Ухвала
від 14.04.2025 по справі 640/4668/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позову без розгляду

14 квітня 2025 року ЛуцькСправа № 640/4668/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

колегії суддів: головуючого судді Смокович В. І., суддів Дмитрука В. В., Стецика Н. В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Е-ЛІЗИНГ» до Національного банку України про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Е-ЛІЗИНГ» (далі ТОВ «Е-Лізинг, позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про визнання протиправною та скасування постанови від 21.09.2018 №759/1110/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 17000,00грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №640/4668/19 (арк. спр. 1).

Закон України №2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 (далі - Закон №2825-IX) набрав чинності 15.12.2022, за приписами статтями 1-2 якого ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва та утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

За приписами пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2825-IX з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом, крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту. Не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва адміністративні справи, які були передані до Київського окружного адміністративного суду та розподілені між суддями до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ», але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На виконання вимог Закону України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» щодо забезпечення розгляду адміністративних справ» (далі - Закон) наказом ДСА України від 16.09.2024 №399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі - Порядок №399).

Пунктами 4-7 Порядку №399 визначено, що на розгляд та вирішення судам підлягають передачі судові справи, які нерозглянуті ОАСК та передані до КОАС, але до набрання чинності Законом, не розподілені між суддями. Матеріали щодо розгляду та вирішення окремих процесуальних питань у межах нерозглянутих судових справ підлягають передачі до судів, визначених у результаті автоматизованого розподілу судових справ між судами, проведеного відповідно до правил, установлених цим Порядком. Судові справи, вказані у переліку, які підлягають передачі судам, мають бути зареєстровані в базі даних. Перелік складається відповідальною особою протягом семи робочих днів після опублікування цього Порядку за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку, та формується в електронній формі із застосуванням КЕП.

На виконання положень Закону №2825-IX та відповідно до Порядку №399, дану справу передано на розгляд до Волинського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28.02.2025 прийнято адміністративну справу №640/4668/19 до провадження та ухвалено розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін суддею одноособово (арк. спр. 120-121).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28.02.2025 клопотання Національного банку України (далі НБУ, відповідач) про заміну сторони в рамках процесуального правонаступництва у адміністративній справі №640/4668/19 задоволено та замінено відповідача Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у даній справі на НБУ (арк. спр. 122-123).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28.02.2025 вирішено перейти до розгляду справи у загальному позовному провадженні у складі трьох суддів та призначено підготовче засідання на25.03.2025 о 10.00 год в залі судових засідань Волинського окружного адміністративного суду, розташованого за адресою: м. Луцьк, вул. Словацького, 3 (арк. спр. 124).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 13.03.2025 у складі колегії суддів клопотання представника відповідача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів задоволено (арк. спр. 154-155).

Позивач належним чином був повідомлений про час, дату і місце судового засідання (арк. спр. 157-172), проте у підготовче судове засідання, призначене 25.03.2025 на 10:00, не прибув.

Через неявку позивача/представника позивача у підготовче судове засідання, яке призначене 25.03.2025 на 10:00 у справі №640/4668/19 за позовом ТОВ «Е-Лізинг» до НБУ про визнання протиправною та скасування постанови, останнє було відкладено на 10:00 год 14.04.2025 (арк. спр. 173).

Позивач/представник позивача повторно, у підготовче судове засідання, призначене на 10:00 год 14.04.2025 не прибув, хоча про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив (арк. спр. 176-181).

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для залишення позовної заяви без розгляду, колегія суддів зазначає наступне.

Частиною п`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) передбачено, що у разі неявки позивача в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, якщо від нього не надійшла заява про розгляд справи за його відсутності, суд залишає позовну заяву без розгляду, якщо неявка перешкоджає розгляду справи. Якщо відповідач наполягає на розгляді справи по суті, справа розглядається на підставі наявних у ній доказів. До позивача, який не є суб`єктом владних повноважень, положення цієї частини застосовуються лише у разі повторної неявки.

За вимогами пункту 4 частини першої статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо позивач не прибув (повторно не прибув, якщо він не є суб`єктом владних повноважень) у підготовче засідання чи у судове засідання без поважних причин або не повідомив про причини неявки, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності.

З огляду на вказане, залишення позовної заяви без розгляду з підстав, передбачених частиною п`ятою статті 205, пунктом 4 частиною першим статті 240 КАС України, можливе виключно за наявності сукупності таких умов: 1) належне повідомлення позивача про дату, час і місце судового засідання (підготовчого засідання); 2) відсутність заяви позивача про розгляд справи за його відсутності; 3) неявка позивача (повторна неявка, якщо він не є суб`єктом владних повноважень) в судове засідання (підготовче засідання) без поважних причин або неповідомлення ним про причини такої неявки; 4) неможливість розгляду справи по суті за відсутності позивача; 5) відсутність вимоги відповідача щодо розгляду справи по суті на підставі наявних у ній доказів.

Вказана правова позиція відповідає правовим висновкам Великої Палати Верховного Суду викладених у постанові від 12.01.2023 у справі №9901/278/21.

Відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Отже, у даному випадку позивач, який належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, двічі не прибув в судове засідання та не подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Європейський суд з прав людини, практика якого в силу вимог статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» є обов`язковою до застосування, у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що «право на суд» та «право на доступ до суду» не є абсолютними. Права можуть бути обмежені, але лише таким способом та до такої міри, що не порушують зміст цих прав (пункт 59 рішення «Де Жуфр де ла Прадель проти Франції», пункт 28 рішення «Станєв проти Болгарії»). Тобто, реалізація права на суд однією зі сторін спору має відбуватись таким чином, щоб не порушувати права іншої сторони.

З огляду на викладене, можна зробити висновок, що позивач, будучи ініціатором судового розгляду справи, в першу чергу має активно, використовувати власні процесуальні права, тобто здійснювати їх з метою, з якою такі права були надані. При цьому, визначальними процесуальними обов`язками позивача є забезпечення представництва власних інтересів при розгляді адміністративної справи.

Враховуючи викладене, у зв`язку з повторною неявкою у судове засідання належним чином повідомленого позивача та відсутності заяви останнього про розгляд справи без його участі, колегія суддів дійшла висновку про залишення позову без розгляду.

Відповідно до вимог пункту частини другої статті 183 КАС України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без розгляду.

Керуючись статтями 183, 240-241, 243, 248, 256, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Е-ЛІЗИНГ» до Національного банку України про визнання протиправною та скасування постанови від 21.09.2018 №759/1110/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 17000,00грн. залишити без розгляду.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку у спосіб подання апеляційної скарги до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Головуючий, суддя В.І. Смокович

Суддя В.В. Дмитрук

Суддя Н.В. Стецик

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2025
Оприлюднено17.04.2025
Номер документу126620374
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання ринків фінансових послуг, з них

Судовий реєстр по справі —640/4668/19

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 13.03.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 28.02.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 28.02.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 28.02.2025

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 09.12.2021

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Грошева О. Ю.

Ухвала від 10.04.2020

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Грошева О. Ю.

Ухвала від 26.03.2020

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Грошева О. Ю.

Вирок від 14.02.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Попрас В. О.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні