Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
14 квітня 2025 року Справа №640/6405/22
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Смагар С.В. ознайомившись з матеріалами адміністративної справи № 640/6405/22 за позовом ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
до 1) Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (юридична адреса: 03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2, ЄДРПОУ 34926981),
2) Комунального підприємства «Київблагоустрій» (адреса: 03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2, ЄДРПОУ 26199708)
про скасування припису та визнання дій протиправними,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій», в якому просить:
-визнати протиправним, незаконним та скасувати припис від 07 жовтня 2021 року № 2129385, виданий інспектором КП «Київбагоустрій» Науменком О.О.;
-визнати незаконними та протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), які полягають у прийнятті рішення про демонтаж гаражу та демонтажу належного на праві власності ОСОБА_1 гаражу № НОМЕР_2 , який знаходиться за адресою: в м. Києві, «Троянда» авто гаражний кооператив (Шевченківський район), вул. І.Сікорського, 4.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 квітня 2022 року відкрито провадження в адміністративній справі № 640/6405/22 за позовом ОСОБА_1 до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства «Київблагоустрій» про скасування припису та визнання дій протиправними. Вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.
13 грудня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України № 2825-ІХ «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі Закон № 2825-ІХ), який набрав чинності 15 грудня 2022 року. Відповідно до статей 1 та 2 Закону № 2825-ІХ Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано. Утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві. Пунктом 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2825-ІХ установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя.
До початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту. Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Після початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду Київський окружний адміністративний суд та інші окружні адміністративні суди України завершують розгляд та вирішення переданих їм справ. На підставі п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2825-ІХ справу № 640/6405/22 передано на розгляд Донецькому окружному адміністративному суду.
09 квітня 2025 року відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, адміністративна справа № 640/6405/22 передана на розгляд судді Смагар С.В.
Відповідно до частиною 2 статті 35 КАС України у разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Вирішуючи питання щодо форми судочинства, за якою буде здійснюватися розгляд справи, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Відповідно до частин 2 та 3 статті 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з вимогами статті 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до частини першої статті 259 КАС України клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження подається у письмовій формі одночасно з поданням позовної заяви або може міститися у ній.
Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, відповідно до вимог статті 260 КАС України, суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Згідно з вимогами частини 1 статті 262 КАС України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до частини 5 статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи склад сторін та предмет доказування, суд доходить висновку, що зазначена адміністративна справа № 640/6405/22 підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
З огляду на викладене, суд доходить висновку про прийняття адміністративної справи № 640/6405/22 до провадження та здійснення розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що за правилами статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Разом із цим суд зауважує, що в матеріалах справи наявне клопотання Комунального підприємства «Київблагоустрій», подане до Окружного адміністративного суду м. Києва, про залучення до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Державне підприємство «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв». Проте, зазначене клопотання Окружним адміністративним судом м. Києва вирішено не було.
Водночас, Донецький окружний адміністративний суд позбавлений можливості вирішити вказане клопотання Комунального підприємства «Київблагоустрій», оскільки воно було подано саме до Окружного адміністративного суду в м. Києві.
Враховуючи викладене, з метою вирішення питання щодо залучення третіх осіб в адміністративній справі № 320/7437/22 суд вважає за доцільне запропонувати Комунальному підприємству «Київблагоустрій» надати до Донецького окружного адміністративного суду відповідне клопотання.
Керуючись статтями 31, 35, 173, 179, 243, 248, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1.Прийняти до провадження адміністративну справу № 640/6405/22 за позовом ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до 1) Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (юридична адреса: 03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2, ЄДРПОУ 34926981), 2) Комунального підприємства «Київблагоустрій» (адреса: 03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2, ЄДРПОУ 26199708) про скасування припису та визнання дій протиправними.
2.Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).
3.Запропонувати сторонам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення цієї ухвали надати суду письмові пояснення щодо актуальності спору, стосовно якого подано позов, щодо зміни фактичних обставин у цій справі. У тому випадку, якщо спір для позивача не є актуальним, тобто якщо спірне питання вже вирішено, позивачу необхідно надати суду заяву про залишення позову без розгляду.
4.Запропонувати Комунальному підприємству «Київблагоустрій» надати до Донецького окружного адміністративного суду клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб.
5.Запропонувати сторонам надати суду письмові пояснення щодо предмету спору та належним чином засвідчені копії всіх доказів, що стосуються предмету спору, які ще не були подані.
6.Роз`яснити сторонам, що докази, пояснення, заяви, клопотання тощо мають бути подані до Донецького окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний Суд» або за адресою: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Незалежності, буд. 1.
7.Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до вимог статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
8.Копію даної ухвали направити сторонам у справі.
9.Попередити сторін про те, що згідно з частиною першою статті 149 КАС України, суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу; зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству; неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
10.Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - http://adm.dn.court.gov.ua/sud0570.
11.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
12.Адміністративна справа розглядатиметься суддею Смагар Світланою Володимирівною одноособово.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 16.04.2025 |
Номер документу | 126580844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні