ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
УХВАЛА
"15" квітня 2025 р. м. Житомир Справа № 906/939/23
За заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України"
До боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз"
про банкрутство
Суддя Гнисюк С.Д.
Представники:
- від кредиторів: Митюк С.П. (в режимі відеоконференції) - ТОВ"Оператор газотранспортної системи України"; Решитова Е.В. - (в режимі відеоконференції) - Акціонерного товариства "Укртрансгаз";
- від боржника: Віскунов О.В. (в режимі відеоконференції) ліквідатор.
В провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа №906/939/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз".
18.07.2024 на адресу Господарського суду Житомирської області, через загальний відділ систему "Електронний суд", від Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області надійшла заява від 18.07.2024 про грошові вимоги до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз", з додатками.
Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 19.08.2024 зазначену заяву прийнято та призначено до розгляду.
Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 13.03.2025 відкладено розгляд заяви Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області від 18.07.2024 про грошові вимоги з урахуванням уточнень від 13.11.2024; призначено наступне засідання суду на 15.04.2025; постановлено Державній податковій службі у Житомирській області, до дати судового засідання, надати суду уточнення грошових вимог з урахуванням поданих доказів (усунути неточності), у тому числі, щодо заявлених сум та черговості їх задоволення; копію уточнення надіслати на адресу ліквідатора; докази надіслання надати суду; постановлено ліквідатору до дати наступного судового засідання подати до суду відзив на заяву Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області від 18.07.2024 про грошові вимоги з урахуванням уточнень; копію відзиву надіслати на адресу заявника; докази надіслання надати суду.
На адресу Господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшли наступні документи:
- 09.04.2025 від Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області надійшла уточнена заява від 09.04.2025 про грошові вимоги, з додатками;
- 14.04.2025 від ліквідатора Віскунова О.В. надійшов відзив від 14.04.2025 на уточнену заяву з кредиторськими вимогами.
В засіданні суду 15.04.2025 розглядалась заява Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області від 18.07.2024 про грошові вимоги (з урахуванням уточнення від 09.04.2025).
Представник Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області в засідання суду 15.04.2025 не з`явився.
Ліквідатор в засіданні суду вимоги Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області визнав.
У присутніх в засіданні суду представників запитань щодо вимог не було.
Дослідивши заяву з грошовими вимогами до боржника (з урахуванням уточнення) та матеріали справи, заслухавши пояснення учасників, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для її розгляду, суд, встановив наступне.
Постановою Господарського суду Житомирської області від 09.05.2024, зокрема, визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз" банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором у справі №906/939/23 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз" арбітражного керуючого Віскунова О.В. за його згодою; оприлюднено на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
За приписами ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - Кодекс про банкрутство), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, ГПК України, іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу про банкрутство, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно ч.4 ст. 45 Кодексу про банкрутство, для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.
Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.
Статтею 1 Кодексу про банкрутство визначено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу про банкрутство, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст. 64 Кодексу.
Завданням господарського суду є перевірка заявлених до боржника грошових вимог конкурсних кредиторів, які можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.
Ліквідатор банкрута вимоги Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області, згідно відзиву від 14.04.2025, визнає.
Суд зазначає про те, що розгляд та визнання грошових вимог податкових органів у процедурах банкрутства здійснюється судами з врахуванням особливостей виникнення (припинення) податкових зобов`язань боржника згідно з вимогами ПК України, які є спеціальними нормами права, що регулюють ці питання, якщо такі зобов`язання виникають до моменту порушення справи про банкрутство.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно ст. 41 Податкового кодексу України, податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Державні податкові інспекції є структурними підрозділами територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та діють на підставі положень про такі територіальні органи, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в межах функцій, визначених статтею 19-3 цього Кодексу.
Судом встановлено, що вимоги кредитора до боржника виникли на підставі наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз", як платник податків, за основним місцем обліку в Головному управлінні ДПС у Житомирській області (далі - ГУ ДПС) має загальну заборгованість у сумі 8 661 684,42 грн, а саме:
1) зі сплати податків, зборів та обов`язкових платежів на загальну суму 8 155 637,76 грн, та заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску на суму 505 996,30 грн, які в межах справи про банкрутство Боржника №906/939/23 мають статус поточних кредиторських вимог, а саме: 5 989 207,06 грн - заборгованість зі сплати податку на додану вартість (сума заборгованості підтверджена рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 24.09.2024 у справі №240/8470/24):
- основний платіж - 4 694 887, 19 грн;
- штрафна санкція - 1 177 121,80 грн;
- пеня - 117 198,07 грн.
Підтверджується: податкове повідомлення-рішення №00229070705 від 05.12.2023 з терміном сплати 20.03.2024 нараховано 3 400,00 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 3 400,00 грн; податкове повідомлення-рішення №00229050705 від 05.12.2023 з терміном сплати 20.03.2024 нараховано 5 868 608,99 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 5 868 608,99 грн; боржнику, відповідно до вимог ст. 129 Податкового Кодексу нараховано пеню у загальній сумі 117 198,07 грн.
2) 1 631 992,47 грн заборгованість зі сплати податку на прибуток приватних підприємств (сума заборгованості підтверджена рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 16.12.2024 у справі №240/5845/24):
- основний платіж - 1 454 573,00 грн;
- штрафна санкція - 102 067,50 грн;
- пеня - 75 351,97 грн.
Підтверджується: податкове повідомлення-рішення №00229030705 від 05.12.2023 з терміном сплати 10.01.2024 нараховано 1 555 620,50 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 1 555 620,50 грн; податкове повідомлення-рішення №00095860407 від 22.04.2024 з терміном сплати 13.05.2024 нараховано 1020,00 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 1020,00 грн (дане податкове повідомлення рішення не охоплено претензійно-позовною роботою в межах справи №240/5845/24); боржнику, відповідно до вимог ст. 129 Податкового Кодексу нараховано пеню у загальній сумі 75 351,97 грн.
3) 1020,00 грн заборгованість зі сплати адміністративних штрафів та інших санкцій:
- штрафна санкція - 1020,00 грн.
Підтверджується: податкове повідомлення-рішення №00229080705 від 05.12.2023 з терміном сплати 25.12.2023 нараховано 1020,00 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 1020,00 грн.
4) 40 578,74 грн - військовий збір (сума заборгованості підтверджена рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 25.04.2024 у справі №240/1827/24):
- основний платіж - 33 772,89 грн;
- штрафна санкція - 2398,46 грн;
- пеня - 4407,39 грн.
Підтверджується: податкове повідомлення-рішення №00219532408 від 21.11.2023 з терміном сплати 07.12.2023 нараховано 40 578,74 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 40 578,74 грн.
5) 492 889,85 грн - податок на доходи фізичних осіб (сума заборгованості підтверджена рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 25.04.2024 у справі №240/1827/24):
- основний платіж - 405274,72грн;
- штрафна санкція - 34681,34 грн;
- пеня - 52933,79грн.
Підтверджується: податкове повідомлення-рішення №00219532408 від 21.11.2023 з терміном сплати 07.12.2023 нараховано 491 869,85 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 491 869,85 грн; податкове повідомлення-рішення №00219552408 від 21.11.2023 з терміном сплати 07.12.2023 нараховано 1020,00 грн та не сплачено у встановлений чинним законодавством строк 1020,00 грн.
6) Заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску - 505 996,30 грн:
- основний платіж - 325 012,33 грн;
- штрафна санкція - 180 983,97 грн.
Підтверджується: рішення про застосування штрафної санкції за донарахування або своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 00219572408 від 21.11.2023 - нараховано 182461,97 грн - з урахуванням часткової сплати у сумі 1478,00 грн, має статус заборгованості сума 180 983,97 грн; вимога про сплату боргу (недоїмки) від 21.11.2023 №Ю-00219562408 - на суму 364 923,04 грн, з урахуванням часткової сплати у сумі 39910,71 грн, має статус заборгованості має сума 325 012,33 грн.
Згідно з Конституцією України (стаття 67) кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законодавством України; система оподаткування, податки і збори встановлюються виключно законами України (стаття 92).
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 ст. 76 ГПК України).
За таких обставин, вимоги кредитора обґрунтовані, заявлені відповідно до вимог чинного законодавства, підтверджуються доказами, наявними в матеріалах справи та підлягають визнанню на загальну суму 8 661 684,42 грн, з яких:
- 325 012,33 грн - основний платіж (друга черга вимог кредиторів);
- 6 588 507,80 грн - основний платіж (третя черга вимог кредиторів);
- 1 748 164,29 грн - штрафні санкції та пеня (шоста черга вимог кредиторів).
Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку заяву Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області від 18.07.2024(з урахуванням уточнення від 09.04.2025) про грошові вимоги - задовольнити.
Крім того, слід зазначити, що судовий збір, сплачений за розгляд заяви зараховано до спеціального фонду державного бюджету України, у зв`язку з чим, на підставі статті 129 ГПК України на боржника покладається сплата судового збору, сплачена кредитором при поданні до суду заяви з вимогами до боржника.
Керуючись статтями 45, 47, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Житомирської області, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Заяву Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області від 18.07.2024 (з урахуванням уточнення від 09.04.2025) про грошові вимоги задовольнити.
2. Визнати вимоги Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліссягаз" на суму 8 661684,42грн. заборгованості (з яких: 6 913 520,13грн. основний платіж; 1 748 164,29грн. штрафні санкції та пеня) та 4844,80грн. судового збору.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та підлягає оскарженню.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України та статтею 47 Кодексу України з процедур банкрутства.
Дата складання повного тексту ухвали: 17.04.2025.
Суддя Гнисюк С.Д.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2025 |
Оприлюднено | 18.04.2025 |
Номер документу | 126680680 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Гнисюк С.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні