Ухвала
від 11.04.2025 по справі 120/11875/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про витребування доказів

м. Вінниця

11 квітня 2025 р.Справа № 120/11875/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши у письмовому провадженні матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи, Вінницької обласної медико - соціальної експертної комісії №1 про визнання дій та бездіяльності протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Вінницького обласного центру медико-соціальної експертизи, Вінницької обласної медико - соціальної експертної комісії №1 про визнання дій та бездіяльності протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані протиправними діями Вінницької обласної медико - соціальної експертної комісії №1 щодо порушення процедури проходження позивачем медико-соціальної експертизи під час огляду 11.03.2024, з метою встановлення ІІ групи інвалідності, за наслідками якої прийнято рішення, оформлене довідкою форми № 167/о від 11.03.2024, про підтвердження позивачу раніше встановленої ІІІ групи інвалідності. Таке рішення позивач вважає необгрунтованим та протиправним, в зв"язку з чим звернувся до суду з позовом.

Ухвалою від 16.09.2024 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне з власної ініціативи вирішити питання про витребування додаткових письмових доказів, які є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного з`ясування всіх обставин справи, в тому числі встановлення належного суб"єкта владних повноважень, який має бути відповідачем в спірних правовідносинах.

Так, суд зазначає, що Законом України від 19.12.2024 №4170-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування медико-соціальної експертизи та впровадження оцінювання повсякденного функціонування особи" МСЕК реорганізовано, а їх функції перейшли до експертних комісій у кластерних і надкластерних лікарнях.

На підставі Постанови КМ України "Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи" №1338 від 15.11.2024 (далі - Постанова № 1338) втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. №1317 "Питання медико-соціальної експертизи".

Відповідно до п. 2 Постанови №1338 установлено, що з 1 січня 2025 р. експертиза щодо встановлення інвалідності відповідно до законодавства для повнолітніх осіб проводиться експертними командами з оцінювання повсякденного функціонування особи, сформованими відповідно до Положення про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою (далі - експертні команди), до складу яких можуть входити лікарі, які мають право проводити оцінювання повсякденного функціонування особи відповідно до Порядку проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою, а також Центром оцінювання функціонального стану осіб відповідно до Положення про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою;

проведення оцінювання повсякденного функціонування особи організовується в кластерних та надкластерних закладах охорони здоров`я відповідно до Положення про експертну команду з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою.

Згідно з абз. 3 п. 3 Постанови № 1338 повноваження, права і обов`язки медико-соціальних експертних комісій щодо проведення медико-соціальної експертизи, а також повноваження, права і обов`язки Центральної медико-соціальної експертної комісії Міністерства охорони здоров`я припиняються 31 грудня 2024 року.

Відповідно до абзаців 4-7 п. 3 Постанови №1338 з моменту припинення повноважень, прав і обов`язків медико-соціальних експертних комісій щодо проведення медико-соціальної експертизи:

встановлення інвалідності повнолітнім особам, здійснення інших повноважень, прав і обов`язків, визначених Положенням про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою, здійснюється експертними командами відповідно до Порядку проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою;

розгляд направлень на медико-соціальні експертні комісії, що не завершений до моменту припинення повноважень, прав і обов`язків медико-соціальних експертних комісій, припиняється зазначеними комісіями; розгляд зазначених направлень здійснюється експертними командами відповідно до Порядку проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою;

перевірка обґрунтованості рішень медико-соціальних експертних комісій, прийнятих до моменту припинення їх повноважень, прав і обов`язків, проводиться Центром оцінювання функціонального стану особи в порядку, встановленому для перевірки обґрунтованості рішень експертних команд відповідно до Порядку проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, затвердженого цією постановою.

Згідно з заявленими позовними вимогами позивач, зокрема просить зобов`язати Вінницький обласний центр медико-соціальної експертизи призначити на підставі форми №088/о, отриманої від Вінницькою обласною МСЕК №1 23 лютого 2024 року, повторний огляд медико - експертною комісією ОСОБА_1 .

В свою чергу, судом встановлено, що відповідно до Рішення №1032 Вінницької обласної Ради 62 сесії 8 скликання від 20.12.2024 "Про реорганізацію комунальних установ" припинені юридичні особи в результаті реорганізації, зокрема Вінницький обласний центр медико - соціальної експертизи шляхом приєднання до комунальної установи "Інформаційно - аналітичний центр медичної статистики " (рішення опубліковане на сайті Вінницької обласної Ради за посиланням https://vinrada.gov.ua/upload/docs/2549e2d8ddf305a0a0062bb1978adcc3.pdf).

Згідно з п. 5.1. Рішення №1032 вирішено Вінницькому обласному центру медико-соціальної експертизи забезпечити передачу медико-соціальними експертними комісіями визначеним наказом Вінницької обласної військової адміністрації для кожної з них закладам охорони здоров`я всіх наявних в них медико-експертних справ, згідно чинного законодавства.

Водночас, відповідно до п. 6 Постанови № 1338 визначено, що керівникам обласних, Київської міської державних адміністрацій (військових адміністрацій):

організувати та забезпечити процес передачі медико-експертних справ, визначених у пункті 4 цієї постанови, та забезпечити здійснення контролю за проведенням закладами охорони здоров`я заходів щодо формування експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи та організаційного забезпечення їх діяльності;

протягом трьох робочих днів з дня набрання чинності цією постановою забезпечити затвердження переліку закладів охорони здоров`я, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи. Перелік повинен містити інформацію, в який саме заклад охорони здоров`я передає документи кожна конкретна медико-соціальна експертна комісія, адреси зазначених закладів та контактні дані осіб, відповідальних за приймання документів.

Відтак, суд зауважує, що в спірних правовідносинах, нормативне регулювання яких зазнало змін з часу звернення позивача до суду з позовом, слід перш за все встановити, який з суб"єктів владних повноважень має відповідати за заявленими позивачем вимогами зобов"язального характеру, тобто слід встановити належного відповідача ( співвідповідача ) в справі.

Положенням ч. 4 ст. 9 КАС України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Ці положення закріплюють принцип офіційного з`ясування, який визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду.

Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відтак, з метою всебічного та об`єктивного розгляду цієї адміністративної справи та її правильного вирішення, суд вважає за необхідне витребувати у Вінницької обласної військової адміністрації розпорядчий акт ( наказ ), прийнятий на виконання Постанови №1338, яким затверджено перелік закладів охорони здоров`я Вінницької області, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи.

Відповідно до ч. 3 та 6 ст. 80 КАС Украни про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Керуючись ст.ст. 80, 248, 256 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Витребувати у Вінницької обласної військової адміністрації та зобов`язати у 5-денний термін з дня отримання цієї ухвали надати суду належним чином засвідчений розпорядчий акт (наказ ), прийнятий на виконання Постанови №1338, яким затверджено перелік закладів охорони здоров`я Вінницької області, в яких організовується проведення оцінювання повсякденного функціонування особи, та до яких передаються медико - експертні справи реорганізованих МСЕК ( з відповідними додатками до такого розпорядчого документу ( наказу ).

Роз`яснити Вінницькій обласній військовій адміністрації, що згідно з ч. 7, 8 ст. 80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом трьох днів з дня вручення судової ухвали.

Копію цієї ухвали направити позивачу та відповідачам для відома, Вінницькій обласній військовій адміністрації для виконання.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

СуддяЗаброцька Людмила Олександрівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2025
Оприлюднено17.04.2025
Номер документу126620006
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них медико-соціальної експертизи

Судовий реєстр по справі —120/11875/24

Ухвала від 28.04.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 11.04.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні