Ленінський районний суд м.дніпропетровська
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЄдиний унікальний номер 205/10528/23
Провадження 1-кс/205/346/25
УХВАЛА
Іменем України
10 квітня 2025 року м.Дніпро
Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання першого заступника керівника Лівобережної окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023052700000012 від 21.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
До Ленінського районного суду м. Дніпропетровська надійшло клопотання першого заступника керівника Лівобережної окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023052700000012 від 21.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що керівник комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Маріупольська міська лікарня №1» ОСОБА_4 , маючи значні кошти на рахунку підприємства, які щомісячно поповнюються за рахунок коштів Національної служби здоров`я України (далі НСЗУ), зловживаючи службовим становищем, всупереч інтересам служби, вступила в злочинну змову із своєю заступницею ОСОБА_5 та головним бухгалтером підприємства ОСОБА_6 , з метою розкрадання грошових коштів підприємства, шляхом безпідставного нарахування протягом тривалого часу собі та ланці наближених працівників, зокрема ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 (чоловіку керівника), ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , а також іншим працівникам лікарні, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, за межами території України, в різних областях України та фактично жодної роботи не виконують, завищеної заробітної плати у розмірі від 50-70 тисяч гривень.
За інформацією УСР в Донецькій області ДСР НП України половину суми незаконно отриманих коштів, у вигляді заробітної плати, вищевказані особи перераховують на банківські карти, реквізити яких вказує ОСОБА_4 , або передають готівкою ОСОБА_4 . Частину незаконно отриманих коштів ОСОБА_4 розподіляє між виконуючим обов`язки заступника міського голови Маріупольської міської ради ОСОБА_17 та виконуючим обов`язки керівника Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради ОСОБА_18 , які контролюють діяльність лікарні та допомагають уникнути перевірок з боку представників міської ради і контролюючих органів.
Установлено, що між Національною службою здоров`я України (код ЄДРПОУ 42032422), зареєстровано за адресом: 04073, місто Київ, проспект Степана Бандери, будинок 19 та комунальним некомерційним підприємством Маріупольської міської ради «Маріупольська міська лікарня №1» (ЄДРПОУ 01990683), зареєстровано за адресом: 87504, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Радіна М.В., будинок 2, протягом 2022 року укладено договори щодо оплати на надання послуг за програмою медичних гарантій на суму 252 195 759 грн., за якими на адресу лікувального закладу сплачено 145 405 547 грн. за різними пакетами послуг, та у 2023 році укладено договір на суму 109 263 031 грн., за яким на теперішній час сплачено 58 511 704 грн. за пакетом послуг «Забезпечення збереження кадрового потенціалу для надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на тимчасово окупованій території».
Відповідно до підпункту 1-1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 19.05.1999 № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», у частині правомірності формування розміру посадового окладу керівника закладу з 01.01.2022, розмір посадового окладу керівника закладу охорони здоров`я забезпечує співвідношення між середньою заробітною платою медичних працівників та не може перевищувати розмір середньої заробітної плати медичних працівників підприємства більш як на 60 відсотків).
Відповідно до відкритих джерел інформації, розміщених на веб сайті НСЗУ за посиланням https://nszu.gov.ua/ встановлено, що середня заробітна плата працівників комунального некомерційного підприємства «Маріупольська міська лікарня №1» «Маріупольська міська лікарня №1» у 2022 році складала 20 683 грн., а у 2023 - 21 577 грн.
Незважаючи, на це, вищевказані особи створили умови та щомісяця незаконно нараховували і виплачували заробітну плату, в тому числі надлишкову, в розмірі від 50 000 грн. до 70 000 грн. Крім того, відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1464, щодо пакету № 56 «Забезпечення збереження кадрового потенціалу для надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на тимчасово окупованій території». встановлений визначений перелік відповідної категорії працівників та ставка їх посадового окладу:
- для лікарів (крім лікарів-інтернів) та професіоналів з вищою немедичною освітою, які допущені до медичної діяльності в закладах охорони здоров`я - 20000 гривень;
- для посад молодших спеціалістів з медичною освітою (фахових молодших бакалаврів), фахівців з початковим рівнем (короткий цикл) вищої медичної освіти, першим (бакалаврським) рівнем вищої медичної освіти і магістрів з медсестринства - 13500 гривень;
- для керівників закладів охорони здоров`я та керівників структурних підрозділів цих закладів - 26000 гривень;
- для інших працівників та лікарів-інтернів - 6700 гривень.
Проте, в порушення умов даної Постанови, посадовими особами КНП «Маріупольська міська лікарня №1» приймаються згідно штатного розпису працівники на 1,5 ставки задля збільшення розміру їх посадового окладу, водночас як у щомісячному звіті поданої надавачем відповідно до вимог пункту 28 Типової форми договору з НСЗУ, відображається фактично нарахована заробітна плата медичного персоналу закладу. Тобто суму договору корельовано до саме відповідних ставок працівників згідно до зайнятих посад, та їх оклад не може бути змінений таким чином внутрішніми рішеннями підприємства.
Також на теперішній час, для розрахованої пропозиції під час укладання договору з НСЗУ за пакетом № 56 і у щомісячних звітах на оплату відповідно до вимог пункту 28 Типової форми договору посадові особи КНП Маріупольської міської Ради «Маріупольська міська лікарня №1» включили і щомісячно подають кількість працівників понад 450 чоловік, як фактично зайнятих штатних одиниць в закладі охорони здоров`я для надання послуг з «Забезпечення збереження кадрового потенціалу для надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на тимчасово окупованій території».
Проте як, у слідства є інформація, що переважна більшість працівників лікарні фактично знаходяться за кордоном, в інших областях України, а не на окупованій території, що унеможливлює таким чином забезпечити ними збереження кадрового потенціалу саме на окупованій території, натомість як ним виплачується кошти, отримані таким чином від НСЗУ.
10.02.2025 до СВ Маріупольського районного управління поліції ГУНП в Донецькій області на запит слідчого надійшов лист з комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Маріупольська міська лікарня №1» за підписом директора ОСОБА_4 від 10.02.2025 за № 98 з приводу використання бюджетних коштів від НСЗУ.
28.03.2025 на запит слідчого надійшли табелі обліку робочого часу та накази про відпустки комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Маріупольська міська лікарня №1» з яких вбачається, що ОСОБА_4 з 11.01.2025 по теперішній час перебуває (07.04.2025) у відпустці.
Окрім цього, згідно інформації Державної прикордонної служби України від 17.03.2025 за № 19/21369-25 встановлено, що директор комунального некомерційного підприємства Маріупольської міської ради «Маріупольська міська лікарня №1» ОСОБА_4 останній раз 19.12.2024 виїхала з України через контрольний пункт «Шегині» і до теперішнього часу не повернулась.
Відповідно до п. 2-14 «Правил перетинання державного кордону громадянами України» у разі введення в Україні воєнного стану члени Кабінету Міністрів України, перші заступники та заступники міністрів, керівники центральних органів виконавчої влади, їх перші заступники та заступники, Державний секретар Кабінету Міністрів України, його перший заступник та заступники, Керівник Апарату Верховної Ради України, його перший заступник та заступники, державні секретарі міністерств, Керівник Офісу Президента України та його заступники, керівники інших допоміжних органів і служб, утворених Президентом України, та їх заступники, Голова Служби безпеки, його перший заступник та заступники, Голова та члени Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Голова та члени Рахункової палати, Голова та члени Центральної виборчої комісії, голови та члени інших державних колегіальних органів, Секретар Ради національної безпеки і оборони України, його перший заступник та заступники, народні депутати України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини та його представники, Голова Національного банку України, його перший заступник та заступники, Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим та його заступники, голови місцевих держадміністрацій, їх перші заступники та заступники, судді Конституційного Суду України, судді, прокурори, керівники інших державних органів та їх заступники, депутати місцевих рад, а також керівники структурних підрозділів державних органів та органів місцевого самоврядування і працівники, які заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, керівники державних унітарних підприємств та їх заступники, голова та члени виконавчих органів господарських товариств, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать державі, голова та члени виконавчих органів господарських товариств, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, у тому числі дочірніх підприємств, мають право перетинати державний кордон на підставі відповідних рішень про службові відрядження.
Згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 69 «Про внесення змін до правил перетинання державного кордону України» (далі - Постанова) на відповідні міністерства, центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, керівників суб`єктів господарювання покладено обов`язок подати в триденний строк до Адміністрації Державної прикордонної служби України списки осіб, передбачених у пункті 214 Правил та в подальшому в разі кадрових змін подавати оновлену інформацію не пізніше наступного дня після прийняття відповідного рішення.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 є чинним депутатом Маріупольської міської ради від Політичної партії «Блок Вадима Бойченка».
У зв`язку з чим, та з метою перевірки підписання ОСОБА_4 офіційних документі та отримання заробітної плати спрямовано запит до Державної прикордонної служби України щодо отримання списків осіб, які подані Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради та Маріупольською міською радою на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 69 за період з 28.01.2023 по 28.03.2025.
07.04.2025 до окружної прокуратури надійшла відповідь з Адміністрації Державної прикордонної служби України від 04.04.2025 за № 19/25606-25-вих про те, що запитувані документи надати не можуть оскільки не зазначено вихідний реєстраційний номер документу та його дати, які видавались Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради та Маріупольською міською радою.
Для встановлення об`єктивної істини у кримінальному провадженні, кола винних осіб, часу, місця, необхідно провести комплекс заходів забезпечення кримінального провадження, з метою швидкого та повного розслідування провадження з тим, щоб виявити обсяг наслідків, спричинених протиправною діяльністю, також встановити осіб, які організували та здійснювали таку діяльність, а також всіх осіб причетних до неї, визначити обсяг вини кожного з них, для правильної та неупередженої кваліфікації діяння, та притягнення кожного винного до відповідальності.
В матеріалах доданих до клопотання міститься заява в якій прокурор просить розглянути клопотання без його участі, клопотання підтримав в повному обсязі.
Клопотання розглянуто без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться, відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України.
У відповідності до ч. 4 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
Слідчий суддя, вивчивши подане клопотання та надані матеріали, якими обґрунтовується необхідність надання дозволу на тимчасовий доступ до запитуваних документів, вважає можливим задовольнити клопотання слідчого, виходячи з наступного.
Слідчим суддею встановлено, що досудове розслідування по кримінальному провадженню 42023052700000012 від 21.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України, здійснюється СВ Маріупольського районного управління поліції ГУНП в Донецькій області.
За змістом ст.ст. 131, 162 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів, полягає у наданні слідчому особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Надання тимчасового доступу до речей і документів під час досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді за клопотанням слідчого, погодженого з прокурором.
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
У відповідності ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи викладене, приймаючи до уваги, що документи, до яких просить надати доступ прокурор, являються документами, на яких зафіксовані відомості, які можуть бути використані як доказ факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а тому можуть бути визнані речовим доказом, тобто як самі по собі, так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні..
Керуючись ст.ст. 110, 131, 159, 162, 163-166, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання першого заступника керівника Лівобережної окружної прокуратури Донецької області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023052700000012 від 21.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.
Надати дозвіл слідчим Маріупольського РУП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 ; першому заступнику керівника Лівобережної окружної прокуратури ОСОБА_3 , прокурорам Лівобережної окружної прокуратури Донецької області: ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучити завірені належним чином копії наступних документів, а саме: списків осіб, які подані Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради та Маріупольською міською радою на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 69 за період з 28.01.2023 по 28.03.2025 до Державної прикордонної служби України, які перебувають у володінні Адміністрації Державної прикордонної служби України (вул. Володимирська, 26, м. Київ, 01001, Україна).
Строк дії ухвали один місяць з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2025 |
Оприлюднено | 11.04.2025 |
Номер документу | 126496373 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Яценко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні