Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залучення третьої особи
09 квітня 2025 року Справа №640/15246/22
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кошкош О.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія Укренерго до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку
УСТАНОВИВ:
Адвокат Верещагіна Алла Олегівна (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) в інтересах Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія Укренерго (код ЄДРПОУ 00100227, 01032, м.Київ, вул.С.Петлюри, 25) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом (вх.№15746/22 від 13.09.2022, з урахуванням наданих уточнень від 03.02.2025) до Державної аудиторської служби України (код ЄДРПОУ 40165856, 04070, м.Київ, вул.Сагайдачного, 4) про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-31-003738-с. В обґрунтування зазначено, що позивачем, як замовником, оприлюднено оголошення про проведення закупівлі за переговорною процедурою по предмету закупівлі 90910000-9 Послуги з прибирання приміщень НЕК Укренерго в м.Києві та завантажено повідомлення про намір укласти договір від 31.01.2021. Маючи чинний договір від 30.12.2021 №01-239175-21/2, що укладено з ПП Клінінг-Про про надання послуг з прибирання приміщень на суму 4919999,90 грн, який укладено за результатами процедури відкритих торгів (UA-2021-11-04-011284-а), та нагальну потребу у наданні послуг застосовано переговорну процедуру закупівлі. Очікувана вартість додаткових послуг не перевищувала 50% ціни договору від 30.12.2021 №01-239175-21/2. За результатами такої закупівлі з ПП Клінінг-Про 11.02.2022 укладено договір №01-268134-22. Вважає, що висновок, складений за результатом моніторингу процедури закупівлі є неприйнятним, оскільки застосування переговорної процедури передбачено п.5 ч.2 ст.40 Закону №922-VІІ. Зауважив, що переговорна процедура закупівлі та закупівля мали один і той самий предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 90910000-9, а станом на момент проведення закупівлі договір з ПП Єврохім Одеса, укладений за результатами процедури закупівлі UA-2021-07-02-004220-c розірвано в односторонньому порядку у зв`язку із систематичним неналежним виконанням ПП Єврохім Одеса умов договору. Проведення моніторингу здійснено з порушенням абз.2 ч.1 ст.8 Закону №922, оскільки рішення за його результатом прийнято 09.08.2022, тобто після закінчення терміну дії договору від 11.02.2022 №01-268134-22, а саме після 31.07.2022.
19 вересня 2022 року ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі. Призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження (без виклику сторін).
11 жовтня 2022 року Державною аудиторською службою України через підсистему Електронний суд надано відзив (вих.№002500-17/8041-2022 від 07.10.2022), в якому зазначено, що Законом № 922 чітко визначено обов`язок замовників при застосуванні переговорної процедури закупівлі в електронній системі закупівель не лише зазначати обґрунтування, а й оприлюднювати документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Під час здійснення моніторингу виявлено порушення вимог статті 40 Закону № 922, а саме позивач як замовник під час проведення переговорної процедури закупівлі у повідомленні про намір укласти договір від 31.01.2022 не зазначив інформації про експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі, і не надав таких документів на законний запит Держаудитслужби. Зауважив, що відмінними є предмети закупівлі, а саме предмет закупівлі за процедурою закупівлі UA-2022-01-31-003738-c Послуги з прибирання 5 приміщень НЕК Укренерго в м. Києві не відповідає предмету закупівлі UA-2021-11-04-011284-a за лотом 2 Послуги з прибирання Північного ТУОМ. Попереднім переможцем у відкритих торгах UA-2021-07-02-004220-c було ПП ЄВРОХІМ ОДЕСА, а укладений з ним договір від 01.09.2021 № 01-211187-21 був дійсний на момент проведення переговорної процедури UA-2022-01-31-003738-c. Відомості про розірвання такого договору станом на час проведення перевірки були відсутні. Звернув увагу, що на запит Держаудитслужби від 19.08.2022 відповідь надано лише 31.08.2022 (тобто на наступний день після завершення проведення моніторингу даної закупівлі) і з порушенням строків, визначених частиною п`ятою статті 8 Закону № 922. Просив відмовити у задоволені позовних вимог.
Позивачем надана відповідь на відзив.
Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду.
З метою забезпечення розгляду адміністративної справи здійснено автоматизований розподіл судових справ між іншими окружними адміністративними судами України. Адміністративну справу передано до Донецького окружного адміністративного суду. За результатами автоматизованого розподілу справи головуючим у даній справі призначено суддю Кошкош Олену Олександрівну.
28 січня 2025 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу №640/15246/22 прийнято до провадження.
30 січня 2025 року ухвалою суду позовну заяву залишено без руху. У встановлений судом строк, недоліки позовної заяви усунуті, а саме повідомлено повне найменування позивача «Приватне акціонерне товариство «Національна енергетична компанія Укренерго», ідентифікаційний код адвоката Верещагіної Алли Олегівни «3149813225».
Ухвалою від 10 лютого 2025 року суд продовжив розгляд адміністративної справи за позовом Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія Укренерго до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про необхідність залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, з огляду на наступне.
Так, 31 січня 2022 року позивачем в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про проведення закупівлі UA-2022-01-31-003738-c по предмету закупівлі 90910000-9 Послуги з прибирання Послуги з прибирання приміщень НЕК «Укренерго» в м. Києві.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій/ пропозицій UA-2022-01-31-003738-c учасником визначено ПП Клінінг-Про та зазначено, що останній відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації, відсутні підстави для відмови, встановлені ст. 17 Закону України Про публічні закупівлі. Ціна пропозиції - 1 760 352, 95 грн.
Відповідно до повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2022-01-31-003738-c, яке оприлюднено 31 січня 2022 року, назва номенклатурної позиції предмета закупівлі: послуги з прибирання приміщень НЕК Укренерго в м. Києві; код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: ДК 021:2015: 90910000-9 - Послуги з прибирання; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 30 червня 2022 року; постачальником товарів виконавцем робіт чи надавачем послуг визначено ПП Клінінг-Про; узгоджена ціна пропозиції учасника процедури закупівлі: 1 760 352, 95 грн.
11 лютого 2022 року між Приватним акціонерним товариством Національна енергетична компанія Укренерго та Приватним підприємством Клінінг-про укладено договір № 01-268134-22, предметом якого є 90910000-9 Послуги з прибирання Послуги з прибирання приміщень НЕК «Укренерго» в м. Києві. Загальна вартість послуг за цим Договором становить без ПДВ : 1 466 960,79 грн., ПДВ 293 392,16 грн., а разом з ПДВ : 1 760 352,95 грн. Строк дії договору до 31 липня 2022 року включно, а в чинності гарантійних зобов`язань - до повного виконання.
31 серпня 2022 року позивачем сформовано звіт про виконання договору про закупівлю UA-2022-01-31-003738-c.
Водночас, 01 вересня 2022 року затверджено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-31-003738-c. Так, у вказаному висновку зазначено, що дата закінчення моніторингу: 30 серпня 2022 року. За результатами моніторингу установлено, що на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922 повідомлення про намір укласти договір від 31.01.2022 не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, визначених пунктом 5 частини другої статті 40 Закону № 922. Крім того, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначив, «у зв`язку з нагальною виробничою потребою та задля безперебійного надання послуг з прибирання на об`єктах НЕК «Укренерго», виникла гостра необхідність у закупівлі додаткових послуг в учасника, з яким раніше був укладений договір на аналогічні послуги. НЕК «Укренерго» має чинний договір від 30.12.2021 №01-239175-21/2 з ПП «Клінінг-Про» про надання послуг з прибирання приміщень на суму 4 919 999,90 грн. з ПДВ, укладений за результатами процедури відкритих торгів (UA-2021-11-04-011284-a). При цьому за результатами аналізу процедури закупівлі UA-2021-11-04-011284-a установлено, що Замовник уклав, зокрема договір про надання послуг від 30.12.2021 р. № 01-239175-21/2 з переможцем торгів Приватне підприємство «Клінінг-Про» (далі ПП «Клінінг-Про» ), пунктом 1.1.якого передбачено, що «Предмет закупівлі (ДК 021:2015) 90910000-9 Послуги з прибирання Послуги прибирання Лот №2 Послуги з прибирання Північного ТУОМ (ДК 021:2015 90910000-9 Послуги з прибирання).
Водночас за результатами моніторингу установлено, що предмет закупівлі за процедурою закупівлі UA-2022-01-31-003738-c «Послуги з прибирання приміщень НЕК «Укренерго» в м. Києві», що не відповідає предмету закупівлі UA-2021-11-04-011284-a за лотом 2 «Послуги з прибирання Північного ТУОМ».
Крім того, в рамках моніторингу встановлено, що відповідно до інформації, розміщеній в електронній системі закупівель, замовник у 2021 році проводив відкриті торги за аналогічним предметом закупівлі (код ДК 021:2015:90910000-9: Послуги з прибирання) за номерами UA-2021-01-05-000091-b, UA-2021-07-02-004220-c.
При цьому Замовник провів відкриті торги за номером UA-2021-07-02-004220-c, предметом закупівлі яких є «Послуги з прибирання Послуги з прибирання приміщень НЕК «Укренерго» в м. Києві» та очікуваною вартістю 6 160 000,00 грн, що відповідає предмету закупівлі UA-2022-01-31-003738-c.
За результатом проведених відкритих торгів UA-2021-07-02-004220-c замовник уклав з переможцем торгів приватним підприємством «ЄВРОХІМ ОДЕСА» договір від 01.09.2021 № 01-211187-21, термін дії якого до 01.10.2022 (пункт 11.1 договору) та який на момент проведення переговорної процедури UA-2022-01-31-003738-c є діючим.
За результатами моніторингу, Держаудитслужба зобов`язала позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, а саме договору від 11 лютого 2022 року між Приватним акціонерним товариством Національна енергетична компанія Укренерго та Приватним підприємством Клінінг-про укладено договір № 01-268134-22.
Правовий статус та порядок вступу у справу третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, врегульований Кодексом адміністративного судочинства України (далі-КАС України).
У відповідності до ч.2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Суд зазначає, що участь у справі третіх осіб з одного боку обумовлена завданням адміністративного судочинства, яким згідно з частиною першою статті 2 КАС України є справедливий, неупереджений та своєчасний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, а з іншого - вимогами процесуального законодавства про законність і обґрунтованість судового рішення.
На переконання суду, інститут третьої особи спрямований на створення умов для захисту прав, свобод та інтересів такої особи, які можуть бути порушені при вирішенні спору між позивачем і відповідачем за відсутності третьої особи. Участь третьої особи сприяє всебічному розгляду справи, зібранню більшої кількості доказів, правильному вирішенню справи, запобігає ситуації, коли у справах з одних правовідносин ухвалюються протилежні за змістом рішення.
Інтерес третьої особи щодо задоволення позову (якщо вона бере участь на стороні позивача) або щодо відмови у задоволенні позову (якщо вона бере участь на стороні відповідача) збігається з інтересами відповідно позивача або відповідача. Це відрізняє третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, від третьої особи, яка заявляє такі вимоги.
Аналогічних висновків Верховний Суд дійшов у постановах від 02 квітня 2020 року у справі № 400/2165/19, від 16 квітня 2020 року у справі № 480/496/19, від 18 квітня 2022 року у справі № 460/8484/20.
Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясовано, що оспорюваний висновок складений за результатами моніторингу оголошеної процедури закупівлі, за наслідками якої укладено договір з Приватним підприємством «Клінінг-Про».
З огляду на характер і предмет спірних правовідносин, суд уважає, що вирішення цього спору та ухвалення судових рішень може мати безпосередній вплив на права і обов`язки особи, яка не є стороною у справі, а саме: Приватне підприємство «Клінінг-Про».
З огляду на зазначене вище, суд вважає за необхідне залучити в якості третьої особи Приватне підприємство «Клінінг-Про» (79026, Україна, Львівська обл., місто Львів, вулиця Сахарова, будинок 37, код ЄДРПОУ 35047973)
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 180, 256 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Приватне підприємство «Клінінг-Про» (79026, Україна, Львівська обл., місто Львів, вулиця Сахарова, будинок 37, код ЄДРПОУ 35047973).
Запропонувати третій особі протягом 15-ти днів з моменту отримання даної ухвали надати суду письмові пояснення та документи, які їх підтверджують, з доказами направлення іншим учасникам справи.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя О.О. Кошкош
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2025 |
Оприлюднено | 14.04.2025 |
Номер документу | 126512980 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні