Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
14 квітня 2025 р. Справа № 520/11445/23
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Мороко А.С., розглянувши в порядку спрощеного провадження питання про залучення до участі у розгляду справи співвідповідачів по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Держпраці у Харківській області (вул. Алчевських, буд. 40,м. Харків,61002) про визнання бездіяльності протиправною,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом в якому, з урахуванням заяви про зменшення та збільшення позовних вимог, просить:
- зобов`язати Головне управління Держпраці у Харківській області нарахувати заробітну плату ОСОБА_1 на підставі електронного листків непрацездатності з 28.01.2022 по 15.02.2022 під час знаходження на лікуванні захворювання, пов`язаного гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) без обмеження двома посадовими окладами;
- визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень Головне управління Держпраці у Харківській області в частині відсутності нарахування заробітної плати ОСОБА_1 на підставі електронного листків непрацездатності з 28.01.2022 по 15.02.2022 під час знаходження на лікуванні захворювання, пов`язаного гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) без обмеження двома посадовими окладами, - протиправною;
- стягнути з відповідача(чів) на користь Позивача ОСОБА_1 заробітну плату за час знаходження на лікуванні COVID-19 з 28.01.2022 по 15.02.2022 у розмірі суми двох посадових окладів 12.290,97 грн.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі без виклику сторін в судове засідання.
Позивач через функціонал "Електронний суд" (вх. № 01-26/3822/24) подав клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача Північно-Східне міжрегіональне управління Держпраці (Харківська обл) (ЄДРПОУ 44730367 юридична адреса: 36014 м. Полтава, вул. Пушкіна, 119, E-mail: khrkv@dsp.gov.ua; фактична адреса: 61022, м. Харків, м-н Свободи, 5, Держпром, під, 7 п 6 E-mail: dsp@kh.dsp.gov.ua) у порядку процесуального правонаступництва. Вказане клопотання мотивовано тим, що листом голови Державної служби України з питань праці від 22.03.2022 №1254/1/7.1-ЗВ-22 поінформовано, що згідно з постановою КМУ від 12.01.2022 № 14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» (далі - постанова № 14) утворено як юридичну особу публічного права, зокрема, Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці. Підпунктом 3 п. 3 постанови № 14 установлено, що Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці виконує завдання і функції Управління Держпраці у Сумській області, Управління Держпраці у Полтавській області, Головного управління Держпраці у Харківській області, що ліквідуються. Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 20.10.2011 № 1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом КМУ. Таким чином, Північно-Східне міжрегіональне управління Держпраці (Харківська область, код ЄДРПОУ 44730367) виконує завдання і функції Управління Держпраці у Харківській області, тому вважається правовим правонаступником Головного управління Держпраці у Харківській області (ЄДРПОУ 39779919), яке в стані ліквідації.
Вирішуючи вказане клопотання позивача, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.ч. 3 ст. 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
За приписами ст 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Як встановлено судом з відповіді з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 11.04.2025 № 1285842, Головне управління Держпраці у Харківській області (ЄДРПОУ 39779919) наразі перебуває в стані припинення.
Тобто наразі відповідач, Головне управління Держпраці у Харківській області, не ліквідовано, не припинено, що, відповідно, унеможливлює застосування процедури процесуального правонаступництва у відповідності до приписів ст. 52 КАС України.
Поряд з цим, враховуючи необхідність вирішення питання про відновлення порушення прав позивача, суд приходить до висновку про можливість залучення Північно-Східного міжрегіонального управління Держпраці ( код ЄДРПОУ 44730367) як співвідповідача у даній справі.
Також суд зазначає, що на момент звернення позивача до суду із даним позовом, повноваження Фонду соціального страхування України щодо розгляду питання про визначення розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності передано до Пенсійного фонду України.
Так, положеннями пункту 2 розділу VII Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі Закон № 1105-XIV) зі змінами, внесеними Законом України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», визначено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.
Відповідно до Закону № 1105-XIV та постанов Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2022 року № 1289 «Про внесення змін до Положення про Пенсійний фонд України» і від 02 грудня 2022 року № 1350 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації окремих функцій Пенсійного фонду України та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» з 01 січня 2023 року Пенсійний фонд України є уповноваженим органом в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування.
До завершення заходів, пов`язаних з приєднанням до Пенсійного фонду України Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції виконавча дирекція та робочі органи Фонду соціального страхування України.
Положеннями пунктів 4-5 Розділу VII Закону № 1105-XIV, у редакції Закону України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX, установлено, що нормативно-правові та розпорядчі акти Фонду соціального страхування України діють до затвердження відповідних рішень Пенсійним фондом України. Фонду соціального страхування України забезпечити передачу Пенсійному фонду України особових справ потерпілих (членів їхніх сімей), баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2022 року № 1323 «Деякі питання забезпечення здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням» (далі постанова № 1323) установлено, що залишки коштів, які утворилися на рахунках виконавчої дирекції Фонду соціального страхування та її робочих органів станом на кінець останнього банківського дня у системі електронних платежів Національного банку у 2022 році, перераховуються власниками рахунків в перший банківський день 2023 року на дохідний рахунок Пенсійного фонду України, відкритий в Державній казначейській службі для обліку коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності і загальнообов`язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, з подальшим їх спрямуванням цього ж дня на видатковий рахунок Пенсійного фонду України для здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування».
Пунктом 3 постанови № 1323 установлено Пенсійному фонду України з 02 січня 2023 року забезпечити здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» на підставі переданих виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування та її робочими органами справ, баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення, а також підготовлених нею виплатних документів на січень 2023 року.
Таким чином, починаючи з 02 січня 2023 року здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» здійснюється органами Пенсійного фонду України на підставі переданих виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування та її робочими органами справ, баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення, а також підготовлених нею виплатних документів на січень 2023 року.
Відтак, враховуючи те, що вирішення питання про щодо наявності підстав виплати на користь ОСОБА_1 соціальних виплат може вплинути на права та законні інтереси ГУ ПФУ в Харківській області, суд приходить до висновку про можливість залучення ГУ ПФУ в Харківській області як третю особу у даній справі.
Також, відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до положень ч.1, 2 ст. 94 КАС України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено КАС України.
Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством (ч.4 ст. 94 КАС України).
Згідно ч.3 ст. 77 КАС України, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч.7 ст. 80 КАС України, особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
Відповідно до ч.3 ст. 80 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Відтак, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи, суд приходить до висновку про необхідність:
- витребувати у Головного управління Держпраці у Харківській області письмові пояснення, в яких вказати, чи були враховані приписи п. 5 ч.1 ст.24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та п. 31 ч.2 ст. 20 Закону України "про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" під час визначення розміру виплат за тимчасовою непрацездатністю ОСОБА_1 ; детальні письмові пояснення стосовно того, яким чином ОСОБА_1 було розраховано та нараховано та заробітну плату за час знаходження на лікуванні COVID-19 з 28.01.2022 по 15.02.2022 та в якому конкретному розмірі її було виплачено на користь позивача, а також стосовно того, чи мало місце обмеження зазначеної вище виплати двома посадовими окладами;
- витребувати у Північно-Східного міжрегіонального управління Держпраці та ГУ ПФУ в Харківській області детальні документально підтверджені пояснення стосовно обставин нарахування та виплати ОСОБА_1 заробітної плати за час знаходження на лікуванні COVID-19 з 28.01.2022 по 15.02.2022 із вказівкою на суму такої заробітної плати, яка підлягала нарахуванню та виплаті на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 48, 72, 80 240, 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Залучити в якості відповідача по справі № 520/11445/23 - Північно-Східне міжрегіональне управління Держпраці ( 36014, Україна, Полтавська обл., місто Полтава, вулиця Матвійчука Юліана, будинок, 119, код ЄДРПОУ 44730367)
Залучити Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області (пл. Свободи, 5, Держпром, 3 під., 2 пов, Харків, Харківська область, код ЄДРПОУ 14099344) в якості третьої особи у справі № 520/11445/23.
Запропонувати відповідачу 2 у разі невизнання адміністративного позову подати до суду відзив на позов разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення (в разі неможливості їх подання - зазначити докази, які не можуть бути подані разом з відзивом із зазначенням причин їх неподання) та документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи - у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, відповідно до вимог ст. 162 КАС України.
Запропонувати позивачу подати відповідь на відзив відповідача 2 разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується відповідь (в разі неможливості їх подання - зазначити докази, які не можуть бути подані разом з відповіддю із зазначенням причин їх неподання) та документами, що підтверджують надіслання (надання) відповіді і доданих до неї доказів іншим учасникам справи - у п`ятиденний строк з дня отримання відзиву на позов, у разі його подання відповідачем, дотримуючись вимог ст. ст. 162, 163 КАС України.
Запропонувати відповідачу 2 подати заперечення - у п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив, у разі її подання позивачем, дотримуючись вимог ст. ст. 162, 164 КАС України.
Роз`яснити відповідачу 2, що він має права та обов`язки, визначені статтями 44, 45, 47, 131 Кодексу адміністративного судочинства України.
Витребувати у Північно-Східного міжрегіонального управління Держпраці детальні документально підтверджені пояснення стосовно обставин нарахування та виплати ОСОБА_1 заробітної плати за час знаходження на лікуванні COVID-19 з 28.01.2022 по 15.02.2022 із вказівкою на суму такої заробітної плати, яка підлягала нарахуванню та виплаті на користь позивача.
Запропонувати третій особі надати до суду письмові пояснення щодо предмету спору та, зокрема, детальні документально підтверджені пояснення стосовно обставин нарахування та виплати ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) заробітної плати за час знаходження на лікуванні COVID-19 з 28.01.2022 по 15.02.2022 із вказівкою на суму такої заробітної плати, яка підлягала нарахуванню та виплаті на користь позивача (у разі, якщо такі обставини мали місце).
Витребувати у Головного управління Держпраці у Харківській області письмові пояснення, в яких вказати, чи були враховані приписи п. 5 ч.1 ст.24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та п. 31 ч.2 ст. 20 Закону України "про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" під час визначення розміру виплат за тимчасовою непрацездатністю ОСОБА_1 ; детальні письмові пояснення стосовно того, яким чином ОСОБА_1 було розраховано та нараховано та заробітну плату за час знаходження на лікуванні COVID-19 з 28.01.2022 по 15.02.2022 та в якому конкретному розмірі її було виплачено на користь позивача, а також стосовно того, чи мало місце обмеження зазначеної вище виплати двома посадовими окладами.
Копії даної ухвали направити особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя А.С.Мороко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2025 |
Оприлюднено | 17.04.2025 |
Номер документу | 126624891 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні