювання, розплавлення, розчинення тощо), який виключає можливість їх прочитання та відновлення.
97. В акті про вилучення документів робиться запис про знищення відповідних документів, справ із зазначенням прізвищ, ініціалів членів експертної комісії, їх підписів, дати знищення (…)
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8.08.2007 №1004 "Про проведення експертизи цінності документів":
14. До складу експертної комісії державного органу, органу
місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації
незалежно від форми власності, громадського об`єднання, релігійної
організації, їх відокремлених підрозділів (далі - юридичні особи,
їх відокремлені підрозділи) включаються керівники служби
діловодства і архівного підрозділу, працівники структурних
підрозділів, а також представники експертно-перевірних комісій
державних архівів (експертних комісій архівних відділів районних,
районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, міських
рад), у зоні комплектування яких перебувають відповідні юридичні
особи, їх відокремлені підрозділи (за згодою).
Відповідно до постанови Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 №10 "Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації":
До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження, відомості про її майновий стан та інші персональні дані.
Відносини щодо внесення і розгляду адвокатського запиту врегульовано статтею 24 Закону України від 5 липня 2012 року № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Зокрема, цією статтею Закону детально регламентовано перелік адресатів, до яких може бути направлено адвокатський запит, вимоги до такого запиту, питання строків розгляду адвокатських запитів та порядку відшкодування витрат, а тому відповідні положення Закону № 2939-VІ не поширюються на відносини між адвокатом та розпорядником інформації.
Виходячи з положень частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації", частини другої статті 21 Закону України "Про інформацію" та статті 32 Конституції України конфіденційна інформація може поширюватись у таких випадках:
коли закон дозволяє певним суб`єктам отримувати та використовувати конфіденційну інформацію без згоди особи. У таких випадках суб`єкт діє на виконання установлених повноважень та для досягнення визначеної мети (наприклад, отримання конфіденційної інформації в ході оперативно-розшукової діяльності або в ході проведення досудового слідства) і поширення конфіденційної інформації обмежується положеннями закону;
коли розголошення конфіденційної інформації відповідає суспільному інтересу і право громадськості знати цю інформацію переважає шкоду, яку може бути завдано особі поширенням її конфіденційної інформації. Таке поширення здійснюється відповідно до статті 29 Закону України «Про інформацію» після застосування «трискладового тесту».
Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини (частина друга статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації").
Ці положення узгоджуються з положеннями частини другої статті 32 Конституції України, відповідно до якої не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Умови, за яких можливо поширити конфіденційну інформацію, також передбачені частиною першою статті 29 Закону України "Про інформацію", відповідно до якої інформація з обмеженим доступом може бути поширена, якщо вона є суспільно необхідною, тобто є предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати цю інформацію переважає потенційну шкоду від її поширення.
Вбачається, що з урахуванням положень частини другої статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації" та частини другої статті 32 Конституції України суспільними інтересами (інтерес громадськості), у яких конфіденційна інформація може бути поширена, є лише інтереси національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Вимога частини першої статті 29 Закону України «Про інформацію» щодо встановлення переваги потенційної шкоди від поширення конфіденційної інформації над правом громадськості знати її відображає принцип пропорційності обмеження права, який є аспектом принципу верховенства права, передбаченого статтею 8 Конституції України і через призму якого досліджується правомірність будь-якого обмеження права, в тому числі права на отримання інформації.
Такий підхід також відповідає Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (статті 8) та практиці Європейського суду з прав людини, відповідно до яких втручання у право на приватність особи можливе, якщо воно ґрунтується на законі, переслідує легітимну мету та є необхідним у демократичному суспільстві.
Аналіз вказаних положень законів свідчить, що розпорядник повинен застосовувати "трискладовий тест" вимоги, передбачені частиною другою статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації", з урахуванням особливостей вищевказаних положень. Застосування «трискладового тесту» в такому разі повинно здійснюватись таким чином:
1) встановлення відповідності обмеження доступу до запитуваної конфіденційної інформації одному із захищених інтересів (у справах щодо надання конфіденційної інформації, як правило, такими інтересами є захист репутації або прав інших людей, запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно);
2) встановлення можливості завдання істотної шкоди цим інтересам;
3) порівняння цієї потенційної шкоди з правом громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту чи прав людини. Якщо ця шкода не переважає суспільний інтерес в доступі до інформації, то конфіденційна інформація може бути розголошена і доступ до неї не може бути обмежений.
Таким чином, відмова у наданні інформації є обґрунтованою у разі, якщо розпорядник в листі вказує, якому саме з інтересів загрожує розголошення запитуваної інформації, в чому полягає істотність шкоди цим інтересам від її розголошення, чому шкода від оприлюднення такої інформації переважає право громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту чи прав людини.
Відповідно до ч.6 ст.19. Закону України "Про автомобільний транспорт" порядок державної реєстрації транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.
Згідно з Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 23 грудня 2009 р. №1371)(далі Порядок-1388) :
п.2. Цей Порядок є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх (...);
п.6. Транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг (...);
п.7. Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) (...). Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев`яноста днів. Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС (...) забороняється (...);
п.8. Державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів (...);
п.33. Перереєстрація транспортних засобів проводиться в разі (...) зміни їх власників (...).
7. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.
7.1. Виходячи з аналізу норм ст.1, 5, абз.2 ч.2 ст.11 та ч.2 ст.20 Закону України "Про інформацію", а також п.2 ч.1 ст.10 Закону України "Про доступ до публічної інформації", суд вважає, що кожна особа (в тому числі і юридична особа) має право на отримання інформації, яка стосується її особи. Зокрема, юридична особа має право запитувати інформацію, яка є інформацією про неї, в тому числі запитувати документи, які створені нею чи які створені іншими особами, але мають наслідком виникнення, зміну або припинення прав і обов`язків такої юридичної особи.
Будь-якому праву однієї сторони кореспондує обов`язок іншої сторони, тобто Головний сервісний центр МВС відповідно до ч.2 ст.12№ Кодексу України з процедур банкрутства зобов`язаний надати документи, копії, інформацію ліквідатору банкрута на його запити щодо боржника.
Однак ліквідатор банкрута має право запитувати лише ті документи, які створені банкрутом чи для банкрута, чи які створені іншими особами але встановлюють, змінюють або припиняють права і обов`язки банкрута, лише ту інформацію, яка є інформацією про банкрута.
Документи ж, які підтверджують перереєстрацію автомобілів з ТОВ "Єврогаз ЛТД" на нових власників ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_4 , та ПП "Н2О", не є документами, створеними боржником, не містять інформацію боржника чи інформацією про боржника.
7.2. Відносини щодо внесення і розгляду запиту арбітражного керуючого врегульовано статтями 12 і 12-1 Кодексу України з процедур банкрутства. Зокрема, цими статтями Кодексу детально регламентовано перелік адресатів, до яких може бути направлено адвокатський запит, вимоги до такого запиту, питання строків розгляду запитів та порядку відшкодування витрат, а тому відповідні положення Законів України "Про інформацію" та "Про доступ до публічної інформації" не поширюються на відносини між ліквідатором банкрута та розпорядником інформації (в тому числі й Головним сервісним центром МВС).
Згідно з вказаним нормами під час виконання повноважень арбітражний керуючий має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, що міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. На запит такого арбітражного керуючого орган державної влади зобов`язаний не пізніше десяти робочих днів з дня отримання запиту надати копії документів і усю необхідну інформацію щодо боржника, в тому числі й конфіденційну, крім таємної та/або службової інформації та копій документів, у яких міститься таємна та/або службова інформація.
На виконання ч.8 ст.12 Кодексу України з процедур банкрутства центральним органом виконавчої влади, яким є МВС України, не затверджено порядок доступу арбітражних керуючих (як посадових осіб у конкретній справі про банкрутство) до інформації з баз даних та реєстрів МВС України. Зокрема, наказ МВС України від 05.05.2021 № 339 «Про затвердження Порядку складення та подання запитів на інформацію в Міністерстві внутрішніх справ України та Форми для подання таких запитів», наказ МВС від 03.08.2017 №676 Про затвердження Положення про інформаційно-комунікаційну систему «Інформаційний портал Національної поліції України» такого порядку не містять. Отже МВС України та Головний сервісний центр МВС України зобов`язані застосовувати безпосередньо вищевказані положення законів.
7.3. Виходячи з вищевказаних положень законів документи, на підставі яких здійснено перереєстрацію раніше належних боржнику автомобілів з ТОВ "Єврогаз ЛТД" на інших осіб дійсно є конфіденційними (та містять конфіденційну інформацію), дійсно не є створеними банкрутом чи для банкрута, дійсно не встановлюють, не змінюють та не припиняють права і обов`язки банкрута, однак вони стосуються прав і обов`язків банкрута, оскільки вказане майно (автомобілі) раніше належало банкруту та вибуло з його власності.
Враховуючи, що відповідно до ч.1 ст.61 Кодексу ліквідатор банкрута "вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб", з`ясування ним обставин відчуження майна (автомобіля) від боржника до іншої особи, фактичне перебування цього майна у останнього набувача, оцінка можливості витребування цього майна від нинішнього його власника (в тому числі й шляхом пред`явленні відповідного позову до нинішнього власника) є прямим обов`язком ліквідатора банкрута.
7.4. Застосовуючи трискладовий тест суд приходить до висновку, що
1) у даному випадку обов`язок "розголосити інформацію" відповідно до ст.12-1 Кодексу України з процедур банкрутства про нинішнього власника Автомобіля фактично випливає із права арбітражного керуючого знати цю інформацію для забезпечення виконання вимог ст.61 Кодексу. Захищений інтерес володільця (щоб ніхто не дізнався про нього і обставини набуття ним автомобіля) не відповідає обмеженню доступу на таку інформацію для арбітражного керуючого та кредиторів у справі про банкрутство;
2) можливість завдання істотної шкоди інтересам нинішнього (останнього) власника автомобіля (а саме шкоди репутації і праву на майно) відсутня, оскільки добросовісність набуття автомобіля нинішнім (останнім) його власником у даному випадку передбачає захист його інтересів (як репутації, так і права на майно) відповідно до ст.687 і 688 Цивільного кодексу України у разі подання позову про його витребування;
3) порівняння цієї потенційної шкоди з правом громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту вказує на те, що шкода репутації і праву на майно не переважає суспільний інтерес в доступі певної інформації про цих осіб. Під громадськістю в даному випадку слід розуміти учасників справи про банкрутство, зокрема, кредиторів, які потенційно могли отримати задоволення своїх вимог за рахунок продажу автомобіля банкрута (якщо його продано незаконно, або може бути витребувано відповідно до закону від добросовісного набувача). Під національною безпекою і економічним добробутом у даному випадку слід розуміти обов`язок усіх осіб (зокрема набувача автомобіля) дотриматися як вимог закону при його придбанні, так і прав інших осіб на нього.
Тобто в даному випадку конфіденційна інформація може бути розголошена і доступ до неї не може бути обмежений, але лише в обсязі, який необхідний для виконання арбітражним керуючим своїх обов`язків, про що суд зазначає далі.
7.5. Однак, у даній справі запити ліквідатора банкрута не містять: а) будь-якого матеріального обгрунтування для чого саме конкретно йому потрібні відповідні документи (інформація) про іншу особу (продавця і нинішнього власника автомобіля); б) обгрунтування необхідності застосування органом державної влади при розгляді запиту трискладового тесту і можливості задоволення запиту.
Тому і відповіді державного органу (Головного сервісного центру МВС) не містять відповідних матеріальних обгрунтувань причин відмови (вказівки на те, якому саме з інтересів загрожує розголошення запитуваної інформації, в чому полягає істотність шкоди цим інтересам від її розголошення, чому шкода від оприлюднення такої інформації переважає право громадськості знати цю інформацію).
На формальний запит ліквідатор банкрута отримав таку ж формальну відмову органу державної влади. Обгрунтування ліквідатором банкрута запиту лише посиланням на норму закону (ст.12 і 12-1 Кодексу) для отримання документів не боржника і не щодо боржника, суд вважає недостатнім.
Тому підстав визнати незаконною відмову Головного сервісного центру МВС (листи від 12.02.2025 №31/31/14-1526-2025 та від 18.02.2025 №31/26/19-1556-2025) у наданні документів і інформації немає, разом з тим, відповідно до висновків у п.7.4 цієї ухвали суд вважає, що інформація підлягає наданню у обсязі, визначеному далі.
7.6. Визначаючи обсяг інформації, яка необхідна ліквідатору банкрута, суд виходить із положень закону (оскільки ліквідатором банкрута не вказано і не обгрунтовано для чого і яка саме інформація йому потрібна).
Так, для листування та можливості пред`явлення позову до нинішніх власників Автомобілів або до ТОВ "Єврогаз ЛТД" боржнику у особі ліквідатора банкрута необхідні визначені ст.162 ГПК України відомості повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта (для фізичних осіб - громадян України), якщо такі відомості відомі позивачу, вказівку на статус фізичної особи - підприємця (для фізичних осіб - підприємців), відомі номери засобів зв`язку та адресу електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету, виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Отже саме такі відомості (чи документи, які містять такі відомості) мають бути надані Головним сервісним центром МВС.
Тому в цій частині вимога підлягає частковому задоволенню і витребуванню підлягають відомості про повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб), про їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), про поштовий індекс, про ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта (для фізичних осіб - громадян України), про відомі номери засобів зв`язку та адресу електронної пошти, про обставини реєстрації/перереєстрації (дата дії; осіб, які приймали участь у дії; відомості про документи на право власності, подані для вчинення дії, наявність останнього в оригіналі чи в копії).
7.7. Щодо вимоги про витребування копій документів, які підтверджують знищення документів, які стали підставою для реєстрації транспортних засобів за ТОВ "Енергогазрезерв", то суд вважає, що вимога підлягає частковому задоволенню, оскільки суду не надано належних і достатніх доказів знищення реєстраційних справ на Автомобілі.
Так, представником Головного сервісного центру МВС у справу надано копії Актів про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду від 29.11.2021 №38/23-6 та від 17.01.2023 №31/23-15. Однак вказані Акти не можуть бути визнані належними доказами знищення документів про реєстрацію Автомобілів, як по формі так і по суті.
Зокрема, по формі, вказані Акти не містять:
а) відомостей про знищення саме справ з грифом "Для службового користування" відповідач зазначає, що знищувались саме справи ДСК, строк зберігання яких згідно із ст.203 Переліку, затвердженого наказом МВС від 10.01.2014 №5/ДСК складає 3 роки;
б) відомостей про погодження Актів ЕПК (ЕК) державної архівної установи (підп.1 п.3 розділу V Правил -1000/5);
в) належних відомостей про знищення реєстраційних справ (запис про знищення відповідних документів має містити зазначення не менше трьох прізвищ, ініціалів членів ЕК установи (наприклад: Справи N 25 ДСК, N 30 ДСК, N 80 ДСК знищено шляхом подрібнення. Члени ЕК: підписи ініціали прізвища, дата) на Акті від 17.03.2021 такі підписи відсутні, на Акті від 29.11.2021 міститься лише один підпис діловода;
По суті вони недостатні, оскільки із вказаних Актів неможливо встановити (ідентифікувати) вилучення для знищення конкретних реєстраційних справ саме на Автомобілі.
7.8. Також від Міністерства внутрішніх справ України листом від 09.04.2025 №12/3-2дск до суду надіслано витяг з наказу МВС України від 10.01.2014 №5/ДСК щодо переліку документів, які створюються в діяльності органів внутрішніх справ і строків їх зберігання.
Аналізуючи вказаний документ суд вважає за необхідне зазначити, що перелік документів, які подаються фізичними та юридичними особами для реєстрації/перереєстрації транспортних засобів визначений постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388. Ці документи створюються самими фізичними чи юридичними особами, які здійснюють реєстрацію або перереєстрацію транспортних засобів, або іншими особами, відмінними від органів МВС.
Отже, це не є документи, які створені органами МВС та які є специфічними документами МВС, тому їх не може бути віднесено до службової і їм не може бути присвоєно гриф ДСК (надано статус документів з обмеженим доступом, якщо вони до їх подачі не мали такого статусу).
Отже це документи, знищення яких має регламентуватися Правилами-1000/5 та Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від12.04.2012 №578/5 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.04.2012 за № 571/20884.
Згідно з останніми строк зберігання будь-яких договорів складає не менше 5 років з дня закінчення дії строку договору (наприклад, статті 49, 56, 62, 65, 74, 87, 114, 170, 208, 217, 239, 241, 248, 330, 761, 953, 1073, 1076, 1077, тощо)
Керуючись ст.234, 235 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Клопотання боржника у особі ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Носань Н.С., від 03.03.2025 №02-46/134 задовольнити частково.
1.1. Витребувати у Головного сервісного центру МВС (вул.Лук`янівська, буд.62, м.Київ, 04071, ідентифікаційний код 40109173) інформацію (або належним чином завірених копій документів, які містять інформацію) про перереєстрацію наступних автомобілів з ТОВ "Єврогаз ЛТД" на таких осіб: транспортний засіб JEEP WRANGLER, 2018 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , на ім`я ОСОБА_1 ; транпортний засіб MERCEDES-BENZ GLE 300D, 2020 року випуску, номер кузова НОМЕР_2 , на ім`я ОСОБА_2 ; транспортний засіб KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_3 , на ПП "H2O"; транспортний засіб KIA SPORTAGE, 2019 року випуску, номер кузова НОМЕР_4 , на ім`я ОСОБА_3 ; транспортний засіб TOYOTA AURUS, 2012 року випуску, номер кузова НОМЕР_5 , на ім`я ОСОБА_4 ;
а саме:
а) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб),
б) їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб),
в) поштовий індекс,
г) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта (для фізичних осіб - громадян України),
д) відомі номери засобів зв`язку та адресу електронної пошти,
е) обставини реєстрації/перереєстрації (дата дії; осіб, які приймали участь у дії; відомості про документи на право власності, подані для вчинення дії, наявність останнього в оригіналі чи в копії).
1.2. Витребувати у Головного сервісного центру МВС (вул.Лук`ящівська, буд.62, м.Київ, 04071, ідентифікаційний код 40109173) належним чином завірені копії документів, які підтверджють знищення документів, що стали підставою для реєстрації вказаних у п.1.1 резолютивної частини цієї ухвали суду транспортних засобів на ТОВ "Енергогазрезерв" та перереєстрації їх на ТОВ "Єврогаз ЛТД".
У решті вимог відмовити.
Ухвала суду набрала законної сили 07.05.2025. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Повне судове рішення складено і підписано 07.05.2025.
Направити цю ухвалу ліквідатору банкрута, членам комітету кредиторів (2), Головному сервісному центру МВС, Міністерству внутрішніх справ України, Міністерству юстиції України.
С у д д я Хабазня Ю.А.
Я-5, 14-925-0001
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2025 |
Оприлюднено | 09.05.2025 |
Номер документу | 127159581 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Хабазня Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні