Герб України

Рішення від 08.04.2025 по справі 580/8481/24

Черкаський районний суд черкаської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2025 року справа № 580/8481/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової за участі секретаря судового засідання В.Г.Глийової розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу №580/8481/24 за позовом приватного підприємства «Ком-Сервіс» (вул. Байди Вишневецького 37, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 32129394) [представник позивача адвокат Ігор Нестерко, діє на підставі ордеру серії ВА №1108949] до Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663), Державної податкової служби України (Львівська площа 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) [представник відповідачів Сергій Константинов, діє на підставі виписки з ЄДР] про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, ухвалив рішення.

І. ПРОЦЕДУРА/ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

17.02.2025 суд прийняв до провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Ком-Сервіс» до Головного управління ДПС у Черкаській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, вирішив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

Позивач у позовній заяві просить (редакція від 11.09.2024 вх.№43076/24, нова редакція 26.02.2025 вх.№9810/25 - а.с.221-226):

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.02.2024 №10602678/32129394;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 03.01.2024 складену Приватним підприємством «Ком-Сервіс», датою подання її на реєстрацію.

Додатково просить стягнути з Головного управління ДПС у Черкаській області код на користь ПП «Ком - Сервіс» 3028 грн судового збору. Стягнути з Державної податкової служби України на користь ПП «Ком - Сервіс» 3028 грн судового збору.

Під час тлумачення термінопоняття «вимога» має враховуватися, крім предмета та підстави позову, також суб`єктний склад правовідносин (кількість співвідповідачів). Навіть за умови пред`явлення однорідних вимог немайнового характеру, пов`язаних між собою однією і тією ж підставою виникнення та поданими доказами, судовий збір щодо кожного відповідача необхідно визначати окремо (висновки ВС у справі № 758/5118/21).

24.03.2025 суд відмовив у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, проте перейшов до розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

В обгрунтуванні позовних вимог позивач зазначає, що комісія Головного управління ДПС у Черкаській області прийняла протиправний індивідуальний акт: не зазначила який саме документ не наданий, безпідставно не врахована реальність наданої послуги з оформленням належними документами. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обгрунтованості та умотивованості акта призводить до його протиправності (висновки ВС у справах №822/1817/18, №821/1173/17, №824/245/19-а, №360/1050/19). Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації управлінських функцій податкового органу.

19.03.2025 вх.№ 13918/25 у відповіді на відзив зазначено: 02.02.2024 згідно квитанції №9016250662 реєстрація ПН від 03.01.2024 №6 в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс №2755). У квитанції не зазначено вичерпного переліку документів, не наведені пояснення показників розрахунку D=1.5794% Рпоточ= 0% та допущене оціночне висловлювання щодо «достатніх» документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

04.04.2025 вх.№ 17203/25 у додаткових поясненнях вказує, що Головне управління ДПС у Черкаській області стверджує, що ПП «Ком-Сервіс» надало пояснення 22.02.2024, що не відповідає дійсності (направлені 16.02.2024 о 15:23 та отримані 16.02.2024 о 15:44, зареєстровані за №9031881918).

08.04.2025 вх.№ 17687/25 представник позивача у письмовому клопотанні просив визнати доводи відповідача необгрунтованими і подальший розгляд здійснювати у письмовому провадженні.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

06.03.2025 вх.№11466/25 у відзиві зазначено: ПН складена платником податків, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Приймаючи рішення про відмову в реєстрації Комісією здійснювались дискреційні повноваження. Суд не може, на думку представника, зобов`язати суб`єкта владних повноважень обрати один з правомірних варіантів поведінки. Представник позивачів вважає, що наявні ознаки складної справи (аргументів і переліку на наведено), тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог і здійснити розгляд за правилами загального провадження.

08.04.2025 вх.№ 17657/25, вх. 17689/25 представник відповідачів повідомив про направлення письмових пояснень через підсистему Електронний суд ЄСІТС, де повідомив про позицію відповідачів у відзиві щодо хронології листування з позивачем: 16.02.2024 ПП «Ком-Сервіс» надані пояснення та копії документів, проте не надане документальне підтвердження (придбання - договори, видаткові, платіжні документи, ТТН).

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Суд встановив, сторони визнають, що ПП «Ком - Сервіс» зареєстрований як платник ПДВ з 12.09.2002, вид діяльності: 43.21 - інші будівельно-монтажні роботи; 42.99 - будівництво інших споруд; 43.99 - інші спеціалізовані будівельні роботи, 61.90 - інша діяльність у сфері електрозв`язку; 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу; 74.90 - інша професійна, наукова та технічна діяльність, 62.02 - консультування з питань інформатизації; 62.03 - діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням.

Суд встановив, що у повідомленні від 12.02.2024 одночасно вимагається надати первинні документи щодо: постачання, придбання, товарів, послуг, зберігання продукції, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передасі товарів (робіт, послуг),накладних, розрахункових документів, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН. У додатковій інформації вказано: не надано накази на відрядження, подорожні листи, документи на придбання паливно-мастильних матеріалів, ТТН.

У рішенні від 22.04.2024 №10602678/32129394 щодо податкової накладної від 03.01.2024 №6 у сумі 306827 грн, сума коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту 51137.83 грн, за підписом Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних причина відмови: ненадання/часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН, реєстрацію якої зупинено за отриманим повідомленням про необхідність надання пояснень та документів (а.с.116).

На повідомлення від 12.02.2024 №10542147/32129394 платник податку надав 16.02.2024 у кількості 46 додатків документи щодо ПН від 03.01.2024 №6 (а.с.118) за підписом керівника Діскант Алли Олексіївни.

Відповідно до договору про надання послуги від 04.12.2023 №04/12-2 виконавець ПП «Ком - Сервіс» зобовязується надати замовнику ПрАТ «Черкаське обласне підприємство автобусних станцій» (ПрАТ «ЧЕРКАСИ ОПАС») послугу по модернізації локальної мережі у приміщенні замовника (за адресами: м.Черкаси, вул Смілянська 166/1; м.Звенигородка, проспект Шевченка 1 Г; м.Городище, вул.Миру 122-2, м.Корсунь-Шевченківський, вул.Ювілейна 13; м.Богачеве, вул.Залізнична 71; селище Лисянка, вул.Небесної сотні 1; м.Сміла, вул.Т.Г.Шевченка 2-Д ), а замовник зобов`язується оплатити (а.с.121-127). У рахунку на оплату від 03.01.2024 №1 вказаний після семи порядкових номерів у графі 2 код 000091063 на суму 306827 грн, у т.ч.ПДВ 51137.82 грн (а.с.128). Акт надання послуг від 03.01.2024 №7 підписаний сторонами договору (а.с.130).

Відповідно до платіжної інструкції від 08.01.2024 (дата складання/дата валютування) ПрАТ «ЧЕРКАСИ ОПАС» код ЄДРПОУ 22804012 для одержувача ПП «Ком - Сервіс» ЄДРПОУ 32129394 у призначенні платежу зазначає: оплата за послуги з модернізації локальної мережі згідно з рахунком від 03.01.2024 №1, у тому числі ПДВ 20% - 51137.83 грн.

Акт звірки розрахунків за період з 01.01.2024 до 26.01.2024 між ПП «Ком - Сервіс» та замовником ПрАТ «Черкаське обласне підприємство автобусних станцій» підписаний за даними виконавця: продаж 03.01.2024 дебет 354231, 306827 - оплата 08.01.2024 у сумі кредит 661058 грн (а.с.131).

Розглянувши подані документи і матеріали, перевіривши повідомлені доводи, аргументи учасників щодо обставин справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів сукупно, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити з огляду на таке.

V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-XIV (надалі - Закон № 996-XIV) визначаються правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні. Згідно із ст.1 господарська операція - дія або подія, що викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; зобов`язання - заборгованість підприємства, що виникла унаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди. Інші терміни для цілей цього Закону використовуються у значеннях, визначених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та міжнародними стандартами фінансової звітності, введеними в дію відповідно до законодавства, залежно від того, які з наведених стандартів застосовуються підприємством. Відповідно до ч.1 ст.9 Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Відповідно до п.1.2 глави 1 наказу МФУ від 24.05.1995 № 88 зі змінами «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» первинні документи - це документи, створені у паперовій або в електронній формі, що містять відомості про господарські операції; регістри бухгалтерського обліку (облікові регістри) - це носії інформації, складені у паперовій або в електронній формі, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку.

Податковий кодекс України 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі Кодекс №2755) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. З 16.06.2024 набрали чинності окремі норми Закону України від 23 лютого 2024 року № 3603-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» - внесені зміни до пункту 17.1 статті 17, пункту 21.1 статті 21, пункту 42 прим. 1.2 статті 42 прим. 1.2, статті 86 Кодексу №2755. Відповідно до п.17.1 ст.17 Кодексу №2755 платник податків має право взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції у випадках, передбачених цим Кодексом, з метою надання усних пояснень (пп.17.1.18), надавати за власною ініціативою письмові пояснення та/або документи щодо обставин, що підтверджують відсутність його вини у вчиненому податковому правопорушенні, в порядку, встановленому цим Кодексом (пп.17.1.16). Згідно з п. 42-1.5 ст.42 Кодексу №2755 платник податків стає користувачем електронного кабінету та набуває право подавати звітність в електронній формі і вести листування засобами електронного зв`язку в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом електронного кабінету.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу №2755 на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) у встановлений цим Кодексом термін. Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Кодексу №2755 під час здійснення операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за вимогою. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу №2755 реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) затверджений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин зі змінами (далі - Порядок №1246) відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування. Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Порядок №1165), пунктом 3 якого закріплені ознаки безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3). Відповідно до вимог пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Згідно з пунктами 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації. Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)). Як визначено у пунктах 9 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень про підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

КАС ВС у постанові від 16 лютого 2023 року у справі №380/7648/22 ЄДРСР 109063942 (щодо обставин застосування пункту 1 Критеріїв ризиковості) зазначив: здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу. За результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією. Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначений нормами Кодексу №2755.

Верховний Суд у постанові від 3 листопада 2021 року у справі №360/2460/20 за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України під час вибору і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду.

Державний класифікатор продукції та послуг (ДКПП) є складовою частиною Державної системи класифікації і кодування техніко-економічної та соціальної інформації. Об`єктом класифікації в ДКПП є продукція (товари) та послуги, створені внаслідок всіх видів економічної діяльності. Код ДКПП використовується в нормативних документах, сертифікатах відповідності тощо. КВЕД це класифікатор видів економічної діяльності, складова частина державної системи класифікації і кодування техніко-економічної та соціальної інформації в Україні.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів. Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України у адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Верховний Суд 11 вересня 2023 року у справі №420/14943/21 (адміністративне провадження №К/990/8225/23) сформулював правовий висновок про те, що критеріями обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень є: 1) логічність та структурованість викладення мотивів, що стали підставою для прийняття відповідного рішення; 2) пов`язаність наведених мотивів з конкретно наведеними нормами права, що становлять легітимну основу такого рішення; 3) наявність правової оцінки фактичних обставин справи (поданих заявником документів, інших доказів), врахування яких є обов`язковим у силу вимог закону під час прийняття відповідного рішення суб?єкта владних повноважень; 4) відповідність висновків, викладених у такому рішенні, фактичним обставинам справи; 5) відсутність немотивованих висновків та висновків, що не ґрунтуються на нормах права.

Суд у межах вирішення цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участі позивача - виконавця ПП «Ком - Сервіс» та замовника ПрАТ «Черкаське обласне підприємство автобусних станцій», проте оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної від 03.01.2024 №6, що складена Приватним підприємством «Ком-Сервіс». Суд звертає увагу, що у рахунку на оплату вказаний код послуг 000091063 у сумі 306827 грн, але у ПН від 03.01.2024 №6 згідно з ДКПП у графі вказані суми за кодом послуги 43.21 (вид діяльності платника податку КВЕД - інші будівельно-монтажні роботи не є кодом ДКПП 43.21 - роботи електромонтажні). Матеріали рішення Комісії та позиції відповідачів не містять доводів щодо коду послуги 000091063 у рахунку на оплату (а.с.128) та під час оформлення платником ПДВ податкової накладної з кодом ДКПП 43.21 у зв`язку з відмовою у реєстрації ПН №6 в ЄРПН.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

Відповідно до пп. 14.1.1-1 п.14.1 ст.14 Кодексу №2755 адміністрування податків - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом; пп. 14.1.226-1 п.14.1 ст.14 Кодексу №2755 сервісне обслуговування платників - надання адміністративних, консультаційних, довідкових, інформаційних, електронних та інших послуг, пов`язаних з реалізацією прав та обов`язків платника відповідно до вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.

Оцінюючи докази та обґрунтованість доводів учасників справи, перевіривши аргументи учасників справи щодо протиправної відмови зареєструвати в ЄРПН ПН від 03.01.2024 №6 за кодом послуги 43.21 (роботи електромонтажні) за наявного рахунку з кодом послуги 000091063 на суму 306827 грн, у тому числі ПДВ 20% у сумі 51137.83 грн без урахування сервісного обслуговування платника податків та без мотивів щодо застосування доктрини «зміст над формою (equity above the form)» і принципу «превалювання сутності над формою» під час електронного адміністрування, суд доходить висновку, що подані 16.02.2024 позивачем «Ком-Сервіс» документи для реєстрації податкової накладної від 03.01.2024 №6 на суму на суму 306827 грн підтверджують зазначені у них дані та є достатніми для прийняття рішень про їх реєстрацію в ЄРПН відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-2010, тому адміністративний позов належить задовольнити.

VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає про таке. Згідно з частиною першою статті 132 КАС України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Згідно частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, що належать відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач відповідно до платіжної інструкції від 23.08.2024 №648 сплатив судовий збір у сумі 6056 грн.

Керуючись статтями 2, 5-16, 19, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10602678/32129394 від 22.02.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 03.01.2024, складену Приватним підприємством «Ком-Сервіс», датою подання її на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) на користь приватного підприємства «Ком-Сервіс» (вул. Байди Вишневецького 37, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 32129394) витрати зі сплати судового збору у сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь приватного підприємства «Ком-Сервіс» (вул. Байди Вишневецького 37, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 32129394) витрати зі сплати судового збору у сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо у судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».

Копію рішення суду направити сторонам справи:

позивач: приватне підприємство «Ком-Сервіс»[вул.Байди Вишневецького 37, м. Черкаси, 18001, код ЄДРПОУ 32129394];

відповідачі: Головне управління ДПС у Черкаській області [вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663], Державна податкова служби України [Львівська площа 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393].

Рішення суду складене 11.04.2025.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення08.04.2025
Оприлюднено14.04.2025
Номер документу126551779
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —580/8481/24

Ухвала від 27.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 12.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 12.05.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 08.04.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 08.04.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 24.03.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 17.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Постанова від 29.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 28.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні