Ухвала
від 01.04.2025 по справі 910/4394/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

01.04.2025Справа № 910/4394/24

За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту»

про заміну боржника правонаступником

у справі № 910/4394/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту»

до Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» територіального медичного

об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві

про стягнення 1.972.693,20 грн

Суддя Сівакова В.В.

секретар судового засідання Ключерова В.С.

за участю представників сторін:

від позивача Пікалова Ю.М., ордер серії АІ № 1620985 від 28.05.2024

від відповідача не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

Рішенням Господарського суду міста Києва № 910/4394/24 від 13.08.2024 позовні вимоги задоволено повністю та

зобов`язано Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві в особі комісії з реорганізації включити до передавального акта грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту» у сумі 1.972.693,20 грн.

стягнуто з Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту» 1.972.693,20 грн заборгованості та 32.618,40 грн витрат по сплаті судового збору.

18.09.2024 Господарським судом міста Києва на виконання рішення видано відповідні накази.

Постановою Північного апеляційного господарського суду № 910/4394/24 від 25.02.2025 рішення Господарського суду міста Києва від 13.08.2024 у справі № 910/4394/24 залишено без змін.

12.03.2025 відповідачем до суду подано заяву про заміну боржника правонаступником, в якій просить замінити боржника (відповідача) Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві на його правонаступника Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна туберкульозна лікарня Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за наказом Господарського суду міста Києва від 18.09.2024 у справі № 910/4394/24 про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту» 1.972.693,20 грн заборгованості та 32.618,40 грн витрат по сплаті судового збору.

Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/4394/24 від 13.03.2025 розгляд заяви призначено на 18.03.2025.

14.03.2025 від відповідача до суду через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» надійшло клопотання, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні заяви позивача про заміну боржника правонаступником; розглядати заяву без присутності представника відповідача.

Відповідач в судове засідання 18.03.2025 не з`явився.

Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/4394/24 від 18.03.2025 оголошено перерву в судовому засіданні до 01.04.2025 за запропоновано відповідачу надати відомості щодо результатів складання передавального акту та його затвердження, надавши відповідні докази.

20.03.2025 та 26.03.2025 від відповідача до суду через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» надійшли клопотання про долучення доказів, а саме розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 445/4 від 23.02.2022 та передавальний акт, затверджений цим розпорядженням.

01.04.2025 від відповідача до суду через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» надійшло клопотання про долучення доказів, а саме рішення Київської міської ради № 1454/1495 від 10.06.2021 «Про реорганізацію санаторно-курортних закладів охорони здоров`я».

Позивачем в судовому засіданні 01.04.2025 заявлено усне клопотання про поновлення пропущеного строку для подачі доказів та подано відповідні докази.

01.04.2025 судом постановлено протокольну ухвалу про поновлення позивачу пропущеного строку для подачі доказів та про залучення цих доказів до матеріалів справи.

Позивач в судовому засіданні 01.04.2025 вимоги заяви про заміну сторони правонаступником підтримав повністю.

Відповідач в судове засідання 01.04.2025 не з`явився.

Розглянувши матеріали справи, Господарський суд міста Києва встановив:

Питання процесуального правонаступництва врегульовані частиною першою статті 52 Господарського процесуального кодексу, згідно з якою у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав та обов`язків від однієї особи до іншої. Виникнення процесуального правонаступництва безпосередньо пов`язане із переходом матеріальних прав між такими особами. Заміна сторони правонаступником відбувається, як правило, у випадках зміни суб`єкта права або обов`язку у правовідношенні, коли новий суб`єкт права (позивач, відповідач або третя особа) повністю або частково приймає на себе права чи обов`язки попередника.

Для настання процесуального правонаступництва необхідно встановити факт переходу до особи матеріальних прав попередника. У кожному конкретному випадку для вирішення питання про можливість правонаступництва господарському суду необхідно досліджувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.

Підставою для процесуального правонаступництва є правонаступництво у матеріальному правовідношенні, яке настало після відкриття провадження у справі. Відтак особливості здійснення процесуального правонаступництва визначаються особливостями норм матеріального права, що регулюють перехід прав й обов`язків у матеріальних правовідносинах від особи до її правонаступника, або в інших випадках зміни сторони у правовідносинах, з яких виник спір.

Отже, процесуальне правонаступництво, передбачене ст. 52 Господарського процесуального кодексу України, є переходом процесуальних прав та обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні.

Водночас відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України, яка визначає загальні положення процесуального правонаступництва, заміна учасника справи його правонаступником допускається не будь-коли (не впродовж невизначеного терміну), а лише на стадіях судового процесу. Тобто таке право не є абсолютним та обмежено часовими рамками певних стадій судового процесу.

Стадія виконавчого провадження як завершальна стадія судового процесу починається після видачі виконавчого документа стягувачу та закінчується фактичним виконанням судового рішення або зі спливом строку пред`явлення документа до виконання, оскільки у разі пропуску такого строку виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання. Отже, за межами цього процесуального строку виконавчі дії не вчиняються, а строк виконавчого провадження спливає одночасно зі строком пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Наведена правова позиція викладена в постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 25.06.2019 у справі № 910/10031/13 та від 11.03.2021 у справі № 910/2954/17, від якої Велика Палата Верховного Суду у постанові № 34/425 від 18.01.2022 не знайшла підстав для відступу.

У постанові від 03.11.2020 у справі № 916/617/17 Велика Палата Верховного Суду, розглядаючи питання заміни сторони виконавчого провадження, виснувала про те, що на стадії виконавчого провадження як на завершальній стадії судового провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження правонаступником за наявності відкритого виконавчого провадження. Після відкриття виконавчого провадження та до його закінчення заміна сторони виконавчого провадження (з одночасною заміною відповідного учасника справи) правонаступником здійснюється у порядку, передбаченому статтею 334 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням підстав, визначених статтею 52 цього Кодексу. У такому випадку приписи статті 334 Господарського процесуального кодексу України, що містить процесуальні особливості здійснення правонаступництва на стадії виконання судового рішення, застосовуються разом з положеннями статті 52 цього Кодексу.

Натомість як до відкриття виконавчого провадження, так і після його закінчення заміна учасника справи правонаступником здійснюється виключно на підставі статті 52 Господарського процесуального кодексу України. У такому випадку з огляду на відсутність відкритого виконавчого провадження заміна відповідної сторони виконавчого провадження правонаступником є неможливою. Єдиним винятком є заміна боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження, що окремо обумовлено в частині 5 статті 334 Господарського процесуального кодексу України.

Строк пред`явлення наказу Господарського суду міста Києва № 910/4394/24 від 18.09.2024 до виконання встановлений до 18.09.2027.

Доказів того, що на момент розгляду заяви наказ перебуває на примусовому виконанні та наявність відкритого виконавчого провадження не подано, тому вимога заявника про заміну боржника у наказі є правомірною та такою, що відповідає положенням ч. 5 ст. 334 Господарського процесуального кодексу України.

10.06.2021 Київською міською радою прийнято рішення № 1454/1495 «Про реорганізацію санаторно-курортних закладів охорони здоров`я» яким вирішено, зокрема

1. виключити Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970) зі складу Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 39125291)

2. реорганізувати Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970) шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687).

3. встановлено, що Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687) є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до п. 2 цього рішення.

Пунктом 4 наведеного рішення доручено Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації):

4.1. Здійснити організаційно-правові заходи щодо виконання цього рішення.

4.2. Утворити комісії з реорганізації закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до пункту 2 цього рішення шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687), та затвердити їх персональні склади, попередньо погодивши їх з постійною комісією Київської міської ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики та постійною комісією Київської міської ради з питань власності.

4.3. Затвердити передавальні акти закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до пункту 2 цього рішення, попередньо погодивши їх з постійною комісією Київської міської ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики та постійною комісією Київської міської ради з питань власності.

4.4. Внести зміни до статуту комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687), попередньо погодивши його з постійною комісією Київської міської ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики та постійною комісією Київської міської ради з питань власності.

4.5. Забезпечити закріплення на праві оперативного управління за комунальним некомерційним підприємством «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687) майна закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до п. 2 цього рішення.

З матеріалів справи вбачається, що розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) № 445 від 23.02.2022 затверджено передавальний акт Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970).

Згідно затвердженого передавального акту усе майно, права та обов`язки Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970) стосовно всіх кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами, після реорганізації Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970) шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687) переходять до правонаступника - Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

08.09.2022 Київською міською радою прийнято рішення № 5405/5446 «Про внесення змін до деяких рішень Київської міської ради», пунктом 1 якого відмінено рішення про реорганізацію Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970), прийняте відповідно до рішення Київської міської ради № 1454/1495 від 10.06.2021 «Про реорганізацію санаторно-курортних закладів охорони здоров`я» та у п. 2 рішення Київської міської ради № 1454/1495 від 10.06.2021 слова «Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970)» виключено.

З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 20.10.2022 вчинено реєстраційну дію № 1000691320011026484 про внесення рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи про відміну рішення про припинення юридичної особи № 5405/5446 від 08.09.2022.

Проте, в подальшому наказом Департаменту комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) № 33 від 25.01.2023 з посиланням, зокрема, на рішення Київської міської ради № № 1454/1495 від 10.06.2021, закріплено на праві оперативного управління за Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) майно комунальної власності територіальної громади міста Києва згідно з додатками 1-6.

Додатком 4 до вказаного наказу Департаменту є майно комунальної власності територіальної громади міста Києва, яке закріплюється за Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та передається від Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві.

На підставі зазначеного наказу Департаменту за актом приймання-передачі основних засобів від 21.02.2023 комісією з реорганізації Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» передано, а Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято основні засоби, наведені в акті.

13.07.2023 Київською міською радою прийнято рішення № 6925/6966 «Про реорганізацію Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970) та Комунальної організації (установа, заклад) дитячого спеціалізованого санаторію «Лісова поляна» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415817)» яким вирішено реорганізувати Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415970) та Комунальну організацію (установа, заклад) дитячого спеціалізованого санаторію «Лісова поляна» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (ідентифікаційний код 05415817) шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687).

Пунктом 2 вказаного рішення установлено, що

2.1. Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687) є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків закладів охорони здоров`я, що реорганізовуються відповідно до п. 1 цього рішення.

2.2. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цього рішення, становить два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо їх реорганізації.

Пунктом 3 зазначеного рішення Київському міському голові доручено

3.1. Здійснити організаційно-правові заходи щодо виконання цього рішення.

3.2. Утворити комісії з реорганізації закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цього рішення шляхом приєднання до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687), та затвердити їх персональні склади, попередньо погодивши їх з постійною комісією Київської міської ради з питань охорони здоров`я. сім`ї та соціальної політики та постійною комісією Київської міської ради з питань власності та регуляторної політики.

3.3. Затвердити передавальні акти закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цього рішення, попередньо погодивши їх з постійною комісією Київської міської ради з питань охорони здоров`я, сім`ї та соціальної політики та постійною комісією Київської міської ради з питань власності та регуляторної політики.

3.4. затвердити статут Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687) у новій редакції, попередньо погодивши його з постійною комісією Київської міської ради з питань охорони здоров`я, сім`ї та соціальної політики та постійною комісією Київської міської ради з питань власності та регуляторної політики.

3.5. Забезпечити закріплення на праві оперативного управління за Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ідентифікаційний код 01993687) майна закладів охорони здоров`я, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цього рішення.

Розпорядженням Київського міського голови № 1195 від 07.12.2023 «Про організаційно-правові заходи, пов`язані з виконанням рішення Київської міської ради від 13.07.2023 № 6925/6966» було утворено комісію з реорганізації та затверджено її склад.

З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 25.12.2023 вчинено реєстраційну дію за № 1000691270012026484 щодо перебування Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві у процесі припинення; зазначено, що вимоги кредиторів розглядаються до 26.02.2024.

Розпорядженням Київського міського голови № 1075 від 13.11.2024, на виконання в т.ч. рішення Київської міської ради № 6925/6966 від 13.07.2023, затверджено статут Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно п. 1.2 зазначеного Статуту Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві відповідно до рішення Київської міської ради № 6925/6966 від 13.07.2023.

Статтею 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Отже, така форма реорганізації юридичної особи як приєднання передбачає припинення діяльності одного підприємства як юридичної особи та передачу належних йому активів та пасивів (майнових прав та зобов`язань) до іншого підприємства (правонаступника). При цьому у разі приєднання, нової юридичної особи не створюється.

Вказана форма реорганізації характеризується переходом усіх прав та обов`язків суб`єктів, що реорганізуються, в порядку універсального правонаступництва до іншої особи.

Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення врегульований статтею 107 Цивільного кодексу України, відповідно до положень якої після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Статтями 104, 107 Цивільного кодексу України не визначений момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється у зв`язку з реорганізацією, до правонаступника.

За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

При цьому Велика Палати Верховного Суду у зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх судових інстанцій про те, що правонаступництво не відбулося за відсутності в Реєстрі запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалася.

Аналогічний за змістом висновок щодо застосування норм права викладений Об`єднаною палатою Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду у постанові від 14.09.2020 у справі № 296/443/16-ц.

Як зазначалось вище, державна реєстрація рішення про припинення Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві була здійснена 25.12.2023.

Таким чином, на момент подачі заяви у даній справі Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві знаходиться в процедурі припинення більше року.

Як зазначив Верховний Суд, чинне законодавство не містить загальної норми щодо моменту виникнення універсального правонаступництва юридичної особи, внаслідок приєднання.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а всієї їх сукупності. Тобто, при універсальному правонаступництві до правонаступника чи правонаступників переходить усе майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать (незалежно від їх виявлення на момент правонаступництва), на підставі передавального акта. Наведені обставини передують внесенню запису до Реєстру про припинення юридичної особи, яка припиняється в результаті реорганізації.

При цьому при відповідній реорганізації не має значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків, адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.

Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Близька за змістом правова позиція викладена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 20.01.2022 у справі № 922/347/21; від 13.01.2023 у справі № 909/760/17; від 01.12.2022 у справі № 917/436/21; від 04.11.2020 у справі № 922/817/18.

Таким чином, при універсальному правонаступництві майно особи, як сукупність прав та обов`язків, які їй належить, переходять до правонаступника як єдине ціле, при чому в цій сукупності єдиним актом переходять всі окремі права та обов`язки, які належали на цей момент чи ні, відображені чи ні в передавальному акті. При універсальному правонаступництві, зважаючи на відсутність повної визначеності у складі майна, правонаступник спрямовує свою волю не на набуття прав або обов`язків, а на набуття усієї їх сукупності. В результаті він вступає навіть в такі правовідносини, про існування яких міг не знати. Таким чином, внаслідок приєднання правонаступником завжди буде одна особа, будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.

Обставина про повне виконання рішення Київської міської ради № 1454/1495 від 10.06.2021, не зважаючи на те, що воно було частково відмінено рішенням Київської міської ради № 5405/5446 від 08.09.2022, відсутність документального підтвердження вчинення дій щодо повернення в попередній стан, а також прийняття Київською міською радою рішення № 6925/6966 від 13.07.2023 та затвердженого на його виконання Статуту Комунального некомерційного підприємства «Київська міська дитяча клінічна туберкульозна лікарня» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) свідчать про те, що Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна туберкульозна лікарня виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є правонаступником обов`язку Дитячого спеціалізованого санаторію «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві щодо виконання рішення Господарського суду міста Києва від 13.08.2024 у цій справі.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для здійснення заміни боржника у виконавчому документі - наказі Господарського суду міста Києва № 910/4394/24 від 18.09.2024 Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві на його правонаступника Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна туберкульозна лікарня виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Таким чином, заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту» є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 334 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту» про заміну боржника правонаступником задовольнити.

2. Здійснити заміну боржника Дитячий спеціалізований санаторій «Ялинка» Територіального медичного об`єднання «Санаторного лікування» у місті Києві (04075, м. Київ, вул. Пуща-Водиця, 7 лінія; код ЄДРПОУ 05415970) на його правонаступника Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна туберкульозна лікарня Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (04075, м. Київ, вул. Квітки Цісик, 10; код ЄДРПОУ 01993687) у наказі Господарського суду міста Києва № 910/4394/24 від 18.09.2025 про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Класика Комфорту» 1.972.693,20 грн заборгованості та 32.618,40 грн витрат по сплаті судового збору.

Відповідно до статті 235 Господарського процесуального кодексу України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (частина 1 статті 256 Господарського процесуального кодексу України).

СуддяВ.В.Сівакова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.04.2025
Оприлюднено15.04.2025
Номер документу126568148
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі підряду, з них

Судовий реєстр по справі —910/4394/24

Ухвала від 05.05.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Демидова А.М.

Ухвала від 01.05.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 01.04.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 18.03.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 13.03.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Постанова від 25.02.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яценко О.В.

Ухвала від 04.02.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яценко О.В.

Ухвала від 22.01.2025

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яценко О.В.

Ухвала від 13.12.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яценко О.В.

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яценко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні