Постанова
від 14.04.2025 по справі 420/17500/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 квітня 2025 р.м. ОдесаСправа № 420/17500/24

Категорія:106000000Головуючий в 1 інстанції: Юхтенко Л.Р.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 10.02.2025 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

у зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, справа розглянута згідно п.1 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Одеській області, ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Одеській області, про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2024 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Головного управління Національної поліції (далі ГУНП) в Одеській області, ліквідаційної комісії Головного управління (далі ЛК ГУ) МВС України в Одеській області про:

-визнання протиправною бездіяльність ЛК ГУ МВС України в Одеській області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення у повному обсязі за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року;

-зобов`язання ЛК ГУ МВС України в Одеській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення у повному обсязі за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року.

-стягнення з ЛК ГУ МВС України в Одеській області на користь ОСОБА_1 судові витрати, пов`язані з розглядом даної справи.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказувала, що листом від 31 травня 2024 року №14/1-85/аз ЛК ГУ МВС в Одеській області надано інформацію про нарахування та виплату індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з квітня 2009 року по жовтень 2015 року. У надані довідки про розмір не виплаченої індексації та проведенні відповідного нарахування та виплати індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 відмовлено. Так, представник позивача зазначав, що з наданої інформації про нарахування та виплату індексації вбачається, що індексація грошового забезпечення проводилася не у повному обсязі, зокрема, у червні 2009 року індексація не нараховано, за період з жовтня 2010 року по листопад 2015 року було нараховано індексацію грошового забезпечення лише: грудні 2010 року, січні 2011 року, травні-липні 2011 року, червні - грудні 2014 року, березні-квітні 2015 року. При цьому, ЛК ГУ МВС в Одеській області не зазначено формули, за якою нею проводився розрахунок індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 , а також відомостей щодо базових місяців, врахованих при проведенні індексації грошового забезпечення.

Представник позивача зазначав, що з викладеного вбачається, що у період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року ОСОБА_1 не у повному обсязі нараховувалась та виплачувалася індексація грошового забезпечення. Таку відмову у здійсненні нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року представник позивача вважає безпідставною та необґрунтованою, оскільки грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

Відповідач ЛК ГУМВС України в Одеській області, позов не визнав, вказуючи, що відповідно до індексів споживчих цін за 2009-2015 рік, який надається для суду ЛК ГУМВС України в Одеській області зупиняється тільки на тих місяцях зазначеного періоду, у яких індекс споживчих цін перевищував 101 відсоток. Окремо ЛК ГУМВС України в Одеській області наголошує суду на тому, що за кожний місяць коли індекс споживчих цін перевищував 101 відсоток позивачу індексація була компенсована в наступному місяці.

Таким чином зробленим аналізом представник в ЛК ГУМВС України в Одеській області звертав увагу на таке: - червень 2009 року індекс складав 101,4 відсотка відповідну компенсацію було виплачена позивачу у липні 2009 року в розмірі 236,16 грн., відповідно у липні 2009 року індекс інфляції складав 99,9 відсотка та компенсацію ГУ МВС України в Одеській області не потрібно було робити позивачу; - жовтень 2010 року індекс складав 100,5 відсотка тобто не перевищував поріг 101 відсотка, тому відповідна індексація не робилась та компенсацію ГУ МВС України в Одеській області не потрібно було робити позивачу; - листопад 2010 індекс складав 100,3 відсотка тобто не перевищував поріг 101 відсотка тому відповідна індексація не робилась та компенсацію ГУ МВС України в Одеській області не потрібно було робити позивачу; - лютий 2011 року індекс складав 100,9 відсотка тобто не перевищував поріг 101 відсотка, тому відповідна індексація не робилась та компенсацію ГУ МВС України в Одеській області не потрібно було робити позивачу. З огляду на вказані обставини представник відповідача вважає доведеним, що дії ГУМВС України в Одеській області щодо не нарахування та невиплати позивачу індексації за період з 28 вересня 1995 року по 06 листопада 2015 року є законними та обґрунтованими, не порушують прав та інтересів позивача, а відтак, у задоволенні позову в цих обставинах слід відмовити.

Відповідач ГУНП в Одеській області, позов не визнав, вказуючи, що ГУНП в Одеській області, є неналежним відповідачем по справі.

Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року У задоволенні позовних вимог за позовною заявою ОСОБА_1 до ЛК ГУ МВС України в Одеській області, ГУНП в Одеській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального та з порушенням норм процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на те, що не нарахування та невиплата у повному обсязі ОСОБА_1 за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року індексації грошового забезпечення на підставі Закону України "Про міліцію", Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" №1282-XII (далі Закон №1282-XII) за правилами встановленими Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року №1078 "Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення" (далі Порядок №1078) є протиправною бездіяльністю.

Апелянт посилається на те, що відповідачем не було зазначено формули, за якою проводився розрахунок індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 , а також відомостей щодо базових місяців, врахованих при проведенні індексації грошового забезпечення. Належним способом захисту є зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення у повному обсязі за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року.

У відзиві ГУНП в Одеській області на апеляційну скаргу вказується, що при розгляді справи судом першої інстанцій правильно застосовані норми матеріального та процесуального права в частині відмови у стягненні індексації, вірно встановлені фактичні обставини справи та дана правова оцінка, а тому апеляційна скарга ОСОБА_1 задоволенню не підлягає

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 , перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлені, судом апеляційної інстанції підтверджені, учасниками апеляційного провадження неоспорені наступні обставини.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджено паспортом громадянина України.

Відповідно до записів у трудовій книжки НОМЕР_1 позивач з 28 вересня 1995 року по 20 січня 2000 року служила в органах внутрішніх справ України; 26 лютого 2001 року прийнята на службу в органи внутрішніх справ; 06 листопада 2015 року звільнена з органів внутрішніх справ; 07 листопада 2015 року прийнята на службу в поліцію та 29 лютого 2024 року звільнена зі служби в поліції на підставі наказу ГУНП в Одеській області від 29 лютого 2024 року №286 о/с.

На адвокатський запит представника позивача ГУ МВС України в Одеській області листом від 31 травня 2024 року №14/1-98/аз надало інформацію щодо нарахування та виплати позивачу індексації грошового забезпечення за період проходження служби в ГУМВС України в Одеській області.

Не погодившись із отриманою інформацію про нарахування та виплату індексації грошового забезпечення, позивач звернулась до суду з цим позовом.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що порівнявши наведену інформацію із індексами споживчих цін у 1991-2019 роки, суд першої інстанції встановив, що відповідачем нараховано та виплачено індексацію грошового забезпечення за всі місяці, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, та була установлена в розмірі 101 відсотка, у наступному місяці.

Тому оцінивши наявні у справі докази, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем доведено відсутність протиправної бездіяльності у нарахуванні та виплати позивачу індексації грошового забезпечення за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд першої інстанції дійшов висновку, що позовні вимоги є безпідставними та не обґрунтованими, а тому не належать задоволенню.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, Закону України "Про індексацію грошових доходів населення", Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", Закону України "Про міліцію", 1 Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 31 грудня 2007 року №499 "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ", Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року №1078 "Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення".

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Статтею 18 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" визначено, що законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії, зокрема, щодо індексації доходів населення з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін.

Відповідно ч.2 ст. 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Згідно ст. 19 Закону України "Про міліцію" форми і розміри грошового забезпечення працівників міліції встановлюються Кабінетом Міністрів України і повинні забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування якісного особового складу міліції, диференційовано враховувати характер і умови роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності і компенсувати їх фізичні та інтелектуальні затрати.

У разі індексації грошового забезпечення працівників міліції грошове забезпечення членам сімей працівників міліції, захоплених у полон або заручниками, а також визнаних в установленому законом порядку безвісно відсутніми, виплачується з урахуванням такої індексації.

Пунктом 1 Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 31 грудня 2007 року №499 "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ" затверджена та введена в дію з 01 січня 2008 року Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (далі Інструкція).

Відповідно п.1.14 Інструкції індексація грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу МВС здійснюється в порядку та розмірах, установлених законодавством.

Статтею 2 Закону №1282-ХІІ визначено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення). Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Відповідно ст. 4 Закону №1282-ХІІ, відповідно до якої індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 101 відсотка.

Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону.

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті.

Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.

У разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно ст. 6 Закону №1282-ХІІ, у разі виникнення обставин, передбачених статтею 4 цього Закону грошові доходи населення визначаються як результат добутку розміру доходу, що підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму для відповідних соціальних і демографічних груп населення, та величини індексу споживчих цін.

Відповідно п.1-1 Постанови №1078 підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.

Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 101 відсотка.

Індекс споживчих цін обчислюється Держкомстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з березня 2003 року місяця опублікування Закону України від 06 лютого 2003 року "Про внесення змін до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту.

Відповідно п.4 Порядку №1078 індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

У межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, індексуються оплата праці (грошове забезпечення), допомога по безробіттю та матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, що надаються залежно від страхового стажу у відсотках середньої заробітної плати, стипендії.

Частина грошових доходів, яка перевищує прожитковий мінімум, встановлений для відповідних соціальних і демографічних груп населення, індексації не підлягає.

Відповідно п.5 Порядку №1078, у разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, пенсії, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, стипендій, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. Індексація грошових доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця здійснюється обчислення наростаючим підсумком індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації.

У разі коли підвищення розмірів мінімальних соціальних гарантій, зазначених в абзаці першому цього пункту, не супроводжується зростанням грошових доходів громадян, передбачених пунктом 2 цього Порядку, грошові доходи індексуються на загальних підставах відповідно до пунктів 1-1 і 4 цього Порядку.

Якщо сума збільшення грошових доходів менша від суми індексації, нарахованої відповідно до цього Порядку, подальша індексація проводиться за прикладом, наведеним у додатку 4.

У разі підвищення грошових доходів населення випереджаючим шляхом з урахуванням прогнозного рівня інфляції базовим місяцем вважається місяць, у якому мало місце таке підвищення.

Для проведення подальшої індексації або здійснення чергового підвищення доходів випереджаючим шляхом обчислення індексу споживчих цін здійснюється наростаючим підсумком починаючи з наступного за базовим місяця.

Нарахування сум індексації або проведення чергового підвищення грошових доходів випереджаючим шляхом здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін, на підставі якого нарахована сума індексації перевищить суму підвищення доходів випереджаючим шляхом у базовому місяці.

Відповідно ст. 5 Закону №1282-ХІІ підприємства, установи та організації підвищують розміри оплати праці у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів.

Підприємства, установи та організації, що фінансуються чи дотуються з Державного бюджету України, підвищують розміри оплати праці (грошового забезпечення) у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів і коштів Державного бюджету України.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, інформації про нарахування та виплату грошового забезпечення ОСОБА_1 за період проходження служби в ГУ МВС України в Одеській області наданої ЛК ГУ МВС в Одеській області, з квітня 2009 року по жовтень 2015 року було нараховано та виплачено 6 456,30 грн. (а.с.49-50).

Крім того, колегія суддів враховує інформацію Держстату щодо індексів споживчих цін у 1991-2019 роках, відповідно до яких відповідачем нараховано та виплачено індексацію грошового забезпечення за всі місяці, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, та була установлена в розмірі 101 відсотка, у наступному місяці (а.с.51).

Колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції що відповідачем доведено відсутність протиправної бездіяльності у нарахуванні та виплати позивачу індексації грошового забезпечення за період з 01 червня 2009 року по 06 листопада 2015 року.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Інші доводи апеляційної скарги зроблених висновків не спростовують факти та мотивування яких повністю підтверджуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об`єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні спірного питання.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 14 квітня 2025 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.04.2025
Оприлюднено16.04.2025
Номер документу126587565
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/17500/24

Постанова від 14.04.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 10.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні