УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про результати розгляду заяви конкурсного кредитора
про грошові вимоги до боржника у справі про неплатоспроможність
07.04.2025м. ДніпроСправа № 904/281/25за заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, м. Дніпро
до боржника ОСОБА_1 , м. Верхньодніпровськ Дніпропетровської області
про визнання грошових вимог
Суддя Мартинюк С.В.
за участю секретаря судового засідання Рибалка Г.Д.
Представники:
Від ГУ ДПС у Дніпропетровській області: Сліпець С.С. (представник);
Боржник: не з`явився;
Арбітражний керуючий: не з`явився.
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області із заявою про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність на підставі ст.116 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвалою господарського суду від 23.01.2025 заяву ОСОБА_1 про порушення провадження у справі про неплатоспроможність залишено без руху.
29.01.2025 через систему "Електронний суд" до господарського суду надійшла заява ОСОБА_1 про усунення недоліків.
Ухвалою господарського суду від 30.01.2025 прийнято до розгляду заяву ОСОБА_1 про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність. Призначено підготовче засідання суду на 11.02.2025.
11.02.2025 до суду від ОСОБА_1 надійшло клопотання відповідно до якого боржник просила суд здійснювати розгляд заяви про неплатоспроможність, як фізичної особи.
Ухвалою господарського суду від 11.02.2025 відкрито провадження у справі про неплатоспроможність ОСОБА_1 . Введено процедуру реструктуризації боргів ОСОБА_1 . Призначено керуючим реструктуризацією боргів ОСОБА_1 арбітражну керуючу Белінську Наталію Олександрівну. Призначено попереднє засідання суду на 07.04.2025.
11.02.2025 на офіційному веб-сайті Верховного Суду в мережі Інтернет Господарським судом Дніпропетровської області здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи ОСОБА_1 , №75257.
12.03.2025 до господарського суду через систему "Електронний суд" надійшла заява про визнання грошових вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в розмірі 11 870,64 грн. та судового збору на суму 4 844,80 грн.
Ухвалою господарського суду від 14.03.2025 відкладено вирішення питання щодо прийняття до розгляду заяви ГУ ДПС у Дніпропетровській області до боржника ОСОБА_1 про визнання кредиторських вимог до боржника у розмірі 11 870,64 грн. та судового збору на суму 4 844,80 грн. до закінчення строку на усунення недоліків в заяві. Запропоновано ГУ ДПС у Дніпропетровській області протягом 5-ти днів з дня отримання ухвали суду усунути недоліки заяви про визнання конкурсних грошових вимог у справі про неплатоспроможність ОСОБА_1 .
19.03.2025 до господарського суду через систему "Електронний суд" від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про продовження строку для усунення недоліків на 5 днів з моменту ухвалення судового рішення за результатами розгляду даної заяви.
Ухвалою господарського суду від 20.03.2025 у задоволенні заяви ГУ ДПС у Дніпропетровській області про продовження строку для усунення недоліків на 5 днів відмовлено.
21.03.2025 через систему "Електронний суд" від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про усунення недоліків у заяві з грошовими вимогами до боржника.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 24.03.2025 прийнято заяву ГУ ДПС у Дніпропетровській області до боржника ОСОБА_1 про визнання грошових вимог до боржника у розмірі 11 870, 64 грн. та судового збору на суму 4 844,80 грн. по справі про визнання неплатоспроможним №904/281/25 до розгляду в судовому засіданні на 07.04.2025.
24.03.2025 до суду через систему "Електронний суд" від ГУ ДПС у Дніпропетровській області надійшло заява про долучення документів до матеріалів справи.
03.04.2025 до суду через систему "Електронний суд" від керуючої реструктуризацією боргів боржника Белінської Н.О. надійшло повідомлення про результати розгляду грошових вимог ГУ ДПС у Дніпропетровської області до боржника, за змістом якого арбітражною керуючою визнано заявлені вимоги в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
На теперішній час у ГУ ДПС у Дніпропетровській області за платником податків ОСОБА_1 обліковується не заявлений до суду податковий борг на загальну суму 11 870,64 грн. (основний платіж - 11 870,64 грн., штрафна санкція - 0,00 грн., пеня - 0,00 грн.) а саме:
1. Податковий борг з єдиного податку виник внаслідок несплати платником податків сум грошових зобов`язань у загальному розмірі 11 870,64 грн. (основний платіж - 11 870,64 грн.)
Структура боргу:
- Заява про застосування спрощеної системи оподаткування (2 група) від 20.12.2022 №35555/ АП, терміни сплати та суми виникнення податкового боргу відповідно:
20.01.2024 на суму 677,64 грн (залишок несплаченого податкового боргу за даним періодом);
20.02.2024 на суму 923,00 грн;
20.03.2024 на суму 923,00 грн;
20.04.2024 на суму 923,00 грн;
20.05.2024 на суму 923,00 грн;
20.06.2024 на суму 923,00 грн;
20.07.2024 на суму 923,00 грн;
20.08.2024 на суму 923,00 грн;
20.09.2024 на суму 923,00 грн;
20.10.2024 на суму 923,00 грн;
20.11.2024 на суму 923,00 грн;
20.12.2024 на суму 923,00 грн;
20.01.2025 на суму 1 040,00 грн.
Згідно ст. 63 ПК України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків. Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того або іншого податку та збору (п. 63.2. ст. 63 ПК України).
Відповідно до вимог п.63.2. ст. 63 ПК України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.
Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Згідно ст. 291 ПК України вбачається. що спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Стаття 293 ПК України встановлює, що ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - прожитковий мінімум), другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць, зокрема, для другої групи платників єдиного податку - не більше 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Положення статті 294 Податкового кодексу України визначають, що податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік.
Згідно ст. 295 ПК України вбачається, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Платники єдиного податку третьої групи (крім електронних резидентів (е-резидентів) сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Відповідно до положень ст. 296 ПК України, фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені пунктом 295.1 статті 295 цього Кодексу, а також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.
Податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси.
Відповідно до пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПК України, адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.
Як визначає пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно з приписами пп. 16.1.3, пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний, у тому числі, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Враховуючи викладене, господарський суд зазначає, що заявлені Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області вимоги на суму 11 870, 64 грн. підлягають визнанню.
Згідно із ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства - кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Крім того, відповідно до платіжного доручення, Головне управління ДПС у Полтавській області здійснило перерахування у розмірі 4 844, 80 грн. судового збору за подання заяви про визнання кредитором у справі №904/281/25.
За змістом положень статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
За змістом частини 4 статті 133 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги кредиторів, включені до реєстру вимог кредиторів, задовольняються у такій черговості:
1) у першу чергу задовольняються вимоги до боржника щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування;
2) у другу чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) та проводяться розрахунки з іншими кредиторами;
3) у третю чергу сплачуються неустойки (штраф, пеня), внесені до реєстру вимог кредиторів.
Вимоги кожної наступної черги задовольняються за рахунок коштів від продажу майна боржника після повного задоволення вимог попередньої черги, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі недостатності коштів, одержаних від продажу майна банкрута, для повного задоволення всіх вимог однієї черги вимоги задовольняються пропорційно до суми вимог, що належить кожному кредиторові однієї черги.
Зазначені вимоги є конкурсними, оскільки виникли до дати відкриття провадження у справі про банкрутство.
Грошові вимоги ГУ ДПС у Дніпропетровській області залишаються повністю неоплаченими збоку Боржника.
З огляду на обґрунтованість вимог заяви ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка подана до господарського суду в межах строку, визначеного приписами ст. 133 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання його конкурсним кредитором з грошовими вимогами до ОСОБА_1 на суму 11 870, 64 грн. та судового збору на суму 4 844, 80 грн., яка підлягає погашенню у наступному порядку:
- 2 черга - 11 870, 64 грн. (заборгованість);
- позачергово - 4 844, 80 грн. (витрати по сплаті судового збору).
Керуючись ст.ст. 2, 73-74, 76-79, 86, 91, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 45, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, суд
УХВАЛИВ:
Визнати грошові вимоги ГУ ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А; ідентифікаційний код ВП 44118658) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; адреса фактичного місця проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) на суму 11 870, 64 грн. (заборгованість) грн. - 2 черга задоволення вимог кредиторів, на суму 4 844, 80 грн. (судовий збір) - позачергове задоволення вимог кредиторів.
Ухвала набирає законної сили 07.04.2025 та може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України до Центрального апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Повний текст ухвали складено 09.04.2025.
Суддя С.В. Мартинюк
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2025 |
Оприлюднено | 10.04.2025 |
Номер документу | 126465119 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні