Герб України

Ухвала від 15.04.2025 по справі 147/587/25

Тростянецький районний суд вінницької області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 147/587/25

Провадження № 2-о/147/22/25

УХВАЛА

про залишення заяви без руху

15 квітня 2025 року с-ще Тростянець

Суддя Тростянецького районного суду Вінницької області Мудрак А.М., розглянувши заяву ОСОБА_1 , третя особа Крижопільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Тульчинському районі Вінницької області ЦМРУ МЮ (м. Київ), про встановлення факту батьківства,

в с т а н о в и в:

11 квітня 2025 року через систему «Електронний суд» від представника заявника адвоката Марченко П.В. до суду надійшла заява ОСОБА_1 про встановлення факту батьківства, в якій просить: 1/ встановити факт батьківства ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ; 2/ зобов`язати Крижопільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Тульчинському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) внести зміни до актового запису №189 про народження ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.04.2025 у справі №147/587/25 (провадження 2-о/147/22/25) визначено головуючого суддю Мудрак А.М.

Частиною першою статті 4 ЦПК України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно з ч. 3 ст. 294 ЦПК Українисправи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

Під час ознайомлення з матеріалами зазначеної заяви судом встановлено, що її подано без додержання вимог, визначених статтями 175, 177 Цивільного процесуального кодексу України, з огляду на наступне.

Відповідно до п.5 ч.2ст. 293 ЦПК Українисуд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Згідно з ч.4ст. 294 ЦПК Українисправи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

Однак, у заяві не зазначено заінтересованих осіб, та не зазначено про наявність чи відсутність спадкоємців ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (з підтвердженням відповідними доказами), на права та обов`язки яких може вплинути встановлення даного факту.

Натомість заявником вказано третю особу Крижопільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Тульчинському районі Вінницької області ЦМРУ МЮ (м. Київ), що є учасником справи під час розгляду справи в загальному позовному провадженні.

Разом з тим, права заінтересованих осіб знаходяться у юридичному зв`язку із суб`єктивними правами заявників і зумовлюються встановленням юридичного факту. Інтереси заінтересованих осіб можуть суперечити інтересам заявника. Отже, притягнення (вступ) цих заінтересованих осіб має важливе практичне значення, оскільки вони мають можливість у процесі розгляду справи про встановлення юридичного факту заявити про порушення чи оспорювання їхніх суб`єктивних прав.

Слід також зазначити, що заінтересованими особами у справах про встановлення факту, що має юридичне значення, залежно від мети встановлення цього факту можуть бути не лише особи, які захищають свої інтереси або інтереси держави, а й особи, на права, обов`язки та законні інтереси яких може вплинути рішення у справі, а також інші особи, які мають право на спадщину.

До заінтересованих осіб належать особи, які беруть участь у справі та мають у ній юридичну заінтересованість. Коло заінтересованих осіб визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, які підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права та обов`язки. Участь у справі цих осіб зумовлюється тим, що із установленням окремих обставин заявник може реалізувати свої права у правовідносинах, у яких беруть участь і заінтересовані особи. Для цих осіб характерним є те, що їхні суб`єктивні права та обов`язки мають юридичний зв`язок із суб`єктивними правами і обов`язками заявників.

До заінтересованих осіб не можуть бути віднесені органи державної влади та місцевого самоврядування та інші організації, яким закон надає право засвідчити певний юридичний факт, але своєчасно цього не було здійснено, хоча така можливість не втрачена (наприклад, відмова нотаріальної контори засвідчити факт і час пред`явлення документа).

Такі організації не є заінтересованими особами тому, що вони не визначають правових наслідків цього юридичного факту, а лише засвідчують, реєструють його. При визначенні кола заінтересованих осіб у встановленні факту слід враховувати їх юридичний інтерес, а саме:

- тоді, коли факти, що підлягають встановленню, можуть вплинути на їх права та обов`язки;

- якщо це організації та установи, в яких заявник буде реалізовувати рішення про встановлення факту.

Крім того, визнання факту батьківства може мати значення для спадкових правовідносин, у зв`язку з чим обов`язковим є залучення до справи як заінтересованої сторони близьких родичів покійного (батьків, братів, сестер, дітей тощо) особи, тобто осіб, які є спадкоємцями померлого за заповітом або за законом, оскільки встановлення факту батьківства померлого впливає на права та обов`язки інших спадкоємців. Разом з тим, заявник зазначила лише Крижопільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Тульчинському районі Вінницької області ЦМРУ МЮ (м. Київ), при цьому не наведено жодного обґрунтування яким чином рішення по даній справі вплине на права чи інтереси даного органу. Також немає відомостей про інших близьких родичів померлого.

Таким чином, заявнику необхідно уточнити коло заінтересованих осіб, так як, встановлення факту батьківства стосується прав та інтересів його родичів та спадкоємців, а також відповідних органів державної влади, з урахуванням мети звернення до суду.

Заявник в заяві зазначає, що ОСОБА_1 , як законний представник неповнолітнього сина ОСОБА_4 , бажає реалізувати соціальні права дитини, зокрема, звернутися до військової частини з питань виплати грошового забезпечення, яке належить загиблому ОСОБА_2 , а також одноразової грошової допомоги у зв`язку із загибеллю свого батька ОСОБА_2 .

У зв`язку з цим виникає необхідність у встановленні такого юридичного факту, як батьківства ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця села Ямпіль Вінницької області, РНОКПП НОМЕР_2 , без зареєстрованого місця проживання, який загинув ІНФОРМАЦІЯ_3 , стосовно дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_1 , уродженця м. Харкова.

Принагідно зазначаю, що місце народження дитини ОСОБА_3 у свідоцтві про народження значиться смт Крижопіль, Крижопільського району Вінницької області, а не м. Харків.

Крім того, по тексту заяви та в прохальній частині заявник, зазначаючи анкетні дані ОСОБА_2 вказує місце народження село Ямпіль Вінницької області, однак з копії паспорта ОСОБА_2 вбачається місце народження с. Біла Ямпільського району Вінницька область. Тому заявнику слід уточнити дані та привести заяву у відповідність, для уникнення в подальшому виникнення розбіжностей та виправлення описок.

Також, у порушення п.10 ч.3 ст. 175 ЦПК України, заявником не надано підтвердження про те, що нею не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Право на доступ до правосуддя не є абсолютним і може підлягати обмеженням, на цьому наголошує і Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях «Пелевін проти України» від 20 травня 2010 року, «Наталія Михайленко проти України» від 30 травня 2013 року, «Де Жуффре де ля Прадель проти Франції» від 16 грудня 1992 року. Відтак в кожному випадкупозивач (заявник) при зверненнідо судуізпозовом (заявою) повинен дотримуватися норм процесуального законодавства.

Відповідно до ч.1 ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, або не сплачено судовий збір, постановляє ухвалу, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин подана заява підлягає залишенню без руху для усунення вищезазначених недоліків.

Керуючись ст. ст. 175-177, 185, 260, 294, 318 ЦПК України, суддя

у х в а л и в:

Заяву ОСОБА_1 , третя особа Крижопільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Тульчинському районі Вінницької області ЦМРУ МЮ (м. Київ), про встановлення факту батьківства, залишити без руху.

Надати заявнику строк для усунення указаних в ухвалі недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення копії ухвали.

Роз`яснити, що у разі невиконання вимог ухвали суду у встановлений строк, заява буде вважатися неподаною і повернута не пізніше п`яти днів з дня закінчення строку на усунення недоліків.

Копію ухвали надіслати заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя А.М. Мудрак

СудТростянецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення15.04.2025
Оприлюднено17.04.2025
Номер документу126634299
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —147/587/25

Ухвала від 24.06.2025

Цивільне

Тростянецький районний суд Вінницької області

Мудрак А. М.

Ухвала від 05.05.2025

Цивільне

Тростянецький районний суд Вінницької області

Мудрак А. М.

Ухвала від 29.04.2025

Цивільне

Тростянецький районний суд Вінницької області

Мудрак А. М.

Ухвала від 15.04.2025

Цивільне

Тростянецький районний суд Вінницької області

Мудрак А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні