Герб України

Ухвала від 14.04.2025 по справі 320/16271/25

Київський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

14 квітня 2025 року м. Київ Справа № 320/16271/25

Суддя Київського окружного адміністративного суду Сас Є.В., перевіривши позовну заяву та додані до неї матеріали Товариства з обмеженою відповідальністю «Кристал М» до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

05.02.2025 до Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява, в якій позивач просить суд:

Визнати протиправними та скасувати рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 10196951/41548179 та № 10196952/41548179 від 19.12.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Кристал М» № 6 від 04.10.2022, № 8 від 06.10.2022, датою їх фактичного отримання.

Вказана позовна заява зареєстрована в Київському окружному адміністративному суді 05.04.2025 та за наслідками автоматичного розподілу 07.04.2025 передана на розгляд головуючому судді.

Частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Наданий адміністративний позов не відповідає вимогам Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на таке.

Згідно ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно ч. 4 ст. 122 КАС України якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Позивач зазначає, що отримав оскаржувані рішення 19.12.2023, проте позов подано через підсистему "Електронний суд" лише 05.02.2025, тобто з пропуском шестимісячного строку.

Поряд з цим, відповідно до п. 25 Постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, скарги на рішення комісій регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку та скарги на рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Водночас, у позовній заяві відсутні відомості про те чи скористався позивач можливістю досудового врегулювання спору, що має значення для розгляду питання щодо дотримання строку на звернення до адміністративного суду.

Частиною першою статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Згідно з частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом десяти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Вказані недоліки повинні бути усунені шляхом подання уточненої позовної заяви з приведенням її у відповідність до вимог процесуального законодавства, а саме :

- зазначення відомостей щодо реалізації права на адміністративне оскарження рішення відповідача, дати отримання рішення за результатами розгляду скарги (у разі оскарження) з наданням відповідних доказів.

- у разі пропуску строку на звернення - надати заяву про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з зазначеннмя поважності причин такого пропуску, а також доказів, що їх підтвержують.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 241, 243, 248 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позовну заяву - залишити без руху.

2. Встановити позивачу десятиденний строк з дня вручення даної ухвали для усунення недоліків.

3. Попередити позивача про те, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви позовна заява буде повернута йому відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулась із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Сас Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2025
Оприлюднено18.04.2025
Номер документу126660256
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/16271/25

Ухвала від 15.05.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Сас Є.В.

Ухвала від 14.04.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Сас Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні