Красногвардійський районний суд м.дніпропетровська
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 204/8982/24
Провадження № 2-а/204/5/25
РІШЕННЯ
іменем України
08 квітня 2025 року м.Дніпро
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська у складі головуючого судді Книш А.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до відповідача, у якому просив скасувати постанову від 07.09.2024 №9868, винесену ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 про притягнення до відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 25000 грн. На обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що постановою ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 від 07 вересня 2024 року його було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 25000 грн за ч. 3ст.210-1 КУпАПчерез те, що він в порушення пп.1 п. 2 ч. 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» не звернувся до ТЦК за місцем реєстрації або постійного проживання для уточнення даних в період з 18.05.2024 по 16.07.2024. З вказаною постановою позивач не згоден, вважає її незаконною, та такою, яка підлягає скасуванню, з огляду на те, що з оскаржуваної постановивбачається,що позивачапритягнуто доадміністративної відповідальності зане уточненнясвоїх обліковихта іншихперсональних даних протягом 60днів здня набраннячинності ЗакономУкраїни «Провнесення зміндо деяких законодавчихактів Українищодо окремихпитань проходженнявійськової служби,мобілізації тавійськового обліку»№3633-IXвід 11.04.2024року. Відтак інкримінованепозивачу правопорушеннябуло вчинененим після 19.05.2024,тобто післянабуття чинностіЗаконом №3696-IX,яким ст.210-1 КУпАП булодоповнено частиною3,при цьомусаме з19.05.2024упозивача виникобов`язоконовити протягом60днів своїоблікові таперсональні дані. Приміткою устатті 210КУпАП визначено,що положеннястатей 210,210-1 цього Кодексуне застосовуютьсяу разіможливості отриманнядержателем Єдиного державного реєструпризовників,військовозобов`язанихта резервістівперсональних данихпризовника,військовозобов`язаного,резервіста шляхомелектронної інформаційної взаємодіїз іншимиінформаційно-комунікаційнимисистемами, реєстрами (утому числіпублічними),базами (банками)даних,держателями (розпорядниками,адміністраторами)яких єдержавні органи. Відтак,у відповідачає можливість отримати шляхомелектронної інформаційної взаємодіїз іншимиінформаційно-комунікаційнимисистемами, реєстрами (утому числіпублічними),базами (банками)даних,держателями (розпорядниками,адміністраторами)яких єдержавні органиперсональні дані позивача. Згідно відритогоЄдиного державногореєстру юридичнихосіб,фізичних осіб-підприємцівта громадськихформувань ФОП ОСОБА_1 з2015року являється фізичноюособою-підприємцем,що підтверджуєтьсявитягом зЄдиного державного реєструюридичних осіб,фізичних осіб-підприємцівта громадських формувань від 13 вересня2024р. Таким чином, оскаржувана постанова не містить опису протиправних дій позивача, які відповідають кваліфікації ч. 3 ст. 210-1 КУпАП. Крім того, всупереч вимогам чинного законодавства позивача про розгляд справи було повідомлено пізніше ніж як за три доби до розгляду справи, оскільки протокол датований 07.09.2024 та розгляд справи відбувся 07.09.2024, чим порушено права позивача гарантовані Конституцією України та ст. 268 КУпАП. Також, не надано доказів, що уповноважена посадова особа ТЦК та СП, відповідальний виконавець Редько Ніна, було уповноважена на складання протоколу про адміністративне правопорушення.
Ухвалою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 21 жовтня 2024 року відкрито провадження у даній справі, розгляд якої вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
11 листопада 2024 року представником відповідача Горбатовою Г.А. подано відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що відповідач позов не визнає. Позивач був притягнутий до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення правомірно. Порушень при розгляді справи про адміністративне правопорушення начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 не вбачається. Відповідальною особою, яка склала протокол про адміністративне правопорушення зібрано достатньо доказів, щоб встановити наявність у діях позивача складу адміністративного правопорушення, притягнути до адміністративної відповідальності і накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу.
Суд, дослідивши письмові докази, встановив такі фактичні обставини.
07 вересня 2024 року відповідальним виконавцем адміністративного відділення ІНФОРМАЦІЯ_2 старшим солдатом ОСОБА_2 складено протокол №379 відносно ОСОБА_1 за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, за порушення вимог законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, а саме пп.1 п. 2 ч. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», відповідальність за що передбачена ч.3 ст.210-1 КУпАП (а.с.40-41).
07 вересня 2024 року постановою №9868 за справою про адміністративне правопорушення ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 майором ОСОБА_3 притягнуто позивача до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210-1КУпАП за порушення вимог законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, а саме пп.1 п. 2 ч. ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 25 000 грн (а.с.69-70).
Позивач є фізичною особою-підприємець, перебуває на обліку у ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Херсонське управління, Херсонська ДПІ (Херсонський район) (а.с.46-47).
Вирішуючи пред`явлені позовні вимоги суд приходить до таких висновків.
Відповідно дост. 19 Конституції Україниправовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно зіст. 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.
Відповідно дост. 8 КУпАП, особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.
Згідно з ч. 1КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення № 379 від 07 вересня 2024 року ОСОБА_1 роз`яснені права та обов`язки, передбачені ст.ст.55,56,59,63 Конституції України, ст. 268 КУпАП, повідомлено, що розгляд справи відбудеться 07 вересня 2024 року о 15:30. Згідно пояснень ОСОБА_1 , які містяться у протоколі останнім зазначено, що ним не оновлено дані, у зв`язку з тим, що не було можливості. Протокол підписано ОСОБА_1 , що стверджується його підписом на протоколі.
Надаючи свою правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.
Згідно з ч. 7 ст. 38КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210,210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Відповідно до ч. 3 ст. 210-1КУпАПпередбачено відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, вчинено в особливий період, і вказана норма є бланкетною, при її застосуванні необхідно використовувати законодавчі акти, які визначають правила військового обліку та запровадження в Україні особливого періоду.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності 18 травня 2024 року, у новій редакції викладеност. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а саме встановлено, що громадяни зобов`язані, зокрема, інші військовозобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності Указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, зобов`язані уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження. Тобто, зазначені дані необхідно було оновити до 16 липня 2024 року.
При цьому, 60-денний строк для вчинення певних дій є присічним. Невчинення визначених законодавством дій починаючи з 17 липня 2024 року утворює склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3ст.210-1 КУпАПта є триваючим правопорушенням.
Як встановлено судом і не заперечувалось позивачем, останній уточнив свої персональні дані поза межами, визначеного законом 60-денного терміну, перебіг якого закінчився 16 липня 2024 року. Доказів уточнення своїх персональних даних до 16 липня 2024 року (включно) позивачем не надано.
Так, особливий період в Україні розпочався з 17.03.2014, коли було оприлюдненоУказ Президента України від 17.03.2014 № 303/2014 «Про часткову мобілізацію».
У зв`язку з військовою агресією російської федерації, Указом Президента України «Про ведення воєнного стану в України», який затвердженоЗаконом України № 2102-IX від 24.02.2022 року, введено в Україні воєнний стан, який продовжувався відповідними Указами Президента України та триває на момент розгляду справи.
Згідно з вимог статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Суд виходить з того, що уточнення військових облікових даних є не правом, а обов`язком військовозобов`язаного, за порушення якого може наставати відповідальність.
Судом встановлено, що зважаючи на дату оновлення даних після 16.07.2024 року, в діях позивача наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3ст.210-1 КУпАП.
Щодо доводів позивача про те, що положенняст.210-1 КУпАПне застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, то суд не приймає такі до уваги, оскільки у спірних правовідносинах примітка дост.210 КУпАПне підлягає застосуванню, так як чинне законодавство зобов`язувало саме позивача вчинити певні дії, і уточнити свої персональні дані у встановлений строк, які могли бути вчинені тільки ним особисто в один із визначених способів. Держатель Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів може лише перевірити чи уточнити персональні дані військовозобов`язаного, але обов`язок такого уточнення покладається на військовозобов`язаного, яким є позивач.
Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що позивач був ознайомлений з ним, повідомлений про дату розгляду справи про що свідчать його особисті підписи. Позивач був присутній при розгляді справи, будь-яких заяв, клопотань при розгляді справи не подавав, у тому числі і про відкладення розгляду справи, про необхідність отримання правової допомоги.
Слід зауважити, що відомостей відносно того, що позивач не має статусу військовозобов`язаного матеріали даної адміністративної справи не містять.
Згідност. 235 КУпАП, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).
Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Таким чином, аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та встановлені фактичні обставини справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем доведено факт вчинення позивачем поставленого йому у вину адміністративного правопорушення, а тому постанова №9868 від 07 вересня 2024 року по справі про адміністративне правопорушення за ч.3ст.210-1КУпАП винесена ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 майором ОСОБА_3 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у розмірі 25000,00 гривень є правомірною та підстави для її скасування відсутні.
Твердження позивача про незаконність та необґрунтованість постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи.
У відповідності до ч. 3ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.
Відповідно до ч. 1ст. 143КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Зважаючи на те, що у задоволенні позовних вимог відмовлено, відповідно дост. 139 КАС України, судові витрати, позивачу не відшкодовуються.
Керуючись ст.ст.9, 14, 77, 122, 123, 243-246, 286 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про накладення адміністративного стягненнявідмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Позивач ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації АДРЕСА_1 .
Відповідач ЦЕНТРАЛЬНО- ІНФОРМАЦІЯ_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , місцезнаходження АДРЕСА_2 .
Головуючий:
Суд | Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2025 |
Оприлюднено | 10.04.2025 |
Номер документу | 126448526 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Книш А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні